Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Cursus op openbaar terrein

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Re: Cursus op openbaar terrein

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Naja dat stukje van de foto is wat daarachter ligt he, daarvoor is een open stuk, maar dus helemaal niet groot. Ze waren met 4 mensen en 4 honden en toen was het dus al aardig druk. Dan kon je er niet zomaar langslopen. Ik vind het ook een vreemde plek om een cursus te geven.. met een grotere groep kan je er ook niet zoveel doen lijkt mij :19:
Afbeelding
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Dat is een hele vreemde reactie van die vrouw. Ik heb een aantal jaren achtereen getraind in openbare bosgebieden, hei en losloopgebied. Nog nooit heb ik een trainer horen roepen om door te lopen. Dat mag hij ook niet, want het gebied is voor iedereen vrij toegankelijk en zeer waarschijnlijk hebben veel van die clubs nog niet eens vergunning hiervoor. Als ik dat naga in het losloopgebied waar ik zelf train en getraind heb met jachttrainen, dan zijn daar zeker 4 groepen die een aantal maal per week trainen. Het wordt gedoogd, maar het is wel zo dat als ik als wandelaar last van die groep heb (door inderdaad dit soort geïntimideer van doorlopen en uitstralen het alleenrecht te hebben), dan hoef je dat maar te melden aan de boswachter die aan dit gebied gebonden is en ze krijgen een waarschuwing of mogen daar niet meer komen. Vaak trainen ze op plekken net voor een doorgang naar andere paden, langs meertjes waar je qua route niet omheen kunt en midden op bospaden. Ze zorgen zelf dus niet dat er ruimte wordt gemaakt voor tegemoetkomers. Hetzelfde geldt voor de vele uitlaatservices die daar komen. Een alleenrecht heb je gewoon niet, dus je kan nooit verplicht worden door iemand om door te lopen of je route af te breken, omdat je die groep tot last bent.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Job schreef:ja ik heb ook lak aan groepen jachthondentraining op openbaar terrein die
willen dat ik weg ga met mijn honden. :pffff:
Jij zal dezelfde tegenkomen als ik denk ik :mrgreen:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

weet je zeker dat het ook op dat moment openbaar terrein is?

onze trainingsfaciliteit ligt in een park maar op 2 avonden door de weeks en op zaterdag is dat veld van ons en huren wij het van de gemeente.
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Doet mij denken aan een cursus hier in de buurt. Die haalde zo het bloed onder je nagels vandaan (de weg afsluiten, na klachten weg weer open maar op de weg springen als je aan kwam met je auto), mensen blokken en eisen om te lopen, schreeuwen alsof je een klein kind was enz enz.
Elke week was er wel wat.
Toen hebben wij met een groep afgesproken die elke dag gebruik van die weg moeten maken om daar iets mee te doen want er viel niet te praten.
Eerst kwam iedereen met de auto naar het einde van de weg. Dat was dus een stuk of 10 keer een aanvaring. Snel de paarden gepakt en via 2 ruiterpaden (waardoor de training dan in het midden kwam en de honden afgeleid ) samen komen aan het eind en via de weg weer terug (je mocht er namelijk ook niet met je paard in de buurt komen zonder oorlog). De training werd een zooitje want een stuk of 20 honden onder controle houden was ietwat te hoog gegrepen :mrgreen: De paarden snel terug gezet en met de honden de weg volgen zowel heen als terug.
Ik denk dat je je voor kan stellen wat er gebeurde die avond. Woedend waren ze, schreeuwen, echt op tild slaan. Wij negeerde ze volkomen, maakte een praatje met andere mensen alsof die hondenclub niet bestond en de honden weer weggebracht om toen met 2 man een gesprek aan te gaan.
Wil je dit elke week of wil je rekening gaan houden met andere mensen zodat er ook rekening met jou gehouden word. (er trainen 3 scholen op de velden langs die weg en dit was de enige waar altijd gezeur mee was).
Het probleem werd toch zeker 80% minder dus ik vond dat al heel wat.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Hier in het bos was ook een tijdje een mevrouw die zichzelf presenteerde als de moeilijkevechthondenheropvoedmevrouw. En die taak nam ze vol overtuiging op zich. Op zaterdagochtend. Op het grasveld voor het enige terrasje in het bos. Losloopgebied. Dan stond er een hele kring met aangelijnde hondetende honden te wachten tot de fluffy's van het zaterdagpubliek nietsvermoedend los werden gegooid.

