Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Goede vervanger carnibest?
Moderator: moderatorteam
- Lin-C
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
- Aantal honden: 1
Goede vervanger carnibest?
Ik voer Semmy vanaf dat ik hem heb al carnibest, ook krijgt hij af en toe brokken (royal canine). Hij lijkt de carnibest alleen steeds minder lekker te vinden, de lam eet hij nog wel eens, de rest (kip, eend) kan ik altijd (voor de helft) weggooien. Ik ben hem al 5gram minder gaan voeren, dacht dat het misschien gewoon teveel was, ook dit werkt niet, hij laat het nog voor een groot deel staan.
Weet iemand misschien een goede vervanger voor carnibest, iets wat ik ernaast kan voeren of een andere oplossing?
Weet iemand misschien een goede vervanger voor carnibest, iets wat ik ernaast kan voeren of een andere oplossing?
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Contacteer:
Re: Goede vervanger carnibest?
Naturis http://naturis.be/index/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Lotgering, http://www.lotgering.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Energique http://www.energique.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kivo, http://www.kivo-petfood.nl/index-nl.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Lupa http://www.lupa-diervoeding.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; (vind ik alleen wat bloederiger/natter)
met de rest heb ik geen ervaring...
Lotgering, http://www.lotgering.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Energique http://www.energique.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kivo, http://www.kivo-petfood.nl/index-nl.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Lupa http://www.lupa-diervoeding.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; (vind ik alleen wat bloederiger/natter)
met de rest heb ik geen ervaring...

- Lin-C
- Zeer actief
Bedankt!
Ik denk dat ik naturis eens ga proberen, daarvan zit er ook een verkooppunt dicht in de buurt, ook wel prettig!
Ik denk dat ik naturis eens ga proberen, daarvan zit er ook een verkooppunt dicht in de buurt, ook wel prettig!
- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Totaal niet nuttig verder, maar ik vind het altijd zo raar om het verschil tussen grote en kleine honden qua hoeveelheid voedsel te zien
. Dan kijk ik naar de bak vlees die Hades 's avonds krijgt (400 gram) en dan bedenk ik me dat zo'n flintertje daarvan verschil kan uitmaken voor zo'n kleintje. Ik vind het onvoorstelbaar dat er hondjes zijn die op een eetlepel vlees overleven
. Ik weet heus wel dat ze dan tig keer lichter zijn dan Hades, maar toch. Bizar, op de één of andere manier. Als ik een klein hondje zou hebben zou ik 'm zonder weegschaal standaard veel en veel teveel geven haha.
Hades krijgt trouwens Smuldier, om toch even ontopic te gaan, maar ik weet niet of zo'n plastic bakje handig te verdelen is als je er elke dag maar een klein beetje van nodig hebt? Het kost je in elk geval nog minder dan een drol en elke smaak wordt hier gráág verorberd
.
Hades krijgt trouwens Smuldier, om toch even ontopic te gaan, maar ik weet niet of zo'n plastic bakje handig te verdelen is als je er elke dag maar een klein beetje van nodig hebt? Het kost je in elk geval nog minder dan een drol en elke smaak wordt hier gráág verorberd
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Mijn honden krijgen hier ook smuldier, afgewisseld met Lotgering. Smuldier is inderdaad niet duur: 46 eurocent bij ons in de supermarkten.
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- Lin-C
- Zeer actief
Haha, kan me voorstellen dat je je verbaasd over het verschil ja. Semmy weegt (bijna) 4 kilo en krijgt op dit moment 140 gram per dag (dus 2x 70 gram). In vergelijking met Hades is dat inderdaad bijna niksFrederiek schreef:Totaal niet nuttig verder, maar ik vind het altijd zo raar om het verschil tussen grote en kleine honden qua hoeveelheid voedsel te zien. Dan kijk ik naar de bak vlees die Hades 's avonds krijgt (400 gram) en dan bedenk ik me dat zo'n flintertje daarvan verschil kan uitmaken voor zo'n kleintje. Ik vind het onvoorstelbaar dat er hondjes zijn die op een eetlepel vlees overleven
. Ik weet heus wel dat ze dan tig keer lichter zijn dan Hades, maar toch. Bizar, op de één of andere manier. Als ik een klein hondje zou hebben zou ik 'm zonder weegschaal standaard veel en veel teveel geven haha.
Hades krijgt trouwens Smuldier, om toch even ontopic te gaan, maar ik weet niet of zo'n plastic bakje handig te verdelen is als je er elke dag maar een klein beetje van nodig hebt? Het kost je in elk geval nog minder dan een drol en elke smaak wordt hier gráág verorberd.
