Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Besmettingskans kennelhoest

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Besmettingskans kennelhoest

Ongelezen bericht door Liesbeth »

mariaa schreef:waar ik nu wel erg benieuwd naar ben, hoe je met inenten omgaat als je naar het buitenland gaat. wij gaan in juli naar frankrijk en daar zijn bepaalde entingen verplicht, dolly is vorig jaar voor alles geent, ze is nu 8,5 en eigenlijk vind ik dat ze nu klaar is met alle inentingen. buck zou dit jaar aan de beurt zijn....volgens het boekje.
na alles gelezen te hebben, twijfel ik hoe ik het nu het beste kan aanpakken :19:
ik heb zelf een flauw vermoeden dat onze dierenarts standaard elke jaar een gehele coctail zet:ugh: ( als we dit toelaten)

ik wil eigenlijk alleen het hoognodige maar we moeten natuurlijk geen problemen krijgen in frankrijk.
wie kan mijn adviseren?

Ik ga niet naar Frankrijk, maar misschien heb je wat aan deze link http://www.ambafrance-nl.org/france_pay ... rticle3215" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
rubyred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door rubyred »

Liesbeth schreef:
rubyred schreef:Ach, op het internet kun je wel van alles vinden, onzin en geen onzin.
En dan zeg je tegen 'ons' dat we maar moeten googelen :piew: .
Over onzin gesproken.
Ja nadat jullie dat tegen mij hadden gezegd.
rubyred
Zeer actief

Je moet zo en zo altijd inge-ent zijn voor rabies als je hond naar het buitenland gaat.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

rubyred schreef:Je moet zo en zo altijd inge-ent zijn voor rabies als je hond naar het buitenland gaat.
eens per 3 jaar....
En ook hier met een niet geente hond in Oostenrijk geweest... was te jong voor de enting aangezien hij een maand vooraf al gegeven moet worden. Nooit controle gezien.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
rubyred
Zeer actief

Hier geven ze het om de vier jaar. Toen we hier heen emigreerden moesten de katten ook rabies in enting krijgen want anders kwamen ze het land niet in en ze waren nog nooit eerder voor rabies ge-ent.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Marion. schreef:
smoekie schreef:Dat snap ik wel hoor Marion :wink:

Ging mij er meer om dat er in eerste instantie tig engelse langdradige stukken voorbij kwamen om aan te geven dat vaccinatie tegen kennelhoest niet nodig is terwijl ik later opmerk dat men het ineens heeft over "overvaccinatie" :19: Ik ben het met iedereen eens als gezegd wordt dat bepaalde vaccinaties niet jaarlijks herhaald hoeven te worden. Maar zo werd dat hier niet gesteld/gezegd.

Ja uiteindelijk draait het naar "overvaccinaties". En zoals gezegd, als iets niet nodig is moet je het niet doen, zo simpel is het. Maar om nu maar te doen alsof het enten tegen kennelhoest overbodig/niet nodig is :roll:

Nu niet net doen alsof we hetzelfde vaccinatie-beleid hebben, want dat hèbben we niet. NEEEEEEEEEEEEE, ik ent niet tegen kennelhoest. Ik heb gezonde honden, en die kunnen zelf dat bacterietje aan. Ze komen regelmatig in contact met een hond die kennelhoest heeft, maar zelf krijgen ze daar niets van (uiteraard zodra ik er lucht van krijg dat die tegenligger kennelhoest heeft, loop ik wel lekker door).

Maar 2 weken geleden gingen we naar Zuid-Duitsland (waar dus wel rabiës voorkomt) en hun enting was 7 juni 3 jaar geleden. Officieel verlopen dus. En ik ga dan dus voors en tegens tegen elkaar afzetten.... Intervet zegt 3 jaar geldig, dat is niet op de dag af 3 jaar. Dus 3 jaar en 4 dagen lukt ook wel. Bovendien lopen wij veel, maar lopen de honden altijd hooguit 20 meter bij ons vandaan en wel op het pad. De kans dat ze aangevallen worden door een hondsdolle vos, achtte ik dus ook nihil.
Bovendien denk ik niet dat we volgend jaar of het jaar erop weer naar een hondsdolle lokatie op vakantie gaan, en sowieso is ieder jaar uitstel beter voor mijn honden.

