Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Castratie?
Moderator: moderatorteam
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Castratie?
Ik zit erover te denken om Beau te laten castreren, nu vraag ik me af wat jullie zouden doen in mijn situatie. Ik ben bang dat Beau een keer een toevallig loopse teef bespringt in het park, of waar dan ook. Natuurlijk ben ik er wel snel bij, maar ik ben bang dat het kwaad dan al geschied is. Zeker als de teef los loopt. Als ik een andere hond had gehad, was ik misschien wat makkelijker geweest, maar ik heb Beau. Als er óóit een (oeps)nestje komt van Beau, zal ik mezelf de rest van m'n leven voor m'n kop slaan. Beau heeft een moeilijk karakter, een karakter waar ik nooit mee zou gaan fokken, je krijgt er verschrikkelijke hondjes van die niet in verkeerde handen moeten vallen. Daarbij komt, dat Beau nogal vreemde voorpoten heeft die ik ook niet graag zou zien, zelfs niet bij een oepsnestje. Het is namelijk een puntje waarop heel veel mensen afknappen. Ik zit nu de voors en de tegens met elkaar af te wegen.. Ik denk natuurlijk niet dát hij ooit zou dekken, maar stel dat hij het doet en er komt een beetje een groot nest, heb je 10 potentiële duiveltjes erbij. Wat zouden jullie doen met een Beau?

-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Castratie?
onzin om met die gedachte je reu te castreren.. een eigenaar met een loopse teef moet ook de verantwoordelijkheid op zich nemen en niet in buurten gaan lopen waar de kans is dat loslopende reuen op een teef kunnen klimmen
Ik heb een intacte teef en intacte reu.. en ik neem daar mijn eigen verantwoordelijkheid voor, eigen reu kan eigen teef niet dekken in die periode en ook mag hij niet loopse teven besteigen.. makkelijk gezegd dan gedaan misschien... maar vooralsnog heb ik hem bij een loopse teef vandaan kunnen halen of op tijd terug kunnen roepen (ook als mensen iets te laat waren met melden dat de teef loops was
)
Met mijn loopse teef ga ik niet in drukke gebieden lopen waar ik weet dat reuen los lopen.
Ik heb een intacte teef en intacte reu.. en ik neem daar mijn eigen verantwoordelijkheid voor, eigen reu kan eigen teef niet dekken in die periode en ook mag hij niet loopse teven besteigen.. makkelijk gezegd dan gedaan misschien... maar vooralsnog heb ik hem bij een loopse teef vandaan kunnen halen of op tijd terug kunnen roepen (ook als mensen iets te laat waren met melden dat de teef loops was
Met mijn loopse teef ga ik niet in drukke gebieden lopen waar ik weet dat reuen los lopen.
- anne_lies
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie, Labrador
- Contacteer:
Ik zou het ook niet doen. Vooral niet voor die toevallige loopse teef. Je heb nu toch een gezonde hond daar zou ik niet het risico mee lopen voor een onnodige operatie. En daarbij vind ik het ook wel zonde ik weet niet of het bij alle honden zo is maar ik ken toevallig een beagle die er te dik van is geworden en sloom ze proberen vanalles maar de kilo's vliegen er nog niet vanaf. 
edit: typ fout
edit: typ fout
Laatst gewijzigd door anne_lies op 21 jun 2010 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Ben je wel eens bij een dekking geweest, Hilde? Misschien moet je dat eerst eens meemaken. Op zich gaat dat namelijk niet zo snel hoor, voor er daadwerkelijk gedekt is. Ter voorkoming van een oepsnestje zou ik het dus niet doen, tenzij je van plan bent hem langs de straten te laten slieren en dan veel ervaring op te doen.
-
DjockPuck
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Jack Russels
Ik heb eerst mijn teefje laten helpen, want ik wilde beslist geen oeps nestjes.
Maar mijn reutje kreeg ( och arme) zoveel last van zijn hormonen. Hij jammerde en wilde niet meer eten.
Die heb ik eerst chemisch laten castreren. Maar omdat hij amper 5 kg woog ( weegt) is er niet genoeg chemische rotzooi in gekomen. Het heeft maar amer een paar weken gewerkt en toen heb ik toch besloten om hem ook te laten helpen.