Ik weet niet wat er gebeurd is, maar ineens was ze er niet meer.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik heb net als @Tara jaren in openbare gebieden jachttraining gedaan.
En dat nog wel in de randstad.
Nooit problemen gehad.
Op zondagochtend trainde er in het zelfde gebied een andere jachtgroep.
Ik heb er wel eens staan kijken en dan vroeg ik gewoon of het plekje waar ik stond met de hond niet hinderlijk was.

Ik snap dat "ik heb het recht om daar ook te zijn" gedoe niet zo.

Deze juf in Veenendaal had het wel wat anders kunnen brengen :mrgreen:
Ik ken de achtergrond niet.
Als er veel "ik heb ook het recht" types langs zijn geweest zou ik daar denk ik behoorlijk kriegel van worden.

En een groepje van 4 cursisten lijkt me klein genoeg om ze niet te hinderen :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Hier wordt een cursus gegeven in losloopgebied.
Een dolenthousiaste Nando wil het schooltje wel eens verstoren door al zigzaggend rennend elke pup van aandacht te voorzien.
Maar de trainer en cursisten kunnen er smakelijk om lachen, heerlijk zo'n hondenschool met wat gevoel voor humor :ok:
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Martijn schreef:En zonder grijpen?
Hoe bedoel je?
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart

Ongelezen bericht door Tamara. »

ranetje schreef: Deze juf in Veenendaal had het wel wat anders kunnen brengen :mrgreen:
Als er veel "ik heb ook het recht" types langs zijn geweest zou ik daar denk ik behoorlijk kriegel van worden.
Het is de toon die de muziek maakt. Als ik daar net wil lopen en ik word door iemand die kriegel is op een kriegelige manier toegesproken dan word ik ook kriegel :pffff:
De ruimtes om te trainen, zeker voor jachttraining of speuren, zijn zeer beperkt. Maar dat geldt net zo hard voor de losloopgebieden. Als je dan een fijn plekje hebt gevonden waar je honden lekker los kunnen met water erbij en dat wordt geclaimd door zo'n juf dan kan die van mij echt de pot op.
En een groepje van 4 cursisten lijkt me klein genoeg om ze niet te hinderen :wink:
Niet op deze plek waar je er sowieso langs moet. En in de ogen van sommige mensen hinder je ze áltijd :19:
Sjoera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier

Ongelezen bericht door Sjoera »

Wat een rare opmerking van die vrouw. Zij kiest er toch voor om op openbaarterrein les te geven. Dat er vreemde mensen en honden langs lopen is dan toch heel normaal. Ze zou het ook kunnen omdraaien en gebruiken in haar lessen.
Met Taiko oefen ik ook in het uitlaatgebied. Zo leert hij ook met afleiding om te gaan. Wat tijdens een hondencursus ook is. Om hem thuis te laten zitten en aan de voet is toch makkelijker dan in een gebeid waar veel geuren en afleidingen zijn. Maar dat er dan niemand mag lopen :piew:
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Tara schreef:Hij gooide iedere keer balletjes in het water, pal naast het apport voor onze honden.
Voor zijn hond is dat misschien een leuk spelletje, maar als twee honden allebei in het water naar zo'n beetje hetzelfde punt zwemmen, dan kan er inderdaad zomaar ruzie ontstaan.
Dát vind ik link, en dat was ook eigenlijk wat ik bedoelde. :roos:
Je kunt ook problemen zoeken natuurlijk, en dat was precies wat deze persoon deed...