Rabiës is trouwens de enige vaccinatie waar ik serieus over nadenk (en dus dit jaar besloten heb om hem niet te zetten). Mijn honden liggen in ieder watertje, en Weil zou je als je het goed doet, ieder half jaar moeten zetten. Ik dénk er niet over.
En voorlopig zijn ze hier bijna 10 en 8, en is iedereen groen en geel van jaloezie over de weinige DA-bezoekjes die wij moeten maken.
(en de verzekeringsmaatschappijen zien groen en geel, waarom ik toch potdomme mijn honden niet verzekerd heb)
Doe ik toch ook niet :roll: Of jij je honden nu wel of niet laat vaccineren tegen vaccineren moet je helemaal zelf weten hoor. Dat jij er van uit gaat dat zij het niet krijgen omdat ze “gezond” zijn ook prima. Moet je helemaal zelf weten. Zal mij namelijk verder aan mijn bips oxideren of jij of wie dan ook wel of niet ent.

Zelfde geldt voor vaccineren tegen rabies. Doe wat je niet laten kunt hoor :ok: Geweldig voor je dat iedereen groen en geel ziet van jaloezie :E:
SandraH schreef:
smoekie schreef:En jij wilt zeggen dat we het hier niet over een alternatieve geitenwollensokkenfreak hebben :smile: Een rasechte geitenwollensok :ok:
Tja, dat is jouw mening. Het is een afgestudeerd dierenarts met behoorlijk veel ervaring die zo af en toe via de alternatieve geneeswijze nog iets van hondjes weet te maken, die in het reguliere een beetje zijn uitgekakt. Zo zijn er meerdere overigens, die voor een dergelijke richting gekozen hebben. Maar om nu zo denegrerend over geitenwollen sokken te spreken, nee...zeer zeker niet gezien de kennis die ze bezit.
Tja lijkt me logisch dat ze afgestudeerd is he, zou wel heul raar zijn dat ze zich DA noemt zonder afgestudeerd te zijn. En af en toe iets doet via alternatieve geneeswijze? Goed hoor. Neemt niet weg dat ik er niet “ver” naast zat :smile:
Die dingen herken je van verre.
SandraH schreef:
smoekie schreef:Ja dat is nogal makkelijk als je nagenoeg alleen maar knipt/plakt en iets bewerkt :19:

Maar geeft niet hoor. Kleine tip als je daadwerkelijk erop gebrand bent andere op andere gedachtes te brengen of in ieder geval andere wat kritischer te laten zijn wbt vaccineren van honden. Misschien iets meer Nederlands en iets korter. En als het niet heul veul te veel gevraagd is toch iets meer met cijfers :F:
Daar had ik op pagina 3 en verder al een poging toe gewaagd, maar dat wordt in zijn geheel compleet genegeerd. Maar speciaal voor jou hieronder dan nog even een herhaalde reactie van mij op met name het rood gearceerde:
rubyred schreef:Hoe komt het dat er zelden een hond aan hondsdolheid, distemper,parvo, ziekte van weill etc. sterft? Deze ziektes zijn zeldzaam geworden dankzij vaccinatie. Of kennen die mensen die tegen vaccinatie zijn honden die gestorven zijn aan deze ziektes? Hetzelfde bij mensen, door vaccinatie komen heel veel van die ziektes niet meer voor. En natuurlijk heeft je ongevaccineerde hond minder kans om zo'n ziekte te krijgen als alle andere honden om hem heen wel gevaccineerd zijn, hetzelfde geldt voor mensen..............
Het issue is niet of vaccinaties wel of niet zorgen voor minder ziektes!! De frequentie van het jaarlijks vaccineren heeft er al jarenlang voor gezorgd dat de stelling die o.a. ook jij hierboven stelt, keihard onderuit wordt gehaald. Mensen worden niet jaarlijks herhaaldelijk gevaccineerd. Laat ik maar buiten discussie dat de zovele gecombineerde vaccins bij kinderen van 0-6 jaar enorm kunnen huishouden en op termijn voor grote schade kunnen zorgen. Huisdieren en fokdieren worden ondanks de informatie over het nieuwe driejarige vaccinatiebeleid, nog steeds jaarlijks gevaccineerd, waardoor entingen niet meer doen waarvoor ze oorspronkelijk bedoeld zijn en zorgen voor vaccinatieschade. Vandaar dat de fa. Intervet van het merk Nobivac in 2006 als één van de eerste grote vaccinfabrikanten wereldwijd naar buiten is getreden met het feit dat jaarlijks vaccineren schade toebrengt en de virale vaccins minstens drie jaar bescherming bieden. Uit de diverse zeer baanbrekende onderzoeken van o.a. Dr. Jean Dodds en dr. R. Schultz (geen huppelkutjes op het gebied van vaccinatieonderzoek) is gebleken dat de virale vaccins zelfs veel langer bescherming bieden dan die gestelde drie jaar door Intervet, nl. 5-7 jaar. Als de titerwaardes na die drie jaar nog ruim voldoende zijn, slaat de enting niet aan en vergroot je de kans op vaccinosis, dus heeft enten op dat moment geen enkel nut. Dit is ook de discussie die tussen de vaccinfabrikanten en o.a. deze onderzoekers speelt; titeren is zinvol en de gegarandeerde werking van de vaccins zou op minstens vijf jaar gezet moeten worden. Dat andere financiële belangen daarbij een grote rol spelen, is een groot struikelblok. Dodds en Schultz zijn al vanaf begin 2005 bezig met een grootscheeps Rabiesonderzoek: http://www.rabieschallengefund.org/abou ... -challenge" onclick="window.open(this.href);return false; Daarvoor is veel geld los gemaakt door veel kennelclubs en rasverenigingen:
http://www.rabieschallengefund.org/dona ... lenge-fund" onclick="window.open(this.href);return false; In Amerika en Canada speelt de verplichting van het jaarlijks vaccineren van Rabies, zonder duidelijk aanwijsbare reden van noodzaak versus de feiten van schadetoebrenging aangezien het Rabies vaccin langer bescherming geeft. Rabies vaccin is evenals het Leptospirosis vaccin en het Hondenziekte vaccin de grootste veroorzaker van diverse immuniteitsziektes. Vandaar ook de adviezen van Dodds om deze vaccins minstens 4 weken van elkaar af te vaccineren en al zeker niet onder de drie maanden aan een pup een Leptovaccin te geven en een Rabiesvaccin zelfs niet onder het jaar. Ook pups die in normale omstandigheden zijn opgefokt en opgegroeid plus gevaccineerd zijn, kunnen toch dergelijke ziektes krijgen. Gezien de achtergrond van titeren en bv. Parvo, is daar wel een link mee gelegd. Fictie en feiten.......veel van de claims over de 'voordelen' van vaccineren, zijn vooral op fictie zonder onderbouwing gebaseerd. De feiten van het overvaccineren en de grote voordelen van titeren zijn er duidelijk wel. Laat je huisdier er zijn voordeel mee doen.

