Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Lotgering ervaringen
Moderator: moderatorteam
-
Josee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): weimaraners
- Contacteer:
Lotgering ervaringen
Ik geef al een aantal jaren een ander KVV maar nu heb ik via kennissen een kratje Lotgering vlees uitgeprobeerd.
Van alle smaken een aantal kilo , dus totaal kompleet, totaal met kip, totaal met pens, totaal met vis, lam&rijst).
Volgens de website allemaal een compleet KVV.
Ik vond het vlees er erg goed uitzien en de honden aten het met smaak op, ik vond het frisser ruiken dan de KVV die ik nu heb en het was ook minder vochtig.
Nu denk ik er dus serieus over om over te stappen naar dit voer.
Maar zijn er mensen die dit al langer voeren en eventueel ook nesten hierop groot hebben gebracht?
Zijn jullie tevreden over de levering en de kwaliteit?
2 voor mij belangrijke vragen aangezien ik toch echt elke 2 weken een fikse hoeveelheid bestel!!
Van alle smaken een aantal kilo , dus totaal kompleet, totaal met kip, totaal met pens, totaal met vis, lam&rijst).
Volgens de website allemaal een compleet KVV.
Ik vond het vlees er erg goed uitzien en de honden aten het met smaak op, ik vond het frisser ruiken dan de KVV die ik nu heb en het was ook minder vochtig.
Nu denk ik er dus serieus over om over te stappen naar dit voer.
Maar zijn er mensen die dit al langer voeren en eventueel ook nesten hierop groot hebben gebracht?
Zijn jullie tevreden over de levering en de kwaliteit?
2 voor mij belangrijke vragen aangezien ik toch echt elke 2 weken een fikse hoeveelheid bestel!!
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Re: Lotgering ervaringen
Ik heb ook een tijdje lotgering gevoerd. Het zag er prima uit en het smaakte Gol erg goed maar ze werd er moddervet van. En met kvv nóg minder geven vond ik zielig omdat het vrij snel verteert. Nu voer ik weer compleet barf, dan maar ff goede neus dichthouden 's ochtends (ik kan slecht tegen hakken en zagen in de ochtend
).
-
Josee
- Zeer actief
- Contacteer:
barfen doe ik niet, wil echt een compleet KVV.
Ik heb idd al gehoord dat het wat vetter is en dat ze daardoor makkelijk iets meer aanzetten.
Maar nu eten die van mij tussen 750 en 1000 gram smuldier dus als ik daar iets op moet minderen is dat voor hen niet zo'n probleem....
Ik heb idd al gehoord dat het wat vetter is en dat ze daardoor makkelijk iets meer aanzetten.
Maar nu eten die van mij tussen 750 en 1000 gram smuldier dus als ik daar iets op moet minderen is dat voor hen niet zo'n probleem....
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Contacteer:
Hier word het ook met smaak gegeten. Het is inderdaad vetter, voor Dana blijft er dus nog maar een klein blokje over om te geven. Gelukkig gaat het ook in een klein bakje en een grote kwak groene leem erbij, dan lijkt het al snel meer
. De ontlasting was even wat zachter door het overstappen (meer vet) dus dat moet ik nog even aankijken want ze heeft snel last van overvulde anaalklieren.
Vind het er goed uit zien. Voor Escha kan ik het niet zeggen, die eet maar 2 dagen KVV in de week maar die 'doet het er ook goed op'
Vind het er goed uit zien. Voor Escha kan ik het niet zeggen, die eet maar 2 dagen KVV in de week maar die 'doet het er ook goed op'

- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Aantal honden: 2
Wij gan het ook uitproberen
(lees: is besteld)
Maar Bob eet nu 400 gram smuldier per dag en is goed op gewicht, moet ik veel gaan verminderen??
Maar Bob eet nu 400 gram smuldier per dag en is goed op gewicht, moet ik veel gaan verminderen??
