Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kleine hondjes/grote hondjes
Moderator: moderatorteam
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Kleine hondjes/grote hondjes
Afgelopen week stond ik in een winkel toen er buiten een klein keffertje enorm tekeer ging tegen mijn honden die aan het fietsrek stonden vastgebonden.
De keffer zat aan een Flexlijn.Ik stond af te rekenen en de winkelbediende moest enorm lachen om dat keffertje.
Ik keek haar aan en zei "als mijn honden exact het zelfde zouden doen zou iedereen het rothonden vinden".
Ze keek me aan en toen na een poos het kwartje viel zei ze "ja,daar heb je eigenlijk wel gelijk in".Ik zei "ja,het gedrag is exact het zelfde,alleen het formaat van de hond niet."
Ik kan me aan dat soort dingen behoorlijk ergeren.Van mijn honden vind ik het niet leuk als ze tekeer gaan tegen een andere hond en vinden mensen het maar doodnormaal dat je ze dat afleert terwijl het van die kleine keffers wél gepikt wordt.
De keffer zat aan een Flexlijn.Ik stond af te rekenen en de winkelbediende moest enorm lachen om dat keffertje.
Ik keek haar aan en zei "als mijn honden exact het zelfde zouden doen zou iedereen het rothonden vinden".
Ze keek me aan en toen na een poos het kwartje viel zei ze "ja,daar heb je eigenlijk wel gelijk in".Ik zei "ja,het gedrag is exact het zelfde,alleen het formaat van de hond niet."
Ik kan me aan dat soort dingen behoorlijk ergeren.Van mijn honden vind ik het niet leuk als ze tekeer gaan tegen een andere hond en vinden mensen het maar doodnormaal dat je ze dat afleert terwijl het van die kleine keffers wél gepikt wordt.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Dusty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller - Aantal honden: 2
Re: Kleine hondjes/grote hondjes
tja dat is geloof ik overal zo
.
ik ken een hondje wat wel eens al blaffend op mensen afstierd en dat vinden ze dan grappig "kijk dat kleine hondje eens dapper zijn, die is niet bang hoor" maar zou Dusty zoiets doen dan is het helemaal niet grappig. gelukkig doet Dusty dat niet maar je kan echt het verschil merken.
ik ken een hondje wat wel eens al blaffend op mensen afstierd en dat vinden ze dan grappig "kijk dat kleine hondje eens dapper zijn, die is niet bang hoor" maar zou Dusty zoiets doen dan is het helemaal niet grappig. gelukkig doet Dusty dat niet maar je kan echt het verschil merken.

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Dusty schreef:tja dat is geloof ik overal zo.
Als jouw Dusty het zou doen zou je een valse rothond hebben(zogenaamd).Ik zie het verschil niet tussen een grote en een kleine hond die exact het zelfde doen.

- M@ri@nne
- Zeer actief
Ik heb ooit zo'n opmerking gemaakt over een klein swiffertje wat bij een recratieplas over alle handdoeken heen stormde. En over een klein keffertje op de arm in de supermarkt.

Groetjes, Marianne.

- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
Ik heb sowieso het idee dat alles van kleine(re) hondjes beter geaccepteerd word. In de Ikea zag ik laatst ook een Malthezer in de winkelwagen zitten. Had ik met mijn herder moeten doen
Zo kijkt ook niemand je vies aan als je met een klein hondje over het strand loopt, maar als je met je grote hond komt kan je ook weer smerige gezichten verwachten.
Ach, ben het inmiddels wel gewend. Ik kijk er niet eens meer van op.
Zo kijkt ook niemand je vies aan als je met een klein hondje over het strand loopt, maar als je met je grote hond komt kan je ook weer smerige gezichten verwachten.
Ach, ben het inmiddels wel gewend. Ik kijk er niet eens meer van op.

- Dusty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller - Aantal honden: 2
ja idd! ik zie dat verschil ook nietmarian* schreef:Dusty schreef:tja dat is geloof ik overal zo.
Als jouw Dusty het zou doen zou je een valse rothond hebben(zogenaamd).Ik zie het verschil niet tussen een grote en een kleine hond die exact het zelfde doen.

