Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nog nooit zo trots geweest als nu
Moderator: moderatorteam
- Bonnie F
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Nog nooit zo trots geweest als nu
Neeltje bedankt, ik ga zeker kijken.

Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
-
Mojuan
- Zeer actief
Nanna schreef:Bij hem zijn ze allemaal gecastreerd, dat scheelt ook.Paulala schreef: ik denk niet dat ik het kan om net zoals Cesar een leuke hond voor in het park te maken van een Staf.
En ja, waarom zou je het (weer) opzoeken? Er zijn 400 énige rassen om uit te kiezen, waarom zou je dan voor een ras gaan dat een eigenschap heeft waar je heftig van baalt...
Romeo is ook gecastreerd, Julia trouwens ook.
Dus als dat de oplossing zou zijn dan zou dat mooi zijn, maar dat geloof ik niet.
En idd, er zijn zoveel leuke rassen om uit te kiezen, en we hebben onze keuze al gemaakt hoor, een leuke grote Poedel.

-
Mojuan
- Zeer actief
Jij loopt wel eens buiten het Develpark om toch?sirene schreef:Leuk dat je zo enthousiast bent Paulala! Misschien kom ik je nog eens tegen, kan ik het zien![]()
Marc, wat gebeurt er als je buiten afspreekt met bezoek ? Heb je dat wel eens geprobeerd ?
Eerst laten opbellen ofzo en dan het bezoek een stukje verder laten wachten en dan samen met Eva aan de riem of los even een stukje mee lopen met het bezoek en dan samen naar binnen.
Daar loop ik zelf ook geregeld, dus kans dat je mij tegenkomt is zeker aanwezig.
Van de week liep ik daar nog, met beide honden aan mijn rechterhand/kant.
Heerlijk relaxt moet ik zeggen.

-
Mojuan
- Zeer actief
Wat goed!Elmo/maureen schreef:super joh!![]()
Ik heb ook wat tips overgenomen, en zie ook verschil in Elmo. Hij luistert veel en veel beter, en hij trekt haast niet meer.
Leuk om te lezen dat meer mensen er baat bij hebben.

- Arline
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Je hebt helemaal gelijk hoor, Sting denkt het allemaal te moeten regelen. Hij denkt zich sowieso met veel dingen te moeten bemoeien. Het is inderdaad zaak hem heel duidelijk te maken dat ik het regel. Daar ben ik ook hard mee bezig hoor en hij pakt het wel goed op.LongFields schreef: Ik denk dat jij voor Sting op zo'n moment net een treetje lager staat dan hijzelf, waardoor hij de regie van jou over meent te moeten nemen bij visite en hun gaan en staan in jullie huis. Er zijn een aantal afleveringen van de Dog Whisperer die over soortgelijke gevallen gaan, misschien een idee om die eens te bekijken als je die nog niet gezien hebt.
Sting is momenteel op een leeftijd dat hij van alles en nog wat uitprobeert en zijn eigen krachten gaat ontdekken (zowel fysiek als mentaal). Als je daar nu niet serieus mee aan de slag gaat, zal het er niet uit zichzelf beter op worden denk ik. Het is natuurlijk ook wel een reu die je in huis hebt, en geen teefje zoals Fenja is.
Wat betreft het voorbeeld van Fenja dat ik aanhaalde is niet om ze te vergelijken, maar omdat ik bedoelde dat Fenja meer een grote bek had uit onzekerheid, maar een klein hartje en dat het bij Sting regelneef gedrag is. Hij wil heel graag bepalen hoe en wat.
De filmpjes van de soortgelijke situaties wil ik graag bekijken, maar tot dusver doen ze het nog niet op mijn computer.
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Wat leuk voor jullie dat het zo goed gaat met je hondjes, harstikke fijn!
Enne: Voor wat betreft voordeur-manieren bied ik hier ook nog twee probleemgevallen aan.

