Nee dat kan ik snappen... biefstuk en kaviaar is qua smaken een hele slechte combinatie...Nanna schreef:Ik eet zelf ook niet iedere dag biefstuk van de haas en kaviaar.![]()
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
kosten KVV
Moderator: moderatorteam
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: kosten KVV
-
Job
- Zeer actief
Dat ligt er dan toch echt aan waar je het koopt.Badu schreef:Als ik deze reacties zo lees dan willen we allemaal het beste voer voor onze gabbertjes maar het mag niks kosten...![]()
De vraag bepaalt het aanbod en als we met z'n allen willen dat het vlees gemalen wordt omdat dat zo lekker goedkoop is, krijgen we rotzooi aangesmeerd en kunnen we ze net zo goed blikvoer gaan voeren... op den duur.
Sommige BARF leveranciers denken al dat ze zoveel mogelijk in de blender moet flikkeren om de prijs te drukken
Tot mijn verbazing zag ik dat bij Herby gemalen pens veel goedkoper is
dan een hele pens.
Ik betaal bij de slachterij maar de helft voor hele pensen dan voor gemalen pensen, dat vind ik logisch.
Ik geef dus lappen pens, niet vanwegen de prijs,
maar die tanden hebben ze niet voor niks volgens mij.
Op zondag krijgen ze gemalen vlees of hele zalmlijven,
verder altijd vlees/hart/kopvlees/strot/gevogelte of pens in een stuk.
Kippenekken sla ik voor de kleinste van 3 kg met onderbeet plat met een hamer,
vleugels knip ik ik kleine stukken voor hem.
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
- Rebble
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
flamme schreef:Bij sommigen van jullie zie ik bij de smuldier prijzen staan van 46 of 48 cent ofzo. Dat betaal ik ook, maar niet voor de compleetversie. Dat is voor de pens, vlees of kip alleen. Voor de compleet betaal ik dus meer. Ligt dat aan de supermakrt, of zijn de prijzen voor de compleetversie bij Mulder zelf ook duurder (lijkt me eigenlijk wel, maar ik vraag het toch maar)
Ik weet dat bij Super de Boer de smuldier ongeveer 20 cent duurder is. Als ik weer een voorraadje in ga slaan, doe ik dan ook even mijn boodschappen bij AH, die is sowieso toch ook goedkoper dan de super de boer en echt veel keus dicht in de buurt heb ik hier niet. Volgens mij is het zelfs zo dat de enkelvoudige versies (dus alleen vlees of alleen pens e.d.) duurder zijn dan de complete versies
Ik betaal dus 46 cent per 400gr smuldier kompleet versie dat komt voor ons neer op 23 cent per dag aan voer voor Izzy.

- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee! Verpakken gaat dan machinaal en = dus goedkoper....Job schreef: Tot mijn verbazing zag ik dat bij Herby gemalen pens veel goedkoper is
dan een hele pens.Dat is toch meer werk?
-
PattyB
Het voer wat ik geef moet wel betaalbaar blijven, maar toch goed. Kivo is goed, dus waarom is het dan erg als het wat goedkoper is dan bijvoorbeeld Duck?!
Wat Nanna zegt: Ik eet ook niet iedere dag biefstuk. Voor mij is een biefstuk al heel erg lang (jaren) geleden omdat ik het voor mezelf ook te duur vind...
Ik wil het beste voor mijn hond, maar ik geloof dat we echt niet voor haar onder doen door haar Kivo en smuldier te geven i.p.v. Duck of Carnibest..
Wat Nanna zegt: Ik eet ook niet iedere dag biefstuk. Voor mij is een biefstuk al heel erg lang (jaren) geleden omdat ik het voor mezelf ook te duur vind...
Ik wil het beste voor mijn hond, maar ik geloof dat we echt niet voor haar onder doen door haar Kivo en smuldier te geven i.p.v. Duck of Carnibest..
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik betaal voor de vlees compleet(rode) 0,68 per pakje bij de Plus,Liesbeth schreef:Het ligt idd aan de supermarkt. Appie vraagt 46 cent (ook voor kompleet), maar de Plusmarkt bv is een stuk duurder, daar is zelfs de enkelvoudige variatie duurder dan de kompleetversie bij AH.flamme schreef:Bij sommigen van jullie zie ik bij de smuldier prijzen staan van 46 of 48 cent ofzo. Dat betaal ik ook, maar niet voor de compleetversie. Dat is voor de pens, vlees of kip alleen. Voor de compleet betaal ik dus meer. Ligt dat aan de supermakrt, of zijn de prijzen voor de compleetversie bij Mulder zelf ook duurder (lijkt me eigenlijk wel, maar ik vraag het toch maar)
En voor de Pens-vlees compleet (groen) 0,48 ook bij de plus, Bij de appie kosten beide 0,46, dacht ik.
Wat de enkelvoudig kost bij plus weet ik niet, want die neem ik nooit.
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Die is hier even duur. Dus ook 48 cent. De compleetversie kost 58 cent. Vlees compleet weet ik niet, want die lust Flamme niet
(en dat voor een hond die de zilveruitjes uit mijn koude schotel jat). Ik voer dus als ik de compleetversie voer, altijd de penscompleet.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Mijn gabbertjes krijgen te eten wat ik denk dat goed voor ze is EN wat ik kan betalen... ik kan geen 10 euro per hond per dag betalen, heel simpel... Ik heb 3 grotere honden. Daarnaast vind ik dat ook totale onzin, als ze het goed doen op een bepaald voer, en je hebt nagedacht wat je voert etc. etc. etc. dan is dat absoluut niks minder dat super duur voer.Badu schreef:Als ik deze reacties zo lees dan willen we allemaal het beste voer voor onze gabbertjes maar het mag niks kosten...![]()
De vraag bepaalt het aanbod en als we met z'n allen willen dat het vlees gemalen wordt omdat dat zo lekker goedkoop is, krijgen we rotzooi aangesmeerd en kunnen we ze net zo goed blikvoer gaan voeren... op den duur.
Sommige BARF leveranciers denken al dat ze zoveel mogelijk in de blender moet flikkeren om de prijs te drukken
Ze krijgen prima brokken, en ook prima kvv. Ik betaal voor mijn smuldier compleet versie 67 cent bij de Super, (weet dat je bij de AH het voor de helft hebt maar daar kom ik nooit, zou niet weten waar die zit ook). Heb laatst Lotgering overgenomen van Liesbeth, geen idee wat me dat per kg koste maar het was in ieder geval prima betaalbaar voor mij en de hondjes vonden het lekker en deden het er goed op.
Dus centjes zijn idd. wel degelijk van belang zo af en toe, ik moet zelf nl ook nog eten... niet iedereen heeft een wereldinkomen. En het overgrote deel van mijn eten komt ook gewoon van de Aldi hoor...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
De Pens-vlees is compleet, 0,48 bij de plus.(groene pakjes)flamme schreef:Die is hier even duur. Dus ook 48 cent. De compleetversie kost 58 cent. Vlees compleet weet ik niet, want die lust Flamme niet(en dat voor een hond die de zilveruitjes uit mijn koude schotel jat). Ik voer dus als ik de compleetversie voer, altijd de penscompleet.
De vlees (compleet) kost hier bij plus, 0,68 maar bij Appie 0,46.
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Bij mij krijgen beide honden een bakje Bandit Wildmix per week a 3,35 euro per stuk. Daarnaast Izzie een halve kilo Carnibest Bio en Bram 250 gram Carnibest Bio. Die koop ik voor 4,55 euro per kilo. De rest van hun menu bestaat uit hele stukken vlees/bot/orgaan en hele prooidieren.

Linda, Izzie en Bram
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Super duur hoeft helemaal niet, maar verwacht van super goedkoop niet dat het van enige kwaliteit is...malinois schreef:Mijn gabbertjes krijgen te eten wat ik denk dat goed voor ze is EN wat ik kan betalen... ik kan geen 10 euro per hond per dag betalen, heel simpel... Ik heb 3 grotere honden. Daarnaast vind ik dat ook totale onzin, als ze het goed doen op een bepaald voer, en je hebt nagedacht wat je voert etc. etc. etc. dan is dat absoluut niks minder dat super duur voer.Badu schreef:Als ik deze reacties zo lees dan willen we allemaal het beste voer voor onze gabbertjes maar het mag niks kosten...![]()
Ze krijgen prima brokken, en ook prima kvv. Ik betaal voor mijn smuldier compleet versie 67 cent bij de Super, (weet dat je bij de AH het voor de helft hebt maar daar kom ik nooit, zou niet weten waar die zit ook). Heb laatst Lotgering overgenomen van Liesbeth, geen idee wat me dat per kg koste maar het was in ieder geval prima betaalbaar voor mij en de hondjes vonden het lekker en deden het er goed op.
Dus centjes zijn idd. wel degelijk van belang zo af en toe, ik moet zelf nl ook nog eten... niet iedereen heeft een wereldinkomen. En het overgrote deel van mijn eten komt ook gewoon van de Aldi hoor...
Ik denk dat een prijs tussen de 2 en 3 euro voor een kilo vlees okay is.
Hier vreten ze iedere dag BARF in combinatie met KVV voor in totaal zo'n 3 euro per dag. Maar goed, het zijn ukkies....
Waar ik een beetje bang voor ben - en ik zie het ook gebeuren - is dat de Herby's om aan de vraag naar goedkoop voer te kunnen voldoen, uiteindelijk alleen nog maar mixen gaan aanbieden waarvan je dan weer geen idee hebt wat je voert... zou ik heel jammer vinden.
-
Job
- Zeer actief
er staat toch keurig bij wat de verhoudingen zijn bij die mixen?
Vleesmix 1 - Zeer fijn gemalen (per kg) € 1,40
60% rundvlees, 20% kipkarkas, 20% pens.
Vaste samenstelling. (Geschikt voor groentenmix)
Vleesmix 2 - Fijn gemalen (per kg) € 1,15
Rund/schaap/geit - kopvlees/spiervlees/orgaanvlees.
Licht wisselende samenstelling. (Geschikt voor groentenmix).
En bij de botmixen staat het ook in procenten hoeveel vlees en hoeveel bot.
Nogmaals ik ben zelf niet zo van de mixen hoor,
maar kan het niet slecht noemen.
Kip van smuldier wilde ze hier dus echt niet eten,
ik vond die ook erg vet.
Kippenbouten, vleugels en nekken eten ze wel met plezier.
ik vond die ook erg vet.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
daar ben ik het dus niet mee eens... kijk alleen maar naar bijv. Bevo of Cavom t.o.v. Eukanuba. Relatief goedkoop voer, maar stukken beter dan Eukanuba.Badu schreef:Super duur hoeft helemaal niet, maar verwacht van super goedkoop niet dat het van enige kwaliteit is...malinois schreef:Mijn gabbertjes krijgen te eten wat ik denk dat goed voor ze is EN wat ik kan betalen... ik kan geen 10 euro per hond per dag betalen, heel simpel... Ik heb 3 grotere honden. Daarnaast vind ik dat ook totale onzin, als ze het goed doen op een bepaald voer, en je hebt nagedacht wat je voert etc. etc. etc. dan is dat absoluut niks minder dat super duur voer.Badu schreef:Als ik deze reacties zo lees dan willen we allemaal het beste voer voor onze gabbertjes maar het mag niks kosten...![]()
Ik denk dat een prijs tussen de 2 en 3 euro voor een kilo vlees okay is.
Hier vreten ze iedere dag BARF in combinatie met KVV voor in totaal zo'n 3 euro per dag. Maar goed, het zijn ukkies....
Waar ik een beetje bang voor ben - en ik zie het ook gebeuren - is dat de Herby's om aan de vraag naar goedkoop voer te kunnen voldoen, uiteindelijk alleen nog maar mixen gaan aanbieden waarvan je dan weer geen idee hebt wat je voert... zou ik heel jammer vinden.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Ik denk dat het bij vlees net wat anders ligt. Bij brokken betaal je veel voor de naam en de marketingkosten die ze maken. Maar KVV's zijn wat merkbeleving betreft nog niet zo ontwikkeld. Het gaat om de verhouding spiervlees/orgaan en of ze wel of niet echte botten gebruiken. Ik durf toch wel te stellen dat er een flink kwaliteitsverschil is tussen Smuldier en Bandit (die ook nog biologisch vlees gebruikt). Maar het prijsverschil is dan ook enormmalinois schreef:
daar ben ik het dus niet mee eens... kijk alleen maar naar bijv. Bevo of Cavom t.o.v. Eukanuba. Relatief goedkoop voer, maar stukken beter dan Eukanuba.

Linda, Izzie en Bram
- Joepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff
Die van mij krijgt 6 ons Carnibest op een dag.
Hij is 70 kilo en heeft hier genoeg aan anders wordt hij te dik.
Ik zat er zelf ook over te denken om Lotgering te gaan proberen.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar als het aanbod ten koste gaat uiteindelijk van de grote stukken vlees dan vind ik dat jammer...Job schreef:er staat toch keurig bij wat de verhoudingen zijn bij die mixen?
ik vond die ook erg vet.
Als ik lever bestel dan wil geen gemalen lever en dat is wat ik nu wel in de vriezer heb liggen...
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
malinois schreef: daar ben ik het dus niet mee eens... kijk alleen maar naar bijv. Bevo of Cavom t.o.v. Eukanuba. Relatief goedkoop voer, maar stukken beter dan Eukanuba.
Ja... er zal ongetwijfeld prijsverschil tussen verschillende merken brokken bestaan...
-
Job
- Zeer actief
Kan je dan geen slachterij in de buurt zoeken en het vlees daar afnemen?Badu schreef:Maar als het aanbod ten koste gaat uiteindelijk van de grote stukken vlees dan vind ik dat jammer...Job schreef:er staat toch keurig bij wat de verhoudingen zijn bij die mixen?
ik vond die ook erg vet.
Als ik lever bestel dan wil geen gemalen lever en dat is wat ik nu wel in de vriezer heb liggen...
Ik heb 2 slachterijen waar ik mijn vlees vandaan haal,
kakelvers en net zo groot als ik het zelf wil.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
en kwaliteitsverschil, bevo en cavom zijn beiden stukken beter dan EukanubaBadu schreef:malinois schreef: daar ben ik het dus niet mee eens... kijk alleen maar naar bijv. Bevo of Cavom t.o.v. Eukanuba. Relatief goedkoop voer, maar stukken beter dan Eukanuba.
Ja... er zal ongetwijfeld prijsverschil tussen verschillende merken brokken bestaan...

-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Dat zou ik idd érrug fijn vinden en helemaal niet afslaan.Badu schreef:Als ik deze reacties zo lees dan willen we allemaal het beste voer voor onze gabbertjes maar het mag niks kosten...
Ik heb bepaalde zaken gratis. Ik kan dergelijke zaken ook in de winkel kopen, stukke zalm is makkelijk 15 euro de kilo ofzo, maar euh... ik bedank daar toch vriendelijk voor hoor.
Alsof ik ga lopen betalen als dat voor hetzelfde geld niet nodig is
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Joepie schreef:Die van mij krijgt 6 ons Carnibest op een dag.
Weet je zeker dat hij hier genoeg aan heeft?
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
De hond van mijn ouders weegt ook 70 kilo. Is een Leonberger. En die krijg per dag 350 gram brokjes, of 500 gram pens per dag. Tussendoor krijg hij een halve appel en 2 pensstaafjes. En hij is niet te dun. Blijkbaar staan sommige grote rassen er om bekend dat ze niet veel eten. Van de leonberger weet ik dat. Dat heb ik gelezen in de leonvaria en heeft de fokker van de hond me verteld. Hoe het bij andere rassen is weet ik niet, maar ik kan me er dus zeker wel wat bij voorstellen.
Onderling zit er ook nogal wat verschil in trouwens. Escan krijgt qua KVV een kilo per dag. Mika (maar da's een flatcoated) 400 gram. Ze zijn beiden even zwaar. Flamme zit er een beetje tussenin. Die krijg 600 gram. Ze is eigenlijk een beetje aan de dunne kant, maar dat doe ik extra vanwege haar ED.
Onderling zit er ook nogal wat verschil in trouwens. Escan krijgt qua KVV een kilo per dag. Mika (maar da's een flatcoated) 400 gram. Ze zijn beiden even zwaar. Flamme zit er een beetje tussenin. Die krijg 600 gram. Ze is eigenlijk een beetje aan de dunne kant, maar dat doe ik extra vanwege haar ED.
- Joepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff
Ja hier heeft hij genoeg aan.rose schreef:Joepie schreef:Die van mij krijgt 6 ons Carnibest op een dag.
Wat weinig, mijn labrador van bijna 38 kg eet tussen de 6 en 7 ons per dag en is zeker niet te dik.
Weet je zeker dat hij hier genoeg aan heeft?
En volgens de da is hij net nog niet te dik.
Maar hij is wel gecastreerd .