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Ja,ook zo fijn.Als jouw groterds het doen is het blijkbaar ineens iets heel andersM@ri@nne schreef:Ik heb ooit zo'n opmerking gemaakt over een klein swiffertje wat bij een recratieplas over alle handdoeken heen stormde. En over een klein keffertje op de arm in de supermarkt.

- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Veel mensen vinden grote honden nu eenmaal enger.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Het gedrag is exact het zelfde.Dusty schreef:ja idd! ik zie dat verschil ook nietmarian* schreef:Dusty schreef:tja dat is geloof ik overal zo.
Als jouw Dusty het zou doen zou je een valse rothond hebben(zogenaamd).Ik zie het verschil niet tussen een grote en een kleine hond die exact het zelfde doen.gemeen doen is gemeen doen toch?

-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Gelukkig heb ik geen keffertjes... mijn kleine hondjes gedragen zich keurig
Maar je hebt wel gelijk, als Jules op iemand af komt stormen en zou bijten is dat minder erg dan als James iemand zou bijten.
Ik weet iemand die heeft ook teckels die weleens mensen hebben gebeten... als dat een grote herder oid zou zijn, dan was er wel een groter probleem van gemaakt.
Maar je hebt wel gelijk, als Jules op iemand af komt stormen en zou bijten is dat minder erg dan als James iemand zou bijten.
Ik weet iemand die heeft ook teckels die weleens mensen hebben gebeten... als dat een grote herder oid zou zijn, dan was er wel een groter probleem van gemaakt.

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
_Inge_ schreef: Maar je hebt wel gelijk, als Jules op iemand af komt stormen en zou bijten is dat minder erg dan als James iemand zou bijten.
Dat vind ik niet;bijten is bijten.Dat een beet van een kleine hond minder hard aankomt dan die van een grote doet er daarbij naar mijn idee niks toe.

- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Tsuki kan ik terugroepen van andere honden en ze valt niet uit naar mensen of honden maar als Tsuk hetzelfde aan de lijn zou lopen als nu én 30 kilo zwaarder zou zijn dat was ik kansloos. Ik ben dus best hypocriet; ik doe er niks aan omdat ik er geen last van heb. Maar uitvallen en dergelijke zou ik wel gaan afleren.
-
Baily&Luna
- Zeer actief
ja, het is helaas wel allemaal zo
Als een klein hondje naar die van mij gromt/blaft, dan is dit oke,
maar blaffen die van mij terug dan krijg je blikken van... :M:
Als een klein hondje naar die van mij gromt/blaft, dan is dit oke,
maar blaffen die van mij terug dan krijg je blikken van... :M:
- Mekkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Ik had me afgevraagd hoe je een herder die winkelwagen in hebt gehesen...Joera schreef:Ik heb sowieso het idee dat alles van kleine(re) hondjes beter geaccepteerd word. In de Ikea zag ik laatst ook een Malthezer in de winkelwagen zitten. Had ik met mijn herder moeten doen![]()

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Maar stel nou dat Q het zelfde zou doen.Heb je die blikken weleens gezien?Jinx schreef:Tsuki kan ik terugroepen van andere honden en ze valt niet uit naar mensen of honden maar als Tsuk hetzelfde aan de lijn zou lopen als nu én 30 kilo zwaarder zou zijn dat was ik kansloos. Ik ben dus best hypocriet; ik doe er niks aan omdat ik er geen last van heb. Maar uitvallen en dergelijke zou ik wel gaan afleren.

- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Q deed hetzelfde en ik ken de blikken (en roddels en opmerkingen) maar al te goed.marian* schreef:Maar stel nou dat Q het zelfde zou doen.Heb je die blikken weleens gezien?Jinx schreef:Tsuki kan ik terugroepen van andere honden en ze valt niet uit naar mensen of honden maar als Tsuk hetzelfde aan de lijn zou lopen als nu én 30 kilo zwaarder zou zijn dat was ik kansloos. Ik ben dus best hypocriet; ik doe er niks aan omdat ik er geen last van heb. Maar uitvallen en dergelijke zou ik wel gaan afleren.
Het klopt ook helemaal hoor, wat je zegt
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
ik ken je probleem...
whiskey de terrieren/dwerschnautzer kruizing van mijn pa gedraagt zich af en toe als een echte klootzak en valt dan uit aan de lijn enz... en dan word er niets gezegd hooguit gelachen...
en als storm uitvalt heb ik een valse pitbull
whiskey de terrieren/dwerschnautzer kruizing van mijn pa gedraagt zich af en toe als een echte klootzak en valt dan uit aan de lijn enz... en dan word er niets gezegd hooguit gelachen...
en als storm uitvalt heb ik een valse pitbull
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Er zijn mensen genoeg die die kleine keffers dan k*tkeffers noemen.
Dus niet door iedereen wordt het gewaardeerd.
Alleen gaan die mensen er van uit dat de schade minder is als het niet bij keffen blijft.
Iets dergelijks heb ik vroeger ook wel ervaren met mijn teckels (nee geen keffers).
Toen ik vertelde dat een teckel uitstekend in staat is om een vos te verwurgen keken veel mensen toch wat anders naar die kleine honden.
Ik vind het wel een prima reactie van je Marian.
Wat ben je alert en adrem