En als je goed oplet met het eten geven ( niet op het oog voeren) valt het gewicht best wel mee hoor.
Die van mij is beslist niet gegroeit.
Maar mijn reutje kreeg ( och arme) zoveel last van zijn hormonen. Hij jammerde en wilde niet meer eten.
Die heb ik eerst chemisch laten castreren. Maar omdat hij amper 5 kg woog ( weegt) is er niet genoeg chemische rotzooi in gekomen. Het heeft maar amer een paar weken gewerkt en toen heb ik toch besloten om hem ook te laten helpen.
En als je goed oplet met het eten geven ( niet op het oog voeren) valt het gewicht best wel mee hoor.
Groetjes Willy, Djock en Puck

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Rosita, je hebt misschien wel gelijk dat het niet zo snel gaat.. En ook de risico's.. Maar ik wil ook niet dat 10 van-asiel-naar-asiel-pupjes geboren worden. Want dan ben ík de schuldige, ik laat namelijk mijn reu loslopen in een park. Loopse-teefjes-eigenaren moeten dan misschien niet in een park komen, maar als je er nou net een hebt die wel zo dom is zijn of haar teef los te laten lopen? Zij kunnen ook zeggen dat ik mijn ongecastreerde reu niet los moet laten lopen. Ik vind dit heel moeilijk. Beau is natuurlijk, over het algemeen, goed gezond en ik red me er zo wel mee, maar ik ben zó bang dat er een keer iets fout gaat..

-
Neeltje
Zo snel gebeurt dat niet hoor, want anders zouden er wel duizenden oepsnestjes zijn. Ik ben echt niet tegen castratie, maar deze reden is echt niet om je hond voor de castreren. Jij hoeft geen verantwoordelijkheid te nemen voor iemand die zijn loopse teef los laat lopen, maar zoals eerder gezegd, dan is die nog niet zo maar gedekt.
Gewoon ploeps uit je hoofd zetten. Klaar.
Gewoon ploeps uit je hoofd zetten. Klaar.
- yvon
- Zeer actief
ik zou zeker mijn reuen niet laten helpen omdat er een eigenaar is die een loopse teef los laten lopen
hier alleen om medische redenen
hier alleen om medische redenen
-
Neeltje
Dat is wat anders. Zo te lezen heb jij een teef en reu thuis. Dan kan ik me dat voorstellen. Maar om een reu te castreren omdat hij misschien ooit wel eens een loslopende loopse teef tegen zou komen, nee, dan neem je een verkeerde beslissing.DjockPuck schreef:Ik heb eerst mijn teefje laten helpen, want ik wilde beslist geen oeps nestjes.
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik vind het wel goed dat je erover nadenkt. Maar de eigenaar van de teef is gewoon oer en oerstom als ze haar hond laat loslopen, en als het dan gebeurd is het echt niet jouw reu zijn schuld
Ik heb mijn teef als ze loops is vast en loop niet in losloopgebieden maar vaak genoeg komt er een hond aanpiepen (die er zelfs voor oversteekt! langs een drukke weg!!!) om even aan te dringen bij mijn teef. Nu ga ik zelfs nog verder lopen met mijn teef om alleen die reu te ontlopen, want van de rest van de reuen is het geen probleem en lijnen hun hond aan.
Ja dan word ik wel een klein beetje nijdig want in mijn ogen moet je je reu toch tot een bepaald punt onder appel kunnen houden. Wij hadden een reu die konden we zelfs naast een loopse roedelgenoot laten lopen en geen haar op zijn hoofd die er aan dacht om haar te besteigen (nu is dit volgens mij een unicum) Maar als jij een teef aangelijnd ziet lopen, kun je hem terug roepen om zelf aan te lijnen? Want is daarop het antwoord ja, zou ik het onnodig vinden om hem te castreren
Ik heb mijn teef als ze loops is vast en loop niet in losloopgebieden maar vaak genoeg komt er een hond aanpiepen (die er zelfs voor oversteekt! langs een drukke weg!!!) om even aan te dringen bij mijn teef. Nu ga ik zelfs nog verder lopen met mijn teef om alleen die reu te ontlopen, want van de rest van de reuen is het geen probleem en lijnen hun hond aan.
Ja dan word ik wel een klein beetje nijdig want in mijn ogen moet je je reu toch tot een bepaald punt onder appel kunnen houden. Wij hadden een reu die konden we zelfs naast een loopse roedelgenoot laten lopen en geen haar op zijn hoofd die er aan dacht om haar te besteigen (nu is dit volgens mij een unicum) Maar als jij een teef aangelijnd ziet lopen, kun je hem terug roepen om zelf aan te lijnen? Want is daarop het antwoord ja, zou ik het onnodig vinden om hem te castreren
Laatst gewijzigd door EschaenStefanie op 21 jun 2010 22:09, 2 keer totaal gewijzigd.

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Niet doen hoor Hilde! Om wat er al gezegd is en al helemaal omdat hij een beagle is. Ze zijn er misschien wel maar ik heb nog nooit een gecastreerde beagle gezien zonder overgewicht. Alle gecastreerde beagles die i tegn ben gekomen zijn tonnetje rond, vreselijk lui en alleen op vreten gericht.
-
blondie
- Zeer actief
het zou voor mij ook makkelijker zijn om 1 van de twee te castreren/steralizeren.. maar het gaat prima zo..
Enerzijds hoor ik dat de reu wat milder zou kunnen worden naar andere reuen, maar ik hoor ook het omgekeerde dus ik heb nu zoiets van zolang er geen medische noodzakelijkheid is blijven ze gewoon zoals ze zijn..en moet ik opletten ..
Enerzijds hoor ik dat de reu wat milder zou kunnen worden naar andere reuen, maar ik hoor ook het omgekeerde dus ik heb nu zoiets van zolang er geen medische noodzakelijkheid is blijven ze gewoon zoals ze zijn..en moet ik opletten ..
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Ik zou het ook absoluut niet doen. Zo snel gaat dat inderdaad niet. En er zijn zoveel mensen (op het forum) die reuen en teven ongecastreerd in 1 huis hebben. Ook hier. Tijdens de loopsheid zijn ze onder toezicht ook samen. Er gebeurd niks hoor. Not even close.
Dus maak je daar maar niet teveel zorgen over
Dus maak je daar maar niet teveel zorgen over

-
blondie
- Zeer actief
Geloof niet dat het een unicum is hoor.. ik ken meerdere mensen volgens mij hier ook die gewoon een loopse teef en reu in huis kunnen hebben en samen kunnen uitlaten zonder dat de reu bestijgt... ook hier ik liet ze samen uit maar zat er wel bovenop als er intenties waren.. en zijn ze uiteraard niet alleen bij elkaar in die periodeEschaenStefanie schreef:Wij hadden een reu die konden we zelfs naast een loopse roedelgenoot laten lopen en geen haar op zijn hoofd die er aan dacht om haar te besteigen (nu is dit volgens mij een unicum)
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik zou het om die reden zeker niet doen. Ik denk dat het heel weinig voorkomt dat een teef gedekt wordt door een langslopende reu in het park, en zelfs al zou het gebeuren, dan mag je toch aannemen dat de teefeigenaar niet van plan was een nest beaglekruisingen te fokken. Dus zelfs in het zeer onwaarschijnlijke geval dat het zou gebeuren, zou je met die andere baas nog kunnen overleggen om de kosten van de morning-afterpil te delen ofzo.
Voor het genante van zo'n situatie hoef je het al helemaal niet te doen, ook veel gecastreerde reuen zijn nog zeer bereid en in staat tot de daad, ook al komt er dan niks van.
En wat anderen al zeiden, gacastreerde beagles lijken wel altijd veel te dik te zijn. En dan heb ik het ook over beagles die ik elke dag in het park tegenkom en die wel voldoende beweging krijgen.
Voor het genante van zo'n situatie hoef je het al helemaal niet te doen, ook veel gecastreerde reuen zijn nog zeer bereid en in staat tot de daad, ook al komt er dan niks van.
En wat anderen al zeiden, gacastreerde beagles lijken wel altijd veel te dik te zijn. En dan heb ik het ook over beagles die ik elke dag in het park tegenkom en die wel voldoende beweging krijgen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Maar hoe reageerd Beau op loopse teven? Kay reageerd nauwelijk tot nu toe (19 maanden nu). Mano de Duitse Herder heeft in de 8 jaar dat hij volle reu was nooit echt interesse in loopse teven getoond. Zelfs niet als ze klaar voor hem gingen staan. En hoe vaak kom je een dekrijpe teef tegen komt. Ze zijn maar een paar dagen van hun loopsheid echt bereid om een dekking toe te staan. Dat moet de reu ze ook nog aanstaan. Dan moet de dekking nog lukken (heb al eens wat knullige dekkingen gezien haha) en dan moet het ook nog bevruchten.
Natuurlijk bestaat er een kans, maar het is nogal van wat dingen afhankelijk. Daarbij vind ik het zeker voor een beagle iets om even extra hard achter je oren te krabben. Beagles hebben echt snel last van overgewicht en dan vaak niet in lichte maten. Heb nu ook weer een logeetje dat echt veelste dik is en ja ook gecastreerd is. En hij is niet een uitzondering als ik het zo bekijk.
Natuurlijk bestaat er een kans, maar het is nogal van wat dingen afhankelijk. Daarbij vind ik het zeker voor een beagle iets om even extra hard achter je oren te krabben. Beagles hebben echt snel last van overgewicht en dan vaak niet in lichte maten. Heb nu ook weer een logeetje dat echt veelste dik is en ja ook gecastreerd is. En hij is niet een uitzondering als ik het zo bekijk.

-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Ik denk ook niet dat het zo snel zal gaan
ik laat mijn hond wel castreren en de dames ook helpen... James omdat hij zn zaakje toch niet nodig heeft en de dames omdat ze dan niet meer loops worden en ivm baarmoederontsteking enz.. en eigenlijk moet het ook van de stichting en asiel.
ik laat mijn hond wel castreren en de dames ook helpen... James omdat hij zn zaakje toch niet nodig heeft en de dames omdat ze dan niet meer loops worden en ivm baarmoederontsteking enz.. en eigenlijk moet het ook van de stichting en asiel.

- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou het om die reden ook niet nodig vinden. Ik heb een Ragyo, die he-le-maal enthousiast wordt van loopse teefjes en dan eventueel ook er op af sprint en niet meer luistert, maar in de zeer weinige gevallen die ik heb meegemaakt dat hij losliep en een loops teefje ook (misschien 3 keer in 4 jaar tijd) heb ik hem altijd ruim op tijd weer bij de kladden kunnen grijpen. Hij is nooit verder gekomen dan de galante heer spelen in de kennismaking.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik zou het zeker niet doen, met name omdát Beau zo'n lastige hond is. De kans is niet denkbeeldig dat hij er lastiger van wordt.
En vaak krijg je ook een probleem met teven.
Orpa heeft bijvoorbeeld met meerdere gecastreerde reuen hier een probleem, terwijl ze dat met intacte reuen echt nooit heeft.
Belangrijke vraag is inderdaad: hoe reageert hij op loopse teven? Is hij heel fanatiek?
Maar ik heb je daar nooit over gehoord, dus volgens mij valt dat best mee
Dan is het al helemaal geen reden dus.
Bovendien: als je een loopse teef hebt moet je daar op letten, klaar.
Niet jij, de eigenaar van die teef. Eigen verantwoording nemen, heet dat
En vaak krijg je ook een probleem met teven.
Orpa heeft bijvoorbeeld met meerdere gecastreerde reuen hier een probleem, terwijl ze dat met intacte reuen echt nooit heeft.
Belangrijke vraag is inderdaad: hoe reageert hij op loopse teven? Is hij heel fanatiek?
Maar ik heb je daar nooit over gehoord, dus volgens mij valt dat best mee
Dan is het al helemaal geen reden dus.
Bovendien: als je een loopse teef hebt moet je daar op letten, klaar.
Niet jij, de eigenaar van die teef. Eigen verantwoording nemen, heet dat
- rakker2000
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox - Locatie: gelderland
nou hier loop dus een teveneigenaar die vind ik weinig verantwoording
neemt voor de teef, die loop met loopse teef in een wandelgebied
(let op losloop) en die leg de verantwoording bij de reueneigenaar.
ze loop dan nog gewoon op het drukste tydstip, de reueneigenaar
moet ma op zijn/haar reu letten want zij laat gewoon haar hond
loslopen
neemt voor de teef, die loop met loopse teef in een wandelgebied
(let op losloop) en die leg de verantwoording bij de reueneigenaar.
ze loop dan nog gewoon op het drukste tydstip, de reueneigenaar
loslopen
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Nou en? Dan krijgt ze toch een nest pups. Ik zou me daar echt niet verantwoordelijk voor voelen als mijn reu een teef tegenkwam die zich hoog loops onder hem schuift. Wat denken mensen dan wel niet? En ik heb die pups toch niet dus wat kan mij het schelen.rakker2000 schreef:de reueneigenaar
loslopen
Ik vind het overigens complete onzin Hilde om die hond te castreren. Zijn karakter kan ook door jullie situatie komen. Zover ik mij herinner wil niemand in je huis die hond hebben behalve jij. Dus hoe denk je dat die hond leuk had moeten worden? Daarvoor moet hij minstens gewenst zijn want een hond voelt alles prima aan.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik zou het ook niet doen hoor, niet omdat een ander heel onverantwoordelijk zijn loopse teef los laat lopen
, het enige wat je kunt doen is je best, en daarna houdt het op, perfectie is niet van deze wereld 
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ik heb alleen maar intacte reuen, je dacht toch niet dat ik die voor een ander laat castreren???
Ik pieker er niet over, daarnaast gaat het echt niet zo snel dat je helemaal niks meer kunt doen...
De eerste keer dat mijn reu moest dekken zat ie overal behalve waar ie moest zijn...
De 2e keer wist hij prima waar hij moest zijn, maar ook dan heb je nog ruim de tijd om iets te doen mocht het ongepland zijn. Of je moet zelf op 2 km afstand lopen.
Ik pieker er niet over, daarnaast gaat het echt niet zo snel dat je helemaal niks meer kunt doen...
De eerste keer dat mijn reu moest dekken zat ie overal behalve waar ie moest zijn...
De 2e keer wist hij prima waar hij moest zijn, maar ook dan heb je nog ruim de tijd om iets te doen mocht het ongepland zijn. Of je moet zelf op 2 km afstand lopen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
tja waarom onzinnig snijden in een gezonde hond_Inge_ schreef:Ik denk ook niet dat het zo snel zal gaan![]()
ik heb intacte reuen en een intacte teef... geen probleem.
Zn zaakie heeft ie nodig voor zn hormonen, idem voor de teef...
Die zitten er niet voor niks nl.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Ik kan me bijna niet voorstellen dat je je reu hiervoor laat castreren, is het niet dat je iets aan z'n karakter hoopt te veranderen met castratie? Ik zou enorm bang zijn voor een dikkertje dap, er zijn al zo weinig slanke Beagles.
En trouwens, als dit echt de reden is dat je wilt castreren, is castreren nog steeds niet nodig. Een vasectomie (doorsnijden zaadleider) maakt ook dat hij onvruchtbaar is. Maar iets zegt mij dat dit niet de echte reden is.
En trouwens, als dit echt de reden is dat je wilt castreren, is castreren nog steeds niet nodig. Een vasectomie (doorsnijden zaadleider) maakt ook dat hij onvruchtbaar is. Maar iets zegt mij dat dit niet de echte reden is.

Linda, Izzie en Bram
- stefanie
- Zeer actief
Ik heb zelf ook buitenlandertjes en was dus 'verplicht' om ze te laten castreren. Eerste klakkeloos laten castreren maar bij de 2e wist ik inmiddels wel beter. Helaas was het bij haar wel noodzakelijk om medische/gedrags-redenen maar anders had ik het dus niet gedaan.Tara schreef:Inge, een reu kan zonder zijn zaakje, maar dat is niet hetzelfde als 'niet nodig' hebben._Inge_ schreef: ik laat mijn hond wel castreren en de dames ook helpen... James omdat hij zn zaakje toch niet nodig heeft en de dames omdat ze dan niet meer loops worden en ivm baarmoederontsteking enz.. en eigenlijk moet het ook van de stichting en asiel.
Dat zaakje heeft wel meer functies dan enkel voortplanting, en als hij ze niet nodig had gehad, dan had hij ze er niet bij geboorte bijgekregen.
Ik kan me nog voorstellen dat een stichting wil voorkomen dat er met door hen geplaatste teven gefokt gaat worden, en daarom dus voorschrijft dat ze gecastreerd moeten worden, maar dat reuen blijkbaar ook verplicht gecastreerd moeten worden vind ik wel erg ver gaan.
Ik ben niet op voorhand tegen castratie, in sommige gevallen is een hond er echt wel beter mee af, maar ik vind dat mensen er over het algemeen iets te makkelijk over denken.
Castratie is geen onschuldige ingreep, je gooit een complete hormoonhuishouding overhoop, en dat is voor een hond echt wel ingrijpend!
Zolang mijn honden zijn zoals ze zijn, en er is geen medische noodzaak voor, dan wordt er bij ons thuis geen enkele hond gecastreerd!
De teven niet, en de reu al helemáál niet!!!
Maar waarom zou een teef wel gecastreerd 'mogen' worden en een reu niet? Is voor beiden even ingrijpend.
- Sprokkeltje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 mopshondjes Sprokkeltje en Stampertje (pup) en Cody de beagle..drie paarden..
Ook ik ben niet tegen castraties, mijn reutjes zijn ook geholpen, maar dat is omdat we ook zelf teefje(s) in huis hebben.
Ik ga mijn teefje niet sterilliseren omdat er misschien wel een weggelopen reu op kan klimmen. We hebben een mega grote tuin, zo afgezet dat er geen hond in of uit kan. Als ik ga lopen met mijn honden gaat het teefje aan de lijn als ze loops is. En ik wandel een beetje buiten de gebruikelijke honden-uitlaat-tijden om zo de confrontaties uit de weg te gaan.
Nu wonen wij vrij praktisch (aan het strand, rand van het dorp) dus is dat allemaal goed te doen.
Denk dat je gewoon je hond in de gaten houdt, er niets aan het handje is.
In jouw geval zou ik het niet doen.
Ik ga mijn teefje niet sterilliseren omdat er misschien wel een weggelopen reu op kan klimmen. We hebben een mega grote tuin, zo afgezet dat er geen hond in of uit kan. Als ik ga lopen met mijn honden gaat het teefje aan de lijn als ze loops is. En ik wandel een beetje buiten de gebruikelijke honden-uitlaat-tijden om zo de confrontaties uit de weg te gaan.
Nu wonen wij vrij praktisch (aan het strand, rand van het dorp) dus is dat allemaal goed te doen.
Denk dat je gewoon je hond in de gaten houdt, er niets aan het handje is.
In jouw geval zou ik het niet doen.
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Niet doen hoor, is complete onzin. En mocht er een andere reden zijn (hopen dat ie makkelijker wordt) dan is de kans dat het daarvoor helpt ook klein. Wij hebben Quasar laten castreren om een andere reden maar tuurlijk hoopten we wel even dat het hem ook wat milder zou maken. Helaas, niets minder waar 
-
miekmiek
dat idee krijg ik ook een beetje. dat je een reden opgeeft die niet de echte reden is. hoop je iets anders te veranderen door een castratie? misschien in zijn gedrag?Zoek stok! schreef:
- Liesbeth
- Zeer actief
Ik zou het ook niet doen
. Zeker niet voor een ander. Vroeger dacht ik een stuk makkelijker over castreren, maar nu zou ik het alleen om medische redenen doen.
Als je het wilt laten doen met in je achterhoofd dat Beau gemakkelijker zou worden, dan ben ik bang dat je van een koude kermis thuiskomt.
Als je het wilt laten doen met in je achterhoofd dat Beau gemakkelijker zou worden, dan ben ik bang dat je van een koude kermis thuiskomt.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018