Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waar op letten bij herplaatser?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges
Aantal honden: 1

Re: Waar op letten bij herplaatser?

Ongelezen bericht door Naima »

Ach ik slaap toch al niet zoveel :mrgreen:

Wel meteen wat vragen..
Bij binnenkomst thuis, meteen loslaten of aangelijnd ff een rondje huis lopen?
Hem de eerste nacht gewoon 'los' laten slapen of in de keuken?
Ik denk dat het handig is om de eerste nacht iig beneden te slapen bij hem?
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Expecting schreef:Ach ik slaap toch al niet zoveel :mrgreen:

Wel meteen wat vragen..
Spannend hoor :wink:

Zelf zou ik het van de hond af laten hangen hoe te handelen ,maar ik zou hem bijv. geen kans geven achter de kat aan te zitten.
Ik zou de eerste nacht wel bij hem blijven ,het is vaak toch wel een overgang en wat steun daarbij wordt dan zeker wel op prijs gesteld en het is ook reuze goed voor de bandopbouwing is mijn ervaring :wink:
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Expecting schreef: Maar ik denk dat het wel gaat lukken. Hij kwam op mij over als een vrolijke enthousiaste hond die sturing moet hebben. En daar ben ik dan weer heel goed in :D

Wat betreft het wandelen: toen we gingen lopen reageerde hij vrij lauw op de andere 3 honden die we tegenkwamen. 1 ervan was op hetzelfde trottoir dus wel gepasseerd maar goed, dit is wss een buurthond die hij kent dus hoeft ook niet per se iets te zeggen.
Ik denk dat je in elk geval de goeie houding hebt in het hele gebeuren: dit is jouw hond, en dan zal het potdomme goed komen. :ok:

Ik zie nog wel wat beren op de weg hoor, want zo zit ik in elkaar. Want die kat bijvoorbeeld, gaat dit waarschijnlijk niet leuk vinden, en zelfs als Django superlief doet (maar er enthousiast op afgaan om te begroeten ligt voorzover ik het lees meer in zijn aard :mrgreen: ), heb je kans dat poes maandenlang boven gaat bivakkeren. Mijn zeer katvriendelijke Jack haalde destijds alles uit de kast om vrienden te worden met de katten, legde speeltjes neer voor ouwe Tijgerpoes en ging buiten op straat zelfs netjes liggen als we een kat zagen, maar het heeft toch wel zeker een half jaar geduurd voordat de katten hem niet meer dood en weg wilden hebben.

En met je zoon... ik duim echt dat Django zich een beetje gedraagt, maar een stuiterende hond blijft qua karakter een stuiterende hond. Ik denk dat het zaak is om jezelf en je man flink naar voren te schuiven en een feestje te bouwen als een van jullie binnenkomt, en als het om de kinders gaat elke entree steevast saai te maken, zo voorkom je ook ongewenste lebbers over de bekkies van vriendjes en vriendinnetjes. Wel de kinderen koekies laten geven als hij netjes een commando opvolgt, maar dus alleen op momenten dat het jou uit komt.

Ik duim dat jullie en Django zielsgelukkig met elkaar worden! Nog drie nachtjes slapen, oh wat spannend!
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hanneke2
Zeer actief

tineke schreef:

Wel meteen wat vragen..

Zelf zou ik het van de hond af laten hangen hoe te handelen ,maar ik zou hem bijv. geen kans geven achter de kat aan te zitten.
Ik zou de eerste nacht wel bij hem blijven ,het is vaak toch wel een overgang en wat steun daarbij wordt dan zeker wel op prijs gesteld en het is ook reuze goed voor de bandopbouwing is mijn ervaring :wink:
Ik heb bij allebei de honden een paar nachten beneden geslapen, bij Jack heb ik dat zelfs heel geleidelijk afgebouwd door nog tijden eerst effe op de bank te gaan liggen, en dan na een tijdje wat verveeld geeuwend naar boven te vertrekken.

