Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Elke dag wandelen, moet dit vinden jullie?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Aantal honden: 2

Re: Elke dag wandelen, moet dit vinden jullie?

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

massam schreef:wandelen is dus om het krantje te lezen,,
:smile:
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Ja, ik vind wel dat er in principe elke dag gewandeld moet worden (buiten de enkele keren dat het echt niet kan door acuut ziek zijn o.i.d.). Ik ben wel blij dat mijn lief ook graag loopt met de honden. En mocht hij het te druk hebben dan zijn er een paar mensen in mijn omgeving die ook graag een lekker eind willen wandelen. :wink:
Afbeelding
Kimsjen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Kimsjen »

Nanna schreef:Waar rent ze dan naar toe? Of rent ze zomaar stupide wat rondjes?
We spelen dan met haar, gooien speeltjes weg en deze brengt ze dan naar ons terug. Of ze speelt met honden die ze kent.

Ik ga echt geen uren met haar wandelen, daar doe ik haar gewoonweg géén plezier mee. Ze krijgt voldoende beweging, dus prima toch?!
Laatst gewijzigd door Kimsjen op 22 jun 2010 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Oh en als ik een flink erf had, dan zou het wel anders liggen, overigens. En dan had ik - zeker weten - ook een roedel honden in plaats van 'maar' twee.

En dat struinen van Inge, herken ik zeer. Zo zijn onze wandelingen ook eigenlijk altijd. Beetje door de polder banjeren, beetje langs en door het water sneupen, muizenholletjes uitgraven. Wat snuffelen, wat markeren. Samen nog even dollen. Klaar! :wink:
Afbeelding
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Hier op mijn werk lopen twee herder/ridgeback kruisingen die het prima naar hun zin hebben op het grote erf rondom de boerderij. Ze zijn de hele dag druk in de weer met het bewaken en zorgen dat er uiteraard geen vreemde tractoren/honden of mensen met mandjes op hun fiets voorbij komen. Ze spelen met elkaar en vermaken zich toch echt opperbest. Soms gaan ze wel mee hardlopen, of paardrijden, maar standaard 'uit' gaan ze niet. En ik heb écht niet het idee dat ze zielig zijn, ze worden doodmoe van al dat gebewaak.

Terwijl Sophie en Ted juist weer alleen maar bezig zouden zijn met ontdekken hoe ze zouden kunnen ontsnappen, die vinden waken helemaal niet leuk.
Laatst gewijzigd door Geer op 22 jun 2010 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Sprokkeltje
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 mopshondjes Sprokkeltje en Stampertje (pup) en Cody de beagle..drie paarden..

Ongelezen bericht door Sprokkeltje »

Ik ga elke dag een keer lang wandelen, ongeveer een uurtje (heb mopsjes dus das dan een mooie trip) en 2 keer een blokje om.
Mijn man gaat twee keer met de beagle op pad, langere rondes dan ik met de mopsjes over het algemeen.

We hebben vorig jaar een huis gekocht met een hele grote tuin, puur voor de honden, nu met dit mooie weer staat de deur altijd open en spelen ze wat af.

Voor de mopsen is een keer per dag een lange wandeling al goed, maar omdat ik zelf graag even met ze wandel, doe ik die 2 keer 20 min er ok nog bij.

Heb nu een mopsenpup, die draag ik dan het grootste gedeelte van de grote wandeling, die is aan het opbouwen met wandelen.

