willen dat ik weg ga met mijn honden.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Cursus op openbaar terrein
Moderator: moderatorteam
-
Job
- Zeer actief
Re: Cursus op openbaar terrein
ja ik heb ook lak aan groepen jachthondentraining op openbaar terrein die
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
HUH? Dus je adviseert om om het geconfiskeerde stukje openbaar terrein maar een hekje te zetten zodat het wel mag?Ilse met haar witte schreef:MarjaV schreef:Nou ja, je kunt je heel druk maken of niet.
Wij trainen ook op openbaar terrein, omdat er helaas (nog) geen eigen terrein beschikbaar is. Dat wordt gedoogd door de gemeente en dat doen we geloof ik al meer dan 10 jaar in het park.
Ik spreek mensen er ook op aan als ze dwars door de groep heenlopen al dan niet met hond. Ze presteren het zelf om dwars door het behendigheidsparcour te lopen, omdat dat 3 meter korter is. Ik hoop nog altijd dat ze dat een keertje doen als Kiertje in volle vaart erop af dendert.![]()
Maar ik probeer het wel vriendelijk te doen en adviseer ze slechts om te vertrekken en waarschuw ze voor de eventuele gevolgen.De gevolgen? Als er een hondje van je cursus hapt heeft de cursist een probleem je vereninging even later ook vrees ik....
Het is openbaar terrein en ik kan me voorstellen dat andere mensen zich storen omdat zij hun hond aan moeten lijnen omdat jullie de boel confisceren. Misschien dat een hekje eromheen al helpt, en een beetje ruimte voor de andere overlaten ook...Hoef je ook niet meer te hopen dan Kiertje zich een keertje te buiten gaat ten koste van....
Sorry, rare gang van zaken ;-(
Ik snap dat iets als speuren en waterwerk nog wel 's op openbaar terrein moet omdat dat niet anders kan. Als dan iedereen rekening met de ander houdt komt het best goed.
Overigens; als ik ergens een vreemd voorwerp zie liggen wat ik niet herken is de kans groot dat ik het indd meeneem en in de dichtsbijzijnde prullebak mik onder uiting van woorden als "laat niet je rotzooi achter" .. ik zal een object wat bedoeld is om naar te speuren waarschijnlijk niet als zodanig herkennen, zeker niet als er verder geen mens/dier in de buurt te bekennen is.
Maar om op een openbaar terrein behendigheid te gaan geven of gehoorzaamheid ....
(Ik ben ooit ook wel 'begeleid wandelen' tegengekomen en zie dat soms ook op een website van een hondenschool staan... dan loop je ook met een groep honden over een openbaar terrein en zul je soms stilstaan om met elkaar te praten of naar de juf te luisteren... maar dat is niet dagelijks en vast ook niet dagelijks op dezelfde plek)
Ik zou eea als ik het hier in de buurt tegenkom zonder aarzelen "aangeven" ben ik bang ;-(
Suzanne
- Moos
- Zeer actief
Tamara, is dat weer wij met de pupjes Fien en Vera hebben gezeten toen? Of lijken al die watertjes in Veenendaal op elkaar?
Als het datzelfde gebied is zou ik er ook heel snel klaar mee zijn. Te smal om echt te ontwijken, dus als je daar per se wil trainen dan moet je niet zeiken over honden die door je groep komen zetten.
Als het datzelfde gebied is zou ik er ook heel snel klaar mee zijn. Te smal om echt te ontwijken, dus als je daar per se wil trainen dan moet je niet zeiken over honden die door je groep komen zetten.

- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Dat is inderdaad die plek, jaMoos schreef:Tamara, is dat weer wij met de pupjes Fien en Vera hebben gezeten toen? Of lijken al die watertjes in Veenendaal op elkaar?![]()
![]()
- Moos
- Zeer actief
Nou, dan vind ik het echt belachelijk dat iemand dat uitkiest als plek om cursus te geven. Dat gaat helemaal nergens overTamara. schreef:Dat is inderdaad die plek, jaMoos schreef:Tamara, is dat weer wij met de pupjes Fien en Vera hebben gezeten toen? Of lijken al die watertjes in Veenendaal op elkaar?![]()
![]()