Ik zou wel de kat 's nachts achter slot en grendel weg houden. Mijn katten gingen in het begin 's nachts als Jack sliep hevig geintrigeerd kijken naar en snuffelen aan het monster, maar Jack lag toen wel in een bench. Je wilt geen wakker schrikkende hond omdat een kat aan zijn kont staat te ruiken.
Naima
Zeer actief

Hanneke2 schreef:
Expecting schreef: Maar ik denk dat het wel gaat lukken. Hij kwam op mij over als een vrolijke enthousiaste hond die sturing moet hebben. En daar ben ik dan weer heel goed in :D

Wat betreft het wandelen: toen we gingen lopen reageerde hij vrij lauw op de andere 3 honden die we tegenkwamen. 1 ervan was op hetzelfde trottoir dus wel gepasseerd maar goed, dit is wss een buurthond die hij kent dus hoeft ook niet per se iets te zeggen.
Ik denk dat je in elk geval de goeie houding hebt in het hele gebeuren: dit is jouw hond, en dan zal het potdomme goed komen. :ok:

Ik zie nog wel wat beren op de weg hoor, want zo zit ik in elkaar. Want die kat bijvoorbeeld, gaat dit waarschijnlijk niet leuk vinden, en zelfs als Django superlief doet (maar er enthousiast op afgaan om te begroeten ligt voorzover ik het lees meer in zijn aard :mrgreen: ), heb je kans dat poes maandenlang boven gaat bivakkeren. Mijn zeer katvriendelijke Jack haalde destijds alles uit de kast om vrienden te worden met de katten, legde speeltjes neer voor ouwe Tijgerpoes en ging buiten op straat zelfs netjes liggen als we een kat zagen, maar het heeft toch wel zeker een half jaar geduurd voordat de katten hem niet meer dood en weg wilden hebben.

En met je zoon... ik duim echt dat Django zich een beetje gedraagt, maar een stuiterende hond blijft qua karakter een stuiterende hond. Ik denk dat het zaak is om jezelf en je man flink naar voren te schuiven en een feestje te bouwen als een van jullie binnenkomt, en als het om de kinders gaat elke entree steevast saai te maken, zo voorkom je ook ongewenste lebbers over de bekkies van vriendjes en vriendinnetjes. Wel de kinderen koekies laten geven als hij netjes een commando opvolgt, maar dus alleen op momenten dat het jou uit komt.

Ik duim dat jullie en Django zielsgelukkig met elkaar worden! Nog drie nachtjes slapen, oh wat spannend!
Ikzelf denk nog steeds dat een toename v beweging, echt gerichte aandacht en mentaal bezighouden ook het stuiteren wel zal verminderen. Weg hoeft niet, beetje leven mag er best in zitten :mrgreen: En als hij leert dat klaar ook echt klaar is, maakt mij wat gestuiter niet zoveel uit! Ik weet dat de franse en engelse bull ivm luchtwegen niet echt ver lopen (over het algemeen) maar een OEB heeft daar wat minder last van dacht ik? Die is ook wat energieker (mss dat de huidige eigenaar zich daar op heeft verkeken) Kan je daar wel lekker einden mee banjeren?
Hanneke2
Zeer actief

Expecting schreef:
Hanneke2 schreef:

Ikzelf denk nog steeds dat een toename v beweging, echt gerichte aandacht en mentaal bezighouden ook het stuiteren wel zal verminderen. Weg hoeft niet, beetje leven mag er best in zitten :mrgreen: En als hij leert dat klaar ook echt klaar is, maakt mij wat gestuiter niet zoveel uit! Ik weet dat de franse en engelse bull ivm luchtwegen niet echt ver lopen (over het algemeen) maar een OEB heeft daar wat minder last van dacht ik? Die is ook wat energieker (mss dat de huidige eigenaar zich daar op heeft verkeken) Kan je daar wel lekker einden mee banjeren?
Ik ken ook wel wat Franse bulletjes die met gemak anderhalf uur los lopen, dus als wandelen leuk genoeg is, zou ik me daar geen zorgen over maken.

