Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat moet ik geloven

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Jessica26
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Flatcoatet retriever

Wat moet ik geloven

Ongelezen bericht door Jessica26 »

Ik was laatst in een dierenwinkel samen met pup Kaya om een nieuwe halsband te kopen...
Er kwam een dame naar me toe en die zei oh wat een leuk hondje hoe heet ze hoe oud is ze
en hoe gaat het met haar ze stond op en zag dat ze een voedingsconsulente was die ingehuurd was door de winkel...

Ze zei mag ik vragen wat voor voer je geeft ik zei nou eerst kreeg ze Bonzo maar nu Pedigree
Ohh zei ze maar dat is helemaal niet goed daar zit veel zout in granen en verkeerde eiwitten nou ik schrok ervan want ik wist dat helemaal niet :N:

Ik zei wat kan ik dan beter nemen toen zei ze eukanuba daar zit minder zout in en is een veel beter voer voor je hond dus wij een zak meegenomen ik kreeg ook meteen korting dus leuk om eens te kijken of het bevalt...

Nu liep ik vandaag weer in de dierenwinkel en toen kwam er een hondendieetiste naar me toe en die raadde mij het voer van Hill's Sience Plan aan ik dacht eerst ja dag ik ga niet weer haar laten wennen aan ander voer maar die vrouw zei dat eukanuba veelste vet en zout was ..
Nu ik kreeg met alle kortingen 20 euro korting dus ik dacht oh ja ik probeer het wel uit maar nu vraag ik me af is dat verschil tussen hill's sience plan en eukanuba echt zo groot of maakt het allemaal niks uit ik wila alleen maar het beste voor me hond kan ik deze 2 voeren ook om en om geven???
Of heb ik me weer eens wat aan laten smeren

Wie heeft advies wel voer?????
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Re: Wat moet ik geloven

Ongelezen bericht door Machie »

Mijn advies zou KVV zijn (compleet vers voer)
Stukken beter dan brokken vind ik :)
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Volgens mij zijn dat nou net twee merken die niet echt ver uit elkaar qua kwaliteit liggen en Eukanuba is zeker niet te zout of te vet is mijn ervaring.

Ik voer al sinds 1998 Eukanuba en ben altijd zeer tevreden en ik adviseer de pupkopers dan ook hetzelfde te voeren. Als zij echter in hun omgeving minder goed aan Eukanuba kunnen komen dan adviseer ik juist Hills...............
Maar ja, die mevrouw werd waarschijnlijk door Hills betaald ;-)

Wat de eerste twee merken betreft Bonzo en Pedigree daar ben ik iets minder enthousiast over maar dat is ook afhankelijk van het ras voor een grote hond zal ik het niet aanraden omdat die waarschijnlijk wat te kort komt. Ik heb ooit Pedigree gevoerd en toen dat werd overgenomen door een Spaans bedrijf (infini of zo iets) is de betere variant verdwenen en is er nu alleen nog de goedkopere brok beschikbaar.
Bij deze brok kregen mijn honden(alle 9 !) slappe onntlasting en hadden veel meer honger dan voorheen.
Sandra
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Machie schreef:Mijn advies zou KVV zijn (compleet vers voer)
Stukken beter dan brokken vind ik :)
Mijn idee :ok: hier krijgen ze nooit brok, ik heb het niet eens in huis :wink:
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Jessica26 schreef:Ik was laatst in een dierenwinkel samen met pup Kaya om een nieuwe halsband te kopen...
Er kwam een dame naar me toe en die zei oh wat een leuk hondje hoe heet ze hoe oud is ze
en hoe gaat het met haar ze stond op en zag dat ze een voedingsconsulente was die ingehuurd was door de winkel...

