Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kleine hondjes/grote hondjes

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Muk

Re: Kleine hondjes/grote hondjes

Ongelezen bericht door Muk »

Ik vind het onopgevoed gedrag van kleine hondjes (is voor mij alles wat even groot en kleiner is dan een Friese Stabij) zwaar irritant, zeker ook omdat de eigenaar hier in mijn omgeving niks aan doet, want het is stoer. Grote honden met irritant kefgedrag enz. zijn ook hinderlijk, maar daarvan doet de eigenaar doorgaans wel moeite om het af te leren.
Een grote hond is blijkbaar veel bedreigender dan een kleine hond voor mensen.
Muk

Nanna schreef:
Muk schreef: Grote honden met irritant kefgedrag enz. zijn ook hinderlijk, maar daarvan doet de eigenaar doorgaans wel moeite om het af te leren.
Als ik het zo hoor is half hondenhoudend Nederland bezig om hun hond het uitvallen en geblaf "af te leren".
Grappig eigenlijk dat je van al die moeite zo bar weinig resultaat terugziet vaak. Het overgrote deel van uitvallend hondenspul hier doet dat al járen namelijk. En o ja, baasje roept en schreeuwt dan altijd dat dat toch niet mag maar ondertussen gaan ze lekker door :mrgreen:
Dat klopt, het resultaat van het afleren valt vaak tegen. Wat mij wel opvalt is dat je tijdens wedstrijden / trainingen van bv flyball of behendigheid ontzettend veel gekef hoort. Natuurlijk zijn die honden dan gespannen en weet ik het wat allemaal, maar ik zou knettergek worden als ik zo'n hond had. En ik zie daar niemand zijn hond het keffen afleren. Misschien komt het ook omdat ik een zware blaf zoals onze hond heeft beter kan waarderen dan zo'n hoog gekef. Bij het waterwerk wat ik met de hond doe gaat het er wat dat betreft een stuk rustiger aan toe.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Fien stuitert met haar 4,7 kilo meestal vooruit en blaft aan :N: en soms gromt de draak er nog bij ook (als ze iets eerder ziet dan ik). Dat mag ze dus niet en ik roep haar dan terug (wat ze meteen doet dan).
Maar mensen vinden het dus wél schattig: Ach, kijk dat kleintje nou, wat stoeoeoeoer! :I:
En soms zeggen ze zelfs verontwaardigd: Laat toch gaan, zo'n klein dapper hondje!

Heb ik het nog gedaan ook, dat ik haar wil opvoeden :19:

Als RR iets niet vertrouwt en op afstand blaft (en daar staat dus en niets doet verder) is ze meteen vals en moet ik dat kreng bij me houden. :scratch:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Muk

Martijn schreef:
Muk schreef: Grote honden met irritant kefgedrag enz. zijn ook hinderlijk, maar daarvan doet de eigenaar doorgaans wel moeite om het af te leren.
Het gaat niet om de moeite maar om het resultaat en als ik dan zie dat mensen op een hondenschool hun honden aan de paal leggen en het geblaf aanhoren tot ze zo goed als doof zijn om dan...jawel...de naam van de hond te gaan roepen en zich weer afwenden voor een nieuw gilsessie denk ik soms dat ze dat "afleren" maar beter achterwege kunnen laten.

Geen grotere beloning dan een mislukte negeerpoging.
Het gaat ook om het resultaat, maar ik vind het gedrag vele malen minder storend als ik zie dat de eigenaar serieus bezig is om het gedrag te stoppen of af te leren, dan dat de eigenaar er geen bal aan doet.
Muk