-knip-
Ik heb het niet over claimen of over een ander zeggen wat hij wel of niet moet doen, maar over een verzoek, een heel gewone vraag, zoals ik die zou kunnen stellen: " Meneer, mijn hond kan ieder moment terug komen met het apport, en ze komt precies daar waar u nou staat het water weer in. Zou héél even willen wachten tot ze voorbij is?" En vriendelijk bedanken als iemand dat ook wil doen.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand daar moeilijk over deed, en anders zoeken we wel een ander plekje.
Ik heb niet zo veel last van andere mensen, en probeer zelf ook niet tot last te zijn.
Misschien probeerde die man jullie wel iets duidelijk te maken? en eerlijk gezegd, als ik in het schaarse stuk groen loop dat wij hier in de Randstad tot onze beschikking hebben zit ik niet te wachten op 'verzoeken', ik loop daar namelijk voor mijn ontspanning.

Het blijft hier qua trainingsgroepen gelukkig redelijk binnen de perken. Maar ik zou het erg naief vinden om te zeggen dat dit aan de opstelling van de trainingsgroepen ligt. Het lijkt me eerder ook te maken te hebben met het feit dat de gemiddelde hondeneigenaar zo zijn en haar grenzen stelt. En op bepaalde momenten 'schijt heeft aan'. Zoals die man jullie heeft willen duidelijk maken.
ranetje
Zeer actief

Tamara. schreef:
ranetje schreef: Deze juf in Veenendaal had het wel wat anders kunnen brengen :mrgreen:
Het is de toon die de muziek maakt. Als ik daar net wil lopen en ik word door iemand die kriegel is op een kriegelige manier toegesproken dan word ik ook kriegel :pffff:
De ruimtes om te trainen, zeker voor jachttraining of speuren, zijn zeer beperkt. Maar dat geldt net zo hard voor de losloopgebieden. Als je dan een fijn plekje hebt gevonden waar je honden lekker los kunnen met water erbij en dat wordt geclaimd door zo'n juf dan kan die van mij echt de pot op.
Van mij ook :ok: maar ik ga dan niet dwars door een groep lopen, maar langs de kant. :wink:
Tamara schreef:
Niet op deze plek waar je er sowieso langs moet. En in de ogen van sommige mensen hinder je ze áltijd :19:
:mrgreen:
Ja die mensen heb je en daar kan ik niets aan doen.
Ik zorg dat ik langs de kant passeer en verder bemoei ik me niet met die mensen.
Het is zeker niet in elke trainingsgroep zo.
Ik heb vroeger ook wel eens een tijdje in een groep G&G getraind met mijn hond in openbaar gebied.
Gewoon omdat de ene gehuurde lokatie niet meer beschikbaar was en de volgende nog niet gevonden.
Nooit een probleem gehad.
Wij trainden wel helemaal achterin op een veldje.
Soms kwamen mensen daar hun caravan en voortent testen.
Ook geen probleem.
Zij keken gezellig toe :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
ranetje
Zeer actief

christo schreef:
Tara schreef:Hij gooide iedere keer balletjes in het water, pal naast het apport voor onze honden.
Voor zijn hond is dat misschien een leuk spelletje, maar als twee honden allebei in het water naar zo'n beetje hetzelfde punt zwemmen, dan kan er inderdaad zomaar ruzie ontstaan.
Dát vind ik link, en dat was ook eigenlijk wat ik bedoelde. :roos:
Je kunt ook problemen zoeken natuurlijk, en dat was precies wat deze persoon deed...

-knip-
Ik heb het niet over claimen of over een ander zeggen wat hij wel of niet moet doen, maar over een verzoek, een heel gewone vraag, zoals ik die zou kunnen stellen: " Meneer, mijn hond kan ieder moment terug komen met het apport, en ze komt precies daar waar u nou staat het water weer in. Zou héél even willen wachten tot ze voorbij is?" En vriendelijk bedanken als iemand dat ook wil doen.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand daar moeilijk over deed, en anders zoeken we wel een ander plekje.
Ik heb niet zo veel last van andere mensen, en probeer zelf ook niet tot last te zijn.
Misschien probeerde die man jullie wel iets duidelijk te maken? en eerlijk gezegd, als ik in het schaarse stuk groen loop dat wij hier in de Randstad tot onze beschikking hebben zit ik niet te wachten op 'verzoeken', ik loop daar namelijk voor mijn ontspanning.