Ik ken in de zes jaar dat ik me bezig hou met natuurlijk rauw voeren en mezelf heb verdiept in vaccinatieschade alsmede de info die ik hierover verspreid op mijn forum en websites (waarvan ik de informatie los trek bij o.a. dr. Jean Dodds en de diverse dierenartsen van de verschillende vaccinosis lists) geen 1 hond die spontaan gestorven is aan de door jou genoemde ziektes. Deze honden worden in zeer hygiënische omstandigheden groot gebracht, gebruikt in verschillende takken van sport (jacht, obedience, agility etc.) en gevoerd op een manier die geen extra supressie geeft op het immuunsysteem. Deze honden hebben dus de beste kans gehad om een natuurlijke immuniteit te verwerven, waar geen vaccinatie tegenop kan. Ik ken zat in slechte omstandigheden gefokte brookfokproducten die dat geluk niet hebben en sterven aan dergelijke ziektes, ondanks dat ze gevaccineerd zijn.

En verder even spitten in de linkjes, smoekie. Dan kom je vanzelf 'cijfers' en andere interessante informatie tegen van ook andere figuren die zich hebben bezig gehouden met vaccinatieonderzoeken...
Meid doe wat je wilt. Houd je bij Jean doe wat je goeddunkt. Ik zie er in ieder geval geen “cijfers” in terug net zo min als dat die geitenwollensok met “cijfers” kan komen terwijl zij toch een onderzoek heeft gedaan (zegt te hebben gedaan) waarbij ze dus ontzettend makkelijk met “cijfers” zou kunnen komen. Dus nogmaals. Ik denk dat dat reuze meevalt allemaal. Het zal mij er in ieder geval niet van weerhouden mijn hond toch te enten tegen kennelhoest. Niet zolang ik geen overduidelijk “bewijs” heb dat het slecht voor mijn hond zou zijn en die heb jij me tot nog toe nog steeds niet kunnen geven en die geit ook niet.
SandraH schreef:
smoekie schreef:Fijne avond verder :ok:
Jij ook maar weer zo'n fijne avond... :ok:
Mogguh :F:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Al eerder een verzoek aan je gedaan om de linken te lezen. Daarin vind je jouw 'cijfers' met duidelijke referentiekaders. Maar speciaal voor jou nog een keer. Neem eens echt de moeite om te lezen.

En dan toch maar even een stukje knippen en plakken, want tjee...je verdedigen tegen simpele leden die maar blijven hangen in hun eigen verhaal over geitenwollen sokken, is toch wel erg vermoeiend. Dus even lezen, Smoekie. Als dat je nog gaat lukken op deze vroege ochtend.

Schultz, professor and chair of pathobiological sciences at School of Veterinary Medicine, has been studying the effectiveness of canine vaccines since the 1970s; he's learned that immunity can last as long as a dog's lifetime, which suggests that our "best friends" are being over-vaccinated.
http://www.news.wisc.edu/8413" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.itsfortheanimals.com/Adobe/C ... ds2009.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.vin.com/proceedings/Proceedi ... &O=Generic" onclick="window.open(this.href);return false;

Geef mij maar 'bewijs' dat degenen die niet vaccineren tegen kennelhoest en veelvuldig met virale vaccins vaccineren 'meeliften' op het 'succes' van het merendeel van de gevaccineerde dieren. Lees eerdere knip en plakwerk van bovengenoemde referentie. Kennelhoest was overigens niet zozeer meer de discussie, he. Ook niet waar jij om vraagt, om alles nog maar even in perspectieven te laten.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Toch onderschatten de mensen kennelhoest wel eens. Ik ken 2 voorbeelden van dichtbij.
Tuana heeft hersenvliesontsteking gehad, wat begonnen is door kennelhoest. Toen Noah op dezelfde leeftijd ook begon te hoesten, ben ik meteen met siroop in de weer geweest :N:
Noddy de schapendoes logeetje die er nu is, heeft het ook gehad. Hij heeft nog steeds last ervan, hij hijgt luid, heeft moeite met slikken en dergelijke. Ergens zegt mij iets dat ze het dezelfde periode hebben opgelopen, want de verschijnselen zijn bij beide helaas hetzelfde en blijvend :ugh:
Perry en Noah

Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

SandraH schreef:Al eerder een verzoek aan je gedaan om de linken te lezen. Daarin vind je jouw 'cijfers' met duidelijke referentiekaders. Maar speciaal voor jou nog een keer. Neem eens echt de moeite om te lezen.

