Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Overlast, waar ligt jou grens?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Geer
Zeer actief
Contacteer:

Re: Overlast, waar ligt jou grens?

Ongelezen bericht door Geer »

Oh, ik kan me wel degelijk ergeren aan hondengeblaf hoor, al zou ik me niet ergeren aan het geblaf van een hondensportvereniging. Ik irriteer me wel aan het type blaf dat ik wijt aan een stomme baas. En dus erger ik me dan eigenlijk meer aan de baas dan aan het geblaf an sich. Zo zaten wij laatst in een huisje met een heerlijke tuin in de natuur en de Teckel van de buren hield maar niet op met blaffen. Gewoon: niet. Ik dacht dat zijn baasjes weg waren en hem hadden achtergelaten, toen vond ik het zielig. Toen ik de baasjes doodgemoedereerd in de tuin zag zitten werd het irritant. Dan vind ik het asociaal worden dat je je hond willens en wetens zo lang laat blaffen en begin ik me vreselijk te irriteren.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

2 deuren verderop hebben ze een foxterrier/whippet kruising.
Zij blaft erg veel, soms wel uren achtereen, dat kan ik soms wel irritant vinden.Ze heeft een harde, schelle blaf. :wink:
Maar over het algemeen kan ik veel hebben van honden.
Toen wij er pas woonde, sloegen onze honden ook constant aan als Noortje begon te blaffen, nu gelukkig niet meer.
Even blaffen ze mee, maar geen minuten/urenlang.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik zou nooit ergens gaan wonen waarvan je van tevoren weet dat er veel geluid zal zijn. Dus niet vlakbij een school, trein, drukke weg, hondenclub etc. Ik had ook altijd een hoge tolerantiegrens. Woonde met zeven niet zo brave jongens in een studentenhuis, nooit 1 seconde wakker gelegen van de herrie. Aantal keer verhuisd in Groningen, nooit last terwijl ik in rumoerige buurten woonde. Toen naar Utrecht Overvecht en daar is het misgegaan met mijn tolerantie :oeps: Ik wist niet dat mensen zoveel overlast konden geven als daar. Toen naar Maarssenbroek en ik kon niks meer hebben. Het huis waar we nu wonen in een dorp, is dus mede uitgezocht op de rustige omgeving.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Ik kan vrij veel hebben. Erger mij niet zo snel aan geluiden. Maar ik kan mij ook prima afsluiten voor geluid.
Zo hoor je dat heel veel mensen zich ergerden aan die vuvuzela's op de achtergrond bij de voetbalwedstrijden..... ik hoor dat 5 minuten en daarna hoor ik het gewoon niet meer.

Waar ik wel slecht tegen kan zijn vage monotone geluiden. Dan kan ik echt bijna gek worden.
Bijv. als ik 's nachts in bed lig en ik hoor ergens een vaag gebrom of een kraan die constant een druppel lekt.
En ook muziek wat je net nog hoort...... Dan heb ik echt liever dat ik de muziek gewoon goed kan horen dan dat ik vaag ergens een beat hoor.

Maar aan kinderen en honden erger ik mij niet zo snel. Als ik hier kinderen hoor gillen en schreeuwen zeg ik wel dat het wat zachter kan maar dat is ook omdat mijn eigen pleegzoon er dan bij loopt en ik niet wil dat hij dus schreeuwt en gilt over straat.

