Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pedigree souplesse = overgeven

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Pedigree souplesse = overgeven

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Afgelopen 2 weken is het al een paar keer voorgekomen dat de hele maaginhoud van Max 's avonds naar buiten kwam. Op zich niet heel raar, want hij schrokt het zo naar binnen, maar na de 4e keer toch wel wat "zorgwekkend". Verder heeft ie ook geen last (als ik hem niet tegenhoud eet hij het direct zelf weer op), maar het is toch vreemd.

Nu heb ik daar gister eens over gepraat en het blijkt dat hij dit doet als hij de pedigree souplesse gehad heeft (dat van die actie code in het andere topic). Eerst viel het niet zo op omdat we van elkaar niet bijhouden wie wat geeft, maar na een gesprek gisteren... De maaginhoud is verder prima, maar bij de souplesse lijkt allemaal wit slijm te zitten (althans gisteren, de andere 3 waren al opgeruimd voor ik ze zag). Ik vond het al apart spul, maar nu mag het wat mij betreft wel de container in. Nolan krijg ook altijd een klein stukje en die schijnt geen last te hebben.
Afbeelding
rubyred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.

Re: Pedigree souplesse = overgeven

Ongelezen bericht door rubyred »

Pedigree is een vreselijk slecht merk.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Hebben wij ook een keer gehad met Pedigree Souplesse. Daarna niet meer gegeven (wij gaven het naast de glucosamine / chondroïtine). Het merk kan nog zo slecht zijn, sommige tussendoortjes moet je gewoon uitproberen. :mrgreen:
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Hier ook!
Cheeks moet er ook van overgeven.

Nu moet ik zeggen dat Cheeky erg gevoelig is voor voedsel en snel braakt. Maar met Pedigree souplesse is het altijd prijs.
De andere twee hebben nergens last van, dus Cheeks krijgt een stukje denta stick en Maddox en Diefje krijgen een pedigree.
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

rubyred schreef:Pedigree is een vreselijk slecht merk.
Ach, het koste niks en zo nu en dan zo'n ding zal weinig kwaad kunnen. Ik heb ze maar aan iemand anders gegeven.

Voor de liefhebber heb ik ook nog 6 KG puppybrokjes :mrgreen:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

hier hebben ze er geen van allen last van... maar ik zou dus ook accuut gestopt zijn als ze dat wel zouden hebben hoor... kopen doe ik het ook niet, als het op is was het een leuk gratis tussendoortje :engel:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Ink
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Jack Russell Terrier, genaamd Loekie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Ink »

Nu ik dit zo gelezen heb ga ik de gok niet eens meer wagen......dat komt hier dus niet in huis!
Afbeelding

Life is what happens to you, while you're busy making other plans - John Lennon
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ink schreef:Nu ik dit zo gelezen heb ga ik de gok niet eens meer wagen......dat komt hier dus niet in huis!
niet iedere hond is hetzelfde natuurlijk, ik heb er 3 en geen enkele heeft er last van...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
zhuyang
Zeer actief
Mijn ras(sen): De sharpei

Ongelezen bericht door zhuyang »

Hier ook 3 honden,die er alledrie geen last van hebben.

Groetjes Tamara
Tamara

Afbeelding
dogluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): De Duitse Dog

Ongelezen bericht door dogluna »

Guus ging ervan aan de race,dus ook hier voor de liefhebbers sticks liggen
Afbeelding

Groetjes van Ans en een doggenlebber van Lotte en Guus
Luna 25-11-1999-28-12-2006 Dimple 22-11-2000_ 07-05-2009 Voor altijd in mijn hart
kleine2758
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder

Ongelezen bericht door kleine2758 »

Yep hier ook twee honden die overgaven!!
Ik ben er mee gestopt, dat wil ik niet.
En ze eten hier rauw vlees en karkassen enz dus zijn wel wat gewend.
Dan lijkt het mij dat er wel troep in moet zitten.

Maar goed voor de liefhebber ik heb nog 5 pakken liggen.
Gratis af te halen, omgeving Nijmegen. Stuur maar een pb'tje als je interesse hebt.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

kleine2758 schreef: En ze eten hier rauw vlees en karkassen enz dus zijn wel wat gewend.
Hoezo?

Ik heb een hond gehad die overgaf van kvv, welke soort dan ook... moet daar dan ook troep in zitten?
Afbeelding
kleine2758
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder

Ongelezen bericht door kleine2758 »

malinois schreef:
kleine2758 schreef: En ze eten hier rauw vlees en karkassen enz dus zijn wel wat gewend.
Hoezo?

Ik heb een hond gehad die overgaf van kvv, welke soort dan ook... moet daar dan ook troep in zitten?
Nee zo bedoel ik het niet.
Ik bedoelde te zeggen dat mijn honden kvv eten en dat ze dus een sterke maag hebben en dat ze dus waarschijnlijk niet zo snel zullen overgeven. Maar dat zijn mijn aannames.
Ik vind het gewoon erg vreemd dat twee van mijn honden door een snack, die speciaal ontwikkeld is voor honden, moeten overgeven. Een keer kan dat gebeuren natuurlijk, maar toen ik dit topic las trok ik mijn conclusies.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

kleine2758 schreef:
malinois schreef:
Hoezo?

Nee zo bedoel ik het niet.
Ik bedoelde te zeggen dat mijn honden kvv eten en dat ze dus een sterke maag hebben en dat ze dus waarschijnlijk niet zo snel zullen overgeven. Maar dat zijn mijn aannames.
Ik vind het gewoon erg vreemd dat twee van mijn honden door een snack, die speciaal ontwikkeld is voor honden, moeten overgeven. Een keer kan dat gebeuren natuurlijk, maar toen ik dit topic las trok ik mijn conclusies.
Hond hoeft geen sterke maag te hebben door KVV... sterke maag krijg je door alles te eten naar mijn mening, hier krijgen ze overal iets van mee als pup en nu nog steeds...
Natuurlijk kan het dat een hond er niet tegen kan, maar dat wil niet zeggen dat als je hond er niet tegen kan dat het direct troep is.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”