Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nu het warm is, hoe reageren jullie honden op zwanen
Moderator: moderatorteam
-
chrico
- Zeer actief
Nu het warm is, hoe reageren jullie honden op zwanen
Dat vraag ik mij af.
Zijn jullie honden bang van zwanen en weerhoud het hen het water in te gaan?
Zijn jullie honden bang van zwanen en weerhoud het hen het water in te gaan?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
Clauwtje87
Re: Nu het warm is, hoe reageren jullie honden op zwanen
Geen last van Spike gaat zowiezo het water niet in. Hij houd niet van zwemmen
- ChantalBos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
- Aantal honden: 5
Giada gaat achter zwanen aan in het water
Als ik dus zwanen zie roep ik ze bij me en als we ze gepasseerd zijn dan mogen ze weer poedelen.
Als ik dus zwanen zie roep ik ze bij me en als we ze gepasseerd zijn dan mogen ze weer poedelen.
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
-
chrico
- Zeer actief
Hoe reageerd Giada als de zwanen boos zijn en op jullie afkomen?ChantalBos schreef:Giada gaat achter zwanen aan in het water![]()
Ik heb 1 held hier die er niet warm of koud van word als er een woedende zwaan op hem afkomt en eigenlijk vind ik dat doodeng
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Zolang zwanen geen nest /jongen te verdedigen hebben, laten ze honden wel met rust, is mijn ervaring. Billy zwemt overal altijd en we komen regelmatig zwanen tegen. Bill is er niet bang bang van, jaagt ze ook niet weg en de zwanen lijken zich niet zo veel van hem aan te trekken. Ze 'varen' (ja, zwanen varen
) de andere kant op.
Silka zwemt niet (zij baadt alleen pootje) maar zal - als ik niet op let - wel langs de kant de zwanen uit gaan staan kafferen. In de regel hebben zwanen (mits ze geen nest/jongen hebben) daar niet zo veel van. Ik vind het wel irritant dus het mag niet.
Silka zwemt niet (zij baadt alleen pootje) maar zal - als ik niet op let - wel langs de kant de zwanen uit gaan staan kafferen. In de regel hebben zwanen (mits ze geen nest/jongen hebben) daar niet zo veel van. Ik vind het wel irritant dus het mag niet.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Noah probeert ze op te jagen, echter zijn ze toch een te groot maatje voor haar. In het park zit een stel met 7 kinders, alle honden komen niet in de buurt. Ze zijn totaal niet agressief, pa doet zich een beetje opblazen en durft te pikken, maar meer ook niet. Alle honden lopen er omheen na mijn weten
-
bianca83
- Zeer actief
Quincy gaat zowieso niet echt het water in met of zonder zwanen en andere dieren erbij. Met Jara weet ik het niet, ben nog geen zwaan tegen gekomen met haar.

- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Caja maakt het niet uit, maar ik ben wel voorzichtig.

-
Fin
- Zeer actief
Chris zou als ik hem de kans gaf dolenthousiast het water induiken en de zwanen fitnessles geven. Temperatuur maakt wat dat betreft niet uit. Die gaat dan ook niet los ergens waar er zwanen zijn, dat is wachten op het voor gek gezet worden door een hysterisch gillend zwemmende dober.
'Luistert uw hond niet?" - "Normaal wel, maar nu even niet, nee."
'Luistert uw hond niet?" - "Normaal wel, maar nu even niet, nee."
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
ik loop mooi een stukje verder,want ik heb er 1 die er gewoon tussen springt 

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Zo'n held heb ik ook.En al helemaal als ergens een korstje brood binnen zwembereik ligt,dus hou ik hem weg bij water waar zwanen zitten.chrico schreef:Hoe reageerd Giada als de zwanen boos zijn en op jullie afkomen?ChantalBos schreef:Giada gaat achter zwanen aan in het water![]()
Ik heb 1 held hier die er niet warm of koud van word als er een woedende zwaan op hem afkomt en eigenlijk vind ik dat doodeng
Ik zit niet te wachten op een zwanenaanval :N:

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Baily&Luna
- Zeer actief
hier zwemmen gelukkig bijna geen zwanen of eenden, dus geen last van.
Maar... als Baily ze ziet wil ze er wel naartoe, maar ze luisterd gelukkig kei goed als ik haar roep
Maar... als Baily ze ziet wil ze er wel naartoe, maar ze luisterd gelukkig kei goed als ik haar roep
- ChantalBos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
- Aantal honden: 5
Het boeit Giada totaal niet als een zwaan woedend is. Wat ik tot nu toe heb zien gebeuren is dat de zwaan opgeblazen en sissend weg zwemt.chrico schreef:Hoe reageerd Giada als de zwanen boos zijn en op jullie afkomen?ChantalBos schreef:Giada gaat achter zwanen aan in het water![]()
Maar ik ben er niet blij mee en ik vind het ook eng. Zie me zelf nog een keer te water gaan...
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Hier zullen ze er niet achteraan gaan om op te jagen, ik ben eerder degene die het op een lopen zet :N:

- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Nap is banger voor het water in de sloot/vaart dan voor de zwanen, maar anders zou hij zo het water in springen achter de zwanen aan hoor, hij is niet bang (voor de zwanen)

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Eeber is er niet bang voor, hoewel ze toch verschillende slechte ervaringen heeft :N:

"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Hahahaha die Ebertje
Felix ontdekte toevallig een paar avonden geleden een koppel zwanen met jongen in een diepe sloot. Maar hij loopt er nu met een bochtje omheen
Dat geblaas heeft hij wel serieus genomen
Felix ontdekte toevallig een paar avonden geleden een koppel zwanen met jongen in een diepe sloot. Maar hij loopt er nu met een bochtje omheen
Dat geblaas heeft hij wel serieus genomen
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
Muk
Hier is een zwanennest en er zijn al verschillende loslopende en zwemmende honden aangevallen door de zwanen (het is geen losloopgebied). Onze hond reageert er niet op en ik loop zelf met een grote boog om die zwanen heen, dus ik kan er weinig van zeggen verder. 
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Ja hier ook. Zwanen zijn eng.alm@ schreef:Hier zullen ze er niet achteraan gaan om op te jagen, ik ben eerder degene die het op een lopen zet :N:

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Nilo heeft zich een keer vergist. Want zwanen lijken toch wel wat op eenden, moet je achteraan zwemmen
Maar toen mevrouw de zwaan hem achterna zwom bedacht hij zich al heel snel
Als hij weer de kans zou krijgen zou hij er denk ik weer achteraan gaan. Maar eigenlijk is hij alleen geinteresseerd in eenden. Zo heel af en toe dat hij zich vergist dus. Is hem ook al eens met ganzen gebeurt dus die zijn nu ook eng.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Omdat wij aan het water met zwanen wonen kijken Cleo en Eva niet eens naar de zwanen. Kan ze zo het water in sturen bij de zwanen en dan pakt Eva haar bal en zwemt terug. Dus zwanen let ik niet eens meer op. 
Wel gooi ik de bal altijd minstens 10 meter naast de zwanen want als er 1 in Eva´s kop gaat pikken als ze zwemt trekt ze zijn kop eraf ben ik bang.
Dus dat wil ik dan natuurlijk wel voorkomen.
Doet de zwaan niks dan gaat het prima. Gaat de zwaan aanvallen dan zal hij het loodje leggen, dat staat vast :N: Doet hij niks dan zien ze hem niet eens staan.
Wel gooi ik de bal altijd minstens 10 meter naast de zwanen want als er 1 in Eva´s kop gaat pikken als ze zwemt trekt ze zijn kop eraf ben ik bang.
- Moos
- Zeer actief
Saar zwemt sowieso niet haha. Vera negeert zwanen omdat dat moet van mij
Ze vindt ze namelijk best spannend interessant, en blijft dan langs de kant er zo omheen hangen van "ohhhh, hij blaast, ga ik dat eng vinden, of ga ik er bovenop bommetje doen". Zoiets
Eenden negeert ze wel straal uit zichzelf.