Dus niet door iedereen wordt het gewaardeerd.
Alleen gaan die mensen er van uit dat de schade minder is als het niet bij keffen blijft.
Iets dergelijks heb ik vroeger ook wel ervaren met mijn teckels (nee geen keffers).
Toen ik vertelde dat een teckel uitstekend in staat is om een vos te verwurgen keken veel mensen toch wat anders naar die kleine honden.
Ik vind het wel een prima reactie van je Marian.
Wat ben je alert en adrem
-
Gerrie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising rottweiler en kruising border collie
Ik ken het inderdaad ook... Luna gedraagt zich prima, naar zowel mensen als honden, maar als ze aangelijnd is en een andere hond blaft naar haar, dan wordt ze fel. Ik weet dit en hou hier rekening mee, maar kan haar goed houden en ze komt geen cm vooruit als ik dat niet wil.
Ik snap helemaal dat mensen het enger vinden als een rottweiler(kruising) haar bek open trekt dan wanneer een klein hondje dit doet. Wat ik niet snap zijn inderdaad de blikken en opmerkingen. Ik vind het zelf ook heel rot dat ze dit doet en probeer er van alles aan te doen om dit af te leren, maar mensen oordelen meteen over je hond en over jou als baas. Voel dan steeds de neiging het uit te leggen (heb haar pas 5 weken, komt uit het asiel, is gevonden, heeft wat (vermoedelijk bijt-)littekens), maar dat is toch te gek voor woorden???
Laatst liep ik met haar naar de stad en kwam me een vrouw met een malteser tegemoet. Aangezien ik weet dat Luna naar iedere hond toe wil die ze ziet, ben ik haar af aan het leiden met een hondenkoekje. Dit ging heel goed. Ze was één en al oog voor mij en het koekje en keek niet om naar de hond..... totdat deze in keffen uitbarstte.... Toen sprong die vrouw ineens met een verschrikt gezicht een meter van ons af :N: ... Alsof Luna haar elk moment kan opeten, zeg!
Nogmaals ik snap dat mensen misschien schrikken van het uiterlijk van mijn hond, maar meteen een oordeel klaar hebben, is naar mijn mening ook wat overdreven...
Ik snap helemaal dat mensen het enger vinden als een rottweiler(kruising) haar bek open trekt dan wanneer een klein hondje dit doet. Wat ik niet snap zijn inderdaad de blikken en opmerkingen. Ik vind het zelf ook heel rot dat ze dit doet en probeer er van alles aan te doen om dit af te leren, maar mensen oordelen meteen over je hond en over jou als baas. Voel dan steeds de neiging het uit te leggen (heb haar pas 5 weken, komt uit het asiel, is gevonden, heeft wat (vermoedelijk bijt-)littekens), maar dat is toch te gek voor woorden???
Laatst liep ik met haar naar de stad en kwam me een vrouw met een malteser tegemoet. Aangezien ik weet dat Luna naar iedere hond toe wil die ze ziet, ben ik haar af aan het leiden met een hondenkoekje. Dit ging heel goed. Ze was één en al oog voor mij en het koekje en keek niet om naar de hond..... totdat deze in keffen uitbarstte.... Toen sprong die vrouw ineens met een verschrikt gezicht een meter van ons af :N: ... Alsof Luna haar elk moment kan opeten, zeg!
Nogmaals ik snap dat mensen misschien schrikken van het uiterlijk van mijn hond, maar meteen een oordeel klaar hebben, is naar mijn mening ook wat overdreven...