Ik vind het wel noodzakelijk dat je daaglijks een paar keer gaat lopen met je hond. Conditie, beweging, sociale aspecten, behoefte buiten de tuin doen, ga zo maar door.
Afbeelding
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Ik ben dus echt niet iemand van het precieze tijdstip e.d.
Als ik zin heb om een eind te gaan wandelen dan doe ik dat en dat kan dan 9:00 uur 's ochtends zijn maar kan ook pas tegen 11:00 uur zijn.
De ene dag doe ik meer dan de andere dag. De ene dag is het wat beperkt en de volgende dag hebben ze 2x op de dag een lekkere ren en zwem wandeling.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Inge O schreef:
Nanna schreef: Alleen maar in de tuin of op het erf vind ik sowieso geen optie.
Ieder dier heeft behoefte aan beweging, zeker een dier dat afstamt van de wolf: een beweger pur sang.
ik zie wel een uitermate behoorlijk verschil tussen een hond in een tuintje van 5 bij 5 of een hond (al helemaal meerdere honden) op een erf.

ik vind het dus zondermeer een optie om mijn honden niet dagelijks mee te nemen op wandel en voel me er ook geen sikkepit schuldig om : zelden honden gezien die zo een variatie aan beweging, aktie en contact hebben.

ik zie ook niet waarom de behoeftes van honden de laatste 20 jaar plots zo dramatisch zouden veranderd zijn tov. van de vorige 30 000 : honden zijn struiners, geen sporters. ze struinden (en struinen nog steeds) rond dorpen en kampplaatsen om aan de kost te komen en als die kost voor het grijpen lag gingen ze echt niet nog een keer een uurtje of vijf lopen voor de lol.

daarbij zijn de erf-honden en kuddebewakers ook al eeuwen dik tevreden met hun taak : bij het erf of bij de schapen blijven, niks 4 keer per dag een uurtje mee met de baas.

en nee, dit is niet wat ik aanraad als mensen maar een zakdoektuintje hebben en/of maar 1 hond maar het andere uiterste komt me ook behoorlijk de strot uit.
Ik zou willen dat ik zo'n erf had.Dan hadden ze inderdaad ruim voldoende actie/reactie en weet ik veel wat.
Wat wij met wandelen doen is in feite niets anders dan een vervanging zoeken voor dat erf en zorgen dat je niet gek wordt van je hond die geen of een heel slechte uitlaatklep heeft in onze postzegeltuintjes en balkons.
Waarmee ik wil zeggen dat ik vind dat honden zoals we ze in NL toch in overgrote mate houden wel elke dag even lekker los moeten kunnen lopen om hun ei kwijt te raken.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Cash
Zeer actief

Nanna schreef:
Inge O schreef: daarbij zijn de erf-honden en kuddebewakers ook al eeuwen dik tevreden met hun taak : bij het erf of bij de schapen blijven, niks 4 keer per dag een uurtje mee met de baas.
De schaapshonden bewogen mee met de kudde. Of dacht je dat die maar op één plaats bleven staan ;-)
Verder denk ik anders over het "o, hij kan zo heerlijk dollen in de tuin". Mensen zién dat graag om dat ze te belazerd zijn om fatsoenlijk met dat beest te gaan wandelen.
In de teckelkennel liepen 120 teckels op een immens erf en tóch werd er 3x per dag flink met ze gewandeld. Dan liepen ze op gedeelten van het terrein (bos en maisveld) waar ze zonder ons niet kwamen, gewoon omdat ze liever bij ons waren ;-)
De fokker van mijn vorige Deerhound heeft een terrein zo groot als 3 voetbalvelden. Tóch worden de honden iedere dag in de auto geladen om verderop te gaan wandelen en struinen.
En ik ben het met ze eens: dat hebben ze nodig.
Ik wil niet zeggen dat honden die met meerderen op een flink terrein wonen worden mishandeld :mrgreen: maar ik ben het er niet mee eens. Lopen, krengen!
Ben ik het ook mee eens hoor.
Toen wij nog de beschikking hadden over 1,6 hectare grond was dat natuurlijk super. Deur open en ze vlogen alle kanten op. Maar als we in het bos waren geweest o.i.d. dan waren ze echt geestelijk moe. Ze werden dat op en rond het erf ook wel hoor maar toch minder als na een echte wandeling.
AfbeeldingAfbeelding
Ilse met haar witte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ilse met haar witte »

Elke dag wandelen MOET wel vind ik. 24 uur thuis en in de tuin is niet fijn voor een hond. Mishandeling is het nu ook nog niet maar het is niet de minst goede situatie.