Onze buren hebben puberende kinderen. Als zij samen op vakantie gaan blijven de kinderen thuis. En die nemen het er dan natuurlijk wel even van; de muziek net even wat harder, feestjes geven met vrienden in huis e.d. Normaal hoor ik ze nooit maar dan wel. Ach ik vind dat dan ook wel weer grappig.
Ze spelen ook piano, netjes overdag, nooit 's avonds. Ik mag daar juist graag naar luisteren. Ga soms express in de keuken staan om het te horen. :F:
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Wat ik vreselijk irritant vind is dat mensen hun honden maar gewoon laten blaffen in de ochtend als ze door een straat lopen met aan beide kanten huizen. Ontzettend asociaal.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Ik zou wel degelijk last hebben van zo'n hondenclub. Maar als je ergens gaat wonen, dan informeer je wel wat er in je buurt zit, zodat je van te voren ziet of het huis geschikt is of niet. En mocht je er dan toch gaan wonen, dan moet je achteraf ook niet gaan klagen ook, vind ik dan.
Al zou zo'n hondenclub voor mij een reden zijn om er niet te gaan wonen.
Rebble
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Rebble »

Ik kan me aan de ene kant heel goed afsluiten voor geluiden maar als honden TE veel, TE vaak blaffen in de buurt van mijn huis/tuin wordt ik er gek van. Geldt ook voor kinderen, spelende kinderen die geluid maken vind ik prima maar heel de middag gillen gebeurt hier niet :evil: Aan de andere kant kan ik me ook ergeren als iemand dan wezenloos tekeer gaat tegen zijn blaffende hond of tegen gillende kinderen, vind ik ook niet nodig en schiet je niks mee op.

Onze buurhond blaft aan 1 stuk door als hij alleen thuis is. Dit proberen ze zoveel mogelijk te voorkomen maar soms is het niet anders. Dáár stoor ik me niet aan dat is maar af en toe.
Afbeelding
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Blaffende honden en spelende kinderen hoor ik niet zo vaak in de buurt en als ik het hoor heb ik daar niet echt last van. Waar ik me wel vreselijk aan erger is de muziek van de buren. Absoluut niet mijn smaak (house of smartlappen) en loeihard. Gillend gek word ik daarvan. Nu ook weer, ik probeer te werken thuis en dan hoor je zo'n continue dreun. Koppijn krijg ik ervan. Uit armoe maar zelf een muziekje opgezet, maar dat moet dan ook op een aardig hoog volume, want ik kom er anders niet bovenuit.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Sprokkeltje
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 mopshondjes Sprokkeltje en Stampertje (pup) en Cody de beagle..drie paarden..

Ongelezen bericht door Sprokkeltje »

Ik ben opgegroeid buiten het dorp op een soort van boerderijtje.
Mijn ouders hebben al sinds ik er ben grote grijze keeshonden.
Deze waken goed. Ze hadden ganzen, die kwakelen ook hele dagen/nachten.
Bij de buren van mijn ouders stonden de koeien te loeien en de schaapjes te blaten..
Mijn eigen paarden te stampen als ik iets te laat was met voeren, of te hiniken...
Buurman paar meter verderop was trainer van waakhonden, die had een hele kennel, die honden blaffen werkelijk dag en nacht..(het enige wat ik dan dacht was...er is toch geen inbreker he)

HEEEEERLIJK!!!! Ik geniet van het buitenleven..

Mijn man en ik hebben een vrijstaand huis met een grote tuin voor de hondjes gekocht. De tuin is 30 meter diep en 10 meter breed. Aangrenzend aan onze tuin zijn volkstuintjes..Ik vind het zo stil dat is niet voor te stellen.

We wonen aan een dijk aan de rand van het dorp aan de haven..(rare zin). Over die dijk lopen veel mensen. Daar blafte onze vorige mops continu op (ook blafte zij op alle dieren op tv), ik vond dat wel vervelend. En ik kreeg dat er niet uit. Helaas is ze pas tijdens een operatie overleden...Het is nu helemaal stil zeg!

Onze andere mopsjes blaffen zelden, de beagle eigenlijk helemaal niet.

