Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wie heeft er een pup van broodfok/oostbloklanden
Moderator: moderatorteam
- rubyred
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
- Aantal honden: 3
Re: wie heeft er een pup van broodfok/oostbloklanden
Ik heb een basset gehad afkomstig van een backyard breeder, of ook wel broodfokker.
Gekocht in een dierenwinkel en ontzettend veel ellende mee gehad zowel gedrag als medisch maar hield toch heel veel van hem. Hij heeft ons ontzettend veel gekost, meer dan een show kwaliteit hond. Ik ben erachter gekomen wie de fokker was. (dankzij Bassethound rescue) Op een gegeven moment had de fokker een verhaal over brand etc. en alle vrouwtjes bassets werden bij de basset rescue gebracht die er in trapten. (dweilen met kraan open)
De vrouwtjes waren gewoon te oud/ziek om nog mee te fokken en dat hele verhaal over brand was verzonnen. De fokker had een paar maanden later weer jonge teefjes waar die nu weer lekker mee aan het doorfokken is want in diezelfde dierenwinkel zijn weer van die 'misvormde' Basset hond puppies. Ik heb er in ieder geval van geleerd, voor mij nooit meer een hond van een broodfokker, alleen van fokkers die geregistreerd zijn bij ckc.
Gekocht in een dierenwinkel en ontzettend veel ellende mee gehad zowel gedrag als medisch maar hield toch heel veel van hem. Hij heeft ons ontzettend veel gekost, meer dan een show kwaliteit hond. Ik ben erachter gekomen wie de fokker was. (dankzij Bassethound rescue) Op een gegeven moment had de fokker een verhaal over brand etc. en alle vrouwtjes bassets werden bij de basset rescue gebracht die er in trapten. (dweilen met kraan open)
De vrouwtjes waren gewoon te oud/ziek om nog mee te fokken en dat hele verhaal over brand was verzonnen. De fokker had een paar maanden later weer jonge teefjes waar die nu weer lekker mee aan het doorfokken is want in diezelfde dierenwinkel zijn weer van die 'misvormde' Basset hond puppies. Ik heb er in ieder geval van geleerd, voor mij nooit meer een hond van een broodfokker, alleen van fokkers die geregistreerd zijn bij ckc.
- rubyred
- Zeer actief
Waarom we toen zo'n pup hadden gekocht?
Omdat we niet veel geld hadden, weinig over de honden fokker wereld wisten, en vriendin vertelde dat er toch zo'n leuke Basset pup in de winkel zat..................Lewis was zijn naam, zijn leventje was kort zijn pijn groot.
Omdat we niet veel geld hadden, weinig over de honden fokker wereld wisten, en vriendin vertelde dat er toch zo'n leuke Basset pup in de winkel zat..................Lewis was zijn naam, zijn leventje was kort zijn pijn groot.
- Joepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff
- Aantal honden: 1
Een vriendin van mij heeft een hond van een zogenoemde puppyranch.
Volgens mij kwam hij uit Friesland.
Het is een Golden Retriever en toen ze hem kreeg was hij wel erg klein dus nooit geen 8 weken.
Hij is nu 8 jaar en stijf van de atrose.Wel verschrikkelijk lief.
Ik sta eerlijk gezegt ook niet helemaal voor mezelf in.Ik heb bijna een hond uit Griekenland meegenomen maar dat lukte toen niet.En als ik die puppies in de dierenwinkel zie dan denk ik van ja zo'n beestje kan er helemaal niets aan doen en het is toch weer een levend wezentje.
Laatst waren er Franse Bulldog puppies en de troep zat in hun ooghoekjes.
Dan zeg je er wat van en zo'n grietje van een jaar of 18 zegt dan dat ze er naar zullen kijken maar eigenlijk weet je al dat er toch niets mee gebeurd.
Volgens mij kwam hij uit Friesland.
Het is een Golden Retriever en toen ze hem kreeg was hij wel erg klein dus nooit geen 8 weken.
Hij is nu 8 jaar en stijf van de atrose.Wel verschrikkelijk lief.
Ik sta eerlijk gezegt ook niet helemaal voor mezelf in.Ik heb bijna een hond uit Griekenland meegenomen maar dat lukte toen niet.En als ik die puppies in de dierenwinkel zie dan denk ik van ja zo'n beestje kan er helemaal niets aan doen en het is toch weer een levend wezentje.
Laatst waren er Franse Bulldog puppies en de troep zat in hun ooghoekjes.
Dan zeg je er wat van en zo'n grietje van een jaar of 18 zegt dan dat ze er naar zullen kijken maar eigenlijk weet je al dat er toch niets mee gebeurd.