Het blijft hier qua trainingsgroepen gelukkig redelijk binnen de perken. Maar ik zou het erg naief vinden om te zeggen dat dit aan de opstelling van de trainingsgroepen ligt. Het lijkt me eerder ook te maken te hebben met het feit dat de gemiddelde hondeneigenaar zo zijn en haar grenzen stelt. En op bepaalde momenten 'schijt heeft aan'. Zoals die man jullie heeft willen duidelijk maken.
Hij zal vast iets duidelijk hebben willen maken :8):
Misschien wel net zoiets als sommige mensen hier in het park.
Namelijk dat hij het überhaupt idioot vond om met een hond te trainen? :idea:
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

ranetje schreef:Hij zal vast iets duidelijk hebben willen maken :8):
Ik moet heel eerlijk bekennen dat als ik soms die stresskoppen zie en dat 'je moet luuuusteren' richting de hond in kwestie ik wel eens denk, dan sta je in zo'n leuk gebied waar je hond zich heerlijk kan vermaken. En dan moet die aan de lijn en wordt afgesnauwd. :roll: Zonde van de tijd, zonde van de ruimte, jammer voor de hond.

Er zullen vast ook honden zijn die dat trainen prachtig vinden hoor en dan erger ik me er ook niet aan. Maar er zijn van die momenten dat je wel eens de ogen ten hemel slaat.
Ilse met haar witte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ilse met haar witte »

malinois schreef:
Ilse met haar witte schreef:
Oh zo. Ja dat is weer heel iets anders. Dat kan inderdaad fysiek of financieel lastig zijn. Maar dat betekent toch niet dat je dan maar de grond van een ander (de gemeente) 5 keer in de week mag gebruiken? Ik ben ook lang bezig geweest met het vinden van een bedrijfspand maar dat hoort er gewoon bij. It's all in the game. :wink:

Jij hebt makkelijk lullen tot je er zelf eens voor komt te staan... dan lul je wel anders
Ik héb ervoor gestaan als je goed leest, als bedrijf wel te verstaan dan heb je middeleen tot je beschikking. Een vereniging heeft dat niet daar heb ik het ook niet over. Voel je niet aangesproken ik heb het NIET over verenigingen.
Groetjes Ilse
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

christo schreef:
ranetje schreef:Hij zal vast iets duidelijk hebben willen maken :8):
Ik moet heel eerlijk bekennen dat als ik soms die stresskoppen zie en dat 'je moet luuuusteren' richting de hond in kwestie ik wel eens denk, dan sta je in zo'n leuk gebied waar je hond zich heerlijk kan vermaken. En dan moet die aan de lijn en wordt afgesnauwd. :roll: Zonde van de tijd, zonde van de ruimte, jammer voor de hond.

Er zullen vast ook honden zijn die dat trainen prachtig vinden hoor en dan erger ik me er ook niet aan. Maar er zijn van die momenten dat je wel eens de ogen ten hemel slaat.
:mrgreen: :smile:
Stresskoppen zie ik ook niet graag :wink:
Als je dan op die beschreven manier zou gaan sarren lever je de hond nog meer narigheid op (nog meer gefrustreerde baas :mrgreen: ).
Lijkt me ook niet de bedoeling.
In ieder geval niet de mijne :wink:
Afbeelding
Ilse met haar witte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ilse met haar witte »

