Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nog nooit zo trots geweest als nu

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mojuan
Zeer actief

Re: Nog nooit zo trots geweest als nu

Ongelezen bericht door Mojuan »

Inge O schreef:
Paulala schreef:
Ik heb nog niet bedacht wat ik in het vervolg in zo'n situatie zal doen, daar moet ik nog eens even rustig over nadenken wat het beste is, zodat ik de volgende keer net zo kalm kan blijven en relax in kan grijpen, dan blijft Julia tenminste rustig en valt ze niet uit naar de blaffende/grommende hond.
soms kan ook gewoon iets fout gaan hoor, zou saai worden anders toch?
Natuurlijk kan er altijd iets mis gaan.
Maar ik zou het erg fijn vinden als ik in zulke situaties de controle over mijn honden kan houden.
Bij Romeo lukt dat wel, maar Julia reageert uit angst op zo'n moment.
Ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik dat moet doen, en daardoor raak ik dus erg onzeker in zo'n situatie.
:zweep:
Madison
Zeer actief
Mijn ras(sen): West Highland White Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Madison »

Naar aanleiding van de beginpost van TS:
Super knap van je :smile1: !! En zeker genoeg redenen om trots op te zijn en te bewijzen dat het inderdaad anders kan! Geniet er van :)
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Paulala schreef:

Maar ik zou het erg fijn vinden als ik in zulke situaties de controle over mijn honden kan houden.
Ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik dat moet doen, en daardoor raak ik dus erg onzeker in zo'n situatie.
Je zou ze 1 voor 1 mee kunnen nemen en zo een situatie forceren, die momenten dus een gewoonte van maken met een hond die jij vertrouwd of in elk geval een baas waar jij vertrouwen in heb. Ik denk dat als je ze met zijn tweetjes heb dat je het jezelf alleen maar moeilijk maakt om te oefenen.
Dus zeg maar 1x pd de honden apart meenemen en afspreken met 2 of 3 mensen en de situatie nabootsen op verschillende momenten. Voordeel is dat jij het al weet dus je zekerder kan voelen :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

chrico schreef:
Paulala schreef:

Je zou ze 1 voor 1 mee kunnen nemen en zo een situatie forceren, die momenten dus een gewoonte van maken met een hond die jij vertrouwd of in elk geval een baas waar jij vertrouwen in heb. Ik denk dat als je ze met zijn tweetjes heb dat je het jezelf alleen maar moeilijk maakt om te oefenen.
Dus zeg maar 1x pd de honden apart meenemen en afspreken met 2 of 3 mensen en de situatie nabootsen op verschillende momenten. Voordeel is dat jij het al weet dus je zekerder kan voelen :mrgreen:
Dan moet het wel een hond zijn die uitvalt naar mijn honden, want dat was het moment waarop zij reageerde nml.
Helaas lukt het alleen in het weekend als mijn vriend thuis is om apart met de honden weg te gaan.
Julia kan nml helemaal niet alleen thuis zijn.
Maar het zou wel werken denk ik, ik weet 1 persoon van wie de hond altijd standaard uitvalt naar de mijne, misschien wil hij wel meewerken zodat ik kan oefenen.
Eerst normaal passeren enkele keren, en dan op de manier hoe het laatst gebeurde, ineens via de andere kant.
:zweep:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”