Wat wel goed is is nogal afhankelijk van je beesie en je omstandigheden. Soms is er meer tijd en soms minder. Ik ga het liefst elke dag naar het bos met haar maar dat gaat gewoon niet. 3 dagen in de week kan ze lekker naar het bos, los flierefluiten en de andere 4 dagen moet ze aan de riem met 2 uur aan de lijn per dag. Optmaal is het niet maar wel goed genoeg. En dat laat de hond wel zien en elke hond heeft daar ander behoeften in.
Groetjes Ilse
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Danoontje powerrr schreef:
massam schreef:wandelen is dus om het krantje te lezen,,
:smile:

krantje lezen: luchtjes opsnuiven, checken welke idioot nu weer tegen ONZE paal gepiest heeft etc :pffff:
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Luca krijgt dagelijks een wandeling van 1 uur en daarnaast nog 2 keer een half uur en 2 keer 10 minuutjes.

Als hij bij mijn ouders is wandelen we minder. Die hebben een grote tuin en 2 honden. Daar gaan de honden elke dag een half uur a 45 minuten mee wandelen en een paar keer een klein stukje. Maaaaar die zijn in de tuin wel erg druk met het bewaken van de tuin :)

Luca rent trouwens amper als we aan het wandelen zijn. Hij snuffelt vooral veel...
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik vind het wat kort door de bocht om te stellen dat een hond die niet van het terrein af komt om te gaan wandelen, geen fijn leven heeft.
De honden bij mij op stal komen zelden buiten het terrein, maar zijn de hele dag buiten, sommige zijn de hele dag bij hun baas die het bedrijf runt en ook redelijk mobiel is (lopend) op het grote terrein van het bedrijf. De honden zien dagelijks allerlei mensen en ook vaak honden die mee komen naar stal, en ze hebben een enorme tuin en een weiland voor zichzelf om te doen wat ze graag willen, of dat nou luieren in het zonnetje is, of spelen met 1 van de roedelgenoten.
Ik heb zelden gelukkiger honden gezien.
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

Als ik een grote tuin had zou ik denk ik één losloopwandeling per dag maken, maar ik zou de kleine rondjes om ze alleen te laten poepen en plassen afschaffen. In het bos zie ik ze ook altijd wel genoeg snuffelen en 'krant lezen'.
De bezigheden waarvoor ik nu naar een veldje in de buurt ga (balletje gooien, zoekspelletjes, trainen) zou ik dan ook op eigen terrein doen.
Ik ben dol op wandelen in de natuur maar ik merk bij mijn honden nooit enig verschil of ik nou wat korter of langer ga eigenlijk. Ik doe ze er wel een plezier mee, maar echte renners zijn het niet. Ze worden pas echt enthousiast als de bal of de clicker tevoorschijn komt.
Honden moeten gewoon hun ei kwijt en plezier hebben, dat is denk ik het belangrijkste.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

Hier gaan we elke dag (iig dat probeer ik wel) naar het bos toe. Daar lopen de honden minimaal een uur tot anderhalf uur los. Ligt er
ook aan of het mooi weer is of niet. Soms ben ik er rustig ook 2 uur. Mijn honden zijn dan zodanig actief (konijnen opjagen) dat ze na die
wandeling ook echt gewoon dood moe zijn. De rest van de dag kunnen ze hier de tuin in voor hun behoeftes, en dat ruim ik dan weer netjes voor ze op.

Toen ik nog 2 honden had en in lelystad woonde, toen liep ik echt wel dagelijks 4 a 5 keer met ze, waarvan 1 hele lange wandeling, maar sinds we meerdere honden hebben
en zeker sinds we hier wonen vind ik het heel erg onhandig om met de honden hier buiten te gaan lopen voor een plas en poep rondje.

Ik moet zeggen dat zeker Mowan en Lune ook heel erg kunnen spelen in de tuin. Achter elkaar aanrennen, stoeien etc. Bon en Elmo gebruiken de tuin echt voor hun
behoeftes, en verder niet. Ja, ze gaan liggen in het zonnetje, en genieten daar ook van. Maar ik merk het wel zodra ik een dag niet naar het bos heb kunnen gaan,
dan zijn ze een stuk drukker ;).
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Hier word ook dagelijks gewandeld, dat lijkt me niet meer dan normaal eigenlijk. (Of je moet bijv ziek zijn waardoor het echt niet anders kan, maar dan nog komt er in ons geval iemand 1 of 2x met de hond wandelen)

Wij wandelen minimaal 2,5 uur per dag verdeeld over 3, 4 wandelingen, maar meestal wandelen we langer. Ook word er minimaal 2x in de week gefietst, we fietsen ongeveer 30 minuten
Ik vind het heerlijk om lekker lang door het bos of langs het water te lopen en als ik zie hoe Kyra ervan geniet :F:

Daarbij trainen we 1x per week agility en wordt er tussendoor nog wel gebalt/gespeelt etc.
Ze heeft zowiezo ook een rustdag ingelast, dan word er 2x 15 min en 2x 30 min gewandeld.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik wandel 's morgens een half uur ongeveer (Bowie loopt die ronde ook mee) en dan speel ik met Pasha met een bal oid, zodat ze meer beweging krijgt, aangezien die ouwe niet meer wil spelen :mrgreen: .

Als ik moet werken laat Marc Pasha tussen de middag een half uur uit, als hij aan boord is, ga ik daarvoor naar huis. Als ik vrij ben ga ik een uurtje of anderhalf lopen ongeveer met Pasha alleen. Bowie plast alleen even snel.
's Avonds loop ik weer een half uur met beide honden. Dan ga ik daarna ongeveer om de dag nog met Pasha fietsen en ik begin van de week met joggen. Dan gaat Pasha ook mee. Verder is zijn we met de tuin bezig, waar nu nog allerlei beestjes inleven, dus Pasha is de hele dag op jacht :mrgreen: .

Voor het slapen gaan even plassen, ze lopen niet mee dan al zou ik het willen :cheer: (en dat wil ik niet :mrgreen: )
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Marloes*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Marloes* »

Zoals gezegd ben ik het aan de ene kant wel eens dat iedere hond minimaal 1x per dag een lange wandeling moet krijgen om uit te razen.
Maar er zijn wel uitzonderingen, en wat dat betreft ben ik het wel met Inge O eens.
Als je echt heel veel grond hebt met veel afwisseling en waar de honden wel iets te doen hebben, tsja, maak je die honden dan gelukkig door ook nog even daarbij 4x per dag te gaan wandelen?
Wat ik bij mijn opa en oma zie is dat ze wandelen best leuk vinden hoor, maar het een beetje rondstruinen, beetje zwemmen, beetje bij de paardjes klooien, beetje balletjes apporteren, beetje waken, beetje helpen de tuin verbouwen, tsja, ik krijg daar toch niet echt een beeld van dat ze zwaar ongelukkig zijn ofzo.. Natuurlijk hebben we het dan ook over 2 wat oudere honden, 13 en 9, maar toch, ook de jongere teckel vind het prima zo en wandelen is wel leuk maar buiten rondstruinen en waken is toch minstens even leuk.
Cash
Zeer actief

Inge O schreef:
Cash schreef:
Ben ik het ook mee eens hoor.
Toen wij nog de beschikking hadden over 1,6 hectare grond was dat natuurlijk super. Deur open en ze vlogen alle kanten op. Maar als we in het bos waren geweest o.i.d. dan waren ze echt geestelijk moe. Ze werden dat op en rond het erf ook wel hoor maar toch minder als na een echte wandeling.
maar dat ligt ook helemaal aan het type hond - heb je een herder die graag de hele dag aktie wil dan zal dat anders zijn dan in het geval van een waakhondtype die juist als ultieme sport heeft om alles op en rondom het erf in de gaten te houden. als ik met grote regelmaat opmerkingen krijg van keurmeesters aangaande de goede bespiering van mijn honden hebben ze die echt niet gekregen door wat op hun gat te zitten hoor, dat 'in de gaten houden' is hier een aktieve sportbeoefening en wat er dan nog overblijft aan tijd tussen hun uiltjesknappen door vullen ze met plezier door mekaar in de pan te hakken of met mij te spelen :wink: .