Martijn schreef: En ik zit toevallig tot over mijn oren in de soort hobby-eikels. Duikers, wielrenners, hondenfluisteraars en vissers. Metaalzoekers, modelvliegtuigfreaks, mensen die hun kinderen uit komen laten, wannabe indianen die vuren stoken, drinkpolen en buitenneukerds.
Niets geven en nemen. Ze komen nemen en gaan weer weg.
:smile:
Martijn schreef: En dan nog een afsluitende tip. Het helpt om je niet in allerlei buitenissige Engelse vrouwenkleding te hullen. Allerlei hoeden, lange jassen en leren laarzen met merkjes er op komt mijn van nature begripvolle aard niet volledig ten goede. Iemand met een werpstok en een bal kan bij mij op meer ruimte rekenen dan zo'n jachttravestiet met...jawel...net iets te fanatiek gebruikte fluit. Flauw ja, maar zo is het.
(...)
:lol:
Laatst gewijzigd door Ilse met haar witte op 28 jun 2010 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Ilse
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart

Ongelezen bericht door Tamara. »

Hahaha!
mwillow

Nanna schreef:
SandraH schreef:Dat is een hele vreemde reactie van die vrouw.
Sommige mensen krijgen meteen hoogmoedswaanzin als het om honden gaat.
Of ze nou fokken of trainen of iets anders, ze menen onmiddellijk dat ze God weet niet wat voorstellen. En dan krijg je dus uit-de-hoogte-gekrijs tegen nietsvermoedende passanten.
Gewoon de tyfus aan hun lip laten krijgen. Of belangstellend blijven staan, vragen of ze daar wel een vergunning voor hebben en en passant mededelen dat je je meteen even bij het gemeentehuis vervoegd om dat hoogstpersoonlijk te gaan checken.
Vooralsnog heb ik die reacties nog niet meegemaakt. Maar mocht dat wel gebeuren, dan ben ik bang dat ik niet hoef te dreigen met vergunninkjes of wat dan ook. Gewoon d'r tetter houden is voldoende...het is geen trainingslokatie maar losloopgebied en openbaar terrein, waarin ik dezelfde rechten heb en zij niet om iemand te vragen door te lopen. :F:
mwillow

Tara schreef:Zelf probeer ik er ook rekening mee te houden als iemand met zijn hond aan het werk is. Het is mij echter ook wel eens gebeurd dat mijn hond met een kraai aankwam die ze ergens vond. Wist ik veel dat die daar voor een trainingsgroep waren weggelegd?
Ik heb mijn excuus gemaakt aan de trainer, en die zei alleen maar dat de hond het dan ook even netjes moest afwerken.
Met andere woorden: ik moest er dan maar een onverwachte oefening van maken.
Dat heb ik gedaan, en de kraai werd weer neergelegd waar hij lag.
Klaar! Iedereen tevreden, zo moeilijk hoeft het toch niet te zijn?
Dit is mij ook al wat keren gebeurd. Ik loop niet bewust richting de trainingroepen, maar met de verloren apports wordt vaak het bosgedeelte en daarom heen het open veld met bebossing gebruikt om de diverse apports en kraaien/konijnen neer te leggen. Stanley heeft daar een grote neus voor, dus die verpestte met regelmaat een opdracht van een andere hond die aan de hele andere kant van het bos een opdracht kreeg de apports binnen te halen. Eerlijk gezegd, kan ik dat daar niet zo mee zitten. Hij brengt het voor aan mij, ik breng het netjes terug en de meeste trainers ken ik wel een beetje inmiddels, dus ook zij maken daar geen enkel probleem van gelukkig.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik vind het prima als mensen op openbaar terrein in groepsverband trainen, alleen het moet niet zo zijn dat dat betekent dat andere hondenbazen met hun hond dan maar op moeten hoepelen.
Als het een ruim opgezet gebied betreft vind ik het ook prima om even een ander deel van het water te gebruiken met mijn honden. Maar als 'men' meteen dat hele stuk water in beslag neemt vind ik dat niet kunnen. En als er gezeurt wordt als je passeert omdat er nou eenmaal geen andere route is naar datzelfde water vind ik dat helemaal belachelijk.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Tara schreef:Ik schrik ook wel van een aantal reacties, als iedereen een beetje neemt en geeft is er toch veel mogelijk lijkt mij.
Zelf doe ik fanatiek jachttraining met mijn honden, en ik heb nu al zoveel meegemaakt:
Een keer iemand die kwaad wilde, en iedere keer dat er een dummy in het water gegooid werd, dan gooide hij de bal voor zijn hond er achteraan. Echt, willens en weten proberen de boel te verstoren.
Het park was groot genoeg, en hij had prima een ander plekje kunnen zoeken om lekker te blowen en die geschuffelde mechel te laten zwemmen, maar het ging om het principe, en dus probeerde hij onze training te saboteren. Onbegrijpelijk, en niet zonder gevaar ook.
Mijn oudste hond is een heel vriendelijke, flegmatieke en sociale hond, maar als hij wild heeft, dan heeft hij net als veel andere jachthonden prooidrift.
Als hij het idee krijgt dat een andere hond dat wild van hem wil afpakken, dan snauwt hij!
Daar moet je niet zo stom je hond bij laten lopen, dat is link!
Ik vind trouwens in zijn algemeenheid dat je je hond niet moet laten bemoeien met iets wat een andere hond heeft.
Of dat nou een stok, een balletje of een dummy is, een vreemde hond kan zijn bezit verdedigen en daar moet je je hond helemaal niet bij laten komen.