Ik werk in de zorg, en de buren hebben een huilbaby, als ik dan nachtdienst gehad heb, en de baby ligt buiten in de wagen te huilen, dan word ik ongeveer gek..(overigens zeg ik er niets van..stel je voor dat wij een huilkindje krijgen)
Afbeelding
laura b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel

Ongelezen bericht door laura b »

Ik kan veel hebben. Ik zou pas gaan als ik een paar nachten gewoon niet had geslapen. Dan zou ik vragen wat er aan de hand is. Misschien heeft het wel een reden of zo
Ink
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Jack Russell Terrier, genaamd Loekie

Ongelezen bericht door Ink »

Ik heb een vrij hoge tolerantiegrens en stoor me niet snel aan geluiden van honden, kinderen of wat dan ook. Zolang het niet midden in de nacht is, en niet enorm de spuigaten uitloopt vind ik het best! :ok:
Afbeelding

Life is what happens to you, while you're busy making other plans - John Lennon
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Ink schreef:Ik heb een vrij hoge tolerantiegrens en stoor me niet snel aan geluiden van honden, kinderen of wat dan ook. Zolang het niet midden in de nacht is, en niet enorm de spuigaten uitloopt vind ik het best! :ok:
Dat ook, maar stel dat jij met dit weer lekker in het weekend buiten in je tuin wilt zitten dan zou het blaffen mij enorm tegenstaan. Te meer ook omdat het weekend de enige dagen zijn dat je niet werkt en rustig aan kan doen. En dan heb ik wel behoefte aan rust in mijn tuin. Natuurlijk zijn hier ook spelende kinderen in de buurt, maar dit is niet continu.
Ilse met haar witte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ilse met haar witte »

Ik ben een bofkont die vrijstaand woont, maar ik zou me in een rijtjes woning wel errug irriteren aan een blaffende burenhond.
Met spelende kinderen heb ik niet zo'n problemen dat is meestal overdag en dan ben ik zelf ook bezig bovendie is dat niet zo'n eentonig geluid. Maar de jukebox van de buurman met zijn schuifpui open kan ik op een zomerseavond niet altijd waarderen, dan wil ik rust en geen opgedrongen muziek.

Maar nog nooit ben ik gaan klagen, ik los het intern wel op.
Groetjes Ilse
Afbeelding
Lieke87
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.

Ongelezen bericht door Lieke87 »

Ik heb van de meeste dingen geen last, het enige waar ik me echt aan erger is mijn achter buurjongetje. Die heeft een ramp gekregen (z'n ding waar je op kunt skateboarden) nou als hij dat doet dreunt dat helemaal door zelfs al doe ik de deur en ramen dicht. echt een gruwelijk geluid ik hoop dat het ding hem snel verveeld :mrgreen:

Oh en de kinderen die als onze hond in de tuin zit, de hond gaan vervelen dat vind ik niet leuk.
Ink
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Jack Russell Terrier, genaamd Loekie

Ongelezen bericht door Ink »

Muk schreef:Dat ook, maar stel dat jij met dit weer lekker in het weekend buiten in je tuin wilt zitten dan zou het blaffen mij enorm tegenstaan. Te meer ook omdat het weekend de enige dagen zijn dat je niet werkt en rustig aan kan doen. En dan heb ik wel behoefte aan rust in mijn tuin. Natuurlijk zijn hier ook spelende kinderen in de buurt, maar dit is niet continu.
Tuurlijk, kan ik me ook heel goed voorstellen. Ik probeer daarom Loekie ook zoveel mogelijk rustig te houden, zodat mijn buren in elk geval geen last van hem hebben. Ik weet tenslotte niet of hun tolerantiegrens net zo hoog ligt als de mijne. We wonen nu eenmaal in een dichtbevolkt landje, en dan zul je nu eenmaal rekening met elkaar moeten houden. Wel tot op zekere hoogte hoor, dat zeg ik er wel bij, want je hoeft niet alles maar te pikken! Zei ik eerder ook al; als het maar niet de spuigaten uitloopt. Kijk, als er in mijn omgeving een hond zou zijn die constant alles bij elkaar blaft zal ik me er op een zeker moment ook wel aan gaan ergeren. Maar bij mij gebeurt dat nu eenmaal niet zo snel.
Afbeelding