En de groeten van de mannen 

-
Josee
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb met het uitproberen niet echt geminderd, maar ik voer erg op het oog, zeker met ThildaReny schreef:Wij gan het ook uitproberen(lees: is besteld)
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Nee dat is ook idd niet zo erg, Gol krijgt van barf nu 400 gram, van lotgering 250 a 300 en daar kwam ze nog op aan dus dat scheelt nogal..Josee schreef:barfen doe ik niet, wil echt een compleet KVV.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Ik ben er zeer tevreden over! Goede kwaliteit en Noah doet het er prima op.
Levering is tot nu toe perfect. Gister besteld en zaterdag word het geleverd
Levering is tot nu toe perfect. Gister besteld en zaterdag word het geleverd
- patricia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Contacteer:
Ik ben er ook zeer tevreden over, ik heb geen problemen met dik wordende honden.
Goede ontlasting en het wordt met smaak gegeten.
Ik haal het in Abcoude.
Goede ontlasting en het wordt met smaak gegeten.
Ik haal het in Abcoude.
Groetjes Patries

- *Silvia*
- Zeer actief
Hier ook zeer tevreden over lotgering sam eet het goed enne hij vind de vis variant erg lekker waar hij normaal(wat voor vis dan ook) ze neus voor optrekt.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik heb het overgenomen van Liesbeth maar was er erg tevreden over, het is wel wat 'zwaarder' had ik het idee als bijv. smuldier of AHV. Ik moest er een echt een stuk minder van geven, maar goed voer 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Liesbeth
- Zeer actief
malinois schreef:ik heb het overgenomen van Liesbeth maar was er erg tevreden over, het is wel wat 'zwaarder' had ik het idee als bijv. smuldier of AHV. Ik moest er een echt een stuk minder van geven, maar goed voer
Tja, Luuk kan daar dus niet tegen, die verdraagt zelfs vuile pens niet, anders had ik het wel gehouden.
Het ziet er goed uit (niet al te fijn) en Luuk en Tessa vonden het ook heel smaakvol. Daarnaast vind ik de service ook prima.
Echt heel jammer dat Luuk zo'n gevoelig maag-, darmstelsel heeft.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- ChantalBos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
- Aantal honden: 5
Kijk hier ook eens over ervaringen:
http://www.hondenforum.nl/plaza/voeding ... 80466.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hondenforum.nl/plaza/voeding ... 80466.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
-
kitty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Contacteer:
De vlees totaal vinden ze hier het minst lekker, die laten ze soms staan. Daarbij krijgen twee van mijn honden daar ietsje dunne ontlasting van.
De vis versie gaat super! Die vinden ze heerlijk en daar hebben ze prachtige ontlasting van. De kip vinden ze wel aardig maar niet te vaak. De lam gaat heel goed.
Mijn pups vonden het heerlijk! Ze vielen er op aan en deden het er heel erg goed op. Een collega fokker heeft haar laatste nest afgespeend met de logtering vis en ook haar beviel het prima.
Ik bestel het en de service is prima. Je kunt bij Lotgering ook pens en kluiven mee bestellen. Mijn pups waren zeer enthousiast over de penslappen. Ook hebben ze speciaal voor de pups wat kleinere stukken runderkraakbeen met vlees gemaakt.
De vis versie gaat super! Die vinden ze heerlijk en daar hebben ze prachtige ontlasting van. De kip vinden ze wel aardig maar niet te vaak. De lam gaat heel goed.
Mijn pups vonden het heerlijk! Ze vielen er op aan en deden het er heel erg goed op. Een collega fokker heeft haar laatste nest afgespeend met de logtering vis en ook haar beviel het prima.
Ik bestel het en de service is prima. Je kunt bij Lotgering ook pens en kluiven mee bestellen. Mijn pups waren zeer enthousiast over de penslappen. Ook hebben ze speciaal voor de pups wat kleinere stukken runderkraakbeen met vlees gemaakt.
