ik zit zo in de knoop. Het betreft het volgende. Ik kreeg mijn hondje Lara op mijn 18e toen ik net aan mijn eerste jaar op de universiteit begonnen was. Ik heb haar nu vier jaar en in die vier jaar heb ik zo enorm veel tijd voor haar gehad. Uiteraard laat ik haar wel eens alleen, al is het alleen maar omdat ik wil dat ze dat kan, maar het komt niet vaak voor. Ik doe (bijna) iedere dag een grote wandeling met haar door het bos, strand, duinen, park of ga met haar naar de manege wandelen of zo. Kortom krijgt ze genoeg beweging en aandacht.
Waar ik echter geen rekening mee hield toen ik haar als pup vasthield, was dat de dag zou komen dat ik zou moeten gaan werken. Dat is nu bijna aangebroken. In september begin ik op een advocatenkantoor als advocaat-stagiaire. Ik zal jullie bij voorbaat gelijk geven wanneer jullie zeggen dat het niet slim is geweest van me om toen aan een hond te beginnen, omdat ik nog niet 'gesettled' was, nog niet wist waar ik aan toe was qua baan later, etc. Maar goed, ik was toen 18 en heb toen wel meer stomme beslissingen gemaakt.
Feit is dat ik haar nu voor geen goud meer zou willen missen. Ik ben een enorme dierenvriend en Lara is mijn alles. Zij gaat ten alle tijd voor alles en zij krijgt wat ze nodig heeft als hond. Als zij door iets vies wilt rollen, laat ik haar, omdat ik dat fijn vind voor haar. Ik wil voor haar het allerbeste, net als wij allemaal op dit forum denk ik. Maar ja, ik krijg dus een hele drukke baan vanaf september. Gelukkig wordt Lara geen hondje dat 8 uur per dag alleen hoeft te zijn, want ze kan bij mijn ouders/schoonouders of ik mag haar meenemen naar kantoor, dus dat is het probleem niet. Mijn probleem is dat ik nu niet zo vaak meer met haar kan wandelen
Ik zit dus allemaal oplossingen te bedenken: in de lente/zomer sowieso iedere avond na het werk naar het strand (woon er vlakbij) of naar het bos (woon ik ook vlakbij), gewoon lekker 1 a 2 uur wandelen met haar. Overdags gaat ze dan iets minder, maar krijgt ze bij mijn ouders genoeg aandacht. Die wandelen dan ook wel met haar, maar niet zoals ik het doe, heel lang en leuke nieuwe dingen, klimmen, zwemmen, etc. Maar in de winter
Bedankt voor het lezen van dit lange verhaal!
Edit: tekstfoutje