-
_Jules_
- Zeer actief
Nee inderdaad. en het is ook niet alsof ik met een mega grote hond kom aanzetten die loopt te blaffen ofzo.. een teckeltje die rustig met mij meeloopt aan de lijnMoos schreef:Nou, dan vind ik het echt belachelijk dat iemand dat uitkiest als plek om cursus te geven. Dat gaat helemaal nergens overTamara. schreef:Dat is inderdaad die plek, jaMoos schreef:Tamara, is dat weer wij met de pupjes Fien en Vera hebben gezeten toen? Of lijken al die watertjes in Veenendaal op elkaar?![]()
![]()
Als het datzelfde gebied is zou ik er ook heel snel klaar mee zijn. Te smal om echt te ontwijken, dus als je daar per se wil trainen dan moet je niet zeiken over honden die door je groep komen zetten.![]()
Naja ik ga morgen even de gemeente lastig vallen.. en ik ga volgende week gewoon weer.. als ze dan weer gaat zeuren, dan ben ik niet zo aardig meer

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik gok dat er gewoon afspraken zijn gemaakt.
Ik train al jaren op openbare terreinen (jacht, speuren e.d. ). Daar worden gewoon afspraken voor gemaakt. En het is niet vreemd, het is redelijk normaal.
Openbare terreinen geven variatie en dat is nodig voor zulke trainingen.
En ja, soms lopen er mensen langs.
Geven en nemen en dus probeer je als cursist te zorgen dat je hond geen gedoe krijgt met de (meestal loslopende) passerende honden.
Want het is heel simpel: als dat wel zou gebeuren kan de toestemming worden ingetrokken.
Dat is ons ook altijd duidelijk verteld. Ik heb echt al op tientallen plekken getraind en elke keer weer wordt daar op gehamerd.
Dus waarom deze mevrouw zo'n toon aanslaat snap ik niet helemaal, ze snijdt zich daar mee in haar eigen vingers.
Overigens neem ik aan dat er waterwerk getraind wordt als ze zo specifiek die plek uitzoekt.
Dan kun je toch gewoon aangeven dat je daar aan het trainen bent en vragen of iemand er rekening mee zou willen houden?
Hoe moeilijk kan het zijn?
Ik train al jaren op openbare terreinen (jacht, speuren e.d. ). Daar worden gewoon afspraken voor gemaakt. En het is niet vreemd, het is redelijk normaal.
Openbare terreinen geven variatie en dat is nodig voor zulke trainingen.
En ja, soms lopen er mensen langs.
Geven en nemen en dus probeer je als cursist te zorgen dat je hond geen gedoe krijgt met de (meestal loslopende) passerende honden.
Want het is heel simpel: als dat wel zou gebeuren kan de toestemming worden ingetrokken.
Dat is ons ook altijd duidelijk verteld. Ik heb echt al op tientallen plekken getraind en elke keer weer wordt daar op gehamerd.
Dus waarom deze mevrouw zo'n toon aanslaat snap ik niet helemaal, ze snijdt zich daar mee in haar eigen vingers.
Overigens neem ik aan dat er waterwerk getraind wordt als ze zo specifiek die plek uitzoekt.
Dan kun je toch gewoon aangeven dat je daar aan het trainen bent en vragen of iemand er rekening mee zou willen houden?
Hoe moeilijk kan het zijn?
- Moniek B.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Als ze het je vriendelijk had gevraagd om er niet langs te lopen, wat had je dan gedaan?
-
_Jules_
- Zeer actief
Nee ze traint daar van alles, ook gewoon gehoorzaamheidscursus. Alleen de puppycursus doet ze ergens anders. Ze waren ook niet bezig in het water.
En als ze het vriendelijk had gevraagd, had ik het nog raar gevonden. Deze plek is helemaal niet geschikt om zo te gebruiken, veels te klein..alle mensen die daarheen willen moeten er steeds langs.
En als ze het vriendelijk had gevraagd, had ik het nog raar gevonden. Deze plek is helemaal niet geschikt om zo te gebruiken, veels te klein..alle mensen die daarheen willen moeten er steeds langs.