-
Ayurveda
- Zeer actief
Waarom heb je zo'n pup gekocht?(niet de bedoeling aan te vallen), heb er zelf helaas eentje
Mijn vriend heeft hem gekocht (Bikkel de mops), zijn familie haalde daar altijd honden...
Van welke kennel komt je hond, bv stad opnoemen, als kennelnaam niet mag gezegt worden
Klein Amerika in Belgie (een dierenwinkel)
Welk land overgebracht, bv tchegie of zo.
Hij heeft een Slowaaks pasport
Welke problemen als pup
Geen zover ik weet
Denk je dat er met paspoort gesjoemeld is?
Weet ik niet, in princiepe zitten alle (officiele nier gekopierde) stickertjes in zn pasport, zowel uit slowakije als belgie.
Mijn vriend heeft hem gekocht (Bikkel de mops), zijn familie haalde daar altijd honden...
Van welke kennel komt je hond, bv stad opnoemen, als kennelnaam niet mag gezegt worden
Klein Amerika in Belgie (een dierenwinkel)
Hij heeft een Slowaaks pasport
Welke problemen als pup
Geen zover ik weet
Weet ik niet, in princiepe zitten alle (officiele nier gekopierde) stickertjes in zn pasport, zowel uit slowakije als belgie.

- gabje32
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): King Charles Cavalier Spaniel
schelsey schreef:Ben een beetje op zoek naar verhalen van mensen die ook een pup van de broodfok hebben met gezondheidsproblemen of groeiachterstand/te laag gewicht en hoe het nu met de hond gaat.
paar vragen
Waarom heb je zo'n pup gekocht?(niet de bedoeling aan te vallen), heb er zelf helaas eentje
Het was 1993 en mijn vriend en ik wilden graag een hondje/puppie. Een collega van vriendlief wist nog wel een goed adresje waar leuke pups te koop waren. Dit bleek een dierenwinkel in Schiedam te zijn waar kittens en puppies werden verkocht. Anno 1993 was het lastig om informatie te vinden over goede fokkers en wij wilden 'gewoon een hondje' geen rashond. Dus kwamen wij automatisch uit bij een dierenwinkel...
Wij betaalden 400 gulden voor onze puppie.
Dierenwinkel in Schiedam. Jaren later werd deze winkel genoemd bij een TV-programma over broodfokkers en de handel in puppies. Tchegie ???? Oh je bedoelt Tjechië denk ik ? Wij hebben geen idee waar ons hondje vandaan kwam. Zeer wrs wel ergens uit het oostblok. Het dierenpaspoort was van een dierenarts in Schiedam, maar ja. Met een nieuwe lading pups is het gemakkelijk om even langs te gaan bij de dierenarts voor een check-up.
Welke problemen als pup
Geen lichamelijke problemen. Wij hebben het idee, dat ze als kleine pup goed is verzorgd. Ze zag er goed verzorgd uit (net zoals de andere brusjes in het nest) en had geen lichamelijke problemen. Ook nooit gehad eigenlijk. Uiteindelijk is ze verleden jaar gestorven, op 16 jarige leeftijd ivm nierfalen.
Wel was ons al snel duidelijk, dat ze zeer wrs de eerste weken heeft doorgebracht in een kennel of schuur. In ieder geval niet in huis. Alles was vreemd en eng. Bij ieder geluidje werd er geblafd en wij hebben dit haar nooit kunnen afleren. Heel frustrerend geweest voor ons allemaal en ik heb regelmatig op het punt gestaan om te zeggen 'de hond eruit of ik', zo gek werd ik van het continue blaffen. Ondanks trainingen etc.
Uiteindelijk bleek een blafband wel te helpen (nee, ik wil hierover op dit moment geen discussie)
Nee, dat klopte wel. Maar een paspoort zegt natuurlijk helemaal niks over et hondje en of er goed voor is gezorgd. Ze was in ieder geval wel geënt en ontwormd, althans...volgens het paspoort![]()
bedankt
Laatst gewijzigd door gabje32 op 20 jun 2010 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes, Gabrielle

Je moet niet alles lezen, wat je gelooft....

Je moet niet alles lezen, wat je gelooft....