Ze zei mag ik vragen wat voor voer je geeft ik zei nou eerst kreeg ze Bonzo maar nu Pedigree
Ohh zei ze maar dat is helemaal niet goed daar zit veel zout in granen en verkeerde eiwitten nou ik schrok ervan want ik wist dat helemaal niet :N:

Ik zei wat kan ik dan beter nemen toen zei ze eukanuba daar zit minder zout in en is een veel beter voer voor je hond dus wij een zak meegenomen ik kreeg ook meteen korting dus leuk om eens te kijken of het bevalt...

Nu liep ik vandaag weer in de dierenwinkel en toen kwam er een hondendieetiste naar me toe en die raadde mij het voer van Hill's Sience Plan aan ik dacht eerst ja dag ik ga niet weer haar laten wennen aan ander voer maar die vrouw zei dat eukanuba veelste vet en zout was ..
Nu ik kreeg met alle kortingen 20 euro korting dus ik dacht oh ja ik probeer het wel uit maar nu vraag ik me af is dat verschil tussen hill's sience plan en eukanuba echt zo groot of maakt het allemaal niks uit ik wila alleen maar het beste voor me hond kan ik deze 2 voeren ook om en om geven???
Of heb ik me weer eens wat aan laten smeren

Wie heeft advies wel voer?????
Wat voor gevoel heb je er zelf bij??? :wink:
Die zgn consulenten, adviseurs, dieetisten etc praten alleen voor hun werkgever.

Advies vind ik lastig te geven. Ik ben zelf niet voor brokken (ook niet echt tegen), maar ik kan me voorstellen dat iemand het niet ziet zitten om vers te voeren. Probeer je in te lezen. In deze rubriek zijn al heel veel tips te lezen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Jessica26
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Flatcoatet retriever

Ongelezen bericht door Jessica26 »

bedankt voor de reactie

Ja het word een grote hond dus die vrouw zei al je hebt goed voer nodig

Maar ik zou dit ook prima af kunnen wisselen met eukanuba op het moment dat hills op is

of gaat de pup daar iets van merken???
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik ben natuurlijk bevooroordeeld maar ik zou geen van beide merken geven en overstappen op een of ander vers voer.
Kun je in kant en klaar-vorm krijgen maar je kunt het ook helemaal zelf samenstellen.
Als je toch brok wilt blijven voeren zou ik iets van Farmfood,Biofood of zo geven;daar zitten geen conserveringsmiddelen enz in terwijl de voornoemde merken daarvan barsten.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Ody
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ody »

Ik denk niet dat Hills en Eukanuba erg veel van elkaar verschillen, maar ik vind het beide geen geweldige brokken die wel een hele dikke prijs hebben. Maar ze zijn igg beter dan Bonzo en Pedigree.
Snuffel hier eens rond over informatie. :wink:
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ody schreef:Ik denk niet dat Hills en Eukanuba erg veel van elkaar verschillen, maar ik vind het beide geen geweldige brokken die wel een hele dikke prijs hebben.
Ik geef kvv en af en toe brokken, en ben met de brok overgestapt van Royal Canin (ook zo'n loeiduur merk) op Prins, ook een goeie brok, en ze vinden het lekker.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

Eukanuba en Hill's verschillen idd niet zo veel van elkaar

Bonzo en Pedigree, tsja das gewoon troep!

Natuurlijk proberen die mensen jou een bepaald merk aan te smeren! daar verdiennen hun weer lekker mee

Ga is op je gemakkie kijken wat JIJ wil (zonder hulp van een bevooroordeeld persoon)
en als ze dan nog eens van die mensen in de winkel hebben staan zeg je gewoon: nee bedankt! :ok:
Afbeelding
fleurie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder

Ongelezen bericht door fleurie »

Liesbeth schreef:[Wat voor gevoel heb je er zelf bij??? :wink:
Die zgn consulenten, adviseurs, dieetisten etc praten alleen voor hun werkgever.
Precies! Je eigen gevoel volgen en op het oog voeren, kijk waar je hondje het goed op doet, glanzende vacht, vitaal, goede ontlasting (niet teveel en te vaak ook)
Echt slecht voer bestaat tegenwoordig niet, het voldoet sowieso aan bepaalde normen, of dat nou brok is of kvv.
Afbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

ik voer kvv en brok (select gold een merk uit duitsland) en ben tevreden over mijn brok..