Ik heb nog nooit in een trainingsgroep gezeten die waar dan ook de ruimte claimde, je moet dat ook niet doen, want daar zet je alleen maar kwaad bloed mee.
Wél vind ik dat je iemand moet kunnen vragen om even te wachten, of even om te lopen als een hond net met een oefening bezig is.
Dat lijkt mij toch niet onredelijk...

Zelf probeer ik er ook rekening mee te houden als iemand met zijn hond aan het werk is.
Het is mij echter ook wel eens gebeurd dat mijn hond met een kraai aankwam die ze ergens vond. Wist ik veel dat die daar voor een trainingsgroep waren weggelegd?
Ik heb mijn excuus gemaakt aan de trainer, en die zei alleen maar dat de hond het dan ook even netjes moest afwerken.
Met andere woorden: ik moest er dan maar een onverwachte oefening van maken.
Dat heb ik gedaan, en de kraai werd weer neergelegd waar hij lag.
Klaar! Iedereen tevreden, zo moeilijk hoeft het toch niet te zijn?

Waar ik met de honden los mag lopen, daar loop ik, als daar andere mensen al of niet in groepsverband trainen, dan is dat jammer voor die mensen, maar dan loop ik daar ook.
Ik probeer dan wel om het niet onnodig moeilijk te maken, en verwacht van andere mensen dan ook de redelijkheid om mij even te laten passeren.
Ik heb zelden tot nooit conflicten over zulke dingen gelukkig...

Overigens vind ik de Veenendaalse juf die door TS wordt beschreven wel fout, je moet geen openbare ruimte claimen enkel omdat je met 'meer' bent. Dat zou ik ook tegen haar gezegd hebben, en dan kan ze het mee doen.