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Ik was helemaal vergeten dat ik toen deze vraag stelde hier, nu zie ik de vraag terug boven staan en viel mijne frank
de pup is ondertussen al 2 jaar en 4 maanden en leeft nog altijd maar is wel paar maanden erg ziek geweest tot bijna dood, is er door gekomen en laatste jaar gaat het eigenlijk goed vergeleken met toen ze puber was, mooie hond geworden van 37 kilo maar wel enorme slechte heupen, bij draf slaagt de rechtpoot tegen de linker dus dan weet je het wel zeker maar dierenarts verzekerde me dat ze geen pijn heeft
Ik heb niet alles gelezen, weet dus niet of ik had vermeld dat de hond eigenlijk van mijn zoon was, ikzelf was meegegaan naar die fokker en wist dat er iets niet klopte maar hoopte toch dat mijn gevoel niet juist was, helaas dus wel want ondertussen heb ik al ongelooflijk veel verhalen gelezen op internet over deze fokker en honden die ervandaan komen.
weet het niet waarom ik toen haar niet terug gaf en mijn gevoel volgde, misschien omdat mijn zoon haar zo graag wilde; ik denk ook dat ik het niet echt geloofde, al die verhalen over die fokkers, pas daarna echt me mee bezig gehouden met veel op te zoeken en lezen over broodfok, zelf verhalen dus gevonden van mensen met zo'n honden is het een les geweest, een trieste les natuurlijk.
mensen zullen pas stoppen met daar honden te kopen als ze zoals ik een slechte ervaring ermee hebben, die mensen gaan dan geen broodfok hond meer kopen
de volgende pup zal van een goede fokker komen maar dat duurt nog erg lang want zal pas opnieuw beginnen als er 2 honden overleden zijn, kan dus hopelijk nog jaren duren maar wil even geen nieuwe honden meer momenteel, 3 is meer dan genoeg
de pup is ondertussen al 2 jaar en 4 maanden en leeft nog altijd maar is wel paar maanden erg ziek geweest tot bijna dood, is er door gekomen en laatste jaar gaat het eigenlijk goed vergeleken met toen ze puber was, mooie hond geworden van 37 kilo maar wel enorme slechte heupen, bij draf slaagt de rechtpoot tegen de linker dus dan weet je het wel zeker maar dierenarts verzekerde me dat ze geen pijn heeft
Ik heb niet alles gelezen, weet dus niet of ik had vermeld dat de hond eigenlijk van mijn zoon was, ikzelf was meegegaan naar die fokker en wist dat er iets niet klopte maar hoopte toch dat mijn gevoel niet juist was, helaas dus wel want ondertussen heb ik al ongelooflijk veel verhalen gelezen op internet over deze fokker en honden die ervandaan komen.
weet het niet waarom ik toen haar niet terug gaf en mijn gevoel volgde, misschien omdat mijn zoon haar zo graag wilde; ik denk ook dat ik het niet echt geloofde, al die verhalen over die fokkers, pas daarna echt me mee bezig gehouden met veel op te zoeken en lezen over broodfok, zelf verhalen dus gevonden van mensen met zo'n honden is het een les geweest, een trieste les natuurlijk.
mensen zullen pas stoppen met daar honden te kopen als ze zoals ik een slechte ervaring ermee hebben, die mensen gaan dan geen broodfok hond meer kopen
de volgende pup zal van een goede fokker komen maar dat duurt nog erg lang want zal pas opnieuw beginnen als er 2 honden overleden zijn, kan dus hopelijk nog jaren duren maar wil even geen nieuwe honden meer momenteel, 3 is meer dan genoeg
-
DjockPuck
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Jack Russels
Re:
doggy schreef:Ja,dat is zo.Mirabella schreef:ja die gedachte heb ik nu ook.... als ik een tweede hond wil (of in een hopelijk verre toekomst) een andere hond, dan idd het asiel of een ras vereniging... de schrik blijft er wel in zitten als je er achter komt waar ze weg komt:(
Gelukkig heeft ze het bij jou goed
Dat was wel mijn insteek toen ik bewust op Marktplaats ging zoeken.
Dan ga ik er eentje of twee een goed huis geven.
Ik heb twee JRT van Marktplaats afgehaald. Allebei wel een pretnestje.
Eentje uit Oss en eentje uit Bakkeveen...
Allebei gelukkig tot nu toe gezond.
Groetjes Willy, Djock en Puck

-
DjockPuck
- Zeer actief
Re: Re:
Het had hier niet met desinteresse te maken hoor. Maar gewoon met een erkende maar erg foute fokster.Martijn schreef:Dat is de hele markt voor broodfokkers. Mensen die zich nergens in verdiepen voor ze een pup gaan halen.Mirabella schreef:er zijn altijd mensen die je er op aan vallen. ik ben tegen broodfok, maar had me voor de tijd er niet echt diep in verdiept.
