Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoeveel kost een hond per maand?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Re: Hoeveel kost een hond per maand?

Ongelezen bericht door Mekkie »

Ik ga wat betreft de kosten voor voer uit van 2,50 per dag voor een hond van ongeveer 35 kg.

Dit is gebaseerd op 1 bakje smuldier/ rodi aangevuld met brok en hier en daar iets extra's Varkensoor, koeienhoefje, botje, kluifje etc. (wat allemaal in de tuin onder de grond verdwijnt :scratch: ) denta stickje, penslap, snoepje, boterham, tafelrestjes etc..

Wat je aan mand, riem, halsband, tuig, flex, kussen, kleed etc uit wil geven. hangt helemaal af van hoe creatief je bent, er is prima rond te shoppen op marktplaats en er zijn altijd wel mensen in de buurt die matrassen en dekens over hebben...
Afbeelding
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

De honden (42 en 26 kilo) kosten hier per maand ongeveer:

liters water
108 uur van mijn tijd
af en toe grijze haren
1 tennisbal
3 bullepezen/botten
4 hele kippen
108 pakjes kvv
36 poepzakjes
(kosten zijn exc hondenbelasting, dierenartsbezoek en ontvlooingsspul)

:wink:
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Ilse met haar witte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ilse met haar witte »

sjaak-k schreef:
Ilse met haar witte schreef: Het valt me op dat niemand inhoudelijk reageert op de vraag.....of ligt het aan de vragensteller?
Nou vooruit (op basis van de eerste hond):
(knip...geniale berekening)
sjaak-k schreef: Hoe ver wil je het doortrekken? Mijn schoenen slijten echt véél harder, schoenpoets omdat ze er, vooral in de herfst en winter, niet uitzien na een wandeling.
:smile:
sjaak-k schreef: Nouja, uitgebreider kan ik het haast niet maken :mrgreen:
:E:
Groetjes Ilse
Afbeelding
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door schelsey »

Vind dat het nooit te voorspellen valt hoeveel een hond kost, hangt er vanaf welke voeding je geeft eR bestaan zakken van 3 kilo die 3 euro kosten en zakken van 3 kilo die 22 euro kosten, of ze ziek worden en dure operatie's nodig hebben, of je die operaties dan wel of niet laat doen, want een vriendin van mij zei dat ze nooit geen hond zou laten opereren als het bv 1000 euro kost maar in zou laten slapen dan, dat zegt ze nu natuurlijk, maar als ze ervoor staat zal ze wel anders spreken denk ik, of je veel snoep of weinig snoep geeft, en zijn goedkope en dure lijnen/kussens/speelgoed enz. wil je kvv geven zal het duurder zijn dan brok

Ik heb op 5 maanden tijd aan 1 hond meer dan 2000 euro uitgegeven voor kruisbanden en aan 1 andere hond 1000 euro op 2 maanden tijd aan onderzoeken omdat hij maar bleef manken, dus als ik alles zo had gelaten was ik 3000 euro rijker geweest

aan voeding en medicatie en snoep alleen ben ik 200 a 220 euro kwijt voor 3 honden, al de rest niet bijgerekend, dus geen inentingen, druppels voor teken, ontworming, speelgoed, kussens enz.

Ik denk dus dat men zeker per hond 100 euro moet rekenen als het al niet meer is

En het doet soms wel pijn dat men geld er zo door gaat maar vind dat de honden het wel verdienen, alleen is het niet altijd even gemakkelijk natuurlijk, we hebben allemaal geen ezeltje dat geld poept :F: moest dat zo zijn dan had ik mijn berner wel 2 nieuwe heupen gegeven maar men moet keuzes maken
Joenino
Actief
Mijn ras(sen): Chow Chow x Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Joenino »

Voor Rex zijn we door zijn puppy schurft iets meer kwijt geweest dan normaal het eerste jaar, maar dat is nu helemaal voorbij.

Verder zijn we van heel duur voer (60 euro per 15kg) nu overgestapt op goedkoper voer (35 euro per 15kg) waar hij het zelfs beter op lijkt te doen (vacht glanst meer en hoeft minder te schijten en heeft er ook minder van nodig). Ook doen we met het goedkopere voer langer omdat hij er minder van hoeft/wil. Verder koop ik 1 x per 2 weken een groot bot voor hem a 10 euro de stuk. Verzekering van 25 euro de maand. En dan nog ontworming 1 x per 3 maanden a 5 euro per keer.

Dus per maand zijn we zo'n:
35 euro voer
20 euro voor botten
25 euro verzekering
1,75 euro ofzo voor ontworming

Dus zo'n 81.75 per maand denk zonder dierenarts bezoekjes. Zowiezo verwaarloos ik ook die 63 euro per jaar aan de gemeente. Maar Rex is nogal een groot bakbeest geworden, denk dat een kleinere hond wel minder kost. Zowiezo goedkoper qua voer omdat ze meestal minder eten en je kan kleinere botten kopen die ook weer goedkoper zijn. Al met al niet echt de kosten voor ons.
Proud owner of Chow Chow Herder Rex
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Eigenlijk heb ik me daar nog nooit in verdiept. Ik weet dat we bergen geld kwijt zijn aan de honden door de jaren heen.
Maar als je me vraagt wat het per maand kost? Ikke niet weten.
Het houdt me ook niet tegen om honden te houden.
booster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Su, Binky, Daisy en Amiya
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door booster »

voor mijn 2 honden gaat er ong per maand aan brokken 130 euro er door heen
dat is 65 euro per hond (30 kilo ong per hond)
ontworming per 3 maanden kosten per hond kost me 40 euro
ontvlooien doe ik nooit hebben ze ook nooit geen last van.
botten kosten me niks die haal ik bij een turkse winkel met veel versvlees eraan
het extra zoals natvoer en kleine dingetjes is ong per hond 50 euro per maand
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”