van pedigree was ie aan de schijt en scheet ie volgens mij alles uit wat ie binnen kreeg... dus daar was ik snel vanaf..
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

het is in ieder geval; goed dat je van bonzo en pedigree af bent.

ik vind hills en eukanuba wel ok maar schandelijk duur. als ik jou was zou ik farmfood of cavom geven. een goede brok zonder gekke toevoegingen die enorm betaalbaar is :ok:
Afbeelding
Priscill@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Priscill@ »

Ik gaf ook altijd hills aan mijn hondjes maar ben nu al weer een tijdje overgestapt op farmfood brokken en vers vlees van farmfood en ze doen het hier echt veel beter op. Als je alleen brokken wil voeren zou zowieso wel een geperste brok kiezen, daar zitten alle vitaminen nog in.
Groetjes Priscilla en pootjes van Bailey, Breezer, Brandy, Bourbon en Bacardi

Afbeelding
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Ik zou ook kvv aanraden of een goede geperste brok zoals farmfood en eerder genoemde merken. Kost ongeveer de helft van de brokken die ze je aanraden en er zitten geen toegevoegde smaak,geur en kleurstoffen in. :ok:
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Ik zou ook, áls je perse brok wil geven, een natuurlijke brok geven. Farmfood ofzo. Maar liever nog versvlees.

Ik heb altijd zo'n hekel aan dit soort quasi-deskundigen die zich verdekt ophouden in winkels en dan 'even een praatje komen maken' en je gelijk onder het mom van 'een goed advies' prekend voor eigen parochie vanalles aan willen smeren.

Ik had het laatst in een of ander tuincentrum. Gelukkig had ze op mijn antwoord 'versvlees en barf' redelijk snel door dat het onbegonnen werk was. 'oh, dat is verspilde moeite he?'.

eh. ja. inderdaad ja.
Meike
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee rasloze hondjes

Ongelezen bericht door Meike »

De dure merken van grote commerciele bedrijven zoals Mars International (pedigree) en Procter & Gamble (Eukanuba) vertrouw ik nooit zo. Ten eerste geven ze waarschijnlijk meer om winst dan om kwaliteit en ten tweede doen ze geheimzinnig over hun ingredienten.

Daarnaast is de prijs-kwaliteitverhouding belachelijk.

Ook ik zou kvv aanraden, als je brok wilt kun je in het volgende overzicht zien welke brokken goed zijn: http://brokkenvergelijken.wordpress.com
Bedenk dat een hoger vleespercentage beter is en tarwe is vaak lastig te verteren (veel honden zijn hier gevoelig voor).
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Zoals door anderen ook al genoemd, zou ik Cavom of Farmfood gaan geven en het daar bij houden (dus niet elke maand gaan wisselen :wink: ). Je kunt je er zelf natuurlijk ook eens in gaan verdiepen. Er staat genoeg op internet over hondenvoeding.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Kimsjen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Kimsjen »

Wij voeren altijd Royal Canin, daar zijn we echt zeer tevreden over. Vrienden van ons voeren Eukanuba, daar doen hun hond het ook zeer goed op. Wanneer je hond het goed doet op Eukanuba of Hills moet je het gewoon blijven voeren. Het is in het begin een beetje "aftasten" naar goed voer. Geen hond is hetzelfde. Succes ermee!
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