Ik irriteer me altijd kapot aan die "Ach ja, kan gebeuren logica".
Ik vind dat echt niet minder grof en crimineel dan wat de fokker van die hondjes doet.
Iemand die ook maar de allerminste interesse heeft kijkt toch even rond? Even op internet kijken, even naar de dierenbescherming bellen of op straat iemand aanschieten die duidelijk gelukkige honden heeft en je had binnen twee minuten kunnen vragen waar je een pup kunt kopen en je had geweten dat er ook slechte plekken zijn.
Als de aller- allerminste interesse er niet eens is vraag ik me af waarom je überhaupt een hond wil.
Het is niet oké om zomaar honden te gaan kopen zonder voorbereiding. Ongeacht waar je dat doet.
De koper van een broodfokpup is zelf geen slachtoffer maar mededader. De enige motivatie die je dan hebt is je eigen hebberigheid.
Niet weten is ook een keuze. Zeker als het zo makkelijk is om informatie in te winnen.
Die gewoon niet thuis gaf toen ik aan de bel trok.
Dus in mijn opinie gaf een stamboom in dit geval geen sodemieter.
Ik heb er nu twee van een pretnestje en die bevallen goed. Heb ik echt wel goed over nagedacht. Twee heerlijke bengels.

- rubyred
- Zeer actief
Asiels hebben juist heel veel honden afkomstig van broodfok.
- Dolfine
- Actief
- Mijn ras(sen): Maltezer/Shih Tzu
- Contacteer:
Wij zijn een paar weken geleden gaan kijken bij pups. was een prachtige site, wij er naar toe, was het adres een winkel, oei. Daar binnen gekomen moesten we eerst onze handen wassen en zagen toen de hondjes. Er was een betegelde ruimte met 4 hokken, daaron zaten pups van verschillende rassen. De hokken waren erg schoon, voerbakken schoon, water bakken gevuld met schoon water. Pups waren levendig, geen vieze oogjes en kropen bijna in je armen. We konden vertellen dat we nog even wachten met een pup komen, maar ons even wilden informeren. Was wel moeilijk, je zou de droppies zo meenemen. Weer thuis gekomen toch even de naam van de winkel en adres ingetoetst, zijn er een aantal jaren geleden daar veel zieke hondjes vandaan gekomen. TV progamma Radar heeft er ook 2 daar gekocht met een geheime camera, 1 van de pups was een dag later doodziek en stierf aan parvo. De verkoper is voor de rechter geweest, maar vrij gesproken. Ondanks dat ik de hondjes schattig vond, echt waar en ze er ook goed gezond uit zagen waag ik me er niet aan. Maar ja, wel zei iemand, die hondjes moeten toch ook een kans hebben? Klopt, maar niet hier. We hebben nu een nestje op het oog die gewoon thuis zijn bevallen, kindertjes er om heen etc. We krijgen elke keer weer foto's toe gestuurt met veel informatie en gaan 29 juni kijken, dan kan ik vertellen dat mijn gevoel juist, dat dit geen brood fokkers zijn!
Dolfine
Dolfine
-
DjockPuck
- Zeer actief
Zo heb ik het dus ook gedaan...Dolfine schreef:Wij zijn een paar weken geleden gaan kijken bij pups. was een prachtige site, wij er naar toe, was het adres een winkel, oei. Daar binnen gekomen moesten we eerst onze handen wassen en zagen toen de hondjes. Er was een betegelde ruimte met 4 hokken, daaron zaten pups van verschillende rassen. De hokken waren erg schoon, voerbakken schoon, water bakken gevuld met schoon water. Pups waren levendig, geen vieze oogjes en kropen bijna in je armen. We konden vertellen dat we nog even wachten met een pup komen, maar ons even wilden informeren. Was wel moeilijk, je zou de droppies zo meenemen. Weer thuis gekomen toch even de naam van de winkel en adres ingetoetst, zijn er een aantal jaren geleden daar veel zieke hondjes vandaan gekomen. TV progamma Radar heeft er ook 2 daar gekocht met een geheime camera, 1 van de pups was een dag later doodziek en stierf aan parvo. De verkoper is voor de rechter geweest, maar vrij gesproken. Ondanks dat ik de hondjes schattig vond, echt waar en ze er ook goed gezond uit zagen waag ik me er niet aan. Maar ja, wel zei iemand, die hondjes moeten toch ook een kans hebben? Klopt, maar niet hier. We hebben nu een nestje op het oog die gewoon thuis zijn bevallen, kindertjes er om heen etc. We krijgen elke keer weer foto's toe gestuurt met veel informatie en gaan 29 juni kijken, dan kan ik vertellen dat mijn gevoel juist, dat dit geen brood fokkers zijn!