Enne: Voor wat betreft voordeur-manieren bied ik hier ook nog twee probleemgevallen aan.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dat is bij Eva ook zo hoor. Die zit overal met haar neus op en dat is pure nieuwsgierigheid in combinatie met regel-gedrag. Het zijn echte regelaars volgens mij. Soms lijkt Eva wel de huispolitie. Ik moet er overigens meestal wel mee lachen.Arline schreef:Je hebt helemaal gelijk hoor, Sting denkt het allemaal te moeten regelen. Hij denkt zich sowieso met veel dingen te moeten bemoeien. Het is inderdaad zaak hem heel duidelijk te maken dat ik het regel. Daar ben ik ook hard mee bezig hoor en hij pakt het wel goed op.LongFields schreef: Ik denk dat jij voor Sting op zo'n moment net een treetje lager staat dan hijzelf, waardoor hij de regie van jou over meent te moeten nemen bij visite en hun gaan en staan in jullie huis. Er zijn een aantal afleveringen van de Dog Whisperer die over soortgelijke gevallen gaan, misschien een idee om die eens te bekijken als je die nog niet gezien hebt.
Sting is momenteel op een leeftijd dat hij van alles en nog wat uitprobeert en zijn eigen krachten gaat ontdekken (zowel fysiek als mentaal). Als je daar nu niet serieus mee aan de slag gaat, zal het er niet uit zichzelf beter op worden denk ik. Het is natuurlijk ook wel een reu die je in huis hebt, en geen teefje zoals Fenja is.
Wat betreft het voorbeeld van Fenja dat ik aanhaalde is niet om ze te vergelijken, maar omdat ik bedoelde dat Fenja meer een grote bek had uit onzekerheid, maar een klein hartje en dat het bij Sting regelneef gedrag is. Hij wil heel graag bepalen hoe en wat.
De filmpjes van de soortgelijke situaties wil ik graag bekijken, maar tot dusver doen ze het nog niet op mijn computer.
Als ik naar de wc ga rent ze mee omdat dat dezelfde kant op is als naar de voordeur. Dan rent ze vrolijk voor me uit naar beneden in de hoop dat ze kan regelen dat we naar buiten gaan. Ook ziet ze Cleo altijd op steentjes knabbelen en daar zit ze dan heel goed naar te kijken. Sinds een paar weken doet ze dat dus ook. Gewoon afgekeken en dan liggen ze allebei met een heel klein steentje te klooien op de bank
Ik heb het idee dat een laekense een heel heeeel slim ras is. En die willen gewoon alles weten en steeds weer nieuwe dingen ontdekken. Ook al is dat in de meest dagelijks dingen. Stel nou eens dat er iets nieuws gebeurd en je zou dat missen? daar moet ze echt niet aan denken geloof ik
En juist omdat ze alles opmerken is het soms moeilijk om ze voor de gek te houden.
-
Mojuan
- Zeer actief
Anne&Taar schreef:Wat leuk voor jullie dat het zo goed gaat met je hondjes, harstikke fijn!![]()
Enne: Voor wat betreft voordeur-manieren bied ik hier ook nog twee probleemgevallen aan.![]()
Waar woon je?
Als het niet te ver is, wil ik wel eens langs komen om te helpen.
Alleen heb ik dan ook nog een derde persoon nodig die je zelf moet regelen.
Iemand die niet in huis woont bij jullie.

- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
Net ff weer gewandeld een nieuwe route, eerst even door het bos daar gestruind. Toen naar het water gelopen, hij was aan de lijn. Hij ruikt dan het water en sleurt je dan meestal mee naar het water. Dat wilde hij nu dus ook doen, maar meneer moest naast. Heel voorzichtig bult afgelopen, en elke keer dat hij een sprintje wilde trekken. kort rukje aan de lijn en gelijk weer los. En het werkte
Ik werd voor de verandering niet van boven naar beneden getrokken en dat ik dan eindig in het water 
-
Mojuan
- Zeer actief
Wat goed!
Het werkt echt perfect he, dat korte rukje en meteen de spanning weer van de lijn halen.
Ik merk dat ook heel erg, als de lijn strak blijft staan geven mijn honden continu weerstand en blijven trekken.
Als ik direct weer de lijn slap laat hangen reageren ze heel anders.
Het werkt echt perfect he, dat korte rukje en meteen de spanning weer van de lijn halen.
Ik merk dat ook heel erg, als de lijn strak blijft staan geven mijn honden continu weerstand en blijven trekken.