Ik zou zeggen Kvv,
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Ik geef zelf Smolke en Carocroc, en die merken bevallen hier uitstekend en zijn zeker goedkoper dan Eukanuba of Hills.
Persoonlijk ben ik niet zo weg van Pedigree, Bonzo, Eukanuba... allemaal merken waar veel om te doen is geweest. Hills ken ik niet.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ben ik de enige die grote vraagtekens bij die dierenwinkel zet? Voedings"deskundigen" (of gewoon reclamemakers) uitnodigen is prima, maar hou het dan wel bij het merk waar jij als winkel achter staat.
De winkel zou bij mij op de zwarte lijst komen in elk geval :pffff:
René

Ongelezen bericht door René »

-
Laatst gewijzigd door René op 21 jun 2010 23:56, 1 keer totaal gewijzigd.
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Ik heb ook veel gezocht naar de goede brok. Farmfood en cavom willen ze hier echt niet eten. Wat ze wel lekker vinden is Doglovers Gold.kun je alleen via internet bestellen. En zelfs mijn teefje die geen brokken zegt te lusten eet deze gelukkig wel. Hierin zitten geen granen ed.
Afbeelding
gevni havanezers
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

René schreef:Hallo allemaal,

Floor is begonnen met Kiddo brokken en een warme hap tussen de middag. Toen ze 2 jaar oud was ontwikkelde ze een voedselallergie. Helemaal niet erg, gewoon overgestapt naar Kiddo Lamsvlees en rijst. Later is Floor overgestapt op Eukanuba. Daar krijgt ze nu wat een beetje vlees (uit blik) bij. Voor het lekkers. Ik ben zeer tevreden over Eukanuba! Het sloot goed aan op een hond die dagelijks 2-3 uur in het park of op het strand rende, in topconditie was en sluit nu aan op haar oude dag. Ik ben van mening, dat goed voer kan bijdragen aan de gezondheid (en levensduur) van je hond.

René

Floor is natuurlijk ook gek op spercieboontjes, worteltjes, pannenkoeken, tomatensoep! Maar welke hond houdt daar nou niet van? En het is nog gezond ook! :lol1:
Geintje.. hoop ik toch??

Suzanne
René

-
Laatst gewijzigd door René op 21 jun 2010 23:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Hanneke2
Zeer actief

Taaitaaipopjes en pepernoten zijn al niet zo gezond voor mensen die 2 x per dag hun tanden poetsen...

En tomatensoep zouden ze hier best lekker vinden, maar dat lijkt me veel en veels te zout voor een hond.

Restjes groente krijgen ze hier ook, daar vind ik weer niks mis mee.
René

-
Laatst gewijzigd door René op 21 jun 2010 23:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Hanneke2
Zeer actief

René schreef:Ach, alles met maten. Ze krijgt geen zak pepernoten :mrgreen: 1 of 2 stuks! En dat misschien 2 keer per jaar. Ik eet eens per jaar een hele zak achter elkaar op. Zodra er pepernoten in de winkel liggen, neem ik ze. Zo vlak na de zomervakantie en dat is het dan.

En dat schepje tomatensoep eens in de maand (zonder bouillonblokje hoor). Als ze daar nou zo gek op is... Ze gaat nu ook weer dingen lekker vinden, die ze als pup ook lekker vond. Zoals zaterdag een halve pannenkoek met warme melk. Oh oh, ze bleef die bak aflikken! :I:
Okee, maar uit je andere topic:
Met het hele verhaal naar de DA geweest. Die concludeerde doodleuk, dat haar hartje en longen prima klinken. En een prikje anabolen (1 x per 3 maanden) en starten met Cortaphen forte 50 mg. 2 x daags 1 tablet. Ze mag 3 x daags 1 tablet. Ik was er eigenlijk niet zo'n voorstander van, maar goed...je doet het hè als bezorgde baas. Resultaat: veel drinken, veel plassen, dus vaker naar buiten. En dat gaat nou juist zo slecht!
En als ik dat lees, zou ik liever die ouwe nieren belasten met pijnstilling dan met tomatensoep...
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

Als je al brok geeft; farmfood en anders kvv,hier krijgen ze alleen kvv, doen ze het prima op :ok:
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”