Dolfine

- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Waar ik en mijn zoon de pup hadden gekocht was ook een hele mooie propere kennel, grote hokken met water en goed merk brokken, bijna geen poep te zien, op het binnenplein speelden verschillende pups met elkaar en met de kinderen des huizes, alles leek zo mooi, vrindelijke mensen, tot ik ze aan de tel had als mijn pup vanalles begon te mankeren, dan was die mevr en echt viswijf die maar stond te schelden, als ik toen zei dat de pup 13 weken oud 3 kilo woog zei ze doodleuk dat ze beter wat te weinig wegen, maar ja, nene berner van 15 weken die 3 kilo weegt
Had altijd zo'n voorstelling van broodfokkers pups in vuile kleine hokken teven waar te tepels aan de grond hangen en zo van die dingen maar dat was niet het geval hier
Ben paar maanden laten eens voor gaan zien in baarle naseau, daar is ook een kennel, niet om te kopen, zo zot ben ik niet meer maar om te zien hoe het er daar uit ziet en daar waren de hokken veel kleiner, stonk er en het was enorm warm binnen, meer zoal ik een slechte kennel in gedachte had, pups zagen er niet gezond uit, erg stil waren ze wat bij die andere kennel niet was
sonja
Had altijd zo'n voorstelling van broodfokkers pups in vuile kleine hokken teven waar te tepels aan de grond hangen en zo van die dingen maar dat was niet het geval hier
Ben paar maanden laten eens voor gaan zien in baarle naseau, daar is ook een kennel, niet om te kopen, zo zot ben ik niet meer maar om te zien hoe het er daar uit ziet en daar waren de hokken veel kleiner, stonk er en het was enorm warm binnen, meer zoal ik een slechte kennel in gedachte had, pups zagen er niet gezond uit, erg stil waren ze wat bij die andere kennel niet was
sonja
- Spaniel
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Alle spaniels & vele anderen
Wij hebben er 1 gehad, maar zal toch onze ervaring melden:
Waarom heb je zo'n pup gekocht?(niet de bedoeling aan te vallen), heb er zelf helaas eentje:
Toen we gingen samenwonen wilden we graag een hond. Onze schoonouders hadden ook hun hond van hetzelfde adres. Zo kwamen we daar terecht. En helaas wisten we toen niet wat we nu wel weten
Gekocht in Veenendaal (895 gulden)
Slowakije
Welke problemen als pup Bloed/diarree, niet gesocialiseerd, ws veel te jong bij moeder weg, pupcursus had geen enkel effect, duurde zeker een half jaar voordat hij zindelijk werd. Later allerlei ziektes en kwalen: Hernia, polyneuropathie (wonderbaarlijk hersteld hiervan) overleden aan hartziekte cardiomyopathie, hij was toen ruim 9 jaar
Nee, of wel??? Paspoort was uit Slowakije. Ze kunnen erin zetten wat ze willen, lezen kan ik het niet. Er zaten wel de echte stickertjes in van de entinigen.
Waarom heb je zo'n pup gekocht?(niet de bedoeling aan te vallen), heb er zelf helaas eentje:
Toen we gingen samenwonen wilden we graag een hond. Onze schoonouders hadden ook hun hond van hetzelfde adres. Zo kwamen we daar terecht. En helaas wisten we toen niet wat we nu wel weten
Gekocht in Veenendaal (895 gulden)
Slowakije
Welke problemen als pup Bloed/diarree, niet gesocialiseerd, ws veel te jong bij moeder weg, pupcursus had geen enkel effect, duurde zeker een half jaar voordat hij zindelijk werd. Later allerlei ziektes en kwalen: Hernia, polyneuropathie (wonderbaarlijk hersteld hiervan) overleden aan hartziekte cardiomyopathie, hij was toen ruim 9 jaar
Nee, of wel??? Paspoort was uit Slowakije. Ze kunnen erin zetten wat ze willen, lezen kan ik het niet. Er zaten wel de echte stickertjes in van de entinigen.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
schelsey schreef:Ben een beetje op zoek naar verhalen van mensen die ook een pup van de broodfok hebben met gezondheidsproblemen of groeiachterstand/te laag gewicht en hoe het nu met de hond gaat.
paar vragen
16 jaar geleden wisten wij niet beter
LAKO kennels in Huissen
geen idee
Welke problemen als pup
darmproblemen
geen idee
bedankt