- Elmo/maureen
- Zeer actief
Paulala schreef:Wat goed!
-
Mojuan
- Zeer actief
Elmo/maureen schreef:
ja echt wel, belde mijn vriend vanochtend al. Die geloofde het gewoon niet dat Elmo niet trok
Hahaha, mijn vriend vindt het geloof ik maar irritant om te horen dat ik met ze aan één hand loop met slappe lijn.
Bij hem zijn de honden altijd al veel vervelender aan de riem.
Hij is ook niet erg vaak thuis, omdat hij chauffeur is, maar daarnaast is hij ook totaal niet consequent en veel te makkelijk.
Vorige keer pakte ik de korte riemen (ik liep dus altijd met Flexlijn) vraagt ie of ik nou met die korte ga lopen.
Ja, want dan trekken ze tenminste niet, werkt veel beter nu ik weet hoe het moet.

- Elmo/maureen
- Zeer actief
Hahaha hier is vriendlief dus ook niet altijd consequent.Paulala schreef:
Hahaha, mijn vriend vindt het geloof ik maar irritant om te horen dat ik met ze aan één hand loop met slappe lijn.
Bij hem zijn de honden altijd al veel vervelender aan de riem.
Hij is ook niet erg vaak thuis, omdat hij chauffeur is, maar daarnaast is hij ook totaal niet consequent en veel te makkelijk.
Vorige keer pakte ik de korte riemen (ik liep dus altijd met Flexlijn) vraagt ie of ik nou met die korte ga lopen.
Ja, want dan trekken ze tenminste niet, werkt veel beter nu ik weet hoe het moet.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Heb je haar wel eens laten gaan? Iemand binnen laten komen, stil laten staan, geen oogcontact maken en kijken wat ze doet? Met jullie erbij dan dus he.MARC_S schreef: Wij gaan eerst een berg voorwerk verrichten want geloof me, je kan niet binnen lopen

Linda, Izzie en Bram
- Joy C
- Zeer actief
Ja, ik ben ook benieuwd.Zoek stok! schreef:Heb je haar wel eens laten gaan? Iemand binnen laten komen, stil laten staan, geen oogcontact maken en kijken wat ze doet? Met jullie erbij dan dus he.MARC_S schreef: Wij gaan eerst een berg voorwerk verrichten want geloof me, je kan niet binnen lopen
@Marc, corrigeer je nu al wel eens verbaal of heb je tot nu toe meer zoiets gehad van: ach het stoort me niet?
In mijn beleving is een Belg, en ja ik weet dat ik geen ervaring heb met de Laekense
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