-
Odi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie
- Aantal honden: 4
Mijn honden krijgen het ook sinds enkele maanden.
Ze vinden het heerlijk en van dikker worden merk ik niets.
Jace weegt 20 kilo en krijgt 2x200 gram per dag
Meagan weegt 15 kilo en krijgt 2x140 gram per dag.
Ze hebben niet veel ontlasting en die is nooit dun.
Ze vinden het heerlijk en van dikker worden merk ik niets.
Jace weegt 20 kilo en krijgt 2x200 gram per dag
Meagan weegt 15 kilo en krijgt 2x140 gram per dag.
Ze hebben niet veel ontlasting en die is nooit dun.
- rakker2000
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox - Locatie: gelderland
voer het nu denk ik 3 maand (heb smuldier, carnibest verschillende soorten gegeven)
was een smaak wat ze niet echt lekker vonden ja tom dan de andere 2 eten het graag
heb nu vlees compleet met pens en lam/rijst en dat vinden ze lekker
was een smaak wat ze niet echt lekker vonden ja tom dan de andere 2 eten het graag
heb nu vlees compleet met pens en lam/rijst en dat vinden ze lekker
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Even een praktisch vraagje: wat is de afmeting van 1 pakje van 500 gram?
Ik overweeg deze KVV te gaan voeren en voordat ik te veel ga bestellen voor mijn niet al te grote vriezer lijkt het me handig als ik weet hoe veel ik maximaal kwijt zal kunnen.
Ik overweeg deze KVV te gaan voeren en voordat ik te veel ga bestellen voor mijn niet al te grote vriezer lijkt het me handig als ik weet hoe veel ik maximaal kwijt zal kunnen.
- rakker2000
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox - Locatie: gelderland
ik kan het helaas niet opmeten ivm dat we meteen de pakjes in stukken snijden
maar ze zijn iets groter dan de pakjes smuldier uit de winkel, ma wel ongeveer
dezelfde dikte. ze zijn niet zo recht zeg ma ene kant kan dikker zijn dan de
andere kant.
ik kan in een la (we hebben een ladediepvries) zo'n 5 á 6 kilo kwijt (zijn ze wel in
stukkengezaagd)
maar ze zijn iets groter dan de pakjes smuldier uit de winkel, ma wel ongeveer
dezelfde dikte. ze zijn niet zo recht zeg ma ene kant kan dikker zijn dan de
andere kant.
ik kan in een la (we hebben een ladediepvries) zo'n 5 á 6 kilo kwijt (zijn ze wel in
stukkengezaagd)
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
ook hier al sinds een tijdje Lotgering en ook al diverse nesten er op groot gebracht. ben er erg tevreden over (en de hondjes ook...)
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
- Maartje
- Zeer actief
Mijn honden vinden het heel lekker. Maar ik vind het voor 2 van mijn honden veel te vet. Om ze op gewicht te houden, kan ik ze maar heel weinig geven. En bij een van deze twee is dat echt een probleem. Die heeft al altijd honger, maar dat wordt het helemaal zielig.
Mijn border krijgt het wel af en toe. Die doet het er prima op.
Mijn border krijgt het wel af en toe. Die doet het er prima op.
- ChantalBos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
Ik heb het even nagemeten en dit klopt.duitse herder schreef:Ik gok 15 cm bij 5 bij 5 zoiets
Bij mij gaan er in 1 diepvrieslade 28 rollen=14 kilo
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
-
Josee
- Zeer actief
- Contacteer:
bedankt voor alle antwoorden!!
Mijn vriezer ligt nu dus nog vol met smuldier, maar zodra hier de bodem van inzicht raakt, wordt hij gevuld met lotgering vleessoorten!

Mijn vriezer ligt nu dus nog vol met smuldier, maar zodra hier de bodem van inzicht raakt, wordt hij gevuld met lotgering vleessoorten!