Maar wat ik meer bedoelde is dat ook een enthousiaste hond die meer dan genoeg beweging krijgt, in interessante situaties nog steeds enthousiast zal blijven. Jack gaat op z'n ouwe dag met z'n rotte poten nog steeds de lucht in om Oma & Opa te begroeten. Maar hij probeert godzijdank niet meer om te tongen met elke willekeurige monteur of schilder ofzo die binnenkomt. En daarom zou ik dus dat duidelijke verschil maken tussen mensen die je om de nek mag vliegen en mensen die vrij saai zijn als ze binnenkomen.
Naima
Zeer actief

Goede tip! Met dit weer is de kat 's nachts vaak de hort op, dus dat scheelt op dat gebied. Hoewel ik denk dat ze zichzelf veel te goed acht om aan zo'n beest te snuffelen :pffff:
Hanneke2
Zeer actief

Expecting schreef:Goede tip! Met dit weer is de kat 's nachts vaak de hort op, dus dat scheelt op dat gebied. Hoewel ik denk dat ze zichzelf veel te goed acht om aan zo'n beest te snuffelen :pffff:
Ik weet niet hoeveel ervaring jij met katten hebt, maar vergis je niet in die semi-arrogantie, dat is vaak maar een heel dun laagje en katten haten vaak bij voorbaat wijzigingen in hun leven. Ik ken een kat die al een jaar lang niet meer binnen is gekomen omdat er zonodig een mechelpup (inmiddels grote mechelaar) in huis moest komen. Die krijgt z'n eten en drinken achter de tuindeur en slaapt volgens mij in de schuur. :ugh: En het is een stoere kat hoor, staat af en toe zelfs neus-aan-neus met Jack, maar hij is niet levensmoe, en die mechel is loeilink.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Hanneke2 schreef:
tineke schreef:

Wel meteen wat vragen..

Ik heb bij allebei de honden een paar nachten beneden geslapen, bij Jack heb ik dat zelfs heel geleidelijk afgebouwd door nog tijden eerst effe op de bank te gaan liggen, en dan na een tijdje wat verveeld geeuwend naar boven te vertrekken.

Ik zou wel de kat 's nachts achter slot en grendel weg houden. Mijn katten gingen in het begin 's nachts als Jack sliep hevig geintrigeerd kijken naar en snuffelen aan het monster, maar Jack lag toen wel in een bench. Je wilt geen wakker schrikkende hond omdat een kat aan zijn kont staat te ruiken.
Inderdaad ja het zou indien het nodig blijkt te zijn niet alleen bij de eerste nacht moeten blijven maar geleidelijk ,al naar gelang het gedrag van de hond ,moeten worden afgebouwd.
Tenminste zo zou ik het ook doen :wink:
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Onze kat heeft bij binnenkomst van Barca direct haar koffers gepakt en is op de eerste verdieping gaan wonen. Ik heb dit rustig laten gebeuren. Haar geur zit toch in het huis en Barca ruikt dit wel. Op het moment dat Barca 's nachts in de bench zat, ging de dame naar beneden. Haar eten stond op de trap en daar moet ze naartoe...ook naar haar bak en die staat in de gang.

Na een paar maanden verkaste mormeltje naar beneden en had een nieuw spelletje gevonden. Ze zat op een van de eetkamerstoelen en als Barca langskwam, haalde ze uit. Hier had ze twee keer succes mee en bij haar derde poging blafte Barca de boel bij elkaar.

Het is nu allemaal over en ze leven gezellig saampjes in de huiskamer. Ik zou het gedoe tussen hond en kat even op zijn beloop laten.

