Je hoeft niet zo achterdochtig te zijn hoor. Ik heb gister fotos van mijn telefoon afgehaald en kwam de laatste foto van Nanni tegen en de foto's toen ze ingeslapen was. Dan ga je erover nadenken welke honden je gehad hebt of nog hebt.LongFields schreef:Die indruk werd bij mij gewekt ja, vandaar mijn vraag. Maar die was dus aan Wendy, en niet aan jou.Aimee schreef: Het kan haar toch gewoon opvallen, ik denk ook wel eens goh, ik had 14 jaar en nu alweer bijna 6 jaar dezelfde hond bij me, wat je uiteraard als gelukkig mag zien, terwijl ik soms ook wel eens mensen hoor waar 't echt ieder jaar anders lijkt, met nieuwe honden in de planning, oudere honden, zieke honden etc. Maakt niet uit, maar je kan dat toch gewoon beseffen? Je doet net alsof er een hele ondertoon in doorgaat, en dat dit met een doel is opgezet, want ze zal er wel 'n mening over hebben, en dat schemer je door in de manier waarop je reageert.![]()
Maar fijn dat jij als spreekbuis voor haar wil fungeren hoor.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Verandering roedel
Moderator: moderatorteam
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Re: Verandering roedel
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik ben helemaal niet achterdochtig, gewoon nieuwsgierig.
Waarom zou ik achterdochtig moeten zijn, ik heb toch niets te verbergen?
Bedankt voor je antwoord trouwens, fijn dat je ook zelf nog antwoord kunt geven.

Waarom zou ik achterdochtig moeten zijn, ik heb toch niets te verbergen?
Bedankt voor je antwoord trouwens, fijn dat je ook zelf nog antwoord kunt geven.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Toen ik begon te schrijven had ik volgens mij net Nika en Danco en Snoepie woonden bij mijn ouders.
Paar jaar later kwam Marouck, paar jaar daarna Biène. Danco, Snoepie en Nika zijn ingeslapen in 2006,2008 en 2009. Snoepie vandaag trouwens alweer 2 jaar geleden en Nika alweer bijna een jaar geleden.
Dus nu nog maar 2 honden in de roedel, wellicht volgend jaar weer eentje erbij.
Paar jaar later kwam Marouck, paar jaar daarna Biène. Danco, Snoepie en Nika zijn ingeslapen in 2006,2008 en 2009. Snoepie vandaag trouwens alweer 2 jaar geleden en Nika alweer bijna een jaar geleden.
Dus nu nog maar 2 honden in de roedel, wellicht volgend jaar weer eentje erbij.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- mariaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
mijn roedel is groeiende
in sept 2008 is buck bij ons komen wonen en in dec 2008 hebben dolly gehaald....nu wachten we op een pup
waarschijnlijk komt hij/zij in dec dit jaar,spannend!

- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
4 jaar geleden meldde ik me aan op dit forum samen met Zazoe.
Gelukkig geniet ik nu nog elke dag van hem en kan hem nog lang niet missen.
Graag zou ik er een hond bij willen maar mijn ouders willen niet dus ja...
Gelukkig geniet ik nu nog elke dag van hem en kan hem nog lang niet missen.
Graag zou ik er een hond bij willen maar mijn ouders willen niet dus ja...
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Toen ik hier kwam had ik Dusty, Boy en Xena.
Daarna zijn Xito, Xantos en Axel erbij gekomen. Dusty is ondertussen helaas overleden en ik heb alleen nog maar Xito, Xena en Xantos door mijn scheiding. Boy en Axel zijn bij mijn ex gebleven.
Daarna zijn Xito, Xantos en Axel erbij gekomen. Dusty is ondertussen helaas overleden en ik heb alleen nog maar Xito, Xena en Xantos door mijn scheiding. Boy en Axel zijn bij mijn ex gebleven.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Toen ik hier kwam had ik geen hond en het heeft een aantal jaar geduurd voordat Caja kwam.