-
Quibus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldogs
_Inge_ schreef:Rosita Compagner schreef:Vertel me waar het is en ik zal mijn meute ook eens door haar cursus jagen. Is ze nu helemaalDe Roode Haan in Veenendaal, zondagochtend om een uur of 10
![]()
![]()
Zie het al helemaal voor me.
Maarre ik ben dus ook niet weggegaan hoor, ben me gek. En ik ga zeker even informeren bij de gemeente. Als iemand zo tegen mij praat, word ik ook opgefokt..maar ben netjes gebleven hoor
Petje af dat je netjes bent gebleven...als ze al op zo'n manier tegen mij beginnen gaat mijn nekhaar overeind staan.
Als ik dit soort verhaaltjes lees wordt ik al pist off.
Groetjes Alie.

-
Muk
Hier in een bos in de omgeving wordt ook op een groot veld cursus gegeven (en nog een slechte ook vind ik). Op het veld laat ik mijn hond niet komen, maar voor de rest loopt onze hond lekker los daar (= losloopgebied). Als die trainer zou zeggen dat ik daar moet weggaan, dan zou die aan mij een lastige hebben, ik hou al rekening met hem dat mijn hond niet op het veld komt en dat is meer dan genoeg. Openbaar terrein kun je niet claimen, tenzij met goedkeuring van de gemeente of zoiets. En zolang mensen dat niet hebben laat ik mij niet wegjagen.
-
Veenmug
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ESS
- Aantal honden: 1
Herhaling van zetten. Kijk ook eens op http://www.hondenforum.nl/plaza/algemee ... 88166.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mvg Veenmug
Mvg Veenmug
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
-
_Jules_
- Zeer actief
Nee daarom ga ik het eens navragen. Lijkt mij niet dat de gemeente daar toestemming voor gaat geven, het is zon klein stukje. Ik wil ook best netjes met een boogje eromheen lopen, maar dat kan niet daarMuk schreef:Hier in een bos in de omgeving wordt ook op een groot veld cursus gegeven (en nog een slechte ook vind ik). Op het veld laat ik mijn hond niet komen, maar voor de rest loopt onze hond lekker los daar (= losloopgebied). Als die trainer zou zeggen dat ik daar moet weggaan, dan zou die aan mij een lastige hebben, ik hou al rekening met hem dat mijn hond niet op het veld komt en dat is meer dan genoeg. Openbaar terrein kun je niet claimen, tenzij met goedkeuring van de gemeente of zoiets. En zolang mensen dat niet hebben laat ik mij niet wegjagen.

- Marlieke met Boris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 1
inderdaad veel speurterrein is hier niet in de buurt. En we moeten toch ergens speuren. Kwestie van geven en nemen. Ik heb aan het eind van mn spoor altijd een fazantenknuffel liggen, nou als je een groep met mensen met lange lijnen ziet staan en je ziet zo'n knuffel liggen, dan weet je vast wel dat het van een spoor van een hond is. En neem je hem niet zo snel mee, toch? als jij balletjes staat te gooien, gewoon voor de leuk, ga ik er ook niet precies langs lopen. Gewoon omdat iedereen en honden toch wel wat persoonlijke zone mogen hebben.Tamara/Bayko schreef:Dan zal het vermoedelijke antwoord je vast ook niet verbazen. Particuliere terreinen waar je met een groep kunt speuren liggen niet voor het oprapen. Wij trainen met onze groep ook in een openbaar bos. Jarenlang mochten we van iemand z'n priveterrein 'lenen' voor puinspeuren maar dat kan helaas niet meer, dus dan moet je op zoek naar iets anders. De laatste jaren speuren we op zaterdag in een bos waar veel fietsers, mensen met honden etc. komen. Aangezien je die mensen nogal moeilijk kunt verbieden om daar te lopen komt het dus regelmatig voor dat je spoor doorkruist wordt door allerlei vreemde geuren of dat er opeens een vreemde hond voor je neus staat terwijl jouw hond net met speuren bezig. Soms is dat best vervelend, zeker voor honden die toch al wat sneller afgeleid zijn. Het is echter een openbaar gebied dus we proberen gewoon allemaal een beetje rekening met elkaar te houden. Voor de gevorderde honden is het ook wel weer een extra uitdaging om ondanks de ongeplande verleidingssporen toch het juiste spoor te volgen. Wat ik wel best aso vind is dat er soms piketjes of voorwerpen die op het spoor liggen worden gejat, terwijl het toch vrij duidelijk is dat het niet om zwerfafval ofzo gaat.Suzanne123 schreef:Marlieke dat snap ik niet... waarom op openbaar terrein?
Dat kun je toch niet maken om een terrein zo te claimen, hoe vriendeiljk je ook vraagt aan mensen om mee te werken?
(hm... de vraag komt mij bekend voor...)
Suzanne
Als wat ik op die foto zie, lijkt het me echter geen geschikte plek om daar met een groep mensen te gaan staan. Wij zorgen altijd dat we een plekje hebben waar gewoon makkelijk gepasseerd kan worden.