-
Marion.
Ze gaan er gewoon in. Ik ben voorzichtig met zwanen, en ze mogen niet het water in bij zwanen met een nest. Dan loop ik een eindje verder.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
We hebben hier weer zwanen met jongen, maar een minimaal 'agressieve' vaderzwaan.
Kaya reageert niet op zwanen, als de zwanen niet op haar zouden reageren, zou ze er gewoon lekker tussendoor lopen.
Nu kijkt ze eens als er geblazen wordt en och 'nou dan ga ik toch een metertje aan de kant als jij dat wilt'.
Puchu gaat sneller blaffen, maar mits hij niet 2 meter voor ze staat, doet hij eigenlijk ook weinig.
Het is een paar keer voorgekomen, omdat de zwanen ook door de parkjes lopen/zwemmen (uiteraard) en dan is er maar één pad
en moet je er toch even langslopen.
Verder zoeken we ze uiteraard niet expres op en zal ik ze ook niet vlakbij zwanen of een zwanennest laten zwemmen, al zou er
volgens mij zeer weinig gebeuren hier.
Kaya reageert niet op zwanen, als de zwanen niet op haar zouden reageren, zou ze er gewoon lekker tussendoor lopen.
Nu kijkt ze eens als er geblazen wordt en och 'nou dan ga ik toch een metertje aan de kant als jij dat wilt'.
Puchu gaat sneller blaffen, maar mits hij niet 2 meter voor ze staat, doet hij eigenlijk ook weinig.
Het is een paar keer voorgekomen, omdat de zwanen ook door de parkjes lopen/zwemmen (uiteraard) en dan is er maar één pad
en moet je er toch even langslopen.
Verder zoeken we ze uiteraard niet expres op en zal ik ze ook niet vlakbij zwanen of een zwanennest laten zwemmen, al zou er
volgens mij zeer weinig gebeuren hier.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
tekkel schreef:Eeber is er niet bang voor, hoewel ze toch verschillende slechte ervaringen heeft :N:![]()
Oeps :N:
Wel een schitterende foto trouwens
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
ik had een foto gemaakt van die zwaan en was er met een grote boog omheen gelopen, toen ik nog een foto wilde maken en stom toevallig afdrukte toen ebertje er ineens voor stondCaro. schreef:tekkel schreef:Eeber is er niet bang voor, hoewel ze toch verschillende slechte ervaringen heeft :N:![]()
Wel een schitterende foto trouwensals had ik in mijn broek gepoept bij zo'n kleine hond en zo'n boze zwaan hoor
ik sch**t ook zeven kleuren toen ik het zag, klein dom hondje
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ha, ik vond je al erg koelbloedig, maar het was meer een kwestie van 'dom geluk'.... of pech, net hoe je het bekijkttekkel schreef:ik had een foto gemaakt van die zwaan en was er met een grote boog omheen gelopen, toen ik nog een foto wilde maken en stom toevallig afdrukte toen ebertje er ineens voor stondCaro. schreef:
Wel een schitterende foto trouwensals had ik in mijn broek gepoept bij zo'n kleine hond en zo'n boze zwaan hoor
zo'n foto was me nooit gelukt als ik het had geprobeerd, want de camera van m'n mobieltje reageert pas na een paar seconden
![]()
ik sch**t ook zeven kleuren toen ik het zag, klein dom hondje
Je hebt er wel een indrukwekkende foto aan over gehouden in ieder geval
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
ze hebben gister nog gezwommen in hetzelfde meertje waar de zwanen zaten... pa en ma zwaan zijn goed bekend met honden, en kwamen zelfs even kijken op een metertje of 5 afstand naar wat die honden toch aan het doen waren... Worden ook niet druk, ze badderen rustig verder...
Honden negeren de zwanen compleet.
Honden negeren de zwanen compleet.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Neeltje
Als ze nog nooit eerder door honden lastig gevallen zijn misschien wel. Maar ik heb heilig ontzag voor zwanen èn ganzen, en loop wel een stukkie om Het fijne is dat we 6 jonge ganzen hebben, want het totaal op 12 brengt hier in ons kleine parkje........Rami schreef:Zolang zwanen geen nest /jongen te verdedigen hebben, laten ze honden wel met rust, is mijn ervaring. Billy zwemt overal altijd en we komen regelmatig zwanen tegen. Bill is er niet bang bang van, jaagt ze ook niet weg en de zwanen lijken zich niet zo veel van hem aan te trekken. Ze 'varen' (ja, zwanen varen![]()
) de andere kant op.
- lidy2
- Zeer actief
Prachtige foto inderdaad! Brrrr ... zijn ze groot en indrukwekkend dan, hè, die zwanen!tekkel schreef:Eeber is er niet bang voor, hoewel ze toch verschillende slechte ervaringen heeft :N:![]()