edit: even iets genuanceerd
maar dan moet je als jachthondengroep ook niet je honden ineens losgooien terwijl bijv. ik daar loop met mijn 2 loslopende honden waarvan er 1 hoogloops is...
Je ziet me lopen, het is openbaar terrein, het stuk is ruim voldoende om ergens anders naar toe te gaan maar nee... tuurlijk niet je zult maar moe worden :klaar:
Ik moet terug naar mijn auto dus moet daar ook weer terug langs hoe je het ook went of keert....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik heb in al die jaren nog nooit gedoe gehad. Zo nu en dan eens een nieuwsgierige boswachter of passant maar dat is het dan wel.
Sommige mensen doen wel verschrikkelijk moeilijk om niks vind ik. En zoals gewoonlijk in de discussie's is het exces de norm weer eens. Maar misschien vergis ik me en zijn er wel heel veel trainingsgroepen die naar zo druk mogelijk bevolkte losloopgebieden gaan om te trainen :19:
Ik hou niet bewust rekening met honden die op knokken uit zijn, dan kun je wel aan de gang blijven. De één wil knokken, de ander is loops, de ander is net geopereerd of heeft één of ander trauma. Ja doeg.
Aan iedereen wordt gevraagd om een beetje rekening met een ander te houden, wij sturen niemand weg (waarom zouden we :19: ) en de honden gaan niet naar andere honden toe. Die zijn druk aan het werk namelijk. En ik reken er een beetje op dat, als mensen duidelijk zien dat je met een groep staat te trainen, die andere mensen ook een beetje rekening met óns houden. Want ook dát is fatsoen. En zodoende hebben wij geen gedoe.
Mensen die je het nooit naar de zin kunt maken en die alleen maar een steen zoeken om mee te gooien zou de toegang tot de openbare ruimte onzegt moeten worden :klaar:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Jaap* schreef:Ik heb in al die jaren nog nooit gedoe gehad. Zo nu en dan eens een nieuwsgierige boswachter of passant maar dat is het dan wel.
Sommige mensen doen wel verschrikkelijk moeilijk om niks vind ik. En zoals gewoonlijk in de discussie's is het exces de norm weer eens. Maar misschien vergis ik me en zijn er wel heel veel trainingsgroepen die naar zo druk mogelijk bevolkte losloopgebieden gaan om te trainen :19:
Ik hou niet bewust rekening met honden die op knokken uit zijn, dan kun je wel aan de gang blijven. De één wil knokken, de ander is loops, de ander is net geopereerd of heeft één of ander trauma. Ja doeg.
Aan iedereen wordt gevraagd om een beetje rekening met een ander te houden, wij sturen niemand weg (waarom zouden we :19: ) en de honden gaan niet naar andere honden toe. Die zijn druk aan het werk namelijk. En ik reken er een beetje op dat, als mensen duidelijk zien dat je met een groep staat te trainen, die andere mensen ook een beetje rekening met óns houden. Want ook dát is fatsoen. En zodoende hebben wij geen gedoe.
Mensen die je het nooit naar de zin kunt maken en die alleen maar een steen zoeken om mee te gooien zou de toegang tot de openbare ruimte onzegt moeten worden :klaar:
Als je het zo doet heb ik er geen probleem mee, maar ik loop in een hoek waar ik met geen mogelijkheid op een andere manier uit kan dan dat ik er in ben gekomen, nl via dat ene stuk.
ja ik loop dat met loslopende honden die ik netjes bij me hou overigens... want ik zal terug moeten naar mijn auto... maar ik verwacht dan ook dat die groep dat doet. En op de een of andere manier is dat erg lastig... oftewel dat gebeurd gewoon niet...
Als je weet dat je hond niet luistert hou hem dan vast ook met een training als er een vreemde hond langs komt...
Je kunt ook even 3 tot 5 minuutjes wachten tot ik voorbij ben voor je een sleepspoor gaat doen, dat spoor ligt er 5 min.
later ook nog wel...

Overigens spaar ik zoveel mogelijk de natuur, weet waar de eendjes en zwanen broeden (duidelijk zichtbaar) ging daar expres NIET zwemmen met de honden, wat doen die lui hoppa honden dwars er doorheen voor het waterwerk... :piew:
Je zult wederom maar eens een stukje verder moeten lopen... want de kale overzichtelijke stukken waar dus geen vogels broedden waren er dus in overvloed. Als je er dan wat van zegt dan verwijzen ze je nog net niet naar het gesticht... want ZIJ moeten daar trainen... je moet helemaal niks... je bent er te gast en je hebt je maar aan te passen net als pietje en klaasje.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Jaap*
Zeer actief

