rubyred schreef:Hier ben je verplicht om tegen kennel hoest in te enten als ze een kennel in gaan. Anders neemt de kennel de hond niet. Het is ontzettend besmetelijk, een hond met kennelhoest breng je dan ook zeker niet naar een hondenpark om hem daar los te laten rennen. Aan de lijn houden op afstand van andere honden, zelfs dat kan in een overbevolkt land. De hond van vriendin van mij is aan kennelhoest overleden, hij was niet geënt en ze heeft hem er veel te lang mee laten door lopen. Hond was jong en gezond, dat wil dus ook niks zeggen. Ik neem het risico in ieder geval niet, hou teveel van mijn honden.
het enten ( zoals ook al gezegd) geeft helemaal geen garanties op het niet kunnen krijgen van kennelhoest.
heel naar van de hond van jou vriendin, maar die is niet door kennelhoest overleden, maar door complicaties die daar bij opgetreden zijn, heeft een hond er veel last van, dan moet je natuurlijk wel wat ondernemen. het grootste deel van de honden, die ooit kennelhoest krijgen, zijn daar met een weekje , zonder medicatie e.d, vanaf.
hier is het ( bij de meeste dan toch) ook verplicht te enten voor het pension, dus dan moet je wel, de meeste van mijn honden gaan nooit in pension, dus laat ik ook niet enten en gut... laat ik nou toch ook erg veel van mijn honden houden. pas dus op met dergelijke uitspraken.