Vind dat het nooit te voorspellen valt hoeveel een hond kost, hangt er vanaf welke voeding je geeft eR bestaan zakken van 3 kilo die 3 euro kosten en zakken van 3 kilo die 22 euro kosten, of ze ziek worden en dure operatie's nodig hebben, of je die operaties dan wel of niet laat doen, want een vriendin van mij zei dat ze nooit geen hond zou laten opereren als het bv 1000 euro kost maar in zou laten slapen dan, dat zegt ze nu natuurlijk, maar als ze ervoor staat zal ze wel anders spreken denk ik, of je veel snoep of weinig snoep geeft, en zijn goedkope en dure lijnen/kussens/speelgoed enz. wil je kvv geven zal het duurder zijn dan brok
Ik heb op 5 maanden tijd aan 1 hond meer dan 2000 euro uitgegeven voor kruisbanden en aan 1 andere hond 1000 euro op 2 maanden tijd aan onderzoeken omdat hij maar bleef manken, dus als ik alles zo had gelaten was ik 3000 euro rijker geweest
aan voeding en medicatie en snoep alleen ben ik 200 a 220 euro kwijt voor 3 honden, al de rest niet bijgerekend, dus geen inentingen, druppels voor teken, ontworming, speelgoed, kussens enz.
Ik denk dus dat men zeker per hond 100 euro moet rekenen als het al niet meer is
En het doet soms wel pijn dat men geld er zo door gaat maar vind dat de honden het wel verdienen, alleen is het niet altijd even gemakkelijk natuurlijk, we hebben allemaal geen ezeltje dat geld poept

moest dat zo zijn dan had ik mijn berner wel 2 nieuwe heupen gegeven maar men moet keuzes maken