malinois schreef:Als je het zo doet heb ik er geen probleem mee, maar ik loop in een hoek waar ik met geen mogelijkheid op een andere manier uit kan dan dat ik er in ben gekomen, nl via dat ene stuk.
Dat zal dan voor die mensen net zo zijn denk ik. En dan vraag ik mij af waarom iemand in vredesnaam midden in de in-/uitgang gaat staan te trainen met een groep honden. Daar zou ik dan ook eens naar vragen. Dat dan weer wel :mrgreen:
Wij hebben honden die staan te niksen gewoon aan de lijn. Ze mogen toch nergens heen dan :19:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Jaap* schreef:
malinois schreef:Als je het zo doet heb ik er geen probleem mee, maar ik loop in een hoek waar ik met geen mogelijkheid op een andere manier uit kan dan dat ik er in ben gekomen, nl via dat ene stuk.
Dat zal dan voor die mensen net zo zijn denk ik. En dan vraag ik mij af waarom iemand in vredesnaam midden in de in-/uitgang gaat staan te trainen met een groep honden. Daar zou ik dan ook eens naar vragen. Dat dan weer wel :mrgreen:
Wij hebben honden die staan te niksen gewoon aan de lijn. Ze mogen toch nergens heen dan :19:
Ik loop helemaal in een hoek met mijn honden aan het eind van een doodlopende weg... Die groep gaat dus trainen in hetzelfde stuk alleen wat verder naar voren maar de sporen lopen dus naar het stuk waar ik loop zeg maar... Prima, maar ik moet nog steeds wel terug... dan wacht je maar ff met uitlopen van die sporen tot ik er langs geweest ben dan heb je alle ruimte en niet de kans dat de hond die dat spoor moet uitwerken de geur van bijv. een loopse teef veel leuker vind dan dat hapje wat ie moet zoeken...
Ik loop echt geen 45 min. over die paar meter hoor... daar ben ik met een paar minuten voorbij... dan heb je dat geduld maar ff toch? Voor jezelf fijner en voor mij...
En als ik er nu voor het eerst loop, ik loop daar al maanden en elke week kom ik ze tegen dus ik neem toch aan dat je dan ongeveer mijn patroon ook kent...
Kijk staan hun er al voor ik er ben, ga ik naar een ander stuk, geen probleem... waarom is het voor mij geen probleem dan en voor hun wel? En ja die andere stukken mogen ze ook gebruiken want sporadisch zijn ze daar ook te vinden.

Overigens heb ik ook weleens staan kijken van een afstandje en vind het best leuk om te zien, maar ik blijf het jammer vinden dat het op deze manier moet...
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Ja, nouja. Dat vind ik gewoon algemeen asociaal (in de 'niet sociaal' betekenis :mrgreen: ) gedrag. Nu tref je het toevallig met honden, maar diezelfde mensen ergeren andere mensen net zo hard op andere vlakken moet je maar denken.
Ik scan de omgeving al 360 graden in de rondte voordat ik een dummy gooi. Meer voor mijn eigen gemoedsrust overigens :wink:
Als ik mensen zie wacht ik even. Ook weer niet eens zozeer voor die mensen, maar voor de hond. Omdat tijdens een training meestal nieuwe kunstjes worden aangeleerd. Dan wacht ik die afleiding liever even af.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Jaap* schreef:Ja, nouja. Dat vind ik gewoon algemeen asociaal (in de 'niet sociaal' betekenis :mrgreen: ) gedrag. Nu tref je het toevallig met honden, maar diezelfde mensen ergeren andere mensen net zo hard op andere vlakken moet je maar denken.
Ik scan de omgeving al 360 graden in de rondte voordat ik een dummy gooi. Meer voor mijn eigen gemoedsrust overigens :wink:
Als ik mensen zie wacht ik even. Ook weer niet eens zozeer voor die mensen, maar voor de hond. Omdat tijdens een training meestal nieuwe kunstjes worden aangeleerd. Dan wacht ik die afleiding liever even af.
dat bedoel ik dus, je hebt er zelf helemaal niets aan... je schiet er niets mee op.... :19:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”