Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Grote honden + fiets?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Maxine
Zeer actief

Grote honden + fiets?

Ongelezen bericht door Maxine »

Ik vroeg me af hoe het nu precies zit met een groot hondenras en het meelopen naast de fiets.
Vanaf welke leeftijd kan je het ze beginnen aan te leren? En is het eigenlijk wel goed voor grote honden?
En hoe verminder je de kans dat ze je helemaal van de weg af trekken of stoppen op het juiste moment? Etc...

Dus elk weetje over het laten meelopen van een grote hond naast de fiets is welkom!
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Grote honden + fiets?

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik had mijn honden aan de springer, vond dat ideaal omdat ik soms wel eens dwars op de weg stond als Gina een kat zag maar nooit van mijn fiets afgetrokken ben.
Hond vast aan de springer dus en ook nog een halsband met een riem aan die ik in mijn hand hield.
Heb zelfs UV examen gedaan zo en ook dat ging prima.

Ben met Jan begonnen toen hij afgerontgend was, met 12 maanden dus.
Langzaam opgebouwd via het UV schema: http://www.kc-delft.nl/artikel/uv_schm.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gina mocht om de dag mee, maar vanwege haar slechte rug en heupen nooit langer dan 10 minuten.

Altijd zorgen dat je hond in draf gaat, galop is erg belastend voor de gewrichten ;)
Oh en met warm weer 's morgens heel vroeg of 's avonds als het afgekoeld is gaan fietsen, midden op de dag is niet echt een strak plan.
Als je je hond tijdens de fietstocht laat zwemmen moet je zn zooltjes in de gaten houden. Die worden wat zacht door het water en kunnen dan harder slijten op asfalt en afgesleten/beschadigde zooltjes zijn heel erg pijnlijk dus dat wil je niet ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Max2
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bernersennen

Re: Grote honden + fiets?

Ongelezen bericht door Max2 »

Met Max ben ik ook begonnen met jaar/anderhalf.
Eerst gewoon los en toen steeds af en toe vast en stukken los en zo doe ik het nu nog steeds.
Als hij aan de lijn is moet hij rustig/beheerst naast mij draven. In het begin wou hij nog weleens onverwachts stoppen om te plassen/poepen. Na een aantal keer was dat ook wel over want dat was toch ook niet zo fijn om meegesleurt te worden :lol1:
Verder fiets ik nooit langer dan een 3 kwartier waarvan veel los want dan heeft ie het end wel in de bek :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”