Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Trocoxil, medicatie bij artrose

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Trocoxil, medicatie bij artrose

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Wilde dit toch even delen. Misschien dat anderen er iets aan hebben.
Spike heeft flink artrose in zijn rechter elleboog. En hoogst waarschijnlijk nog op meer plaatsen in zijn lichaam.
Hij is nu 9 jaar, dus vreemd is het niet, ook gezien zijn voorgeschiedenis.

Hij stond tot voor kort op metacam/novocam. Daar deed hij het heel goed op. Tot het voorjaar, op vakantie geweest, ging allemaal nog redelijk. Tot hij een maandje geleden een misstap maakte, helemaal mank. Flinke shot novocam gegeven, maar het deed totaal niets meer, helemaal niets. Dus ja, de moed zakte me toen wel even in de schoenen.

Naar de da. Die kwam met een medicatie wat nog niet zo heel lang op de markt was. Trocoxil. Schijnt speciaal te zijn voor oudere honden met artrose. Je begint met 1 pil, dan 2 weken later nog 1. En dan iedere maand 1.
Natuurlijk kijken hoe de hond erop reageert. Het medicijn blijft natuurlijk langer in het lichaam zitten. Dus reageert de hond er niet zo goed op dan is het risico dat hij langer klachten heeft ervan.

Spike reageert er dus ontzettend goed op!
We lopen eigenlijk niet zo ver meer met hem, korte rondjes.
Maar goed, af en toe wil je toch wel eens iets leuks doen. Dus gisteravond naar het strand geweest met het drietal. Leon moest werken, Kelly was strontvervelend omdat ze weinig mee mocht. (Leon had niet veel nachtdiensten gehad)
Dus ingeladen en dollen maar. Spike dus ook, met de wetenschap dat het vandaag wel mis zou zijn.
Soms maak je gewoon keuze's hé.... af en toe tóch lekker genieten, hond zijn, en dan weer een tijd rust.
Bij thuiskomst is hij even flink mank geweest en daarna niets meer gezien, ook vanmorgen niet!

Nu zal het geen wondermedicatie zijn, en het blijft symptomen bestrijden. Maar goed, wat je hebt is mooi mee genomen.
Dus misschien kunnen anderen hier iets mee?
S@ndr@
Zeer actief

Re: Trocoxil, medicatie bij artrose

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik heb het toen voor DuCain ook gebruikt, nadeel is dat het bij hem twee weken werkte en dat ik hem daarna twee weken lang niets anders kon en mocht geven in die 1ste- 4 weken periode.
en dat vond ik verre van leuk :jank:
ik ben toen heel gauw weer overgestapt op Previcox na die eerste hele maand.
Begrijp me goed ik vind het super dat Spike het er goed op doet,
maar ik wil ook de kanttekening plaatsen die ik dus heb opgemerkt.
en als ik ooit weer pijnstilling nodig heb dan zal het niet deze zijn ik geef liever pijnstilling gesorteerd op effect :wink:
Daisy@
Zeer actief

Oh, maar dat mag toch! :ok:
Ieder heeft zijn eigen ervaringen ermee. Alleen maar goed dat alle ervaringen gedeeld kunnen worden toch :wink:

Maar wilde het graag delen, misschien dat het bij anderen weer wél kan werken.
Niet iedere hond is hetzelfde.
Het is soms ook zoeken naar wat het beste werkt. Spike deed het altijd heel goed op metacam.... tot hij er compleet doorheen klapte. :(
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Het gaat er ook niet om dat het niet goed zou zijn of zo, maar je neemt een risico als je een medicament neemt die je maar een keer per maand hoeft- kan toedienen.
en ik was me er niet van bewust toen ik ermee begon, dus vandaar dat ik even een notitie hier bij geef :ok:
Metacam die bij Tjoek trouwens ook zo goed als niets :oeps:
Dayne
Actief
Mijn ras(sen): Saarloos wolfhond

Ongelezen bericht door Dayne »

Dayne kreeg 2 dagen voor zijn operatie (patella luxatie) en 12 dagen na de operatie trocoxil.
Ik moet zeggen dat hij hier goed op reageerde....we hebben hem op advies van de DA 2 dagen voor de operatie trocoxil gegeven en we zagen hem een stuk beter lopen. Ik dacht eigenlijk dat hij niet echt pijn had t.g.v de luxatie, maar we zagen toch wel duidelijk verbetering met lopen, minder manken. Het heeft natuurlijk niet het probleem verholpen, een operatie was zeker wel noodzakelijk.
Ook na de operatie heeft het medicijn goed zijn werk gedaan.
Daisy@
Zeer actief

Gisteren schoot dat wel door m'n hoofd hoor, wat Sandra schrijft.
Normaal had ik gisteren iets extra's gegeven als hij zo mankte, dát kon dus niet.
Maar goed, even later was het bijna over, zo ook als nu, hij loopt gewoon lekker. (zoals dat kan bij een oudje van 9)
Wordt vandaag ook alleen maar en blokje om met hem :wink: , want versleten is hij wél!

Ik denk dat het net zoals met alle medicatie is. Het verschilt zo ontzettend per hond hoe ze het erop doen. Logisch natuurlijk.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”