Heel veel succes aankomende maandag en wat een koppie heeft je nieuwe hond.... :I:
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Ik weet niet of je een benche hebt en of de hond er aan gewend is. Ik zou deze wel graag willen gebruiken in dit geval. Het is een veilige afgesloten ruimte voor de hond. waarin hij zich kan terug trekken als je zoontje voor hem te druk is. En waar jij hem even in kan doen als je aandacht moet besteden aan je zoon. Ook is het voor kinderen iets duidelijker dat de bench echt verboden gebied is. Een mand is voor kleine kinderen wat onduidelijk en de keuken is hier toch het terein van iedereen en niet alleen van de hond.
Ook geef je de kat een beetje veiligheid. Hij kan 's nachts (in het begin) niet bij de hond komen en de hond niet bij hem. Want vergis je niet een hond die over een traphekje wil springen doet dat echt wel hoor. Als alles goed op elkaar is afgestemd dan kun je de bench het huis uit doen en alleen nog gebruiken als je met vakantie gaat.
En nee niet om hem de hele vakantie in op te sluiten maar als je naar een vakantie park gaat kan hij er weer in slapen ed. wij doen dit altijd wel en bevalt ons uitstekend. In een vreemde omgeving heeft de hond iets echt veiligs en bekends. Overigens slapen de honden hier 's nachts nog in hun bench.
Afbeelding
gevni havanezers
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

LéonieHonden schreef:En schriftelijk wat vaststellen qua proefperiode.. Komt toch iets vaster over, ook voor die mensen.
Kan je doen maar als het erop aankomt en de oude eigenaren willen de hond niet terug heb je geen poot om op te staan.
Afbeelding
Naima
Zeer actief

blacky schreef:Ik weet niet of je een benche hebt en of de hond er aan gewend is. Ik zou deze wel graag willen gebruiken in dit geval. Het is een veilige afgesloten ruimte voor de hond. waarin hij zich kan terug trekken als je zoontje voor hem te druk is. En waar jij hem even in kan doen als je aandacht moet besteden aan je zoon. Ook is het voor kinderen iets duidelijker dat de bench echt verboden gebied is. Een mand is voor kleine kinderen wat onduidelijk en de keuken is hier toch het terein van iedereen en niet alleen van de hond.
Ook geef je de kat een beetje veiligheid. Hij kan 's nachts (in het begin) niet bij de hond komen en de hond niet bij hem. Want vergis je niet een hond die over een traphekje wil springen doet dat echt wel hoor. Als alles goed op elkaar is afgestemd dan kun je de bench het huis uit doen en alleen nog gebruiken als je met vakantie gaat.
En nee niet om hem de hele vakantie in op te sluiten maar als je naar een vakantie park gaat kan hij er weer in slapen ed. wij doen dit altijd wel en bevalt ons uitstekend. In een vreemde omgeving heeft de hond iets echt veiligs en bekends. Overigens slapen de honden hier 's nachts nog in hun bench.
Hij heeft nog nooit in een bench gezeten en denk dat dit ook niet nodig is in ons geval (om hem daar nu nog aan te laten wennen). De keuken kan ik hem dus in apart zetten dmv een traphekje en ik denk niet dat hij daar echt overheen kan springen makkelijk. Het is geen grote hond en het traphekje is vrij hoog. Hij had bij de oude eigenaar al een aanloop van een x aantal meter nodig om op en stoel te springen. Ook de kinderen kunnen niet in de keuken als dat hekje dicht is. De kat slaapt in de zomer meestal in de tuin op t konijnenhok :wink:

Ik had contact opgenomen om te vragen wat hij lekker vindt (voor als hij hier komt, dan heeft hij even iets lekkers om op te kauwen). Maar dat wisten ze niet want hij heeft nog nooit een botje gekregen :ugh: En ook niets anders dan droge brokken, dus t beest weet niet eens van het bestaan van vlees, fruit en botten of het verschil tussen kip en rund. Of van lekkere baggerslootjes, waterplassen of losloopgebieden. Maar dat duurt allemaal niet lang meer!
Dusty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller

Ongelezen bericht door Dusty »

zo te horen heeft hij nooit de kans gehad om hond te zijn! :ugh: het klinkt allemaal wel overwogen, ik hoop dat hij lekker bij jullie kan blijven! :ok:
Afbeelding
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

je hebt er zin in! :D
dit is wat ik bedoel met "op gevoel" een keuze maken. :ok:
deze hond is nu al bezig om je hart te veroveren, je voelt een klik en dan neem je de evt "nadelen" ook veel makkelijker op de koop toe.....ik geloof hier heel erg in :wink:
mijn ervaring is ook dat evt problemen juist een uitdaging zullen zijn om aan de band met je hond te werken, als het te makkelijk gaat dan heb je niks om te trainen :mrgreen:

de hond boft maar met jou, heel veel succes met de voorbereidingen ( geniet ervan)

ps; mijn beide herplaatsers waren geen katten gewend, de katten ook geen honden.
ik heb de katten de eerste weken hun eigen (vlucht) ruimte gegeven, ze kregen op de kast eten en ze mochten extra veel naar boven waar de honden toen niet kwamen.
de katten en honden hebben elkaar zo langzaam kunnen observeren en ruiken. ook heb ik er altijd voor gezorgt dat de honden niet achter de katten jaagde en heb ik de honden steeds een voertje gegeven als de katten langs liepen,zodat ze vanzelf een goed gevoel kregen aan elkaars aanwezigheid.
2 katten waren naar een aantal weken gewend en een kat was pas echt ontspannen in het bij zijn van de honden na één jaar.

succes
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

spannend hoor, en gefeliciteerd!
Even inhaken op het katten gebeuren ook hoor.. Ik kreeg een hond in huis die katten min of meer gewend was.. maar mijn katten dus absoluut niet.
Bij binnenkomst had ik er voor gezorgd dat de katten binnen waren, maar niet naar buiten konden vluchten. (wel voldoende mogelijkheid om "veilig"te kunnen gaan zitten of de kamer uit te gaan bijvoorbeeld... en ik ben met de hond aangelijnt de woonkamer ingegaan om te zien hoe de beide soorten op elkaar zouden reageren.
Katten waren niet overdreven in paniek en de hond was rustig.. ook omdat hij even niet wist hoe hij het had zo weer in een vreemd huis met vreemde eigenaar..
Toen ik zag dat de katten wel ok reageerden...(de ene gaf hem een tik tegen de bek en ging hem boos aankijken :roll: ) en de ander ontweek hem.. maar voelde zich veilig genoeg om rond te lopen heb ik ze weer de mogelijkheid gegeven naar buiten te kunnnen (omdat ik wist dat ze terug zouden komen)
Verder heb ik de eerste paar weken overigens niet de katten bij de hond gelaten als ik niet erbij was.. dus als ik naar mijn werk ging katten naar buiten en de hond vrij in huis.. toen ik echt doorkreeg dat er van beide kanten een soort vertrouwen was mochten de katten zelf beslissen binnen of buiten en dat is altijd prima gegaan.
Het zijn dus niet altijd doemscenario's als je een hond in een kattenhuishouden introduceert :wink:

In ieder geval veel plezier met je nieuwe aanwinst straks!
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Expecting schreef: Ik had contact opgenomen om te vragen wat hij lekker vindt (voor als hij hier komt, dan heeft hij even iets lekkers om op te kauwen). Maar dat wisten ze niet want hij heeft nog nooit een botje gekregen :ugh: En ook niets anders dan droge brokken, dus t beest weet niet eens van het bestaan van vlees, fruit en botten of het verschil tussen kip en rund. Of van lekkere baggerslootjes, waterplassen of losloopgebieden. Maar dat duurt allemaal niet lang meer!
en dan nog zo braaf zijn :jank: . ik ben heel blij voor jou en voor hem dat hij bij jou mag wonen. het komt vast goed en jullie gaan veel plezier aan elkaar beleven!
Afbeelding
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Het hele verhaal klinkt als Arie, zowel gedrag :I: als het niets kennen van alle facetten van een hondenleven. Incl. het plaatsen bij autistisch zoontje en katten :wink:
Ik zie het dan ook niet zo pessimistisch in als je zelf een realistisch beeld hebt en die heb je volgens mij wel. Ik wens je veel plezier met Django.
Arie wam overigens nooit het huis uit en was helemaal wild. Maar nu hij wel veel loopt heeft hij nog steeds drukke periodes. Het is gewoon een blije energieke hond, dus het kan best dat hij niet snel minder druk wordt maar als hij commando's leert heb je daar geen last van in je gezin. Maar bij ons nog steeds het bezoek wel :oeps:
Naima
Zeer actief