-
laeken
- Zeer actief
Oh maar ik ben de laatste die zegt, ach, dat is nu eenmaal zo want dat is het ras.
Wij dachten zelfs dat ze helemaal niet ging waken omdat Dapper en Cleo ook altijd lief waren met bezoek. Dus wij hadden gedacht dat Eva dan gewoon mee ging doen. Maar zij was meteen heel waaks vanaf het begin. Met 10 weken was ze precies hetzelfde als nu wat waken aangaat. Alleen nu blijft ze kalm in de bench en met 10 weken rende ze nog op iedereen af die binnen kwam. In de bench ging ze dan eerst 3 minuten zwaar protesteren en grommen en blaffen naar bezoek. Nu is dat allemaal weg gelukkig. Bezoek kan binnen zonder 1 geluidje van Eva en dat vind ik al heel erg knap.
Ik denk overigens dat met de juiste aanpak dat helemaal weg kan gaan hoor. Ik denk niet dat ze betrouwbaar wordt met bezoek want die argwaan zit er nu eenmaal wel in. Dat is toch wel een onderdeel van de hond denk ik. Dat zie ik dus wel zo. Ze blijft met argusogen naar indringers in haar territorium kijken en ik ga haar nooit volledig vrije omgang geven met bezoek. Knuffel is prima, maar geen op de bank liggen naast bezoek enzo. Ze is vrij dominant en best wel op haar bank, baasjes en huis. Dus al vindt ze iemand dan wel lief, als diegene per ongeluk iets echt raars doet en zij ligt ernaast dan weet ik het gewoon niet zeker.
En even voor de duidelijkheid, dit is voor ons geen enkel probleem omdat ze met een kong graag de bench in wil, geen enkel probleem heeft met bezoek dan en ook als we gaan wandelen tussendoor loopt ze thuis meteen de bench weer in. Dan kijkt ze niet eens naar bezoek
Het lijkt wel alsof ze het zelf ook fijn vindt om zich af te zonderen van bezoek. Bezoek is voor haar ook helemaal niet zo leuk. Ze wil het eigenlijk niet hebben, moet kalm zijn en rustig maar kijkt ondertussen constant argwanend naar die mensen. Dan wil ze ook eigenlijk knuffelen, want ze kent veel mensen goed, maar stiekem ook weer niet want ze zijn niet onderdeel van de roedel en er zit nog afstand. In de bench laat ze alles los en ontspant gewoon helemaal. Dus al zou ik niks op kunnen lossen, zo gaat het prima. Buiten is ze verder poeslief dus het gaat echt om waken en territorium. In pension en op de club is ze net een soort allemansvriendje. Dan speelt territorium en waakdrift geen rol. Ons verdedigen buiten doet ze ook vrijwel niet alleen als er echt iets is als een hond die mij komt aanblaffen ofzo. Maar dat mag, anders moet je een spaniel nemen en geen herder.
Ik ga gewoon eens kijken wat die methodes van de CM doen en als ik denk dat dat helpt gaan we gewoon eens kijken met een muilkorfje hoe het nu gaat met bezoek. Dat ding hoeft van mij nooit af als ze niet leert volledig te ontspannen rondom vreemd volk in haar huis. Ontspant ze wel, wat ik wel denk als ze maar weet wat ze moet doen, dan kan dat ding uiteindelijk gewoon af en kan zij op haar plaats zonder steeds op te springen bij het minste of geringste. Denk dat dat wel een goed idee is.
Klinkt overigens allemaal heel hevig maar omdat we gewoon al tijden die bench gebruiken komen Martijns neefje en nichtje hier gewoon een middag, kunnen we mijn moeder of Martijns ouders lekker te eten vragen etc etc. Met bezoek mee wandelen gaat ook prima. Dus vaak gaat Martijn lekker met zijn ouders en Eva een stuk wandelen. Het is dus niet zo dat ze die mensen niet moet. Als wij daar zijn gaat ze ze met een propeller-staart begroeten als oude vrienden. Het is puur en alleen het huis in combinatie met..... En zelfs als ze heerlijk heeft gebald met Martijns vader en dan samen weer binnen komt vertrouw ik haar daarin nog steeds niet. Binnen is Eva's domein en dat deel moeten we even wegtrainen. Het is ons domein en het is ons bezoek