Nanna schreef:
Muk schreef: ik vind het gedrag vele malen minder storend als ik zie dat de eigenaar serieus bezig is om het gedrag te stoppen of af te leren, dan dat de eigenaar er geen bal aan doet.
Ik niet. Ik zie liever dat ze er geen zak aan doen dan dat stomme "neuh Fido!" rukrukruk "neuh Fido! neuh Fido! Dat hondje is ook lief Fido!" rukrukruk.
:roll:
Hahaha, dat noem ik niet serieus bezig met het afleren of stoppen van hinderlijk gekef of wat dan ook.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Muk schreef:
Nanna schreef:
Als ik het zo hoor is half hondenhoudend Nederland bezig om hun hond het uitvallen en geblaf "af te leren".
Grappig eigenlijk dat je van al die moeite zo bar weinig resultaat terugziet vaak. Het overgrote deel van uitvallend hondenspul hier doet dat al járen namelijk. En o ja, baasje roept en schreeuwt dan altijd dat dat toch niet mag maar ondertussen gaan ze lekker door :mrgreen:
Dat klopt, het resultaat van het afleren valt vaak tegen. Wat mij wel opvalt is dat je tijdens wedstrijden / trainingen van bv flyball of behendigheid ontzettend veel gekef hoort. Natuurlijk zijn die honden dan gespannen en weet ik het wat allemaal, maar ik zou knettergek worden als ik zo'n hond had. En ik zie daar niemand zijn hond het keffen afleren. Misschien komt het ook omdat ik een zware blaf zoals onze hond heeft beter kan waarderen dan zo'n hoog gekef. Bij het waterwerk wat ik met de hond doe gaat het er wat dat betreft een stuk rustiger aan toe.
Ik denk dat als je bij bijvoorbeeld behendigheid het keffen afleert, je ook een stukje enthousiasme van de hond moet indimmen. En dat wil je niet bij die sport :wink:
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

Ik merk het ook hoor, als Dana piept om aandacht is het ach dat arme ding, koetsjiekoets aai (belonen van gedrag wat wij ABSOLUUT niet willen!!) als Escha dit doet moet ik mijn heddur opvoeden...
Als Dana niet luistert moeten mensen hierom lachen, als Dana opspringt is het grappig en als ik laag zeg, zeggen mensen vaak 'ach het is een klein hondje moet kunnen' meestal is mijn reactie, een hond is een hond en ongeacht de grootte heeft het te luisteren en met 4 poten op de grond te staan. Veel mensen geven me dan gelijk (gelukkig)
Waar ik mij eigenlijk het meeste aan stoor is dat honden tegenwoordig als gemeenschappelijk goed worden gezien, en als je zegt dat ze niet geaaid mogen worden (omdat ze hoogstirritant staat te bedelen om aandacht) of geen koekje mogen moet je dit altijd verantwoorden... Dat ik rondloop met Dana en ineens aan het einde van de riem staat omdat mensen Dana gewoon hebben opgepakt zonder het te vragen :80:

Word er soms gek van dat Dana alle aandacht krijgt en Escha op het moment dat ze toenadering bij dezelfde persoon zoekt asociaal word weggeduwd. Meestal is mijn reactie dan ook om Dana mee te roepen en verder te lopen met een verbouwereerd persoon achter latend.. de één aandacht geven is de ander ook aandacht geven, maar ach een valse heddur aai je niet, die zal straks in je gezicht bijten of je van achter aanvallen
Vooroordelen krijg je helaas niet snel de wereld uit
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Nanna schreef:Ik snap overigens sowieso veel uitvallende honden niet.
Hier achter loopt iemand met een Maltezer van 18. Besstje rollatort alleen nog maar wat over straat, ziet en hoort niks en is altijd aangelijnd anders vibreert ie zó de sloot in.
En tóch is er dan die Bullmastiff die grauwend uitvalt naar dat hoopje ellende.
Waarom? denk ik dan.
Ik kan er verder niks van maken dan dat die Bullmastiff een gefrustreerd stuk vreten is die niks mag van de baas, en al helemáál niet es lekker door het bos rennen. Hij kuurt dan zijn onvrede op dat hondje uit, wat moet ie anders. :19:
Met heel veel honden zou eens een pak méér gedaan moeten worden, ik denk dat dat al heel veel scheelt in dat stomme uitvallen.
Dat weet ik wel zeker. Nora is vorig jaar gebeten door een Weimaraner. Eigenaar had al een Duitse Staande korthaar die hij alleen aangelijnd het hondenveldje mee sleurt. Toen kwam er dus een jonge Weim bij die dezelfde portie beweging kreeg. En die man had zo'n hekel aan die hond, hij is zo druk in huis! Dus toen hij, op aandringen van andere hondeneigenaren daar op dat veld, zn Weimaraner los liet lopen greep het beest Nora. Die was toen 12 jaar en had die hele hond nog niet eens gezien! Ik gooi dat dan maar op frustratie.
Muk

