Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gaatje
Moderator: moderatorteam
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Gaatje
Noah heeft gister tussen de middag een gaatje opgelopen. Echter kwam ik daar pas in de avond achter nadat ik bloed vond op de grond.
Het is echt zo een inkijkgaatje. Ik heb gisteren de DA gebeld en die zei goed schoonmaken en in de gaten houden. Ik maak het 2x per dag schoon met dettol. Echter zie ik wel pus zitten, wond zelf is niet dik ofzo. Ze is niet ziek, levendig zat en eet prima. gaatje is ook nog steeds open want ik zie het pus zitten. Wat moet ik ermee doen? Gewoon doorgaan met schoonmaken en zolang het open is er weinig aan doen? Ze mag nu bv ook niet zwemmen helemaal niets. Het is trouwens een bijtgat
Het is echt zo een inkijkgaatje. Ik heb gisteren de DA gebeld en die zei goed schoonmaken en in de gaten houden. Ik maak het 2x per dag schoon met dettol. Echter zie ik wel pus zitten, wond zelf is niet dik ofzo. Ze is niet ziek, levendig zat en eet prima. gaatje is ook nog steeds open want ik zie het pus zitten. Wat moet ik ermee doen? Gewoon doorgaan met schoonmaken en zolang het open is er weinig aan doen? Ze mag nu bv ook niet zwemmen helemaal niets. Het is trouwens een bijtgat
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Gaatje
Dit soort wondjes zijn veraderlijker dan grote open wonden. Ze sluiten zich vaak vrij snel en kapselen vuil en bacteriën in.
Ik zou het de komende paar dagen even uitspoelen met een ontsmettende oplossing. Liefst met een spuitje (zonder naald) onder de huid spuiten. In ieder geval een paar dagen open houden zodat de troep eruit kan en regelmatig reinigen.
Na een dag of wat (zie je meestal vanzelf) kan je de boel met rust laten en verder zelf laten helen.
Ik zou het de komende paar dagen even uitspoelen met een ontsmettende oplossing. Liefst met een spuitje (zonder naald) onder de huid spuiten. In ieder geval een paar dagen open houden zodat de troep eruit kan en regelmatig reinigen.
Na een dag of wat (zie je meestal vanzelf) kan je de boel met rust laten en verder zelf laten helen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Mee eens.Liesbeth schreef:Dit soort wondjes zijn veraderlijker dan grote open wonden. Ze sluiten zich vaak vrij snel en kapselen vuil en bacteriën in.
Bacteriën hebben ongeveer twee dagen nodig om een smerige infectie te veroorzaken.
Het is inderdaad belangrijk, zoals Liesbeth al schreef, om het wondje open te houden zodat eventuele rotzooi eruit kan.
Als het rood wordt of er komt een rode schijf om het wondje, zou ik toch alsnog voor anti-biotica kiezen.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
Zoals boven beschreven, spoelen en eerst open houden.
Odin heeft dat ook gehad, zo groot als een knaak op zijn rug, echt een groot gat welke helemaal ontstoken was. (ook een bijtwond). Iedere dag spoelen een paar keer. Op een gegeven ogenblik groeide het dicht (was toen mooi roze zonder pus). Wel kreeg hij een AB kuur omdat het een grote wond was.
Odin heeft dat ook gehad, zo groot als een knaak op zijn rug, echt een groot gat welke helemaal ontstoken was. (ook een bijtwond). Iedere dag spoelen een paar keer. Op een gegeven ogenblik groeide het dicht (was toen mooi roze zonder pus). Wel kreeg hij een AB kuur omdat het een grote wond was.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
-
Dayne
- Actief
- Mijn ras(sen): Saarloos wolfhond
Dayne heeft nu ook een gaatje naast het wondje wat gehecht is.
Loopt wondvocht uit, spoel het regelmatig schoon.
Hij wil er steeds aan likken....niet goed eigenlijk maar helemaal tegenhouden doe je het niet.
Loopt wondvocht uit, spoel het regelmatig schoon.
Hij wil er steeds aan likken....niet goed eigenlijk maar helemaal tegenhouden doe je het niet.
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
ik maak dat altijd een keer goed schoon met biotex en mijn ervaring is dan (bij heel wat honden) dat het prima vanzelf geneest.

Cash v Heiligental en Flow.
-
duitse herder
- Zeer actief
Het ziet er redelijk uit, ik ga voor de zekerheid morgen toch wel langs de DA. Gaatje ziet er redelijk uit, is niet dik of iets. Maar toch, voor de zekerheid controleren
-
duitse herder
- Zeer actief
Even een update...
Ik ben niet naar de DA gegaan omdat het er mooi uitzag. Mooie korst en ook geen verdikking of iets.
Gelukkig is het dus vanzelf goed genezen
Ik ben niet naar de DA gegaan omdat het er mooi uitzag. Mooie korst en ook geen verdikking of iets.
Gelukkig is het dus vanzelf goed genezen
- Marina
- Zeer actief
superrrrr

Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.