- Maartje
- Zeer actief
Toen ik hier kwam had ik alleen Byke. Tess kwam niet heel veel later, die wordt alweer bijna 10. Toen volgde Imke, maar in die tijd las ik hier alleen nog maar. Byke is nu al weer 2,5 jaar overleden en sinds ruim een jaar loopt Abby hier rond.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Toen ik hier kwam had ik vijf honden en Mir had er een, we hadden er dus zes.
Er is er geen een meer van over helaas.
Nu hebben we er vier, waarvan Orpa met haar 4,5 jaar de oudste is.
Er is er geen een meer van over helaas.
Nu hebben we er vier, waarvan Orpa met haar 4,5 jaar de oudste is.
-
Brigitte
- Zeer actief
Ik heb wel wat wisselingen gehad ja, kwam hier 100 jaar geleden
en toen had ik Donar nog. Magic kwam daar door omstandigheden van familie bij. Toen Donar overleed met 7 jaar kwam Tank erbij, toen kwam Alano erbij en overleed Magic met 12 jaar. Daarna kwam Elektra erbij en werd Alano ingeslapen met 5 jaar. Toen kwam Jenna er tijdelijk bij. En toen ze herplaatst was kwamen Bunker en Buffel.
-
Job
- Zeer actief
jee dat is hier niet bij te houden hoor.
Vorig jaar begon ik met 3 eigen honden,
ondertussen zijn is er 1 eigen hond bijgekomen.
Maar daarnaast zijn er vorig jaar 7 opvanghonden en 24 vakantiehonden geweest.
Vakantiehonden komen meetal maar een week of 2 a 3.
Van de 365 dagen hadden we 308 dagen 1 of meerdere opvanghonden.
Dit jaar is er nog geen dag zonder opvanghond(en) geweest
en zijn er al 25 honden vakantie komen vieren. :N:
Vorig jaar begon ik met 3 eigen honden,
ondertussen zijn is er 1 eigen hond bijgekomen.
Maar daarnaast zijn er vorig jaar 7 opvanghonden en 24 vakantiehonden geweest.
Vakantiehonden komen meetal maar een week of 2 a 3.
Van de 365 dagen hadden we 308 dagen 1 of meerdere opvanghonden.
Dit jaar is er nog geen dag zonder opvanghond(en) geweest
en zijn er al 25 honden vakantie komen vieren. :N:
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
-
chrico
- Zeer actief
Ik vind het ook wel meevallen hoor eigenlijk. Ik heb altijd herplaatsers gehad van een ras wat al niet oud word en dan ook nog een op oudere leeftijd en vaak vanuit een mishandeling/verwaarlozing. Ja dan gaat de wissel heel hard vooral als je er 3 a 4 in huis heb. De jongste herplaatser was 12 weken die hier kwam en wel voor 1 dag. Zij bleek doof en blind te zijn, een aantal beschadigingen die haar later zouden opbreken (schedelbasisfractuur, botbreuk, sterk vermagerd) en dan vind ik dat je een keuze moet maken en ik koos voor de humane. De oudste herplaatser was 12 en is hier 3 maanden geweest, 3 heerlijke maanden voor hem waarin hij hopelijk genoten heeft en gezien heeft dat mensen niet allemaal varkens zijn. Tussen deze twee voorbeelden zijn er een behoorlijk aantal geweest en ik ben daar trots op dat zij hier hebben gewoond en nog hebben kunnen genieten van de tijd die zij hebben gehad. Ik vind het noemen van mij in je voorbeeld ietwat negatief over komen, alsof ik de honden afdank als een stel schoenen. Er gaat namelijk heel veel tijd en energie zitten in deze honden om ze weer een beetje vertrouwen te krijgen in de mens, van voeren met theelepeltjes tot het ruimen van poep en pies (en dat is niet een klein beetje bij volwassen doggen). Nogmaals, ik ben er trots op net zoals ik trots ben op mijn gezin die zich er net zo hard voor inzetten als ik en elke keer weer het verdriet meemaakte als wij weer afscheid moesten nemen van een hond die door de mens tot een hoop ellende werd gemaakt.duitse herder schreef:Mij wel bij meerdere eerlijk gezegd, bv Whera heeft volgens mij heel wat honden gehad. Marion daarintegen heeft er alleen Saar bijgekregen (toch of draai ik het om?? Dat Miep erbij kwam)LongFields schreef:Geef eens wat voorbeelden dan, het is mij eerlijk gezegd nog niet echt opgevallen bij meerdere forummers.Aimee schreef: En hebben we alleen het bruine monster nog thuis! Was me overigens ook al opgevallen, hoe wisselend dat is bij forummers.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Gordonsetter23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Gordonsetter
- Contacteer:
Afgelopen jaar niet.duitse herder schreef:Het valt mij op in de 8 jaar dat ik op het forum zit dat sommige helemaal niet gewisseld zijn van roedel en sommige ontzettend veel honden hebben gehad in die tijd.
Ik begon met Nanni. in 2005 kwam Tuana erbij, zij is in 2008 mee verhuisd met mij nzus waardoor alleen Nanni overbleef. 2 jaar geleden kwam Noah erbij en vorig jaar is Nanni overleden.
In 8 jaar tijd 2 honden gehad en nu nog 1 die van mij is.
Hoe is het in e afgelopen jaar veranderd bij jullie?
in 2005 begonnen op het forum met King, Kelly en Ferrero
Kelly overleed in datzelfde jaar.
Eind 2006 overleed King en begin 2007 kreeg ik Chocolate erbij
- saffie
- Zeer actief
Toen ik hier kwam had ik alleen Saffie. Een jaar of drie geleden is Boy erbij gekomen
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014