Hier achter loopt iemand met een Maltezer van 18. Besstje rollatort alleen nog maar wat over straat, ziet en hoort niks en is altijd aangelijnd anders vibreert ie zó de sloot in.
Waarom? denk ik dan.
Ik kan er verder niks van maken dan dat die Bullmastiff een gefrustreerd stuk vreten is die niks mag van de baas, en al helemáál niet es lekker door het bos rennen. Hij kuurt dan zijn onvrede op dat hondje uit, wat moet ie anders. :19:
Met heel veel honden zou eens een pak méér gedaan moeten worden, ik denk dat dat al heel veel scheelt in dat stomme uitvallen.
Met die laatste zin ben ik het helemaal eens. Hier in de straat woont iemand met een labrador. Zij gaan ermee naar een hondenschool, maar het blijft een enorme lompe stuiterbal. In plaats van dat zij echt wat actiefs met die hond gaan doen (zodat die lekker los kan rennen enz) blijven zij zo aanmodderen. Die hond loopt dus nooit los en bulkt van de energie. Jammer, want met een wat actiever hondenleven zou die labrador een stuk rustiger zijn tijdens de standaard wandelingen en in huis. Het kost wat inspanning van de baasjes, maar daar krijg je dan ook wat voor terug ook.
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joera »

Mekkie schreef:
Joera schreef:Ik heb sowieso het idee dat alles van kleine(re) hondjes beter geaccepteerd word. In de Ikea zag ik laatst ook een Malthezer in de winkelwagen zitten. Had ik met mijn herder moeten doen :scratch:
Ik had me afgevraagd hoe je een herder die winkelwagen in hebt gehesen...
Mankracht :F:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

De term kutkeffers bestaat niet voor niks, dus schijnbaar zijn er meer mensen die zich er ook aan ergeren :mrgreen:
Verder denk ik dat je gewoon moet nadenken als je een hond neemt, wat voor reacties jouw type hond op zou kunnen roepen. En tja, een keffend of grauwend hondje van een paar kilo is minder bedreigend voor de meeste mensen dan een keffende en grauwende hond van 30 of meer kilo, laat staan als dat ook nog eens een hond is met een uiterlijk waar mensen sowieso al sneller bang van zijn.
Tja, zo werkt het nou eenmaal, en heel gek vind ik het ook niet :19: Als ik de uitvallende JR hier tegenkom denk ik "irritant" en verder niks. Als ik de uitvallend knoeperd van een DH hier tegenkom denk ik toch wel even "ik hoop dat ze hem ook kunnen houden :N: ". Die JR krijg ik zelf namelijk nog wel weg als hij toch aan komt stormen, een knoeperd van een DH dus niet.

Als mensen (vaak kinderen) bang zijn voor honden zijn ze ook echt serieus bang voor Vera, terwijl ze Saar nog wel redelijk dichtbij durven te passeren. Ik vind dat ook heel logisch verder.
Afbeelding
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Kun je nagaan als je een grote hond hebt die uitvalt en nog 3 kutkeffers ook. :mrgreen: Ik heb het zwaar :pffff: :mrgreen:

Nee hoor, Buck is tegenwoordig opgevoed en de kutkeffers houden keurig hun muil. Bij mij dus. Bij Ed is het een ander verhaal. :smile:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Rami schreef:En verder zie ik echt wel het verschil tussen een baasje die wel moeite om het uitvallen van zijn/haar hond tot het mimimum te beperken en/of bezig is met dit gedrag in goede banen te leiden.
Maar ik zie er ook zat die hun hond (groot, klein) maar laten blaffen en uitvallen. En er hooguit een halfbakken 'doe nou niehiet', uit komt. Ja, dat noem ik laks (of incompetent).
Of van die mensen die tegen de uitvallende grommende en blaffende honden zeggen.. "joh, 1 hap en je bent dood" om ze vervolgens gewoon door te laten blaffen en naar mijn honden toe te laten komen die ik dan wijselijk al aan de lijn heb geklikt en zeg "negeren en volgen!" :hmmm: (ze zijn dat continue aangeblaft en geschnap van die honden een beetje zat aan het worden.. )
En er zijn zat mensen die er wel aan werken hoor.. dat verschil is wel duidelijk te zien ook... maar dat veelvuldige "tsja ze moeten niets van herders hebben.. want ze zijn een keer aangevallen" wordt ik ook wel eens moe van... die van mij loopt eigenlijk het liefst met een hele grote boog om ze heen.. maar ze komen zo vaak op hem af :ugh:
Ik reageer daar soms ook op terug nu dat mijn herder kleinere honden niet meer vertrouwd omdat hij nu al een aantal keren in zijn poten en in zijn bek is gebeten door kleinere honden :roll:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nanna schreef:
Maeve schreef: Daarom vind ik het bij Nilo denk ik ook niet erg genoeg om er écht iets aan te doen. Die springt heel lief vóór je en legt hooguit zn pootjes tegen je aan maar dat is absoluut niet pijnlijk. Alleen zijn die pootjes niet altijd even schoon :mrgreen:
Juist. Totdat je die dame met die witte broek tegenkomt die een drama maakt van hier tot Tokio.
En begint te lieren over italiaans design, stomerij, kuthonden in het algemeen en jouw kuthond in het bijzonder. :mrgreen:
Kijken of je het na zo'n tirade nóg zo niet de moeite waard vindt om er iets aan te doen... :wink:
tja mijn hond is ook Italiaans disign :mann: en is zelfreinigend, :F:
gek genoeg heeft nog nooit iemand de neiging gehad hem een knietje te geven :engel: , gek he toch weer een andere categorie dan een labje
en kleine hondjes die uitvallen naar mijn hond noem ik steevast een blaf rat, meestal niet tot amusant van de eigenaar :L:
mensen doen gewoon waar ze mee wegkomen , heul simpel
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

