Dayne is 11 maart geopereerd aan patella luxatie, dus we zijn nu ruim 3 maanden verder.
Maandag weer controle....hoop echt dat hij weer meer mag.
Hoe lang heeft het bij jullie geduurd voor je hond weer alles mocht en dan bedoel ik dus ook rennen en ravotten met andere honden.
Wie heeft hier ervaringen mee?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wanneer mocht jullie hond weer alles?
Moderator: moderatorteam
-
Dayne
- Actief
- Mijn ras(sen): Saarloos wolfhond
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Re: Wanneer mocht jullie hond weer alles?
Hangt ook vd hond af
hier gelukkig geen ervaringen met dat soort operaties, maat wel gebroken voorteen, op en top sporthond, volop in het programma, 8 wk rust, 4 wk opbouw
bijna verbrijzelde achterpoot, sporthond, maar herstellende van een nest, pups 12 wk op dat moment, 9 wk pennen, daarna rustig opbouwen, heeft ook wel 9 wk geduurd.
Geamputeerde voorteen, niet buitenste, gevolg van knokpartij, 10 mnd oud, initieel 14 dgn, maar ivm ontsteken en loslatende hechtingen bijna 4 wk.
Bovenste 2 waren trouwens sportongelukjes.
hier gelukkig geen ervaringen met dat soort operaties, maat wel gebroken voorteen, op en top sporthond, volop in het programma, 8 wk rust, 4 wk opbouw
bijna verbrijzelde achterpoot, sporthond, maar herstellende van een nest, pups 12 wk op dat moment, 9 wk pennen, daarna rustig opbouwen, heeft ook wel 9 wk geduurd.
Geamputeerde voorteen, niet buitenste, gevolg van knokpartij, 10 mnd oud, initieel 14 dgn, maar ivm ontsteken en loslatende hechtingen bijna 4 wk.
Bovenste 2 waren trouwens sportongelukjes.
-
Dayne
- Actief
Hangt idd ook wel van de hond af, hoe het herstel verloopt.
Ik hoor 3 maanden maar ook wel een half jaar.
Ik hoor 3 maanden maar ook wel een half jaar.
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- Aantal honden: 3
Heb alleen ervaring met kruisbanden, ik liet schelsey pas echt terug alles doen na een maand of 4 a 5, voor alle zekerheid
sonja
sonja
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
Ik heb een half jaar gewacht voor ze weer "ongecontroleerd" mocht ravotten. Nu deed ze dat al niet veel dus dat scheelde wel. Helaas is het bij haar alsnog niet helemaal gelukt alles vast te zetten maarja.
-
Dayne
- Actief
Is haar knietje nog niet goed dan?
Dayne loopt ook nog niet zuiver, volgens de arts is het ook een kwestie van het aansterken van de spieren.
Zit natuurlijk ook wel wat in, hij heeft ook al maanden niet erg veel beweging gehad.
Misschien blijf je het ook altijd wel wat zien, maar als hij verder geen pijn heeft en lekker kan rennen heb ik er vrede mee.
Dayne loopt ook nog niet zuiver, volgens de arts is het ook een kwestie van het aansterken van de spieren.
Zit natuurlijk ook wel wat in, hij heeft ook al maanden niet erg veel beweging gehad.
Misschien blijf je het ook altijd wel wat zien, maar als hij verder geen pijn heeft en lekker kan rennen heb ik er vrede mee.