Carmen schreef:Het hele verhaal klinkt als Arie, zowel gedrag :I: als het niets kennen van alle facetten van een hondenleven. Incl. het plaatsen bij autistisch zoontje en katten :wink:
Ik zie het dan ook niet zo pessimistisch in als je zelf een realistisch beeld hebt en die heb je volgens mij wel. Ik wens je veel plezier met Django.
Arie wam overigens nooit het huis uit en was helemaal wild. Maar nu hij wel veel loopt heeft hij nog steeds drukke periodes. Het is gewoon een blije energieke hond, dus het kan best dat hij niet snel minder druk wordt maar als hij commando's leert heb je daar geen last van in je gezin. Maar bij ons nog steeds het bezoek wel :oeps:
Ik moest idd aan jou denken nog, jij was geloof ik degene die ooit schreef dat je zoon de hond(en) ook niet erg geweldig vond (in het begin dan iig)? Mijn excuses als ik het verkeerd heb!
Hoe gaat dat nu en hoe lang heeft dat bij jullie geduurd? Ik ga er idd vanuit dat Django wel drukkere periodes zal houden, iig nu hij nog jong is komende jaren. Maar je verwoordt precies wat ik voor ogen heb: met commando's hoop ik het zo te kunnen sturen dat zonder de hond te kort te doen, het gezin er niet al te veel last van heeft. Dat hij bij bezoek zo zou blijven, dat is ook iets wat ik voor ogen hou bij Django. Het voordeel van een mensagressieve autist is dat wij niet zo gek veel bezoek krijgen :mrgreen: De groep mensen die bij ons komen is een redelijk kleine groep vertrouwde mensen. Ivm met de oudste spreken wij voor verdere sociale contacten vaak buiten de deur af (een van ons, de ander is dan thuis. We hebben allebei onze eigen vriendenkring dus dat kan prima). En heb hier al wat topics door zitten spitten waarbij ik ook veel goede tips ben gestuit. :D

edit: typo
Carmen
Zeer actief

Ramon reageert niet agressief op honden maar ontloopt vervelende situaties dus dat is wel gemakkelijk. Hij vindt Arie nog steeds minder leuk dan Kira m.n. als hij enthousiast begroet wordt. Dan moppert hij wel, Arie achtervolgt me, Arie plaagt me. Al
We hebben Arie het commando "moven" geleerd. Oftewel weglopen van de plek waar hij staat. Dit hebben we Ramon geleerd en dat gebruikt hij ook regelmatig als hij de honden zat is. Maar het werkt goed, voor Arie valt er weinig te halen bij Ramon dus doet hij rustiger en dan vindt Ramon hem ook weer liever.
Ook heeft Ramon geleerd dat als hij een bot of speeltje weggooit voor Arie, Arie daarmee dus uit de buurt is. Ramon blij wan rust, Arie blij want er speelt iemand met hem.
Nu na een jaar zijn ze volledig vertrouwd met elkaar. Alleen is Arie nog wel erg enthousiast bij bezoek, te enthousiast idem vor buiten aan de lijn. Hij is erg snel overprikkeld.
Naima
Zeer actief

Carmen schreef:Ramon reageert niet agressief op honden maar ontloopt vervelende situaties dus dat is wel gemakkelijk. Hij vindt Arie nog steeds minder leuk dan Kira m.n. als hij enthousiast begroet wordt. Dan moppert hij wel, Arie achtervolgt me, Arie plaagt me. Al
We hebben Arie het commando "moven" geleerd. Oftewel weglopen van de plek waar hij staat. Dit hebben we Ramon geleerd en dat gebruikt hij ook regelmatig als hij de honden zat is. Maar het werkt goed, voor Arie valt er weinig te halen bij Ramon dus doet hij rustiger en dan vindt Ramon hem ook weer liever.
Ook heeft Ramon geleerd dat als hij een bot of speeltje weggooit voor Arie, Arie daarmee dus uit de buurt is. Ramon blij wan rust, Arie blij want er speelt iemand met hem.
Nu na een jaar zijn ze volledig vertrouwd met elkaar. Alleen is Arie nog wel erg enthousiast bij bezoek, te enthousiast idem vor buiten aan de lijn. Hij is erg snel overprikkeld.
Min zoon is gelukkig ook niet agressief naar dieren, hij raakt ze ook gewoon liever niet aan. Alleen op mensen reageert hij vaak een beetje vervelend :engel: Maar muilkorven bij kinderen schijnt niet te mogen :19:
Carmen
Zeer actief