En iedereen wil kleine hondjes altijd aaien......toevallig dat er in dat kleine bekje venijnige tandjes zitten die een hand behoorlijk kunnen beschadigen.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Hier achter loopt iemand met een Maltezer van 18. Beestje rollatort alleen nog maar wat over straat, ziet en hoort niks en is altijd aangelijnd anders vibreert ie zó de sloot in.
Waarom? denk ik dan.
Ja ik vraag mij dat soms dus ook af met Noah :ugh: Op straat gaat ze tekeer naar alle honden, in park negeert ze andere honden of wil spelen. Maar zodra de riem er aan gaat en we op straat lopen blaft ze naar alle honden. Ga ik er heen dan is er niets aan handje :19: Kom ik zo een oud bessie in park tegen, loopt ze er met boog omheen juist omdat het geen houding meer aangeeft. Maar op straat is het leuk om er tegen te keffen
Perry en Noah

Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

teckeltoos schreef:En iedereen wil kleine hondjes altijd aaien......toevallig dat er in dat kleine bekje venijnige tandjes zitten die een hand behoorlijk kunnen beschadigen.

Ik vraag altijd eerst of ie geaaid kan en mag worden;mijn handen moeten nog wat langer mee :mrgreen:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
blondie
Zeer actief

marian* schreef:
teckeltoos schreef:En iedereen wil kleine hondjes altijd aaien......toevallig dat er in dat kleine bekje venijnige tandjes zitten die een hand behoorlijk kunnen beschadigen.

Ik vraag altijd eerst of ie geaaid kan en mag worden;mijn handen moeten nog wat langer mee :mrgreen:
haha niet alleen met kleine hondjes hoor.. ondanks dat er veel huiverig gedaan wordt over dh's blijf ik me verbazen over de hoeveelheid mensen en kinderen die ongevraagd ze gaan aanhalen in het voorbijgaan buiten maar ook als ze achter het hek in de voortuin zitten.... :hmmm:
blondie
Zeer actief

duitse herder schreef:
Hier achter loopt iemand met een Maltezer van 18. Beestje rollatort alleen nog maar wat over straat, ziet en hoort niks en is altijd aangelijnd anders vibreert ie zó de sloot in.
Waarom? denk ik dan.
Ja ik vraag mij dat soms dus ook af met Noah :ugh: Op straat gaat ze tekeer naar alle honden, in park negeert ze andere honden of wil spelen. Maar zodra de riem er aan gaat en we op straat lopen blaft ze naar alle honden. Ga ik er heen dan is er niets aan handje :19: Kom ik zo een oud bessie in park tegen, loopt ze er met boog omheen juist omdat het geen houding meer aangeeft. Maar op straat is het leuk om er tegen te keffen
Ik stond vorige keer verbaasd van de buurhonden.. die reu kent mijn reu en er is nooit wat aan het handje geweest.. die vloog tijdens het passeren ook ineens uit.. ik snapte er niets van..
Tot ik zelf zei dat Finn de laatste tijd toch wat meer last heeft van zijn rug.. tsja.. die andere reu merkt misschien wel ook dat Finn wat zwakker is en voelde zich nu gesterkt door de lijn plus dat Finn zwakker toont en dan is 1 en 1 twee.. :19:
En joh ik heb geen uitvallers aan de lijn.. maar van de lijn los is Finn weer wat moeilijker met buurtende honden.. zo is er altijd wat.
Ilse met haar witte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ilse met haar witte »

