Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat doen jullie met je honden tijdens deze warme dagen?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Inglux
nieuw lid
Mijn ras(sen): Alaska Malamute

Re: wat doen jullie met je honden tijdens deze warme dagen?

Ongelezen bericht door Inglux »

's Ochtends extra vroeg (6 uur) met hem te fietsen of wandelen als het nog koel is.
Overdag eigenlijk niet nu. Dan loopt hij gewoon in de tuin en in zijn badje te dobberen of binnen op de koude vloer.

's Avonds laat als het afgekoeld is ga ik dan nog even een met hem naar buiten.

Normaal gesproken fiets ik overdag ook met hem, maar dat is nu niet verstandig met dit warme weer.. Ik wandel nu overdag ook niet echt met hem, daar heeft hij geen zin in.

Ik kreeg toevallig net nog commentaar van een vrouw onderweg. Had mijn fiets bij mijn ouders laten staan en nam deze mee terug, samen met hond waar daar vandaag op gepast werd. Het is een afstand van 2 minuten fietsen. 3 kwart heb ik lopend met hem aan de fiets gedaan. Hij op het gras lopend, ik met de fiets aan de hand. Het laatste stukje (zo'n halve minuut) met hem "gefietst", terwijl hij op het gras liep. Stopt een vrouw me precies tijdens het stukje dat we "fietsen" (fietsen kun je het niet noemen, want hij liep niet in draf, maar liep gewoon) Krijg ik een hele preek dat als ik mijn hond dood wil hebben ik dit vooral moet doen. Ik werd zo boos.
Alsof ik met net met mijn hond een uur aan de fiets had gezeten. Hij liep langzamer dan als ik aan de lijn met hem loop en het was notabene nog geen 100 meter. Daar kan ik dan toch zo pissig om worden. Van die oordelen terwijl ze niet eens weet hoe het zit. Bah.
Afbeelding

Nerro, hier 8 weken oud
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Inglux schreef: Daar kan ik dan toch zo pissig om worden. Van die oordelen terwijl ze niet eens weet hoe het zit. Bah.
Lijkt het HF wel :wink: :mrgreen:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Ilse met haar witte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ilse met haar witte »

vrijdag 37 graden: scheren! :N:
Groetjes Ilse
Afbeelding
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

Ik doe alleen wat met ze als ze het zelf aangeven. `s ochtends krijgen ze hun normale ronde en overdag weigeren ze zich te bewegen dus ze liggen de hele dag te slapen. Wanneer ze zelf weer actief worden gaan we lekker een stuk wandelen. Beide weten heel goed wanneer ze zich gedeisd moeten houden en wanneer het weer tijd is om actief te gaan doen.
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik loop s'morgens heel vroeg een flink uur, overdag 2x heel kort om teplassen en toe poepen desnoods en dan sávonds rond 8 uur of 9 uur weer ruim ene uur of 1,5 uur.
Bowie gaat ook overdags wel eens mij om even in het water tepoedelen maar Samara ligt de hele dag op de bank lekker tegenieten van de airco, ze heeft het zo slecht met deze hitte....
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

normaal wandelen we zo'n 3,5 uur per dag met gemak, daar komen we nu lang niet aan.Extra nadeel is dat Ameno weigert om het water in te gaan. We lopen de langere rondjes vroeg in de ochtend en later op de avond, overdag 1 of 2 korte rondjes.

en verder ligt Ameno in de airco in de woonkamer.
:pop:
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Niet zo heel veel anders dan normaal, zwemmen doet hij alleen in de zee en standje 'rustig' zit er niet op :19:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Sjoera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Sjoera »

Onze honden gaan 3x daags naar buiten. 's Morgens en 's avonds gaan we naar het park om daar te lopen. 's Middags gaan we met ze een klein blokje om.
De achterdeur staat de heledag open, maar de honden liggen liever binnen.
Vanavond moet ik met Taiko naar de cursus. De kans is groot dat hij de handoek in de ring gooit. De vorige keer was er ook al niets met hem te beginnen, hij wilde alleen maar liggen.

Ik las in de "Hondenleven" een artikel over beweging van de hond. Moet zeggen dat ik het eingelijk ook wel typisch vind dat mensen (ikzelf ook) zich zorgen maken over voldoende beweging voor de hond. En dat we onszelf nooit eens afvragen of onze goudvis/hamster wel voldoende beweging krijgen. :19:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”