Expecting schreef:
Carmen schreef:Ramon reageert niet agressief op honden maar ontloopt vervelende situaties dus dat is wel gemakkelijk. Hij vindt Arie nog steeds minder leuk dan Kira m.n. als hij enthousiast begroet wordt. Dan moppert hij wel, Arie achtervolgt me, Arie plaagt me. Al
Min zoon is gelukkig ook niet agressief naar dieren, hij raakt ze ook gewoon liever niet aan. Alleen op mensen reageert hij vaak een beetje vervelend :engel: Maar muilkorven bij kinderen schijnt niet te mogen :19:
Je kunt ze toch gewoon vast tapen op een stoel :19: :mrgreen:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Dat krijg ik wel vaker het idee dat Bullen sneller overprikkeld zijn buiten. Of ligt dat puur aan dat ik de verkeerde honden heb ontmoet daarin? :mrgreen:
Sprokkeltje
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 mopshondjes Sprokkeltje en Stampertje (pup) en Cody de beagle..drie paarden..

Ongelezen bericht door Sprokkeltje »

Hartstikke spannend!!!

Je bent er naar mijns inziens helemaal klaar voor!! Je hebt je helemaal ingelezen en verdiept en elk mogelijk onderwerp, toppie :E:

Even over de opmerking over bullen, mijn Sprokkel is een mopseflopsje van 1 jaar, en kan in elk geval zonder problemen anderhalf uur wandelen. Denk dat hij het nog wel langer kan ook. Zomers in de hitte sta ik gewoon om half 6 op om te gaan lopen, kan hij makkelijk. Overdag loop ik niet met ze (heb Stamper ook nog, een mopsepuppy van 15 weekjes), deze dagen als het zo warm is, dan gaan ze pas savonds weer mee, na 2100.

Ik kijk altijd naar Sprokkel zelf, hoelang hij nodig heeft om in elk geval zijn energie lekker kwijt te kunnen. Stamper doet al dapper mee met haar 15 weekjes. Cody hobbelt altijd mee met ons, onze beagle.

Vaak denk ik, nu is Sprokkel echt moe, gaan ze bij thuis komst nog eens heerlijk racen met zijn drietjes. Is ook een kwestie van conditie denk ik.
Afbeelding
Naima
Zeer actief

Nog 1 nachtje slapen... Voel me net een kind net voor dr verjaardag hahaha. Morgen overdag ga ik mee als hulpouder op een schooltripje van de oudste naar het Openlucht Museum dus wel afleiding. En dan, na het eten.. :cheer: :pffff: :pffff:
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

spannend spannend spannend!!! :cheer:
vaddie
Actief
Mijn ras(sen): Geen voorkeur, heb nu twee vuilnisbakkies.

Ongelezen bericht door vaddie »

Spannend hoor. Nog een paar uurtjes en je kan Django ophalen.
Zal voor je duimen dat het goed gaat vanavond.
Telling: 2 honden, 7 konijnen, 2 cavia's, 1 schildpad
Getrouwd op 16/04/2011
Op 15-01-2012 bevallen van een fantastische dochter.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Nog maar een half dagje ongeveer! Spanneeeeend! :mrgreen:
Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Mekkie »

Jaaa :cheer: super spannend!!!
Alle koekjes, botjes en snoepjes al klaar liggen??
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Oeeeh spannend, heel veel plezier vanavond..
enne...we willen natuurlijk wel snel foto's zien :pffff:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”