En dan toch maar even een stukje knippen en plakken, want tjee...je verdedigen tegen simpele leden die maar blijven hangen in hun eigen verhaal over geitenwollen sokken, is toch wel erg vermoeiend. Dus even lezen, Smoekie. Als dat je nog gaat lukken op deze vroege ochtend.

Schultz, professor and chair of pathobiological sciences at School of Veterinary Medicine, has been studying the effectiveness of canine vaccines since the 1970s; he's learned that immunity can last as long as a dog's lifetime, which suggests that our "best friends" are being over-vaccinated.
http://www.news.wisc.edu/8413" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.itsfortheanimals.com/Adobe/C ... ds2009.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.vin.com/proceedings/Proceedi ... &O=Generic" onclick="window.open(this.href);return false;

Geef mij maar 'bewijs' dat degenen die niet vaccineren tegen kennelhoest en veelvuldig met virale vaccins vaccineren 'meeliften' op het 'succes' van het merendeel van de gevaccineerde dieren. Lees eerdere knip en plakwerk van bovengenoemde referentie. Kennelhoest was overigens niet zozeer meer de discussie, he. Ook niet waar jij om vraagt, om alles nog maar even in perspectieven te laten.
Kom jij nu gewoon maar eens voor de verandering met site's-onderzoeken aan waarin e.e.a in het Nederlands geschreven wordt. :ok: Zoals ik al eerder zei. Als men daadwerkelijk goed onderzoek heeft gepleegd (buitenland) en men is het er in Nederland mee eens zouden dergelijke dingen allang al in het Nederlands worden aangegeven. Dus bespaar je wat mij betreft de moeite en kom lekker terug als je gedegen onderzoek in het Nederlands neer kan pleuren of als er onderzoek door Nederlandse artsten of wat dan ook zijn geweest waar e.e.a. uit blijkt. Liefst uiteraard met "cijfers" :F:

Je kan hier wel aankomen met onderzoeken uit het buitenland maar als het gaat om onderzoeken zijn er tal van andere dingen die meespelen bij de bepaling/uitkomst van een dergelijk onderzoek (temperatuur-leefomgeving-aantallen noem maar op)
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

smoekie schreef:Kom jij nu gewoon maar eens voor de verandering met site's-onderzoeken aan waarin e.e.a in het Nederlands geschreven wordt. :ok: Zoals ik al eerder zei. Als men daadwerkelijk goed onderzoek heeft gepleegd (buitenland) en men is het er in Nederland mee eens zouden dergelijke dingen allang al in het Nederlands worden aangegeven. Dus bespaar je wat mij betreft de moeite en kom lekker terug als je gedegen onderzoek in het Nederlands neer kan pleuren of als er onderzoek door Nederlandse artsten of wat dan ook zijn geweest waar e.e.a. uit blijkt. Liefst uiteraard met "cijfers" :F:
De cijfers over vaccinatieschade en het nut van vaccineren heb je inmiddels kunnen belezen en geldt wereldwijd. Dat jij vindt dat jouw referentiekader enkel en alleen Nederlandse 'rapporten' dienen te zijn, geschreven door Nederlandse artsen, valt dat dus te bezien en getuigt van bekrompenheid als je de werkelijke feiten achter de vaccinatiecampagnes kent van o.a. een Intervet.
Lees onderstaande site in zijn geheel even door. Gaat in dit geval over het Leptospirosis vaccin oftwel Weil. Je kan er ook een Nederlandse translation van maken, mocht je moeite hebben de inhoud in je op te nemen.

En ik zal om je te vervelen nog even wat knippen en plakken, voor het geval je het niet leest of wilt lezen en je eigen interpretatie erop los te laten van onbetrouwbare bronnen en geitenwollen sokken tactiek. :F:

Het hoofdkantoor van Intervet Europa is in Engeland gevestigd.