-
Leane
Toen ik hier kwam had ik Paco en Spyro. Daar kwam Xavier bij, toen overleed Paco en kwam Winter erbij. Spyro overleed en in die tijd is er eigenlijk ook besloten dat Ajutha hier bleef wonen in plaats van alleen maar logeren. Rolex kwam er als laatste bij en die hebben we helaas deze week moeten herplaatsen. Een hele wisseling dus..Voorlopig houden we het even zo. Ik wil nooit meer zoiets mee maken als met Rolex..
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Ik zit nog steeds met hetzelfde geboefte
opgescheept als toen ik hier net kwam.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Hier is er ook niets verandert. Hoewel ik Nilo nog niet zolang had toen ik hier net kwam.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Hier is wel wat veranderd.
Toen ik hier kwam had ik Daisy en Spike.
Na een paar jaar is Birdy (uit Spanje) erbij gekomen. Was al oud en hebben we 1,5 jaar mogen hebben.
Toen Daisy en Spike weer alleen.
Leon een andere baan en kwam Kelly erbij voor zijn werk.
Daisy werd ingeslapen.
En als laatste kwam Indy erbij.
Alleen Spike is degene die er nog is toen ik hier kwam.
Toen ik hier kwam had ik Daisy en Spike.
Na een paar jaar is Birdy (uit Spanje) erbij gekomen. Was al oud en hebben we 1,5 jaar mogen hebben.
Toen Daisy en Spike weer alleen.
Leon een andere baan en kwam Kelly erbij voor zijn werk.
Daisy werd ingeslapen.
En als laatste kwam Indy erbij.
Alleen Spike is degene die er nog is toen ik hier kwam.
- Jackira
- Zeer actief
Ik heb sinds 2002/2003 dezelfde honden als nu. Alleen Desi is twee jaar geleden overleden, maar verder geen veranderingen. Niks weg en niks er bij 
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ik begon geloof ik met Damien en Donja. Toen overleed Damien en kwam Cujo erbij. Toen binnen een jaar overleed Donja. Toen kwam Kenzo erbij. Toen heb ik Senna meegenomen uit Turkije, die is een tijd bij ons gebleven, maar bij mijn zusje gaan wonen. Toen kwam Calsey erbij. Daarna kwam Lila erbij. Vlak daarna overleed Calsey helaas
Nu hebben we Izzy erbij en 4 isvoor nu genoeg.
Dus helaas veel verandering hier....
Dus helaas veel verandering hier....
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Toen ik hier kwam had ik Beau al en later is Jeda erbij gekomen. Ik hoop dat ik deze twee nog een aantal jaren mag houden.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
- -Mieke-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 spaans, 2 roemeense ex-straathondjes
2001: oud labje Menko, daar kwam in het vroege voorjaar de zo knappe boef Zeus bij, helaas maar voor een paar maanden
. In de zomer kwam Bob en in het late najaar was Menko er niet meer
April 2002: Laika en 2 januari 2003: Rambi.
Dus veel veranderingen op die twee jaar tijd, maar sindsdien het komische trio: Bob, Laika, Rampje
April 2002: Laika en 2 januari 2003: Rambi.
Dus veel veranderingen op die twee jaar tijd, maar sindsdien het komische trio: Bob, Laika, Rampje
groetje, Mieke
I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki

I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki

- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Toen ik lid werd had ik nog geen hond. Vervolgens is Jamey gekomen. 3 jaar terug heb ik Yore gekregen, maar na een aantal maanden herplaatst. En nu heb ik dus nog steeds Jamey en die heeft gewoon het eeuwige leven 

You'll be in my heart... Always...
-
tineke
Toen ik lid werd had ik Tash ,Beau,Rio en Orson en Micron is daar later bij gekomen.
Tash en Orson zijn overleden
en Beau is na de scheiding met mijn expartner meegegaan ,waar ik overigens goed contact mee heb over de honden , dus Beau zie ik zeer regelmatig net als Micron zijn exbaasje vaak met een bezoek vereerd.
Doordat Jan en ik een relatie kregen is ons roedel uitgebreid van toen beide twee honden naar vier samen.
Hier zijn wel heel wat honden tijdelijk geweest maar daarvan was het van meet af aan duidelijk dat dat voor even zou zijn.
Tash en Orson zijn overleden
Doordat Jan en ik een relatie kregen is ons roedel uitgebreid van toen beide twee honden naar vier samen.
Hier zijn wel heel wat honden tijdelijk geweest maar daarvan was het van meet af aan duidelijk dat dat voor even zou zijn.
-
Marion.
Andersom inderdaad. Miep kwam erbij maar dat is ook alweer 8 jaar geleden.duitse herder schreef:Marion daarintegen heeft er alleen Saar bijgekregen (toch of draai ik het om?? Dat Miep erbij kwam)
- herejede
- Zeer actief
Alweer bijna 7 jaar gelee toen ik voor eerst hier kwam, had ik bibi en boedje
jaar later kwam daar pablo bij, en 3 jaar gelee ook nog bindi en meneer
ze zijn allen nog hier
jaar later kwam daar pablo bij, en 3 jaar gelee ook nog bindi en meneer
ze zijn allen nog hier
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
toen ik hier op het forum kwam ( 2004) had ik Bo, Sam en Thica, kort daarna is Moja geboren en hier gebleven, ook kwam in 2004 Oliver. in 2005 Mégan erbij, in 2007 Mandu, 2008 is mijn lieve Sam overleden en nu is ook Daantje erbij.
- *Charlotte
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Toen ik hier lid werd had ik Sam, die vorig jaar is overleden, waarna James kwam.
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Toen ik hier kwam had ik alleen Lilo (in 2004 geboren), in 2006 kwam Ozzy en in 2007 Danne. Begin Oktober vorig jaar is Ozzy met mijn exvriend meegegaan, half November kwam Zen vrij onverwacht en half December Hayley ook onverwacht.
Nu ik Lilo, Danne, Zen en Hayley heb en Bala er regelmatig bijloopt zit ik vol, ik heb ook geen wensen meer wbt honden ofzo, ik hoop nog heel erg lang te mogen genieten van deze kanjers
Nu ik Lilo, Danne, Zen en Hayley heb en Bala er regelmatig bijloopt zit ik vol, ik heb ook geen wensen meer wbt honden ofzo, ik hoop nog heel erg lang te mogen genieten van deze kanjers
-
heidie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier en kruising dalmatier
Always in my mind Beau, stacy en Breska
http://moteados.come2me.nl/ - Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Toen ik hier kwam had ik robbie een dalmatier, daar kwam na twee jaar marie bij, Robbie heb ik helaas door omstandigheden weg moeten doen en toen bleef marie over. Denia is daar bijna twee jaar terug bijgekomen. Vorig jaar doordat ik een relatie kreeg, kwam er een franse bull Beau bij. Helaas is die vorige maand overleden. Dus hier alleen denia en marie nog.
We hopen einddit jaar met denia een nest te fokken, waarvan 1 pupke blijft. Dan is onze roedel weer verhoogd tot drie.
We hopen einddit jaar met denia een nest te fokken, waarvan 1 pupke blijft. Dan is onze roedel weer verhoogd tot drie.