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Oh maar daar betrap ik mezelf wel op. Als kleine hondjes tegen me aan springen heb ik altijd zoiets van 'Och, moet kunnen!
' Terwijl als een Labrador dat flikt denk ik 'Leer dat nou af!' Hoewel het blijft bij denken want mijn middelgrote hond springt ook tegen mensen aan 
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja precies. En als beide honden in de modder hebben gelegen heb ik bij een kleintje hooguit vieze sokken terwijl ik bij een Lab een hele nieuwe outfit kan uitzoeken. Maar toch, het is hetzelfde gedrag en zou dus net zo ongewenst moeten zijn.Nanna schreef:Dat komt ook omdat je van dat kleine hondje niet meer voelt dan wat lichte tikjes tegen je onderbeen. Als die Lab tegen je aanbatst heb je te maken met harde krassende nagels en een stinkadem en als ie het onverwacht doet kan ie je nog uit het lood slaan ook.Maeve schreef:Oh maar daar betrap ik mezelf wel op. Als kleine hondjes tegen me aan springen heb ik altijd zoiets van 'Och, moet kunnen!' Terwijl als een Labrador dat flikt denk ik 'Leer dat nou af!'
Een dwarrelende rondjes draaiende blije Chi kan bij mij rekenen op oetsjietkoetsjie terwijl ik bij de aanstormende Lab van dezelfde eigenaar mijn knie optrek.
Waar is dat gek?
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Ik vind een uitvallende kleine hond net zo irritant als een grote uitvallende hond. En mijn irritatie richt zich dan vooral op de bijbehorende baasjes. De door de meeste mensen als 'rothonden' bestempelde honden kunnen er ook niets aan doen dat ze een lakse of incompetente baas hebben. 
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Daarom vind ik het bij Nilo denk ik ook niet erg genoeg om er écht iets aan te doen. Die springt heel lief vóór je en legt hooguit zn pootjes tegen je aan maar dat is absoluut niet pijnlijk. Alleen zijn die pootjes niet altijd even schoonMartijn schreef:Nou precies. Een gigantische hond die voorzichtig met me is vind ik nog steeds heel leuk en lief.Nanna schreef:Dat komt ook omdat je van dat kleine hondje niet meer voelt dan wat lichte tikjes tegen je onderbeen. Als die Lab tegen je aanbatst heb je te maken met harde krassende nagels en een stinkadem en als ie het onverwacht doet kan ie je nog uit het lood slaan ook.Maeve schreef:Oh maar daar betrap ik mezelf wel op. Als kleine hondjes tegen me aan springen heb ik altijd zoiets van 'Och, moet kunnen!' Terwijl als een Labrador dat flikt denk ik 'Leer dat nou af!'
Maar het moet wel comfortabel blijven. Twee poten vol in de pens daar word ik chagrijnig van, twee poten op mijn schouders niet.
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Hij springt niet zomaar tegen iedereen aan gelukkigNanna schreef:Juist. Totdat je die dame met die witte broek tegenkomt die een drama maakt van hier tot Tokio.Maeve schreef: Daarom vind ik het bij Nilo denk ik ook niet erg genoeg om er écht iets aan te doen. Die springt heel lief vóór je en legt hooguit zn pootjes tegen je aan maar dat is absoluut niet pijnlijk. Alleen zijn die pootjes niet altijd even schoon
En begint te lieren over italiaans design, stomerij, kuthonden in het algemeen en jouw kuthond in het bijzonder.![]()
Kijken of je het na zo'n tirade nóg zo niet de moeite waard vindt om er iets aan te doen...
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Toen mijn teckel uit het veld ontsnapte en naar iemand toe rende, kreeg ze dus wel bijna een trap. Gelukkig kan ik hard schreeuwen
Hier krijg ik ook rare blikken van mensen als ik met James loop. Die blaft ook in het veld... nu laat ik hem niet meer in het veld loslopen, maar blijft hij aan de lijn.
Als Jazz blaft is het schattig.Jules blaft niet
Hier krijg ik ook rare blikken van mensen als ik met James loop. Die blaft ook in het veld... nu laat ik hem niet meer in het veld loslopen, maar blijft hij aan de lijn.
Als Jazz blaft is het schattig.Jules blaft niet