- Lin-C
- Zeer actief
Ik heb trouwens al een keer smuldier gevoerd, ik vond het alleen heel erg stinken en Semmy vond het niet veel lekkerder dan carnibest 
-
Odi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie
- Aantal honden: 4
Mijn Meagan weegt 15 kilo en krijgt 'maar' 2 x 140 gram per dag.Lin-C schreef:Haha, kan me voorstellen dat je je verbaasd over het verschil ja. Semmy weegt (bijna) 4 kilo en krijgt op dit moment 140 gram per dag (dus 2x 70 gram). In vergelijking met Hades is dat inderdaad bijna niksFrederiek schreef:Totaal niet nuttig verder, maar ik vind het altijd zo raar om het verschil tussen grote en kleine honden qua hoeveelheid voedsel te zien. Dan kijk ik naar de bak vlees die Hades 's avonds krijgt (400 gram) en dan bedenk ik me dat zo'n flintertje daarvan verschil kan uitmaken voor zo'n kleintje. Ik vind het onvoorstelbaar dat er hondjes zijn die op een eetlepel vlees overleven
Hades krijgt trouwens Smuldier, om toch even ontopic te gaan, maar ik weet niet of zo'n plastic bakje handig te verdelen is als je er elke dag maar een klein beetje van nodig hebt? Het kost je in elk geval nog minder dan een drol en elke smaak wordt hier gráág verorberd.
Dus zijn krijgt ook niet heel veel.
-
heidie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier en kruising dalmatier
Always in my mind Beau, stacy en Breska
http://moteados.come2me.nl/ - Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Ik geef smuldier afgewisselt met duck. Mijn honden doen het er goed op. Denia (26kilo)eet 600gram en marie (28kilo)400gram perdag

- Meike
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee rasloze hondjes
Darf lijkt me ook een hele goede. Biologisch vlees en niet duur. Gebaseerd op het Barf-principe qua verhoudingen. Maar helaas geen ervaring, omdat er geen verkooppunten zijn in het noorden. Naturis is ook een goede, daar wel ervaring mee, is prima. Ook goede verhoudingen, bevat wel iets meer vet dan normaal omdat er nog zalmolie is toegevoegd.
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Dat gebeurt hier dus ookFrederiek schreef:Als ik een klein hondje zou hebben zou ik 'm zonder weegschaal standaard veel en veel teveel geven haha.
- Lin-C
- Zeer actief
Ik moet zeggen dat ik er bij Sem helemaal geen moeite mee heb om hem op het oog te voeren, je ziet het snel genoeg, hij is zo slank en heeft erg kort haar, dus als hij echt dun wordt zie ik het ook meteen 
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Naturis lang gegeven en tevreden van geweest.
Laatste levering echter allemaal grijze, rotte, stinkende rollen
's morgens ontdooien, 's avonds sloegen ze groen/grijs uit. En meuren
Dus hoppa, buitengewipt
voorlopig nog geen alternatief gevonden, denk ook niet van nog KVV te halen, ze slaan allemaal door na een tijd 
Laatste levering echter allemaal grijze, rotte, stinkende rollen
Dus hoppa, buitengewipt
- stefanie
- Zeer actief
Maar geef je hem dan niet gewoon te veel? Ik vind 140 gram voor een hondje van 4 kilo wel veel hoor. Bulek van 5 kilo krijgt 100 gram op een dag, Indy van 14 kilo krijgt 250 gram.Lin-C schreef:Haha, kan me voorstellen dat je je verbaasd over het verschil ja. Semmy weegt (bijna) 4 kilo en krijgt op dit moment 140 gram per dag (dus 2x 70 gram). In vergelijking met Hades is dat inderdaad bijna niksFrederiek schreef:Totaal niet nuttig verder, maar ik vind het altijd zo raar om het verschil tussen grote en kleine honden qua hoeveelheid voedsel te zien. Dan kijk ik naar de bak vlees die Hades 's avonds krijgt (400 gram) en dan bedenk ik me dat zo'n flintertje daarvan verschil kan uitmaken voor zo'n kleintje. Ik vind het onvoorstelbaar dat er hondjes zijn die op een eetlepel vlees overleven
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn Jacks van rond de 7 kilo krijgen 200 gram per dag. Mijn ouwe Lab van 32 kilo krijgt 400 gram
Volgens mij moet je bij kleine hondjes een iets hoger percentage aanhouden.
Volgens mij moet je bij kleine hondjes een iets hoger percentage aanhouden.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell