Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lidl brokken/droogvoer

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Leeuw
Vaste gebruiker

Lidl brokken/droogvoer

Ongelezen bericht door Leeuw »

Hoe zit nou precies met lidl brokken/droogvoer?

Mijn buren geven dit aan hun franse bulldog, 5/6 jaar als ik me niet vergis..maar is dit wel gezond?

En je leest zoveel verschillende verhalen over "supermarkt" brokken/droogvoer, maar wat is nou "wetenschappelijk" bewezen of anders aan de duurdere brokken/droogvoer van de dierenwinkel? Ook daar zie je bij de meeste dezelfde; bento, eukanuba, royal canin, pro plan, etc.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Lidl brokken/droogvoer

Ongelezen bericht door thom »

Ik zou het mijn hond niet geven, maar heb er geen onderzoeken over gelezen.. :wink:
Afbeelding
Leeuw
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Leeuw »

Ja precies, dat zeggen heel veel mensen, maar waarom niet?
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Ik heb geen onderzoek gedaan, maar het schijnt dat er erg veel zout in zit om het nog enigsinds lekker te maken voor de hond. Gevolg is dat hij veel gaat drinken en dus ook veel moet plassen.

Of ze er dood van gaan...
Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

Ik heb het mijn honden wel eens gegeven ( je weet het wel, zaterdag, vergeten voer te halen en de winkel is al gesloten) Hier raken ze er van aan de dunne en ze vinden het niet echt je van het. Mijn eerste hond kreeg Aldi brokken en deed het hier prima op ( is ook al zo'n 11 jaar geleden ofzo) Nu krijgen mijn honden voer van goede kwaliteit :wink:
Me_and_Sandy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Me_and_Sandy »

voer van liddl gaan ze van ruften :eek:
ik merk dat bij honden die "goedkoop" voer krijgen :scratch:
ligt er weer 1 zwaaar te ruften tijdens een verjaardag.. wat eet ie dan?
aldi, ah, liddl zal wel veel ei inzitten ofzo :kotz:

en van bonzo en pedigree is bekend dat er veelteveel zout in zit.
Ik weet niet hoe dat bij de huismerken is. In de dierenwinkel krijg je wel goede tekst en uitleg over
ingredienten en benodigdheden voor het ras :ok:
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Kijk naar je hond, bedenk van welke diersoort hij is. Kijk daarna naar de ingrediënten van het voer wat je wilt geven. Als je dat passend vindt dan geef je het, als je daar anders over denkt dan geef je wat anders.

Mijn honden eten vers (diepvries)voer omdat ze carnivoren zijn en geen konijnen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ik ken honden die het al jaren uitstekend doen op Aldi voer... zien er super uit, goede en mooie vacht, zeer goed in conditie, sporten fysiek behoorlijk zwaar dus veel energie nodig etc. etc. etc.
Mij zul je dus niet meer zo snel horen dat dit zo slecht zou zijn. Ik geef het zelf niet, maar ik denk ook niet dat er nog echt slechte brokken zijn tegenwoordig....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Me_and_Sandy schreef: In de dierenwinkel krijg je wel goede tekst en uitleg over
ingredienten en benodigdheden voor het ras :ok:
wat heeft het ras er mee te maken dan?
kan een mechelaar wel Bevo eten en een duitser niet? :denken:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Me_and_Sandy
Zeer actief

neeheee het gaat niet zozeer om ras maar meer om grootte en botopbouw. Een pup van een groot ras heeft andere voeding nodig dan een pup van een klein ras (en dit geldt ook voor de volwassen versies). Dit heeft met name te maken met calcium en mineralen die in het voer zitten. En zowel teveel als teweinig is niet aan te raden. Hier in de dierenwinkel is geen bonzo of pedigree te koop ivm de hoeveelheid zout die erin zit. Dit is niet goed voor de organen van je hond, en ze krijgen er (teveel) dorst van en door het zout krijgen ze teveel trek en het zout is toegevoegd om het tekort aan smaak te verduselen enz). Aldus de meneer van de dierenwinkel. (ik ben geen expert maar ik heb 1 en ander qua verpakkingsinformatie vergeleken en dit verschilt idd) Tevens zit in pedigree maar 3%vlees. Meneer van de dierenwinkel was zelfs verontwaardigd toen ik naar pedigree vroeg (dat was immers wat de fokker gaf), hij zei dat komt er hier niet in :neenee: en kwam toen met bovenstaande tekst en uitleg. Hij kon ook niet geloven dat mensen dit nog aan hun hond geven, want alles staat gewoon op de verpakking :wink:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

malinois schreef:ik ken honden die het al jaren uitstekend doen op Aldi voer... zien er super uit, goede en mooie vacht, zeer goed in conditie, sporten fysiek behoorlijk zwaar dus veel energie nodig etc. etc. etc.
Mij zul je dus niet meer zo snel horen dat dit zo slecht zou zijn. Ik geef het zelf niet, maar ik denk ook niet dat er nog echt slechte brokken zijn tegenwoordig....
Ik hoorde laatst dat het Aldi voer als beste uit de bus kwam. Dus nog beter dan RC, Eukanuba, Hills etc :smile:
sjaak-k
Zeer actief

Me_and_Sandy schreef:neeheee het gaat niet zozeer om ras maar meer om grootte en botopbouw. Een pup van een groot ras heeft andere voeding nodig dan een pup van een klein ras (en dit geldt ook voor de volwassen versies). Dit heeft met name te maken met calcium en mineralen die in het voer zitten. En zowel teveel als teweinig is niet aan te raden. Hier in de dierenwinkel is geen bonzo of pedigree te koop ivm de hoeveelheid zout die erin zit. Dit is niet goed voor de organen van je hond, en ze krijgen er (teveel) dorst van en door het zout krijgen ze teveel trek en het zout is toegevoegd om het tekort aan smaak te verduselen enz). Aldus de meneer van de dierenwinkel. (ik ben geen expert maar ik heb 1 en ander qua verpakkingsinformatie vergeleken en dit verschilt idd) Tevens zit in pedigree maar 3%vlees. Meneer van de dierenwinkel was zelfs verontwaardigd toen ik naar pedigree vroeg (dat was immers wat de fokker gaf), hij zei dat komt er hier niet in :neenee: en kwam toen met bovenstaande tekst en uitleg. Hij kon ook niet geloven dat mensen dit nog aan hun hond geven, want alles staat gewoon op de verpakking :wink:
Waarom moeten kleine rassen andere brokken da grote rassen? Volgens mij is dat pure marketing en zit er niet bijzonder veel verschil in het voer, hooguit in het formaat brokjes.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Dusty van mij was een vrij kleine hond, maar kreeg dezelfde brok als mijn dobers en mechelaars.... :wink: de laastgenoemden waren ook nog sporthonden en Dusty was alleen huishondje...
Onzin dus, dat voer voor elk ras dat is pure geldklopperij... :wink:
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief

Maeve schreef:
malinois schreef:ik ken honden die het al jaren uitstekend doen op Aldi voer... zien er super uit, goede en mooie vacht, zeer goed in conditie, sporten fysiek behoorlijk zwaar dus veel energie nodig etc. etc. etc.
Ik hoorde laatst dat het Aldi voer als beste uit de bus kwam. Dus nog beter dan RC, Eukanuba, Hills etc :smile:
Max kreeg aldi voer voordat hij hier kwam, volgens de vorige eigenaar omdat hij niet anders luste. Ik kon minstens 1x per dag zijn waterbak helemaal vullen (zo'n 23 cm doorsnee ding), echt liters dronk hij, voornamelijk tijdens en na het eten. Toen over gegaan naar wat anders en hij drink een beetje per dag. Ook poepen gaat aardig beter.
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Me_and_Sandy schreef:voer van liddl gaan ze van ruften :eek:
ik merk dat bij honden die "goedkoop" voer krijgen :scratch:
ligt er weer 1 zwaaar te ruften tijdens een verjaardag.. wat eet ie dan?
aldi, ah, liddl zal wel veel ei inzitten ofzo :kotz:

:

hhmmm :denken: , onze Buster heeft twee jaar op carnibest ( is Kvv) gestaan. en dat is toch de duurdere Kvv. daar rufte hij veel meer op dan nu op Cavom.toch een goedkoope brok.
en met Kvv ging buster echt obsessief hondenpoep eten. en nu ook niet meer.
de hond van mijn moeder heeft erg lang eukanuba gehad. die rufte nooit, en poepte 1 maal per dag.

dus in hoeverre dat waar is ?
Joepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff

Ongelezen bericht door Joepie »

hhmmm :denken: , onze Buster heeft twee jaar op carnibest ( is Kvv) gestaan. en dat is toch de duurdere Kvv. daar rufte hij veel meer op dan nu op Cavom.toch een goedkoope brok.
en met Kvv ging buster echt obsessief hondenpoep eten. en nu ook niet meer.
de hond van mijn moeder heeft erg lang eukanuba gehad. die rufte nooit, en poepte 1 maal per dag.

dus in hoeverre dat waar is ?[/quote]

Die van mij zit ook op de Carnibest en ruft ook verschrikkelijk.
En inderdaad als hij de kans heeft smikkelt hij snel een drol op. :80:
Afbeelding
Me_and_Sandy
Zeer actief

Die van mij zit ook op de Carnibest en ruft ook verschrikkelijk.
En inderdaad als hij de kans heeft smikkelt hij snel een drol op. :80:

ghehehe tijd om over te stappen?! ik denk gewoon een kwestie van uitproberen en dan maakt het
niet uit of het duur of goedkoop voer is. Als het maar " werkt "
Kimsjen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Kimsjen »

Die van ons krijgt 1x per week (bij mijn ouders) brokken van de Lidl. Ze leeft nog :wink:
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

nee ze gaan heus niet (gelijk) dood van slecht voer :roll:
Afbeelding
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

Toen ik mijn vriend (en dus ook Bikkel) net leerde kennen at Bikkel ook aldi troep.
Beest kon ruften wil je niet weten, en scheet heel veel, zag er een beetje doffig uit en was wel gezond maar niet dat je zegt van WAUW kijk die hond, wat een uitstraling. Beetje moeilijk te omschrijven maar sommige zullen wel weten wat ik bedoel.

Ik heb hem toen Prins geperste brok aangeraden ook voor het gekke mopsen gebitje van Bikkel en je zag hem gewoon opbloeien tot een mooie, volle, glanzende minder stinkende en schijtende hond ;) :ok:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ayurveda schreef:Toen ik mijn vriend (en dus ook Bikkel) net leerde kennen at Bikkel ook aldi troep.
Beest kon ruften wil je niet weten, en scheet heel veel, zag er een beetje doffig uit en was wel gezond maar niet dat je zegt van WAUW kijk die hond, wat een uitstraling. Beetje moeilijk te omschrijven maar sommige zullen wel weten wat ik bedoel.

Ik heb hem toen Prins geperste brok aangeraden ook voor het gekke mopsen gebitje van Bikkel en je zag hem gewoon opbloeien tot een mooie, volle, glanzende minder stinkende en schijtende hond ;) :ok:
dat is dus per hond heel verschillend blijkt wel, de honden die ik ken die al jaren op Aldi voer zitten zien er perfect uit...glanzende vacht, schijten ook niet veel etc.
Er zijn ook honden die het slecht doen op heel duur voer, of zelfs op kvv...
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Maeve schreef:
da´s een duits onderzoek geweest waar niet zoveel van klopte. Pedigree en Bonzo zijn zogenaamde supermarktmerken. Een dierenspeciaalzaak kan dit voer nog niet inkopen voor de verkoopprijs van de supermarkt. Dáárom komt het er bij hem niet in en daarom wordt RC zoveel geadviseerd... Da´s het voer met het hoogste winstpercentage namelijk.
vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

Rosita Compagner schreef:
Maeve schreef:
da´s een duits onderzoek geweest waar niet zoveel van klopte. Pedigree en Bonzo zijn zogenaamde supermarktmerken. Een dierenspeciaalzaak kan dit voer nog niet inkopen voor de verkoopprijs van de supermarkt. Dáárom komt het er bij hem niet in en daarom wordt RC zoveel geadviseerd... Da´s het voer met het hoogste winstpercentage namelijk.
En dan nog zit er geen drol marge op voeding.
Ayurveda
Zeer actief

En dan nog zit er geen drol marge op voeding.
Klopt!
Afbeelding
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Ik heb wel eens gehoord dat Aldi voer niet zo slecht zou zijn, een voedingsfysioloog had de ingredienten van allerlei voedingsmerken onderzocht. Dit verhaal bevestigt dat dus.
Maar ik heb er op een of andere manier toch moeite mee. Zou eens naar de ingredienten moeten kijken.
Aldi is niet Lidl natuurlijk...
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Op brok zit flink marge op vers niet.
Ayurveda
Zeer actief

nee hoor op brok zit ook helemaal niet zo veel marge!
Ik heb jaren in een dierenwinkel gewerkt en je kan beter non food als food verkopen :ok:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

malinois schreef:
Ayurveda schreef:Toen ik mijn vriend (en dus ook Bikkel) net leerde kennen at Bikkel ook aldi troep.

dat is dus per hond heel verschillend blijkt wel, de honden die ik ken die al jaren op Aldi voer zitten zien er perfect uit...glanzende vacht, schijten ook niet veel etc.
Er zijn ook honden die het slecht doen op heel duur voer, of zelfs op kvv...
psies :ok:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ayurveda schreef:nee hoor op brok zit ook helemaal niet zo veel marge!
Ik heb jaren in een dierenwinkel gewerkt en je kan beter non food als food verkopen :ok:
klopt, op brok zit amper marge...
Afbeelding
Ayurveda
Zeer actief

Het belangrijkste is KIJK naar je hond
observeer je hond
en maak dan pas je keuze of iets goed of slecht is voor JOU hond ;)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”