- Moniek B.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik kan me inderdaad voorstellen als ik de foto zie, dat dat geen geschikte locatie is om een cursus te geven ervan uitgaande dat er meer mensen daar lopen.
Maar in het algemeen schrik ik wel van de reacties; ik hoop zelf toch wat toleranter te zijn en wat tolerantere mensen tegen te komen tijdens de training. Zoals hier gezegd wordt "wegjagen" vind ik belachelijk, maar een beetje rekening houden met elkaar kan toch wel? Van degene die traint, vanzelfsprekend. Maar ook van degene die op een wandeling een trainende groep tegenkomt?

Maar in het algemeen schrik ik wel van de reacties; ik hoop zelf toch wat toleranter te zijn en wat tolerantere mensen tegen te komen tijdens de training. Zoals hier gezegd wordt "wegjagen" vind ik belachelijk, maar een beetje rekening houden met elkaar kan toch wel? Van degene die traint, vanzelfsprekend. Maar ook van degene die op een wandeling een trainende groep tegenkomt?
-
Ayurveda
- Zeer actief
Ik ben hier in het park (lees heel klein park) wel eens een groep oude vandagen een of andere langzame oosterse vechtkunst zien doen, en beledigd dat wij er liepen!
nou dan floept er al snel een : "ga dood" reactie uit hoor
ik ben altijd voor rede vatbaar, en altijd vriendelijk tegen alles en iedereen
maar als je zonder reden ineens zo gaat lopen zeiken dan kan je het krijgen ook!
maar als je zonder reden ineens zo gaat lopen zeiken dan kan je het krijgen ook!

-
Marion.
Precies.Moniek B. schreef:Maar in het algemeen schrik ik wel van de reacties; ik hoop zelf toch wat toleranter te zijn en wat tolerantere mensen tegen te komen tijdens de training. Zoals hier gezegd wordt "wegjagen" vind ik belachelijk, maar een beetje rekening houden met elkaar kan toch wel? Van degene die traint, vanzelfsprekend. Maar ook van degene die op een wandeling een trainende groep tegenkomt?![]()
-
Muk
Ik speur (met de hond) ook op openbaar terrein. En ja, als er een hond aankomt (is geen losloopgebied, maar goed dat zegt niets) of iemand anders, dan hou je daar gewoon rekening mee. Hond kort bij je houden en de mensen en honden laten passeren. Het is dan wel openbaar terrein, maar dan nog wil dat niet zeggen dat ik meer rechten op die plek heb dan iemand anders.
- Moniek B.
- Zeer actief
- Contacteer:
Zeker niet.Muk schreef:Ik speur (met de hond) ook op openbaar terrein. En ja, als er een hond aankomt (is geen losloopgebied, maar goed dat zegt niets) of iemand anders, dan hou je daar gewoon rekening mee. Hond kort bij je houden en de mensen en honden laten passeren. Het is dan wel openbaar terrein, maar dan nog wil dat niet zeggen dat ik meer rechten op die plek heb dan iemand anders.
Maar heb je minder rechten dan iemand anders als je daar traint?
-
Neeltje
Ja hallo. Ze zijn bezig met commerciële activiteiten en gebruiken daarvoor openbaar terrein. Dan ga ik er ook staan met 'n tafeltje met Nylabones? Tenzij ze toestemming hebben van de gemeente is het niet toegestaan.Moniek B. schreef:Ik kan me inderdaad voorstellen als ik de foto zie, dat dat geen geschikte locatie is om een cursus te geven ervan uitgaande dat er meer mensen daar lopen.
Maar in het algemeen schrik ik wel van de reacties; ik hoop zelf toch wat toleranter te zijn en wat tolerantere mensen tegen te komen tijdens de training. Zoals hier gezegd wordt "wegjagen" vind ik belachelijk, maar een beetje rekening houden met elkaar kan toch wel? Van degene die traint, vanzelfsprekend. Maar ook van degene die op een wandeling een trainende groep tegenkomt?![]()
-
Marion.
Of gewoon loopt?Moniek B. schreef:Zeker niet.Muk schreef:Ik speur (met de hond) ook op openbaar terrein. En ja, als er een hond aankomt (is geen losloopgebied, maar goed dat zegt niets) of iemand anders, dan hou je daar gewoon rekening mee. Hond kort bij je houden en de mensen en honden laten passeren. Het is dan wel openbaar terrein, maar dan nog wil dat niet zeggen dat ik meer rechten op die plek heb dan iemand anders.
Nee dus.
-
Neeltje
Dat is niet hetzelfde. Daar is gewoon iemand met zijn hond bezig. Geen hondenschool die lessen geeft aan meerdere op openbaar terrein.Veenmug schreef:Herhaling van zetten. Kijk ook eens op http://www.hondenforum.nl/plaza/algemee ... 88166.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mvg Veenmug
Dan ronselde ik toch een aantal jochies en zou ze ernaast laten voetballen.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Nou.. ik vind 1 oefende/trainende persoon met hond wel wat anders dan een compleet klasje!!Veenmug schreef:Herhaling van zetten. Kijk ook eens op http://www.hondenforum.nl/plaza/algemee ... 88166.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mvg Veenmug
Zou daar ook danig de dinges in hebben eerlijk gezegd, zeker als beleefd vragen of ik wil omlopen er niet in zit....
Suzanne
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
mwah ik wens mensen niet snel toe dat ze dood moeten gaan eigenlijkAyurveda schreef:Ik ben hier in het park (lees heel klein park) wel eens een groep oude vandagen een of andere langzame oosterse vechtkunst zien doen, en beledigd dat wij er liepen!