.
Oh ja, dat van die spieren geloof ik zo hoor. Dat heb ik zelf ook gezien bij mijn honden. Die zaten qua spieren heel anders in elkaar als nu. Maar ja, toen liepen ze (sowieso in de zomer) zowat 24/7 op het erf rond. Ze liepen altijd met ons mee als we ergens bezig waren.
Nee vervelen deden ze zich totaal niet , daarvoor gebeurde er echt teveel op en rond het erf.

Onze Sammie kwam bijv. nooit van het erf af en die had toch een partij dikke spieren....
AfbeeldingAfbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik denk dat honden volmaakt gelukkig kunnen zijn als ze een groot erf hebben en 'taakjes' (met baasje meedoen etc.) en niet elke dag wandelen. Bram heeft z'n koffers al gepakt om zo'n leven bij Inge te leiden. En Izzie zou zo'n leven in en om een huis ook prachtig vinden, maar is nog wat aarzelend gezien de Hovawart teven daar :F: Ze wil wel minimaal drie keer per week trainen :pffff:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Zoek stok! schreef:Ik denk dat honden volmaakt gelukkig kunnen zijn als ze een groot erf hebben en 'taakjes' (met baasje meedoen etc.) en niet elke dag wandelen. Bram heeft z'n koffers al gepakt om zo'n leven bij Inge te leiden. En Izzie zou zo'n leven in en om een huis ook prachtig vinden, maar is nog wat aarzelend gezien de Hovawart teven daar :F: Ze wil wel minimaal drie keer per week trainen :pffff:

Ik vraag me toch wel af wat Caja er van zou vinden.
Dat is denk ik niet zo'n erfhond.
Wandelen mag trouwens van haar ook geschrapt worden.

Zwemmen, apporteren en trainen is meer van voldoende :F:
Afbeelding
marye
Zeer actief
Contacteer:

Caja gaat overigens elke dag wandelen, duur is wat wisselend.
Verder trainen, zwemmen, apporteren en regelmatig naast de fiets of de step.
Afbeelding
vaddie
Actief
Mijn ras(sen): Geen voorkeur, heb nu twee vuilnisbakkies.

Ongelezen bericht door vaddie »

Standaard loop ik ik s'morgens voor mijn werk 20 a 30 minuten. Mijn vriend laat de hondjes uit als hij thuis komt van zijn werk. Aangezien hij een goed weer loper is varieert dat van 15 minuten tot een uur.
Dan s'avonds weer 20 a 30 minuten met mij. Dat zijn allemaal blokjes om in de wijk.
Dan ga ik minimaal 1 keer in de week naar het park waar ze kunnen graven, zwemmen, rennen en spelen met andere honden.
Dit is het minimaal wat er per dag gelopen word. Als ze veel energie hebben wordt er meer gelopen/ gefietst/ oefeningen gedaan.
Al hoe wel de energie behoefte van mijn twee honden onderling wel enorm verschillend is. Floortje is al wat ouder en is sneller moe. Gelukkig is Cazz veel van zijn stuiterende puber energie kwijt.
Wel neem is ze eigenlijk altijd allebei mee.
Tempo e.d. wordt aangepast aan oudste hond.
Maar Floortje gaat niet verder dan 20 meter bij mij vandaan en Cazz rent het hele park door.
Telling: 2 honden, 7 konijnen, 2 cavia's, 1 schildpad
Getrouwd op 16/04/2011
Op 15-01-2012 bevallen van een fantastische dochter.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

marye schreef:
Zoek stok! schreef:Ik denk dat honden volmaakt gelukkig kunnen zijn als ze een groot erf hebben en 'taakjes' (met baasje meedoen etc.) en niet elke dag wandelen. Bram heeft z'n koffers al gepakt om zo'n leven bij Inge te leiden. En Izzie zou zo'n leven in en om een huis ook prachtig vinden, maar is nog wat aarzelend gezien de Hovawart teven daar :F: Ze wil wel minimaal drie keer per week trainen :pffff:

Als er een meer in de tuin zou liggen, zou Ca zich prima vermaken :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
marye
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
marye schreef:

Als er een meer in de tuin zou liggen, zou Ca zich prima vermaken :mrgreen:
Plus een ballenapparaat wat ze zelf kan bedienen om een bal in het water te schieten.
Dan heb je geen kind meer aan haar :F:
Afbeelding
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Ik ken boerderijhonden waar Nilsson graag mee zou willen ruilen, mits wij mee gaan natuurlijk :pffff:
De hele dag "werken" met de baas, mee op de tractor, jagen op muizen in de stal en met een beetje geluk een lekkere duik in de sloot.

Ik denk zeker dat een erfhond gelukkig kan zijn zonder die dagelijkse wandelingen en helemaal als er meerdere honden zijn.
Ik zou geen hond willen die niet zo graag wil wandelen, 1 van de redenen dat wij een staande jachthond genomen hebben is dat die erg graag op uit trekken en dat is iets wat ik ook erg graag doe samen met mijn hond.
Het zal zeker per ras/hond verschillen.
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

sam zou het werelds vinden! dat is echt zo'n heerlijke boerderijsul die in het zonnetje ligt te soezen.

af en toe een keer of 5 apporteren en dan weer liggen. het liefst op zacht zand aub :pffff:
Afbeelding
Patty38
nieuw lid
Mijn ras(sen): Tsjechoslowaakse Wolfhond
Hollandse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Patty38 »

heerlijk om te lezen, dat zoveel mensen zo veel met hun hond(en) bezig zijn :ok:

Of dat nu is met een aantal wandelingen per dag, fietsen, trainen, zwemmen, of op eigen terrein lekker aanklooien met je hond...als je hond maar elke dag lekker kan bewegen en genoeg geestelijke stimulatie krijgt, dat is mijn inziens het belangrijkste.
Een hond is een uniek individu met zijn eigen karakter en behoeften...de ene heeft dagelijks minimaal 3 uur intensieve beweging nodig, de andere heeft aan een uur voldoende.

Groetjes,
Patty
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Saar zou het ook prachtig vinden zo'n erf. Lekker wat rondscharrelen de hele dag, en niet dat gedoe met vreemde honden buiten. Vera zou het ook wel leuk vinden, maar er moet dan wel geapporteerd worden op dat erf, en die zwemvijver van Caja vindt ze ook een heel strak plan :mrgreen:
Ik denk dat Vera het wandelen wel zou missen omdat ze het zo ontzettend gezellig vindt om te 'socializen' :mrgreen: Niet zozeer met honden hoor. Die honden zijn volgens haar wormvormig aanhangels van die mensen waar je dan zo heerlijk mee kan knuffelen. Haar motto is ook "als de hond te onwijken is, doen, en meteen door naar de baas" :F:
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Patty38 schreef:heerlijk om te lezen, dat zoveel mensen zo veel met hun hond(en) bezig zijn :ok:

Of dat nu is met een aantal wandelingen per dag, fietsen, trainen, zwemmen, of op eigen terrein lekker aanklooien met je hond...als je hond maar elke dag lekker kan bewegen en genoeg geestelijke stimulatie krijgt, dat is mijn inziens het belangrijkste.
Een hond is een uniek individu met zijn eigen karakter en behoeften...de ene heeft dagelijks minimaal 3 uur intensieve beweging nodig, de andere heeft aan een uur voldoende.

Groetjes,
Patty
:ok:
En dat weet iedereen van zijn eigen hond het beste.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”