Naziregeltjes?Martijn schreef:freskin schreef:Precies, die vrouw weet niet wat die hond daar doet. Dus moet ze niet direct conclusies trekken en wat normaler reageren.Martijn schreef:Die vrouw weet toch niet wat die hond daar doet? Moet ze eerst wachten tot hij daadwerkelijk gaat zitten kleien, ofzo?
Gewoon oprotten. Ik snap het prima.Maar ja, dat schijnt voor sommige mensen erg moeilijk te zijn.
Oh, nu moet ze naar buiten komen en eerst een gesprekje over het weer aangaan?
Doe normaal. Ik vind het allemaal prima hoor maar als we dat soort naziregeltjes over wat wel en niet hoort gaan toepassen laat je dus ook je hond niet bij een ander in de tuin lopen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Verdraagzaamheid
Moderator: moderatorteam
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Aantal honden: 2
Re: Verdraagzaamheid
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Eigenlijk een giller als je de titel leest en dan de reacties. Dat zegt al genoeg
Mensen zijn net honden
Mensen zijn net honden
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aja, die conclusies.freskin schreef:Precies, die vrouw weet niet wat die hond daar doet. Dus moet ze niet direct conclusies trekken en wat normaler reageren.Martijn schreef:Die vrouw weet toch niet wat die hond daar doet? Moet ze eerst wachten tot hij daadwerkelijk gaat zitten kleien, ofzo?
Gewoon oprotten. Ik snap het prima.Maar ja, dat schijnt voor sommige mensen erg moeilijk te zijn.
Zo stond ik, toen we Billy net hadden, en hij nog niets wist van poepen op de toegestane plaatsen :N: , al gebukt met mijn plastic zakje om de drol op te ruimen toen er een mevrouw haar huis uit kwam stieren, schreeuwend en tierend, dat ik asociaal was en dat alle honden aan het gas moesten... Heb ik haar het zakje met inhoud in de handen gedrukt.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik begrijp ook even niet waarom mensen tolerant moeten zijn over honden in hun tuin hoor. Wij hebben katten bij mijn moeder thuis, daarnaast hebben wij hondendrollen in onze voortuin en er piesen honden bij de buurvrouw in de voortuin op het gras. De buurvrouw van 90, jaja, gooit emmers water over honden die in haar tuin lopen. Mijn moeder gooit ook met dingen want honden hebben oa al onze cavia´s doodgebeten in onze tuin. Ook hebben ze een kat gepakt en werken in de tuin tussen hondendrollen is ook niks.
Dus als Mukkie bij mijn buurvrouw in de tuin had gezeten, ongeacht wat ze aan het doen was want dat zal mijn buurvrouw echt een worst zijn, had ze een emmer koud water over zich heen gesmeten gekregen. De buurvrouw praat ook niet meer en wijst alleen maar naar de hele grote gele plekken in haar gezon. Het zal haar worst zijn waarom honden daar lopen. Zij weet dat iedereen in de bebouwde kom zijn hond moet aanlijnen. Zeker als die de tuin in gaat bij andere mensen. Onze zeer oude kat kon niet eens normaal in de voortuin liggen omdat er dan honden kwamen die hem beten. De ingang van het losloopgebied is precies 100 meter verder maar blijkbaar kunnen mensen niet wachten en gooien ze de honden alvast los in de woonwijk voor het losloopgebied zodat ze daar allemaal poepen en plassen in de voortuinen. Er is daar niet eens een stoep voor dus mensen lopen op de weg en de honden lopen door de voortuin van mijn moeder en de buurvrouw.
Dus ik vind het doodnormaal dat mensen helemaal ziek worden van hondenpoep en pis in hun voortuin. Een hond die zomaar even een voortuin in loopt is normaal gesproken een hond die gaat piesen of poepen. En als mijn moeder of de buurvrouw ook nog eens een grote mond krijgen van mensen die ze aanspreken op het feit dat een hond aan de lijn moet daar en dat hun hele voortuin verragd wordt door andermans honden is dat natuurlijk geen reden om daarna weer een gesprek aan te knopen. En geen hond die blijft zitten als je een steen gooit of kwaad met een emmer water aan komt rennen. Een van die honden viel mijn moeder aan op onze oprit en mijn moeder heeft hem 2 houten klompen naar zijn kop gegooid. Helaas had hij onze cavia´s al even te pakken genomen ondertussen. Ook lekker, muntthee met reuen-pis. Of heerlijke thijm in je eten met een restje honden-frolick-kak. Jammie! Een voortuin is geen uitlaatstrook en niemand kan zien wat de plannen van een hond zijn. Als je moet wachten tot hij hurkt dan kun je direct de hondendrol op het baasje gooien want dan is het al te laat.
Dus ik moet zelf ook absoluut geen honden in mijn voortuin hebben als ik die had. De eerste die ik zie jaag ik weg en de baasjes spreek ik aan. En dan wil ik het geen tweede keer meer zien.
Dus als Mukkie bij mijn buurvrouw in de tuin had gezeten, ongeacht wat ze aan het doen was want dat zal mijn buurvrouw echt een worst zijn, had ze een emmer koud water over zich heen gesmeten gekregen. De buurvrouw praat ook niet meer en wijst alleen maar naar de hele grote gele plekken in haar gezon. Het zal haar worst zijn waarom honden daar lopen. Zij weet dat iedereen in de bebouwde kom zijn hond moet aanlijnen. Zeker als die de tuin in gaat bij andere mensen. Onze zeer oude kat kon niet eens normaal in de voortuin liggen omdat er dan honden kwamen die hem beten. De ingang van het losloopgebied is precies 100 meter verder maar blijkbaar kunnen mensen niet wachten en gooien ze de honden alvast los in de woonwijk voor het losloopgebied zodat ze daar allemaal poepen en plassen in de voortuinen. Er is daar niet eens een stoep voor dus mensen lopen op de weg en de honden lopen door de voortuin van mijn moeder en de buurvrouw.
Dus ik vind het doodnormaal dat mensen helemaal ziek worden van hondenpoep en pis in hun voortuin. Een hond die zomaar even een voortuin in loopt is normaal gesproken een hond die gaat piesen of poepen. En als mijn moeder of de buurvrouw ook nog eens een grote mond krijgen van mensen die ze aanspreken op het feit dat een hond aan de lijn moet daar en dat hun hele voortuin verragd wordt door andermans honden is dat natuurlijk geen reden om daarna weer een gesprek aan te knopen. En geen hond die blijft zitten als je een steen gooit of kwaad met een emmer water aan komt rennen. Een van die honden viel mijn moeder aan op onze oprit en mijn moeder heeft hem 2 houten klompen naar zijn kop gegooid. Helaas had hij onze cavia´s al even te pakken genomen ondertussen. Ook lekker, muntthee met reuen-pis. Of heerlijke thijm in je eten met een restje honden-frolick-kak. Jammie! Een voortuin is geen uitlaatstrook en niemand kan zien wat de plannen van een hond zijn. Als je moet wachten tot hij hurkt dan kun je direct de hondendrol op het baasje gooien want dan is het al te laat.
Dus ik moet zelf ook absoluut geen honden in mijn voortuin hebben als ik die had. De eerste die ik zie jaag ik weg en de baasjes spreek ik aan. En dan wil ik het geen tweede keer meer zien.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Marie-Josée schreef:Eigenlijk een giller als je de titel leest en dan de reacties. Dat zegt al genoeg![]()
Mensen zijn net honden
Jammer dat er nog geen kinderen en katten in de discussie zitten
Voordat ik kwaad wordt op iemand wil ik altijd wel graag even weten of diegene mij met opzet zit te stangen of dat het per ongeluk is.
Mensen wiens primaire reactie bestaat uit het uitgaan van het meest negatieve scenario kunnen van mij ook een uitgestoken tong krijgen. Zoek het dan maar lekker uit in je eigen negatieve comfortzone
Dat er ook tuinen zijn die 24 uur per dag worden vogescheten door buurthonden die daarna de overige huisdieren opvreten zal heus wel zo zijn. Maar dat is niet waar het hier om gaat volgens mij.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
laeken
- Zeer actief
Kijk, ik doe ook niet zo moeilijk. Maar als er in Weesp weer eens een hondje de tuin in kwam en vervolgens lag Dapper daar aan een touw was het wel een probleem. De mensen die helemaal niks met honden hebben begrijpen niet dat je hondje los geschoten is en daar de tuin in is gerend. Die zien alleen de zoveelste hond in hun voortuin en omdat er ook vaak poep ligt denken ze daar vooral aan. Ik begrijp dat wel. Niemand kan ruiken dat dit een ongelukje is en iedereen weet hoeveel mensen er enorm de aso uithangen met honden. Overal tot en met kinderspeeltuintjes en mensen hun voortuinen ligt hondenpoep. Dan hoef je niet eerst te vragen "mevrouw, mag ik U iets vragen? Zou het zo kunnen zijn dat Uw hond hier ook gaat poepen? En zo ja, zou U alstublieft even Uw hondje uit mijn tuin bij mijn voordeur weg willen halen? Als dat uitkomt tenminste..." Dan is het GVD! weer een schijthond in de voortuin. Nu ben ik er klaar mee en kan dat klerewijf dat haar hond loslaat in een woonwijk de wind van voren krijgen. Elk verhaal heeft immers 2 kanten hoor. En we zijn niet allemaal van het hondenforum. Sommige mensen zijn al lang en breed klaar met honden. Ik begrijp dat ergens ook nog wel. Nu mogen er hier geen honden komen. En natuurlijk zitten er enkele mensen wel met honden, die wel over handdoeken lopen, die wel los spelen samen en die wel overal poepen. Dat ondanks 100% verbod voor honden. En die baasjes zijn uiteraard van het type dat je niet aanspreekt want dan krijg je een grote bek of een klap. Toch jammer als je met je koters op zondag naar het water gaat. Daardoor kunnen mensen ook niet geduldig blijven als er dan meteen ook weer iemand anders hond in hun tuin zit.
Ik geef overigens niet mijn persoonlijke mening maar ik begrijp alleen die vrouw wel. Zij kent de hond niet en de baas ook niet. En honden zijn soms gewoon erg overlast-gevend.
Ik geef overigens niet mijn persoonlijke mening maar ik begrijp alleen die vrouw wel. Zij kent de hond niet en de baas ook niet. En honden zijn soms gewoon erg overlast-gevend.
- Rami
- Zeer actief
Even voor de duidelijkheid, in mijn voorbeeld werd er niet in de tuin gepoept, er was geen voortuin, het ging gewoon om de stoep voor het huis én ik stond al te rapen. Om dan zonder even verder te kijken dan je neus lang is, toch te gaan schelden en tieren zegt meer over de vrouw in kwestie dan over mij en mijn hond.
Nou ja, ik ben toch een volslagen debiel op dat gebied, want ik raap de drollen van mijn eigen honden op terwijl ik moet hink-stap-springen over de uitwerpselen van andere honden die wel gewoon maar overal mogen schijten van hun zorgeloze baasjes.
Nou ja, ik ben toch een volslagen debiel op dat gebied, want ik raap de drollen van mijn eigen honden op terwijl ik moet hink-stap-springen over de uitwerpselen van andere honden die wel gewoon maar overal mogen schijten van hun zorgeloze baasjes.
-
laeken
- Zeer actief
En omdat daar overal stront ligt hebben mensen het gewoon gehad met elke hond en elke hondenbaas. Zelfs die hun poep wel oprapen. Niet dat dat goed is, maar wel begrijpelijk. Want de zorgeloze baasjes die hun honden overal laten schijten maken dat mensen in zo´n wijk een spuughekel aan elke hond en elke hondenbaas hebben. Terecht, niet helemaal natuurlijk, maarja....Rami schreef:want ik raap de drollen van mijn eigen honden op terwijl ik moet hink-stap-springen over de uitwerpselen van andere honden die wel gewoon maar overal mogen schijten van hun zorgeloze baasjes.
- Rami
- Zeer actief
Tuurlijk, die spuughekel snap ik ook best.MARC_S schreef:En omdat daar overal stront ligt hebben mensen het gewoon gehad met elke hond en elke hondenbaas. Zelfs die hun poep wel oprapen. Niet dat dat goed is, maar wel begrijpelijk. Want de zorgeloze baasjes die hun honden overal laten schijten maken dat mensen in zo´n wijk een spuughekel aan elke hond en elke hondenbaas hebben. Terecht, niet helemaal natuurlijk, maarja....Rami schreef:want ik raap de drollen van mijn eigen honden op terwijl ik moet hink-stap-springen over de uitwerpselen van andere honden die wel gewoon maar overal mogen schijten van hun zorgeloze baasjes.
Maar niet tegen mij gaan tieren terwijl ik wèl sta te rapen. Dat bedoel ik met (verkeerde) conclusies trekken. Er van uitgaan dat elke hondenbezitter alleen maar asociaal is. Dat deed immers ook de vrouw in het relaas van Esther. Mukkie was - per ongeluk - alleen maar de tuin in gevlucht en zat niet te poepen.