Martijn schreef:
Nanna schreef:
Maeve schreef:Oh maar daar betrap ik mezelf wel op. Als kleine hondjes tegen me aan springen heb ik altijd zoiets van 'Och, moet kunnen! :I: ' Terwijl als een Labrador dat flikt denk ik 'Leer dat nou af!'
Dat komt ook omdat je van dat kleine hondje niet meer voelt dan wat lichte tikjes tegen je onderbeen. Als die Lab tegen je aanbatst heb je te maken met harde krassende nagels en een stinkadem en als ie het onverwacht doet kan ie je nog uit het lood slaan ook.
Nou precies. Een gigantische hond die voorzichtig met me is vind ik nog steeds heel leuk en lief.
Maar het moet wel comfortabel blijven. Twee poten vol in de pens daar word ik chagrijnig van, twee poten op mijn schouders niet.

ik irriteer me aan beide. Groot of klein, opspringen is een knietje en een klein schatje kan hetzelfde verwachten. Des te irritanter vind ik baasjes die dat wel grappig vinden. Moet mijn hond eens opspringen :N: Ik doe mijn best mijn hond onder controle te houden en dat valt niet altijd mee moet ik bekennen, komt van 50 meter verder zo'n schattig straatblaffertje aan. Ik loop wel een blokje om want mocht ik niet slagen in die 10 lange minuten die dan resten om de aandacht van mijn hond bij me te houden ondanks dat straatgeweld, dan heb ik ineens de aandacht van de omstanders met mijn "valse "hond. Maar daar hebben we het recent ook al over gehad in een ander topic :wink:

Ik snap de mechanisme's achter dit verschijnsel wel maar rechtvaardig is iets anders :klaar:
Groetjes Ilse
Afbeelding
Ilse met haar witte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ilse met haar witte »

Waarom? denk ik dan.
Dat heet generaliseren :wink:
Groetjes Ilse
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ilse met haar witte schreef: Ik snap de mechanisme's achter dit verschijnsel wel maar rechtvaardig is iets anders :klaar:

Hier net zo :19:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Joera
Zeer actief

blondie schreef:
Of van die mensen die tegen de uitvallende grommende en blaffende honden zeggen.. "joh, 1 hap en je bent dood" om ze vervolgens gewoon door te laten blaffen en naar mijn honden toe te laten komen die ik dan wijselijk al aan de lijn heb geklikt en zeg "negeren en volgen!" :hmmm: (ze zijn dat continue aangeblaft en geschnap van die honden een beetje zat aan het worden.. )
En er zijn zat mensen die er wel aan werken hoor.. dat verschil is wel duidelijk te zien ook... maar dat veelvuldige "tsja ze moeten niets van herders hebben.. want ze zijn een keer aangevallen" wordt ik ook wel eens moe van... die van mij loopt eigenlijk het liefst met een hele grote boog om ze heen.. maar ze komen zo vaak op hem af :ugh:
Oooh dit komt me zoooo bekend voor. Ik hoor dat ook echt dagelijks.. pfff.
En inderdaad, ik wacht ook nog eens op het moment dat mijn honden het zat zijn kleine keffers te negeren.
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Hier trouwens ook iemand die een franse bulldog heeft die niet met andere honden kan, is een herplaatsertje. Die vrouw zit nu bij een gedragstherapeut met die hond. En nu moet ze andere honden opzoeken.. dus gaat ze steeds langs het hondenveld lopen.
Maar als zon hond daar aan de andere kant van het hek gaat lopen blaffen, gaat James ook flippen. Dat vind ik wel erg irritant. Ga gewoon wandelen en vraag aan mensen of je hond even met hun hond kennis mag maken. Jules had ik ook al voor haar aan de lijn gedaan, om haar even bij die hond te laten. Maar toen werd er al bijna een hapje uit Jules genomen, dus dat was ook geen succes :F:

Naja James is nu ook een eikel, dus die mag ook niet meer het veld in :pffff:
Afbeelding
Joera
Zeer actief