This brings more understanding to the statement in the book ‘Vaccination Examining the Record’ by Judith A. DeCava: “a person not vaccinated has ONE RISK, catching the disease, where a vaccinated person has TWO RISKS; catching the disease and damage from the vaccine”.47 We now know that the vaccines have not been safety tested and they have not really been proven effective in providing true immunity. The immune system reactivity vaccines are responsible for can be the expression of the adverse events and diseases that follow vaccine administration.48 Specific Leptospirosis severity may be associated with the intensity of the humoral immune response. Vaccines and previous natural exposure would determine this humoral immune response.49 Therefore the “gene environment” which is impacted by every jab delivered can determine the T cell activation and immune complexes, auto antibodies and cytokine cascade that results not only with future natural exposure to antigen but with every additional jab delivered. The making of a “super antigen” and lethal consequences would at the hands of the vaccine administrators.50 This is why Dr. Ron Schultz is on record with a minimal vaccine protocol and has said you better have a good reason for injecting because any time you inject you could kill the patient.

When I pressed for the proof from Merial that their Leptospira vaccines did indeed provide an entire year of “immunity” they finally sent me an article that did not even test their vaccines. The company forwarded work from Intervet in the Netherlands. Intervet is the source of much conflict in the UK for mounting yearly marketing campaigns in order to advocate yearly vaccinations of pets, despite the fact this is not a recommendation from the World Small Animal Veterinary Association or our AVMA or AAHA, or in Australia. The paper that was supposed to prove the worthiness of the Leptospira vaccines was conflict material that also failed to properly test vaccinates in a method that would prove immunity.

The paper was also not even using the Merial vaccines in their study. The conflict work was performed at the Dept. of Bacteriological R & D for Intervet International BV in the Netherlands.54

Bron: http://www.shirleys-wellness-cafe.com/drjordan2.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
smoekie schreef:Je kan hier wel aankomen met onderzoeken uit het buitenland maar als het gaat om onderzoeken zijn er tal van andere dingen die meespelen bij de bepaling/uitkomst van een dergelijk onderzoek (temperatuur-leefomgeving-aantallen noem maar op)
Die spelen er dus niet wat betreft de uitkomsten van het overvaccineren en vaccinatieschade, zoals je duidelijk kunt lezen uit de gedegen onderzoeken van Schultz. Nog even voor de duidelijkheid zijn referentiekader: http://www.vetmed.wisc.edu/people/ronald%20d%20schultz" onclick="window.open(this.href);return false; voor het geval dat jouw bekrompen geest zo ver gaat dat het een geitenwollen sok betreft.

Op de vraag waarom de groep niet of matig gevaccineerden 'meeliften' op de groep wel gevaccineerden, kun jij tot nog toe geen gedegen onderbouwing geven. Wel denk je jouw 'kracht' te vinden in het omver werpen van alle 'bewijskracht' of heel simpel de resultaten van die gedegen onderzoeken die tot nu toe al pak 'm beet een jaar of 15 bekend zijn, door middel van je getetter over geitenwollen sokken en het niet serieus willen lezen waar het nu daadwerkelijk om draait.
En dat is met name de discussie dat honden die op 3 maanden gevaccineerd worden met de 3 virale vaccins, levenslange immuniteit kunnen genieten en dat zelfs het driejaarlijks vaccineren sterk is af te raden en titeren grote voordelen biedt. Dat het jaarlijks vaccineren met de bacteriële vaccins wel degelijk een hond schade kan toebrengen, gezien de feiten die er liggen over de effecten van de gebruikte adjuvanten. En dat dit niet door 'Nederlandse artsen' wordt ondersteund en in rapporten met cijfers wordt uitgedrukt, is simpelweg omdat andere belangen een grotere rol spelen.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Wat gebeurd er eigenlijk als je wel "gepakt" wordt in het buitenland met een hond die niet juist is geent?
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”