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Mijn hond is niet behalve wat groter ook nog eens zwart.. Zo raar maar zwarte honden zijn blijkbaar veel enger dan andere kleuren honden 
- enjo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse setter
ik heb zelf 2 grote en 2 kleine honden en slaan als er klanten komen en idd van de setters vindt iedereen het eng van (zeker) de Maltezer vinden ze het schattig, en zitten het nog aan te moedigen met een hoog piep stemmetje
. super irritant als je juist probeert af te leren.
De maltezer zit nu ook op de gang en de setters lopen gewoon rond, want die zijn gelijk stil als ik "klaar" zeg en die witte mol keft vrolijk verder, zodat ik mijn klanten bijna niet eens meer kan verstaan.
De maltezer zit nu ook op de gang en de setters lopen gewoon rond, want die zijn gelijk stil als ik "klaar" zeg en die witte mol keft vrolijk verder, zodat ik mijn klanten bijna niet eens meer kan verstaan.

rust zacht meissie Joey 19-3-1997 19-11-2010
slaap wel Bereboot 8-9-1997 11-1-2012
-
Gerrie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising rottweiler en kruising border collie
Maar sommigen van deze 'bijbehorende baasjes' zijn niet laks of incompetent. Die hebben een herplaatser in huis gehaald en proberen (neem ik aan) dit soort trekjes af te leren. Over hen wordt dus meteen een oordeel geveld, terwijl ze die hond misschien uit een rotte situatie gehaald hebben, uit het asiel of weet ik veel waar.Rami schreef:Ik vind een uitvallende kleine hond net zo irritant als een grote uitvallende hond. En mijn irritatie richt zich dan vooral op de bijbehorende baasjes. De door de meeste mensen als 'rothonden' bestempelde honden kunnen er ook niets aan doen dat ze een lakse of incompetente baas hebben.
Als Luna reageert op blaffende en grommende kleine honden, worden zij en ik erop aangekeken en niet de kleine hond. Ik vind dit 'uitvallen' natuurlijk ook heel vervelend, maar ga me echt niet iedere keer verantwoorden waarom ze dit doet.

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Nou ja, ik heb zelf ook herplaatsers. Op volwassen leeftijd bij ons gekomen. En allebei hadden ze echt wel onhebbelijke trekjes. Alleen zorgde ik er wel voor dat anderen (honden, mensen, wild, katten etc.) geen last ondervonden van dat vervelende gedrag.Gerrie schreef:Maar sommigen van deze 'bijbehorende baasjes' zijn niet laks of incompetent. Die hebben een herplaatser in huis gehaald en proberen (neem ik aan) dit soort trekjes af te leren. Over hen wordt dus meteen een oordeel geveld, terwijl ze die hond misschien uit een rotte situatie gehaald hebben, uit het asiel of weet ik veel waar.Rami schreef:Ik vind een uitvallende kleine hond net zo irritant als een grote uitvallende hond. En mijn irritatie richt zich dan vooral op de bijbehorende baasjes. De door de meeste mensen als 'rothonden' bestempelde honden kunnen er ook niets aan doen dat ze een lakse of incompetente baas hebben.
Als Luna reageert op blaffende en grommende kleine honden, worden zij en ik erop aangekeken en niet de kleine hond. Ik vind dit 'uitvallen' natuurlijk ook heel vervelend, maar ga me echt niet iedere keer verantwoorden waarom ze dit doet.
En verder zie ik echt wel het verschil tussen een baasje die wel moeite om het uitvallen van zijn/haar hond tot het mimimum te beperken en/of bezig is met dit gedrag in goede banen te leiden.
Maar ik zie er ook zat die hun hond (groot, klein) maar laten blaffen en uitvallen. En er hooguit een halfbakken 'doe nou niehiet', uit komt. Ja, dat noem ik laks (of incompetent).
- Chicoahua
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog
ik heb helaas ook zon keffer naar andere grote honden, En ik krijg echt geen opmerkingen "oh wat schattig of dapper", ik erger me kapot en schaam mij soms echt. Maar snao wat je bedoelt, mensen vinden grotere honden dan een bedreiging en een vals ding terwijl dat misschien wel helemaal niet is.
chico ook niet alleen aan de riem is hij chico all mighty
chico ook niet alleen aan de riem is hij chico all mighty