Ilse met haar witte schreef:
ik irriteer me aan beide. Groot of klein, opspringen is een knietje en een klein schatje kan hetzelfde verwachten. Des te irritanter vind ik baasjes die dat wel grappig vinden. Moet mijn hond eens opspringen :N:
Nou inderdaad zeg! Zat ik een keer bij het hondenstrandje, mijn honden gewoon bezig met een balletje of stok ofzo, zit er een man een bankje naast me, zijn natte net in het zand gerolde cocker sprong volop op mijn schoot en de baas zei geen woord, zat daar maar een beetje te grijzen! Een sorry had er wel afgekunt denk ik dan. En zo probeerde hij het nog een paar keer en toen ben ik hem zelf gaan weg sturen. pfff.
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Jules springt ook tegen mensen aan..en ook het liefst kruipt ze bij je op schoot.. maar ik probeer haar wel snel terug te halen hoor. Vind het zelf ook vervelend en zeg altijd sorry. Het word al minder.. maar ze is zon aandachtstrekkertje :piew:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ilse met haar witte schreef:
ik irriteer me aan beide. Groot of klein, opspringen is een knietje en een klein schatje kan hetzelfde verwachten. Des te irritanter vind ik baasjes die dat wel grappig vinden. Moet mijn hond eens opspringen :N: Ik doe mijn best mijn hond onder controle te houden en dat valt niet altijd mee moet ik bekennen, komt van 50 meter verder zo'n schattig straatblaffertje aan. Ik loop wel een blokje om want mocht ik niet slagen in die 10 lange minuten die dan resten om de aandacht van mijn hond bij me te houden ondanks dat straatgeweld, dan heb ik ineens de aandacht van de omstanders met mijn "valse "hond. Maar daar hebben we het recent ook al over gehad in een ander topic :wink:

Ik snap de mechanisme's achter dit verschijnsel wel maar rechtvaardig is iets anders :klaar:
Je kan Saar geen knietje geven, zo hoog komt ze niet :mrgreen: :mrgreen:
Ik vind opspringen afleren een drama overigens, zeker bij zo'n kleintje. Denk je dat iemand het ook maar erg vindt als er een pup formaat grote rat tegen hun schoenen aanstaat (want hoger komen ze dan toch niet)? Dat wordt er het eerste half jaar door iedereen letterlijk ingeaaid, en dan mag je dat daarna proberen af te gaan leren. Redelijk kansloos :wink:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ow maar dat is met grote pupjes net zo hoor, iedereen en alles vind ze schattig en vind het nodig om te roepen en te aaien en knuffelen, maar ja het word wel heel hard groot en dan moet het niet meer opspringen en -of naar mensen toe gaan :oeps:
dus eerst ben je een zeikerd dat ze je pup niet mogen roepen en knuffelen en daarna ben je een flutbaas omdat je hond het toch doet omdat ze hem dat zelf hebben aangeleerd :Q: :wink:
Moos
Zeer actief

S@ndr@ schreef:ow maar dat is met grote pupjes net zo hoor, iedereen en alles vind ze schattig en vind het nodig om te roepen en te aaien en knuffelen, maar ja het word wel heel hard groot en dan moet het niet meer opspringen en -of naar mensen toe gaan :oeps:
dus eerst ben je een zeikerd dat ze je pup niet mogen roepen en knuffelen en daarna ben je een flutbaas omdat je hond het toch doet omdat ze hem dat zelf hebben aangeleerd :Q: :wink:
Ja, ik heb ook een grotere pup gehad he, dus dat weet ik wel :mrgreen: :wink: :wink: Alleen vanaf een maand of 4 zijn die al wel zo groot dat mensen gaan bedenken "oh ja, opspringen mag niet". Die kleine hondjes worden nooit van een formaat dat mensen moeilijk gaan doen, behalve de hele zeldzame zeikerd (grapjeeeee! :mrgreen: ).
Niet dat het opspringen bij Vera er zo geweldig uit is hoor hahahaha, maar toch helpen mensen daar wel veel sneller mee met laag houden.
Afbeelding
Kimsjen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Kimsjen »

Wij hebben zo'n keffertje. Ze blaft wanneer er iemand op onze oprit komt of voorbij komt gelopen (met een hond). Ik merk inderdaad dat veel mensen beginnen te lachen en gaan nog extra even bij ons hekwerk wachten (gaat ze nog harder keffen :ugh: ).

En ze springt ook tegen ons op. Maar daar heb je geen last van, merk je niet eens :wink:.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”