You'll be in my heart... Always...
- Moniek B.
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar gaat het er dan om dat het commerciele activiteiten zijn?Neeltje schreef:Ja hallo. Ze zijn bezig met commerciële activiteiten en gebruiken daarvoor openbaar terrein. Dan ga ik er ook staan met 'n tafeltje met Nylabones? Tenzij ze toestemming hebben van de gemeente is het niet toegestaan.Moniek B. schreef:Ik kan me inderdaad voorstellen als ik de foto zie, dat dat geen geschikte locatie is om een cursus te geven ervan uitgaande dat er meer mensen daar lopen.
Maar in het algemeen schrik ik wel van de reacties; ik hoop zelf toch wat toleranter te zijn en wat tolerantere mensen tegen te komen tijdens de training. Zoals hier gezegd wordt "wegjagen" vind ik belachelijk, maar een beetje rekening houden met elkaar kan toch wel? Van degene die traint, vanzelfsprekend. Maar ook van degene die op een wandeling een trainende groep tegenkomt?![]()
Ik ken ook diverse groepjes mensen die samen afspreken om samen jachttraining te doen. Geen enkele commerciele activiteit bij. Nu is dat in geval van de TS wel zo, maar ik vind het al dan niet commercieel bezig zijn persoonlijk geen rol spelen. Het gaat naar mijn idee om tolerantie en het samen delen van een openbare ruimte, en daarin rekening houden met elkaar. In het algemeen dan he, niet specifiek om dit geval in Veenendaal want als een terrein toegeeind wordt vind ik het net zo fout als weigeren een klein beetje rekening te houden met een groep die traint.
-
Marion.
Commerciële activiteiten. Acht cursisten voor 10 lessen voor 80 euro. Ja hoor.......... heel erg commercieelNeeltje schreef:Ja hallo. Ze zijn bezig met commerciële activiteiten en gebruiken daarvoor openbaar terrein. Dan ga ik er ook staan met 'n tafeltje met Nylabones? Tenzij ze toestemming hebben van de gemeente is het niet toegestaan.[/quoteMoniek B. schreef:Ik kan me inderdaad voorstellen als ik de foto zie, dat dat geen geschikte locatie is om een cursus te geven ervan uitgaande dat er meer mensen daar lopen.
Ga er lekker staan met je tafeltje Nylabones. Hoeveel centen heb je daarvan al naar de belastingdienst overgemaakt?
-
_Jules_
- Zeer actief
Tja in een gebied als Soesterduinen was dit geen probleem voor mij geweest, even mijn honden aanlijnen en erlangs.
Maar nu kon je er geeneens langs, het is zo klein. Ze waren maar met 4 mensen, 4 honden en dan hadden ze alles al bezet.
Ik vind niet dat je tegen iemand kan roepen of ze even door wil lopen.. dan zou ik dus op die plek van de foto zijn. Wat moet ik daar dan doen? Jules in de sloot gooien, aangezien ik anders tussen de brandnetels sta, en maar hopen dat ze ergens weer aan land kan komen
? En mijn fiets beneden laten staan, met het risico dat die er niet meer staat als ik weer terug ga?
Ik vind het gewoon een beetje vreemd dat iemand alle cursussen in zon gebied geeft, ik ben benieuwd of ze een vergunning heeft. Een keer een jachttraining ofzo, oke. Maar elke zondag en zaterdag ochtend en paar keer 's avonds, nee.
Ik vind die puppycursus daar ook wel gevaarlijk, dat doet ze op een ander veld, waar nog een weggetje langs ligt. Waar dus ook auto's en scooters rijden. Heb ook weleens die puppys over die weg zien vliegen..als er dan een auto komt :N:
Maar nu kon je er geeneens langs, het is zo klein. Ze waren maar met 4 mensen, 4 honden en dan hadden ze alles al bezet.
Ik vind niet dat je tegen iemand kan roepen of ze even door wil lopen.. dan zou ik dus op die plek van de foto zijn. Wat moet ik daar dan doen? Jules in de sloot gooien, aangezien ik anders tussen de brandnetels sta, en maar hopen dat ze ergens weer aan land kan komen
Ik vind het gewoon een beetje vreemd dat iemand alle cursussen in zon gebied geeft, ik ben benieuwd of ze een vergunning heeft. Een keer een jachttraining ofzo, oke. Maar elke zondag en zaterdag ochtend en paar keer 's avonds, nee.
Ik vind die puppycursus daar ook wel gevaarlijk, dat doet ze op een ander veld, waar nog een weggetje langs ligt. Waar dus ook auto's en scooters rijden. Heb ook weleens die puppys over die weg zien vliegen..als er dan een auto komt :N:

-
Muk
Nee ook niet, maar je hebt wel rekening met elkaar te houden. En een gebied claimen omdat je er een cursus geeft vind ik persoonlijk wat te ver gaan.Moniek B. schreef:Zeker niet.Muk schreef:Ik speur (met de hond) ook op openbaar terrein. En ja, als er een hond aankomt (is geen losloopgebied, maar goed dat zegt niets) of iemand anders, dan hou je daar gewoon rekening mee. Hond kort bij je houden en de mensen en honden laten passeren. Het is dan wel openbaar terrein, maar dan nog wil dat niet zeggen dat ik meer rechten op die plek heb dan iemand anders.
- Moniek B.
- Zeer actief
- Contacteer:
Zijn we het eensMuk schreef:Nee ook niet, maar je hebt wel rekening met elkaar te houden. En een gebied claimen omdat je er een cursus geeft vind ik persoonlijk wat te ver gaan.Moniek B. schreef:Zeker niet.Muk schreef:Ik speur (met de hond) ook op openbaar terrein. En ja, als er een hond aankomt (is geen losloopgebied, maar goed dat zegt niets) of iemand anders, dan hou je daar gewoon rekening mee. Hond kort bij je houden en de mensen en honden laten passeren. Het is dan wel openbaar terrein, maar dan nog wil dat niet zeggen dat ik meer rechten op die plek heb dan iemand anders.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
hier traint er wekelijks een jachthondengroep hoor... en dat zijn er minimaal een stuk of 30...
Probeer er wel rekening mee te houden alleen zij doen dat een stukje minder (lees: niks)
Ik denk dat ik ook maar een keer 'vergeet' rekening met ze te houden... toch jammer als er een hoogloopse teef voor al die reuen langs huppelt....(en ze luisteren al zo goed
not!)
Ik vind het prima om op openbaar terrein te trainen, geven en nemen. Maar het moet wel van 2 kanten komen.
Probeer er wel rekening mee te houden alleen zij doen dat een stukje minder (lees: niks)
Ik denk dat ik ook maar een keer 'vergeet' rekening met ze te houden... toch jammer als er een hoogloopse teef voor al die reuen langs huppelt....(en ze luisteren al zo goed
Ik vind het prima om op openbaar terrein te trainen, geven en nemen. Maar het moet wel van 2 kanten komen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi