Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

airco om het koeler te maken binnen voor de hond en jezelf.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Hans de hondenvriend
Vaste gebruiker
Contacteer:

airco om het koeler te maken binnen voor de hond en jezelf.

Ongelezen bericht door Hans de hondenvriend »

Ik heb voor zowel de hond als mijzelf een airco gekocht vandaag die een gedeelte van mijn kleine huisje koeler maakt. Omdat dit een huisje is dat lijkt op een zomer huisje komt daar meer warmte doorheen dan met een gewone huis. Omdat de hond gevoelig is voor warmte heb ik een gedeelte een kamertje dat gekoelt blijf. Daar slaap ik snachts tijdelijk met de hond en verblijf ik als ik binnen ben. Tempraturen van 35 graden binnen is te warm , zeker voor een hond.
Dus wij 2e de hond en ik verblijven op de gekoelde kamer. daar kan de tempratuur naar 18 graden terug gebracht worden.

Verder let goed op de waterbakken, honden drinken meer dan je zelf in de gaten heb. Ik heb zelfs 2 bakken gevuld met water.
Die ververs ik ook meerdere keren per dag. koel vers water is nu extra belangrijk voor honden.
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Re: airco om het koeler te maken binnen voor de hond en jezelf.

Ongelezen bericht door Odi »

Dat is heerlijk koel voor jullie allemaal.
Mag ik vragen welke airco je hebt gekocht?
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

wij hebben beneden een vaste airco , onze huiskamer en keuken is in 1 en die koel dus de hele verdieping, het is er 1 van de karwei en hij doet al 3 jaar zijn werk hardstikke goed!
Op de slaapkamer hebben we ene verrijdbare airco, ook van de karwei... heerlijk!
Wij hebben een houtskeletbouw woning dus temperaturen van 30 graden of meer kunnen hier ook voorkomen plus d ewarmte blijft heel lang in het hout zitten, koelt slecht af..in de winter is dat heerlijk lekker wienig stookkosten maar met deze warmte is het een crime...
We hebben vooral voor Samara de airco benenden aangeschaft, ze trekt de warmte zo vreselijk slecht.
Afbeelding
Hans de hondenvriend
Vaste gebruiker
Contacteer:

Zeker vandaag moet ik ergens zijn met libellen onderzoek waar begrazing is met schapen en dan moet de hond even tot begin de middag thuis blijven. Dus de hond ligt op de gekoeld kamer. Een enkele keer kan de hond niet mee, maar in 9 op de 10 keren wel.
Daarna gaan wij zwemmen in het veluwemeer bij Harderwijk.
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Ik heb een ventilator voor in de woonkamer, woonkamer is toch niet zo groot. Vind het alleen een beetje eng om die aan te laten staan als ik weg en, dus dat doe ik niet. Gelukkig ben ik bijna de hele dag thuis;)
Afbeelding
basje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennen en Franse buldog

Ongelezen bericht door basje »

Hier ook een airco. Ideaal voor ons en de hond. :E:
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

Hier een geïmproviseerde airco.... Pakjes bevroren smuldier op een schaal en daarachter een ventilator. ( het werkt nog ook :smile: )

Nu de zijmuur, waar de hele dag de zon op staat te bakken, door en door warm is, loopt de temperatuur hier in huis op naar 26/28 graden. Ze hebben voor onze regio 38 graden voorspeld voor vandaag.
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

18 graden binnen? Dan doe ik doorgaans een trui aan :mrgreen:

Zonder flauwekul...........................dat temperatuursverschil is veeeeel te groot en ongezond lijkt me. Binnentemp van 22/23 zou meer in de richting zitten voor mij.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Wij hebben ook een airco, en die zorgt ervoor dat het binnen nu maximaal 23,5 graad wordt.
De honden vinden het binnen nu zo lekker dat ze niet eens naar buiten willen :mrgreen:
Maar ja, ze moeten toch een keer plassen, dus dat doen ze dan snel en dan gaan ze vlug weer naar binnen.

Ook doe ik elke dag de vloer even met de stoomreiniger. Op de een of andere manier zorgt dat ook voor verkoeling.
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
Hans de hondenvriend
Vaste gebruiker
Contacteer:

Tulp schreef:18 graden binnen? Dan doe ik doorgaans een trui aan :mrgreen:

Zonder flauwekul...........................dat temperatuursverschil is veeeeel te groot en ongezond lijkt me. Binnentemp van 22/23 zou meer in de richting zitten voor mij.

Als de arco op 18 graden staat met deze tempratuur blijft het nog 24 graden. met de zon op het hout en de ramem , de ramen zijn aan de buitenkannt van witte lakens voorzien.
Ik kwam net pas thuis en voor deze keer moest de hond thuis blijven.
Als de hond 9 op 10 keer mee kan en mag is het dus 1 keer op de 10 niet. De hond kwam fitaler en niet zohijgend naar mij toe omdat de hond op de koele kamer verbleef. Ik de rest van het huisje is het 38 graden. Niet om uit te houden.
Maar ga na deze post naar het strandje en zwemmen met de hond.
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Dat klinkt gezonder dan je eerst post :wink:
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
Hans de hondenvriend
Vaste gebruiker
Contacteer:

Tulp schreef:Dat klinkt gezonder dan je eerst post :wink:

Hallo

Ik heb de airco om te koelen verplaats naar een kleinere kamertje van 2 bij 2 meter daar staat het bed de tafel met laptop en de matras voor de hond.en een klein tafeltje om te eten
In een kleinere ruimte is het eerder gekoeld en het hele huis koelen is zonde van de stroom / geld zodra ik het te koel vind zet ik hem uit of op een hogere temperatuur dan 18 graden.
Als ik de deur van het kamertje open doe stroom er koele lucht naar de keuken en op de grens van keuken naar kamer is dicht gemaakt met dekens en dikke autozeil. Dan stroom niet gelijk de koele lucht de huis kamer in maar word het in de keuken minder warm.
Zo doe ik dat winters ook met de zibro kachel op kantoor.
Dan verwarm ik ook niet het hele huis. Daarom ben ik voor 1000 euro per jaar aan stroom en gas/ kristal-olie en water samen klaar.

Ik koel hoofdzakelijk het kleine kamertje en soms laat ik wat koele lucht het keukentje in stromen en daar is het niet zo koel dan als in het gekoelde kamertje , maar wel minder heet.
het is voor een hond ook beter om een overgang zone te hebben van gekoeld naar warm en andersom. Sterker nog het is voor oudere honden zelfs van levensbelang.
Dus een tip voor iedereen nooit in 1 keer van koel naar warm en van warm naar koel. De keuken is dan een mooie tussen zone.

Laatst hijgde de hond als een gek van de hitte binnen en ik werd er ook gek van. Dus wij hebben beide een oplossing gevonden.
Verder let op de waterbakken. Ik heb er nu 2 gevuld voor de zekerheid.
Hans de hondenvriend
Vaste gebruiker
Contacteer:

het weer is nu gewoon ideaal wel boven de 20 graden maar geen hitte.

De open ramen houden de tempratuur redelijk normaal
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”