Heeft iemand nog tips om hem te laten zwemmen??
Ik heb het al geprobeerd met zijn balletje omdat ie daar dol op is maar echt niet en ben met hem mee geweest maar dat kijk ie me sullig aan echt zo van nee vrouwtje dat kan je vergeten
Moderator: moderatorteam
TARAKJa dat is een goed idee dat ik daar zelf niet op ben gekomenLin-C schreef:Heeft hij geen hondenvriendjes in de buurt die wel van zwemmen houden? Dat Semmy nog heel klein was dook hij achter de hond van mn vader aan toen die het water in ging, ik was helemaal verbaasd. Sindsdien vind hij zwemmen wel leuk, maar alleen als ik een balletje of stok in het water gooi, hij gaat niet voor niets

Ayurveda schreef:Hier willen ze ook lang niet altijd zwemmen
ook gewoon omdat dat hier niet makkelijk ergens kan en ze het dus nooit doen
ik heb het wel eens gedaan hoor, met een koekje en heeeeel blij roepen, daarna wilde die springen om het koekje te pakken en ging kopje onder, dat was wel sneu maar moest ook wel heel hard lachen :lol:

Dat heb ik geprobeerd maar hij gaat echt niet mee.EschaenStefanie schreef:We hadden een boot aflaat plaats met zijkanten, heel lang stokjes ingegooid en madam ging steeds verder. Het heeft echt een maand geduurd voordat ze met haar pootjes los kwam en ook echt alleen maar als het erg warm was.
Nu ligt ze in elke sloot... wel na toestemming gevraagd te hebben.
Kunnen jullie niet samen zwemmen?
Ik hoop dat het lukt.Madison schreef:Lara wilde in het begin ook niet zwemmen, maar heb haar stapje voor stapje de zee in gelokt. Nu rent ze er zelf in en vind ze het heerlijk !
Ik ging er steeds een stukje in staan met het balletje en een koekje en steeds een stapje verder. Maar ja, gezien jouw hond zelfs niet wilt met het balletje..... Geduldig zijn is het beste, dan lukt het op een gegeven moment wel. Heeft bij Lara een paar maanden geduurd. Ik hoop voor je dat het lukt en dat jullie samen lekker kunnen afkoelen
Zou leuk zijn als je het filmpje kan plaatsen.Ikke1980 schreef:JJ hier kan sinds een paar weken zwemmen![]()
Vantevoren was ie super bang van alles wat met water te maken heeft (regen, douche, regenplas, zwemmen).
Ik heb ook uuuuuuuren gelokt met speeltjes en voertjes en enthousiaste lokroepen, maar verder dan pootjebaden ging het niet.
Totdat ik een aflevering van de Dog Whisperer zag. Cesar Millan nam gewoon de hond mee het zwembad in en hield hem net zolang vast todat de hond 'calm submissive' wasen daarna durfde de hond gewoon te zwemmen.
Niet dat ik Cesar Millan zo super geweldig vind, maar dacht 'laat ik dat nou ook es proberen'.
Dus ik ben naar een ven hier in de buurt gegaan. Dat liep geleidelijk af, want JJ vindt een steile helling ook erg eng.
Ik heb JJ gewoon opgepakt en ben een stukje het water in gelopen en heb JJ vastgehouden. Nou een hoop gespartel in het begin, maar op een gegeven moment werd hij rustiger. Op dat moment mocht hij los (niet eerder dus totdat hij rustig was). Hij zwom meteen naar de kant. Toen heb ik hem even met rust gelaten en met hem gespeeld. Even later weer opnieuw geprobeerd en daarna nog eens. De derde keer heb ik zijn favoriete apporteerspeeltje erbij gepakt en warempel: hij zwom niet naar de kant maar wilde spelen. En geloof het of niet: vanaf dat moment is hij dus niet meer bang voor water en vindt hij zwemmen geweldig!
Hij plonst er zo in en zwemt heel ver weg om zijn apportje te halen!!
Ik heb het gefilmd, dus zal eens kijken of ik het hier kan plaatsen.
Clauwtje87 schreef:Zou leuk zijn als je het filmpje kan plaatsen.Ikke1980 schreef:JJ hier kan sinds een paar weken zwemmen![]()
Vantevoren was ie super bang van alles wat met water te maken heeft (regen, douche, regenplas, zwemmen).
Ik heb ook uuuuuuuren gelokt met speeltjes en voertjes en enthousiaste lokroepen, maar verder dan pootjebaden ging het niet.
Totdat ik een aflevering van de Dog Whisperer zag. Cesar Millan nam gewoon de hond mee het zwembad in en hield hem net zolang vast todat de hond 'calm submissive' wasen daarna durfde de hond gewoon te zwemmen.
Niet dat ik Cesar Millan zo super geweldig vind, maar dacht 'laat ik dat nou ook es proberen'.
Dus ik ben naar een ven hier in de buurt gegaan. Dat liep geleidelijk af, want JJ vindt een steile helling ook erg eng.
Ik heb JJ gewoon opgepakt en ben een stukje het water in gelopen en heb JJ vastgehouden. Nou een hoop gespartel in het begin, maar op een gegeven moment werd hij rustiger. Op dat moment mocht hij los (niet eerder dus totdat hij rustig was). Hij zwom meteen naar de kant. Toen heb ik hem even met rust gelaten en met hem gespeeld. Even later weer opnieuw geprobeerd en daarna nog eens. De derde keer heb ik zijn favoriete apporteerspeeltje erbij gepakt en warempel: hij zwom niet naar de kant maar wilde spelen. En geloof het of niet: vanaf dat moment is hij dus niet meer bang voor water en vindt hij zwemmen geweldig!
Hij plonst er zo in en zwemt heel ver weg om zijn apportje te halen!!
Ik heb het gefilmd, dus zal eens kijken of ik het hier kan plaatsen.
En spike vast houden als ie iets niet wil gaat het niet worden.
Dan lees je in de krant vrouw verdronken door hond![]()