Life is what happens to you, while you're busy making other plans - John Lennon
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ink schreef:Maar bij mij gebeurt dat nu eenmaal niet zo snel.
Mij ook niet hoor. En bovendien kan ik er dan zelf wat aan doen, en dat is naar binnen gaan. Dat doe ik dan ook.
Overigens vind ik het gebeat (wat Estelle al zei, geen muziek horen, maar wel gebeat) uit mp4-spelers wel irritant als mensen tegenover me in de trein zitten. Maar ook daar zal ik niets van zeggen. Mocht het me dusdanig irriteren dat ik er niet tegen kan, dan zoek ik een andere plek.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik heb best een hoge tolerantiegrens. Al vind ik honden die de héle tijd door blaffen en kinderen die de héle tijd door schreeuwen en krijsen irritant en dan vind ik wel dat er wat aan gedaan mag worden.. Al zal ik het zelf niet zeggen.

Krijsende kinderen naast ons hebben we wel: een 4-ling waarvan de jongste niet normaal kan praten, alleen maar krijsen. Oh, kan dat jong echt wel afschieten!! :oeps: Wel meer mensen trouwens..
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Och. Ik woon in een torenhoog flat; mij krijgen ze niet zo gauw meer gek. Maar die t*&%fus VuVuZelas kan ik wel neerknallen... :evil:
Ilse met haar witte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ilse met haar witte »

LéonieHonden schreef:Ik heb best een hoge tolerantiegrens. Al vind ik honden die de héle tijd door blaffen en kinderen die de héle tijd door schreeuwen en krijsen irritant en dan vind ik wel dat er wat aan gedaan mag worden.. Al zal ik het zelf niet zeggen.

Krijsende kinderen naast ons hebben we wel: een 4-ling waarvan de jongste niet normaal kan praten, alleen maar krijsen. Oh, kan dat jong echt wel afschieten!! :oeps: Wel meer mensen trouwens..

Straks zit je buurvrouw ook op het HF :ugh:
Groetjes Ilse
Afbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

ik heb overlast van loeiende koeien :pffff:
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Krijsende en gillende kinderen ...... heeeeerlijk, vooral omdat ik weet dat ze van een ander zijn en ik er niets aan hoef te doen (die tijd is geweest) :F:
Blaffende honden, tja er wonen er hier diverse en als er eentje blaft reageert er toch regelmatig ook een andere hond op, zo ook de mijne.
Tja, het is geven en nemen hoor ...... al zou ik zelf niet blij zijn als mijn hond de godganse dag zit te keffen. De keren dat zij zich nu laat horen vind ik nog acceptabel maar echt doorblaffen probeer ik toch te stoppen. En als een ander zich eraan ergert dan hoor ik het wel .... maar zolang ik niet bij een ander aan de deur sta voor welke overlast dan ook ga ik er maar vanuit dat buren er net zo over denken.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Hier is het bij ons altijd geven en nemen geweest. Helaas denkt onze buurvrouw daar anders over (ja is zelfs door haar gezegd dat we eerst toestemming hadden moeten vragen of we wel een hond mochten kopen etc.).
Maar het is maar een raar mens.... gister NL bij buren gaan kijken. Onze honden buiten, die van de andere 2 buren ook die daar ook zaten.
Nou we hebben alle honden in de buurt gehoort behalve van ons. En alleen bij die van ons als ze al ooit een keer woef zeggen gaat de rolluik omhoog de raam open en gaat het STTTTTTTTTTIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIILLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL
Zelfs pas zat een hond 2 uur lang constant te blaffen dan hoor je haar verder niet.

Ik ga maar niet klagen bij haar over haar kids, heb tijden dat ik geen wekker hoef te zetten. ben blij dat ze niet meer hier elke dag voor elke scheet die je liet aan de deur stond (dan werken wij beiden fulltime en 3x in de week naar de club, dus hoeveel "herrie" kunnen we dan nog maken? we zijn richting hun wel wat losser geworden met wat wel en niet kan. Eerst altijd niet na 11 uur douchen etc. nou mocht dat keer half 12 zijn nou pech gehad dan.

Ja het is een raar mens hoor..... volgens mij moet ze ons en onze honden gewoon niet ofzo. Als je ziet dat andere honden veel meer blaffen dan hoor je haar niet.

Maar ja we doen het er maar mee, en hier blijven honden altijd.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ik kan me best wel irriteren aan dat gekrijs en gegil van bepaalde kinderen... op een gegeven moment vraag ik me wel eens af of de ouders al niet doof zijn.. kan me ook niet herinneren dat ik zo gilde op die leeftijd.. zo onnodig gillen en schreeuwen dat je denkt dat er 1 verkracht of vermoord wordt en je staat met je mobiel in de handen klaar om 112 te bellen bij wijze van..
En er zijn een paar honden die ook behoorlijk blaffen naar alles wat voorbij komt.. irriteer ik me niet eens echt aan.. behalve dat als mijn honden een deur verder dus hetzelfde gedrag zouden vertonen er al een ander beeld ontstaat :wink:
Daar irriteer ik me meer over.. dat ik ze dus zo stil mogelijk leer te zijn als we buiten zitten en andere honden leren negeren.. terwijl een deur verderop twee kleinere honden wel alles aanblaffen... en op het balkon er ook 1 zit die continue tekeer gaat.. als mijn honden hetzelfde zouden doen krijg ik er meer problemen mee dan dat het gedaan wordt door kleinere honden..
Ik wil absoluut voorkomen dat mijn honden stoorzender zijn of overlast veroorzaken.. vond het dan ook niet fijn dat de buurman verderop vorige keer me riep.. en zei "Con.. ze zijn de hele dag aan het blaffen geweest.. wat een teringherrie zeg.."
Ik geloof dat ik even lijkbleek zag.. tot ik die grijns zag.... pets voor zijn kop kon ie krijgen :pffff:
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

blondie schreef:Ik wil absoluut voorkomen dat mijn honden stoorzender zijn of overlast veroorzaken.. vond het dan ook niet fijn dat de buurman verderop vorige keer me riep.. en zei "Con.. ze zijn de hele dag aan het blaffen geweest.. wat een teringherrie zeg.."
Ik geloof dat ik even lijkbleek zag.. tot ik die grijns zag.... pets voor zijn kop kon ie krijgen :pffff:
:mrgreen:

Ik hoor vrij veel van de motorclub hiernaast, maakt mij weinig uit. Alleen toen ze drie dagen achter elkaar de muziek echt kei- en keihard zetten was het me te gortig. Idem met de muziek van mijn bovenbuurvrouw, dat kan ik nu ook veel minder hebben. De overbuurvrouw die haar muziek even wat harder zet, geen probleem, de piano van de buren aan de andere kant, evenmin, vind ik wel een mooi geluid. De geluiden in het trappenhuis hoor ik al amper meer en die in de portiek ook niet. Ik hou er zelfs wel van, al die geluiden.

Wel ben ik ooit op vakantie geweest in Zweden en dan is de stilte wel weldadig. Voor even en dan toch graag weer winkels, muziek en bedrijvigheid.
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Ik houd van kinderen maar ik krijg soms de zenuwen van de kinderen van de buren naast ons
Marokaansen mensen en die hebben vaak een zus op visite en dat kind blert de hele dag door zonder op te houden en dan wordt daar nog niks van gezegt ook.
Wij hoeven er niks van te zeggen want dan hebben wij het weer gedaan en weer met de nek aangekeken maar af en toe.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Mijn buurvrouw is haar installatie weer eens aan het testen :devil:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

blondie schreef:.. dat ik ze dus zo stil mogelijk leer te zijn als we buiten zitten en andere honden leren negeren..
Toen het mooi weer werd, ben ik een breimachine naar buiten gaan zeulen. En heb 100 keer gevraagd aan Pieter of dit niet te lawaaïg was (maar hij ging er zelf bij zitten, dus dat was al antwoord genoeg denk ik).

Ons horen ze ook echt niet denk ik, behalve misschien een minuut in totaal dat Saar wil spelen en Miep aan het uitdagen is. Maar vorig jaar hadden we ons 12,5 jarig huwelijkfeestje, gewoon in de tuin. Begon aan het eind van de middag. Buurkindjes hebben toen tegen buuf gezegd "wat een herrie!"
Buuf heeft toen gezegd dat juist dáárom oma strakjes kwam, en dat zij dan ook naar het feestje gingen. En ze heeft het voorval mij verteld, zich onderwijl zowat schamend "want jullie hebben heel veel vaker last van ons".
Drijver
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gremlins
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Drijver »

Ik erger me niet zo snel aan de geluiden op zich, maar zeker wel aan de soort mensen die het veroorzaken.
Neem nou mijn linkerburen: zij hebben een hond die de boel bij elkaar joelt als ze niet thuis zijn (en ze zijn vaker niet thuis dan wel). Ze hebben hiervoor meerdere honden gehad die in de tuin zaten te gillen en echt niet goed behandeld werden, die zijn dan ook daar weggehaald. Ze hebben een kakatoe die zijn snavel echt geen seconde dicht houdt en katten die de vuilniszakken van de buurt open trekken. Midden in de nacht ging daar de wasdroger aan en als er iets irritant is is dat dus een zich herhalend hard gezoem in het holst van de nacht.
Waarom ik me zo aan hen erger is omdat zij hebben lopen klagen over mijn honden omdat die even blaffen als er iemand aan de deur komt. Dat doen ze inderdaad ook even en daarna zijn ze weer stil. En bovendien hebben ze vorig jaar mijn honden willen vergiftigen om een misverstand. Dat misverstand is nu wel uit de wereld maar het feit blijft dat ze mijn honden om zeep wilden helpen :mep: . Verder snoeien ze bomen die in mijn tuin staan zonder dat het overhangt naar hun deel en raggen ze bewust mijn mooie struik aan gort die aan een schuttinkje naast de voordeur hangt in de hoop dat ik een nieuwe schutting ga betalen. Ze doen waar ze zin in hebben, zijn echt vreselijk asociaal en er valt niet mee te praten. Dus ja, ik erger mij vreselijk aan die buren en aan hun geluiden.

Waren het nou dezelfde geluiden maar dan bij mijn rechterburen, dan had ik het waarschijnlijk niet eens gehoord! Dat zijn echt schatjes en vragen ook altijd hoe het met de honden is.

De buren die daarvóór in hun huis woonden hadden schreeuw- en gilkinderen, maar wederom hetzelfde verhaal: de mensen waren lief en dan kan je dus echt veel meer verdragen.
Overigens woon ik hier het langste van allemaal dus ik heb mijn buren niet uitgezocht.
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
wenche
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising mechelaar

Ongelezen bericht door wenche »

Ik erger me aan het feit dat het hondje van onze buren niks mag... Als hij ook maar 1 blafje prduceert, hop naar binnen, spelen met de katten, hop naar binnen, etc... Maar de kinderen van diezelfde buren mogen gillen/krijssen, de tuin afbreken, op mijn muurtje zitten irriteren, mij uitschelden voor alles waar alleen maar **** kunnen staan op het internet.... Snap het dus niet...

Ik erger me meer aan schreeuwende kinderen dan aan blaffende honden... Misschien omdat ik zelf honden heb die je goed tot stilte kunt manen en de meeste honden hier in de buurt alleen maar even blaffen als er iemand langs loopt en ik zelf geen kinderen heb, maar wel zie dat de ouders van de kinderen hier geen overwicht over de kids hebben en ze maar laten zieken bij een ander....
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”