-
Tibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Duitse Herders, 3 langhaar teckels kaninchen en dwerg, 1 miniature australian shepherd, 1 kruising toypoedel x schipperke
- Contacteer:
Ik ben er erg tevreden over. Ik geef het aan de teckels en m'n pup en de rest eet nrv. Ik had met nrv en de teckels vaak problemen om de juiste percentages aan te houden, aangezien Gioi bijv. maar 80 gram op een dag eet.
Groetjes Thea en een poot van Tibby, Gioi, Miep, Whoopi, Nikita, Tante Truus en Meike
Niet meer bij ons, maar voor altijd in ons hart Jake, Fether, Kim, Zenna & Iwan
Niet meer bij ons, maar voor altijd in ons hart Jake, Fether, Kim, Zenna & Iwan
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik zie van al die opties niets terug op hun site.kitty schreef: Ik bestel het en de service is prima. Je kunt bij Lotgering ook pens en kluiven mee bestellen. Mijn pups waren zeer enthousiast over de penslappen. Ook hebben ze speciaal voor de pups wat kleinere stukken runderkraakbeen met vlees gemaakt.
Ik zou bv ook een paar kratten met alle smaken willen, dat kan ik ook niet vinden.
Hoe heb je dat aangepakt? Ze werken toch met bestelformulieren?
En zijn er geen bezorgkosten? Dat zie ik ook nergens.
- Liesbeth
- Zeer actief
Marjoleine schreef:Ik zie van al die opties niets terug op hun site.kitty schreef: Ik bestel het en de service is prima. Je kunt bij Lotgering ook pens en kluiven mee bestellen. Mijn pups waren zeer enthousiast over de penslappen. Ook hebben ze speciaal voor de pups wat kleinere stukken runderkraakbeen met vlees gemaakt.
Ik zou bv ook een paar kratten met alle smaken willen, dat kan ik ook niet vinden.
Gewoon even een mailtje sturen met je vragen. Heb ik destijds ook gedaan en ik kreeg heel snel een reaktie.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou, ik heb dus een mailtje gestuurd maar helaas, nog steeds geen antwoord.Liesbeth schreef:Gewoon even een mailtje sturen met je vragen. Heb ik destijds ook gedaan en ik kreeg heel snel een reaktie.Marjoleine schreef: Ik zie van al die opties niets terug op hun site.
Weet iemand hoe lang dat normaal gesproken duurt?
-
kleine2758
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder
- Aantal honden: 3
Marjoleine schreef:Nou, ik heb dus een mailtje gestuurd maar helaas, nog steeds geen antwoord.Liesbeth schreef:Gewoon even een mailtje sturen met je vragen. Heb ik destijds ook gedaan en ik kreeg heel snel een reaktie.Marjoleine schreef: Ik zie van al die opties niets terug op hun site.
Nou normaal gesproken direct of de volgende dag.
Wat die krat met verschillende smaken betreft, kun je gewoon zo invoeren op de site en die leveren ze dan netjes.
Er zijn bezorgkosten, dat verschilt per plaats.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik had gewoon meerdere vragen, oa over prijzen en een bestelling, en die heb ik zondag gemaild.kleine2758 schreef:Marjoleine schreef: Nou, ik heb dus een mailtje gestuurd maar helaas, nog steeds geen antwoord.
Nou normaal gesproken direct of de volgende dag.
Wat die krat met verschillende smaken betreft, kun je gewoon zo invoeren op de site en die leveren ze dan netjes.
Er zijn bezorgkosten, dat verschilt per plaats.
Ik vind de site niet erg volledig en niet heel duidelijk ook namelijk, vandaar de vragen.
Maar als ik geen antwoord krijg, tja...
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Zodra ik wat meer plek in mijn vriezer heb wil ik het ook eens gaan proberen, hoor er toch steeds meer goede verhalen over.