Schikken of de bench in toch? Allebei prima wat mij betreft.
Toevallig was CM gisteravond bezig met 2 hele waakse honden. Was erg leuk om te zien hoe hij dat aangepakt heeft. En omdat Eva lang zo erg niet is als die honden kan het prima zo zijn dat het wel weg te trainen is.
Ik denk overigens dat met de juiste aanpak dat helemaal weg kan gaan hoor. Ik denk niet dat ze betrouwbaar wordt met bezoek want die argwaan zit er nu eenmaal wel in. Dat is toch wel een onderdeel van de hond denk ik. Dat zie ik dus wel zo. Ze blijft met argusogen naar indringers in haar territorium kijken en ik ga haar nooit volledig vrije omgang geven met bezoek. Knuffel is prima, maar geen op de bank liggen naast bezoek enzo. Ze is vrij dominant en best wel op haar bank, baasjes en huis. Dus al vindt ze iemand dan wel lief, als diegene per ongeluk iets echt raars doet en zij ligt ernaast dan weet ik het gewoon niet zeker.
En even voor de duidelijkheid, dit is voor ons geen enkel probleem omdat ze met een kong graag de bench in wil, geen enkel probleem heeft met bezoek dan en ook als we gaan wandelen tussendoor loopt ze thuis meteen de bench weer in. Dan kijkt ze niet eens naar bezoek
Ik ga gewoon eens kijken wat die methodes van de CM doen en als ik denk dat dat helpt gaan we gewoon eens kijken met een muilkorfje hoe het nu gaat met bezoek. Dat ding hoeft van mij nooit af als ze niet leert volledig te ontspannen rondom vreemd volk in haar huis. Ontspant ze wel, wat ik wel denk als ze maar weet wat ze moet doen, dan kan dat ding uiteindelijk gewoon af en kan zij op haar plaats zonder steeds op te springen bij het minste of geringste. Denk dat dat wel een goed idee is.
Klinkt overigens allemaal heel hevig maar omdat we gewoon al tijden die bench gebruiken komen Martijns neefje en nichtje hier gewoon een middag, kunnen we mijn moeder of Martijns ouders lekker te eten vragen etc etc. Met bezoek mee wandelen gaat ook prima. Dus vaak gaat Martijn lekker met zijn ouders en Eva een stuk wandelen. Het is dus niet zo dat ze die mensen niet moet. Als wij daar zijn gaat ze ze met een propeller-staart begroeten als oude vrienden. Het is puur en alleen het huis in combinatie met..... En zelfs als ze heerlijk heeft gebald met Martijns vader en dan samen weer binnen komt vertrouw ik haar daarin nog steeds niet. Binnen is Eva's domein en dat deel moeten we even wegtrainen. Het is ons domein en het is ons bezoek
Toevallig was CM gisteravond bezig met 2 hele waakse honden. Was erg leuk om te zien hoe hij dat aangepakt heeft. En omdat Eva lang zo erg niet is als die honden kan het prima zo zijn dat het wel weg te trainen is.
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Grappig marc, Eva klinkt wat dat betreft net als Bikkel.
Die is ook heel waaks en ook hem vertrouw ik nooit met bezoek. Wat jij zegt over gezellig naast bezoek op de bank liggen mag Bikkel ook niet. Ze hoeven hem maar verkeerd aan te raken of per ongeluk hem aanstoten of hij is in staat te bijten.
Bikkel gaat bij ons vaak in de bijkeuken of de tuin in en als het bezoek dan eenmaal zit en rustig is kan hij er wel bij maar hij blijft altijd wat opgefokt e.d. als er vreemden in huis zijn.
Die is ook heel waaks en ook hem vertrouw ik nooit met bezoek. Wat jij zegt over gezellig naast bezoek op de bank liggen mag Bikkel ook niet. Ze hoeven hem maar verkeerd aan te raken of per ongeluk hem aanstoten of hij is in staat te bijten.
Bikkel gaat bij ons vaak in de bijkeuken of de tuin in en als het bezoek dan eenmaal zit en rustig is kan hij er wel bij maar hij blijft altijd wat opgefokt e.d. als er vreemden in huis zijn.

Cash v Heiligental en Flow.
-
laeken
- Zeer actief
Ik vond dat ook mooi gister. Het laat zien dat een hond helemaal in weze niet is wat hij lijkt soms. Want inderdaad, dat terriertje bleek gewoon een hele kalme meegaande hond als je hem maar duidelijk en direct liet weten hoe en wat. En als je maar oplet welke signalen een hond geeft. Want toen die trimmer daar 100% in mee ging ging het inderdaad vlekkeloos. Echt mooi!
Ik vond die chow/herder ook gaaf. Eerst helemaal argwanend, pootje omhoog en bijna bijten. Het idee om die hond in die state of mind te negeren vond ik echt super. Want hij had gelijk. Een hond die argwaan heeft en niet wil kan je niet dwingen of paaien als vreemde. Dan zal je moeten wachten tot de hond meewerkt en open staat voor wat jij wil en doet. Anders bijt hij.
Gister was er in de andere aflevering een bordercollie die vreselijk tekeer ging tegen bezoek. Hij liet het gaan, liep een beetje op de hond in en in 1 keer gaf ze zich over en liet hem met rust. Zo van, jij hebt gewonnen.
Hij heeft haar niet eens aangeraakt daarvoor en toch werd de hond kalm en onderdanig.
Ik vond die chow/herder ook gaaf. Eerst helemaal argwanend, pootje omhoog en bijna bijten. Het idee om die hond in die state of mind te negeren vond ik echt super. Want hij had gelijk. Een hond die argwaan heeft en niet wil kan je niet dwingen of paaien als vreemde. Dan zal je moeten wachten tot de hond meewerkt en open staat voor wat jij wil en doet. Anders bijt hij.
Gister was er in de andere aflevering een bordercollie die vreselijk tekeer ging tegen bezoek. Hij liet het gaan, liep een beetje op de hond in en in 1 keer gaf ze zich over en liet hem met rust. Zo van, jij hebt gewonnen.
-
laeken
- Zeer actief
Dat zit ook echt wel in het ras hoor. Niet dat dat maakt dat het goed is maar ik ken zo vreselijk veel belgen die verschrikkelijk waken en als ze dat al niet doen zijn ze niet geheel betrouwbaar met bezoek. Bikkel is toch net als Eva buiten prima verder? Aan de riem is Eva ook wat feller maar dan ben je weer een wandelend territorium. Die driften zitten wel gewoon in deze rassen. Het zijn pure waakhonden en ik ken weinig Belgen die echt dol zijn op bezoek en daar kalm en betrouwbaar bij blijven. Kan wel, maar meestal moeten ze sowieso eerst heel hard blaffen en dreigen. De ene stapt daar volledig overheen en een andere laat dat nooit helemaal los. Dat laatste geldt denk ik voor Bikkel en ook Eva. Die blijven toch beseffen dat er een indringer in het huis is en dat klopt niet als je genetisch een hond bent die totaal niet wil dat er mensen of dieren het territorium betreden. Niet voor niets zitten er erg vaak belgen achter hekken om de boel te bewaken. Die kun je helemaal niet omkopen want ze willen geen aandacht of koekjes. Ze willen dat alleen "eigen" in hun gebied is en geen "vreemd".Cash schreef:Grappig marc, Eva klinkt wat dat betreft net als Bikkel.
Dat gevoel heb ik tenminste. En veel honden stappen daar overheen en genieten alsnog van bezoek. Maar Eva is daarin gewoon te fel. je weet domweg niet wat ze doet als iemand iets geks doet. Laatst zeiden we nog, je moet er toch niet aan denken dat iemand door een stoel zakt met Eva erbij bv. Dat zal ze echt totaal niet trekken.
-
chrico
- Zeer actief
Knap van je Paulala wat je bereikt heb. Je wandelt nu in elk geval een stuk ontspannender 
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
Fin
- Zeer actief
Ik vind dat van die zng. 'powerwalk' altijd zo'n sneu gebeuren.
Dat geschuifel steeds netjes aan de voet, god wat een lol voor zo'n hond. Die van mij zijn lastig bij het uitlaten af en toe en dan zou ik best wel willen dat ze even aan de voet liepen, maar de hele wandeling lang? Ik geniet juist van die opgetogen snoeten van 'ha we gaan uit en dat vrouwtje neem ik wel op sleeptouw'. 
-
Fin
- Zeer actief
Inge O schreef:en het kan zelfs allebeichristo schreef: Ik geniet juist van die opgetogen snoeten van 'ha we gaan uit en dat vrouwtje neem ik wel op sleeptouw'.: opgetogen snoeten, niet schuifelen aan de voet en toch niet het vrouwtje op sleeptouw nemen
.
Dat zijn ze hier dus niet met je eens.
- Moos
- Zeer actief
Het kan wel samengaan hoor, vind ik ook. Ik zie dat inderdaad ook weinig bij zijn programma, als het aandachtspunt dus het lopen aan de riem is (om wat voor reden dan ook), maar aan de andere kant, dat is dus ook niet voor niks het aandachtspuntchristo schreef:Inge O schreef:en het kan zelfs allebeichristo schreef: Ik geniet juist van die opgetogen snoeten van 'ha we gaan uit en dat vrouwtje neem ik wel op sleeptouw'.: opgetogen snoeten, niet schuifelen aan de voet en toch niet het vrouwtje op sleeptouw nemen
.
Dat zijn ze hier dus niet met je eens.Ik zie ze bij Cesar ook nooit eens opgetogen naast het baasje lopen, want ja, dan zijn ze weer niet calm and submissive.
Vera trekt niet als ik haar op bekend gebied uitlaat, dan loopt ze met slappe lijn een klein stukje voor me, calm en submissive te zijn ja
Over Vera op onbekend terrein aan de lijn laat ik me nu even niet uit

- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Buiten is Bikkel ook wel heel alert hoor. Hij is heel wantrouwend. Het is nu wel stukken beter als in het begin hoor, toen kon een vreemde hem amper aanraken, dat kan nu wel maar ontspannen is hij er niet onder. Ik heb het dus ook liever niet omdat ik hem ook daar nog steeds niet helemaal in vertrouw.MARC_S schreef:Dat zit ook echt wel in het ras hoor. Niet dat dat maakt dat het goed is maar ik ken zo vreselijk veel belgen die verschrikkelijk waken en als ze dat al niet doen zijn ze niet geheel betrouwbaar met bezoek. Bikkel is toch net als Eva buiten prima verder? Aan de riem is Eva ook wat feller maar dan ben je weer een wandelend territorium. Die driften zitten wel gewoon in deze rassen. Het zijn pure waakhonden en ik ken weinig Belgen die echt dol zijn op bezoek en daar kalm en betrouwbaar bij blijven. Kan wel, maar meestal moeten ze sowieso eerst heel hard blaffen en dreigen. De ene stapt daar volledig overheen en een andere laat dat nooit helemaal los. Dat laatste geldt denk ik voor Bikkel en ook Eva. Die blijven toch beseffen dat er een indringer in het huis is en dat klopt niet als je genetisch een hond bent die totaal niet wil dat er mensen of dieren het territorium betreden. Niet voor niets zitten er erg vaak belgen achter hekken om de boel te bewaken. Die kun je helemaal niet omkopen want ze willen geen aandacht of koekjes. Ze willen dat alleen "eigen" in hun gebied is en geen "vreemd".Cash schreef:Grappig marc, Eva klinkt wat dat betreft net als Bikkel.
Dat gevoel heb ik tenminste. En veel honden stappen daar overheen en genieten alsnog van bezoek. Maar Eva is daarin gewoon te fel. je weet domweg niet wat ze doet als iemand iets geks doet. Laatst zeiden we nog, je moet er toch niet aan denken dat iemand door een stoel zakt met Eva erbij bv. Dat zal ze echt totaal niet trekken.:lol:
Ik weet de trainer nog wel (had ik toen ook een topic over) die hem met snoepjes, gehurkt zitten, kalmerend praten e.d. probeerde over te halen maar Bikkel moest er niks van weten en was echt in staat te bijten.
Met bezoek kan hij dan ook zo opdringerig zijn he. Als hij er dan bij mag (bijv. als mn schoonmoeder er is) dan moet hij er of pal naast liggen op de bank, of zowat op de voeten liggen... en overal volgen in huis.
Niet leuk en hij moet dan ook op zn plaats of gaat de tuin even in. Dat zijn van die momenten waarop ik hem dan niet vertrouw.
Veel mensen 'zien' het ook niet he? Die denken dat het leuk en lief bedoeld is "hij wil gewoon lekker bij mij liggen"...maar dat is het dan niet. Als mijn schoonmoeder hem bijv. op zo'n moment weg zou duwen dan zouden de rapen gaar zijn.

Cash v Heiligental en Flow.
-
blondie
- Zeer actief
Met die border stond ik echt te kijken.. want buiten bleek dat die reu border helemaal niet de agressor was..eerlijk gezegd.. toen ging die teef behoorlijk tekeer tegen hem en die reu hield zich afzijdig..MARC_S schreef:Ik vond dat ook mooi gister. Het laat zien dat een hond helemaal in weze niet is wat hij lijkt soms. Want inderdaad, dat terriertje bleek gewoon een hele kalme meegaande hond als je hem maar duidelijk en direct liet weten hoe en wat. En als je maar oplet welke signalen een hond geeft. Want toen die trimmer daar 100% in mee ging ging het inderdaad vlekkeloos. Echt mooi!
Gister was er in de andere aflevering een bordercollie die vreselijk tekeer ging tegen bezoek. Hij liet het gaan, liep een beetje op de hond in en in 1 keer gaf ze zich over en liet hem met rust. Zo van, jij hebt gewonnen.Hij heeft haar niet eens aangeraakt daarvoor en toch werd de hond kalm en onderdanig.
Lachen eigenlijk dat zoveel mensen ineens kijken naar Cesar, ik ben ook gaan kijken en ik merk op de club dat ook meerdere leden kijken en er daadwerkelijk tips van mee nemen en uitvoeren..
Maar over wat je zegt met argwaan hebben of afstandelijk zijn.. mijn buurman verderop zag dat in mijn hond.. mijn reu heeft lang weinig met hem opgehad.. waar het aan lag
En nu is het ok.. hij is niet in halleluja stemming als hij hem ziet.. waar het aan ligt weet ik nog steeds niet.. maar hij zal niet uithalen, in het begin had ik wel eens mijn twijfels .. maar doordat de buurman deze negeerhouding aannam is dat gewoon prima gegaan.. een ander die gaat lopen forceren terwijl je ziet dat een hond moeite met je heeft vind ik eigenlijk wat dom bezig..en daar zijn er vele van die toch vinden dat de hond je het einde moet vinden omdat je altijd zo goed met honden overweg kunt..
Buurman kan me helpen als er een waterleiding gesprongen is en loopt gewoon mijn tuintje binnen en het huis in zonder dat Finn hem argwanend bekijkt
Eerder onderwerp visite..bij mij moeten ze af en blijf in de woonkamer.. als er mensen voor de deur staan.. en ik bepaal of ze mogen komen kijken of niet.. en bij binnenkomst (daar ben ik nog even over aan het beraden..nu geef ik ze vrij en dan heb je alsnog een drukke duitser bij je en een andere die het even aftast en dan hebben ze onderling bij een favoriet persoon ook nog eens een conflictje wie er het meeste recht heeft om bij die persoon te zijn zucht
- Moos
- Zeer actief
Ik zit de herhalingen van gisteren te kijken, en ik schoot wel erg in de lach bij die chihuahua die tegen iedereen blaft en gromt. Dat Milan even met zijn hand wat tegengas geeft en die chi afdruipt. Je hoorde die chi nog net niet vloeken dat hij 'verloren' had
Zo vind ik hem nog steeds wel oke, als hij niet met prikbanden en flink rukken en trekken werkt.
Zo vind ik hem nog steeds wel oke, als hij niet met prikbanden en flink rukken en trekken werkt.

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Dat is hier (ook als niet vreemdeMARC_S schreef:
Dat werkte top, en dat moet nu na bijna 3 jaar nog wel eens, maar dat zie ik al aan zijn kop gelukkig.
In gevecht gaan met hem werkt niet namelijk, oh ik win de confontatie wel hoor, geen enkele twijfel, maar onze band zal onherroepelijk kapot zijn en dat is wel het laatste wat ik wil.
Gr. Aniek

-
blondie
- Zeer actief
[/quote]Inge O schreef:tja, maar cesar heeft het dan ook over honden met een probleem in die zin, dat ligt hier gelukkig toch eventjes anders. en, het zal je verbazen : ik ben ook CM nietchristo schreef:
Dat zijn ze hier dus niet met je eens.Ik zie ze bij Cesar ook nooit eens opgetogen naast het baasje lopen, want ja, dan zijn ze weer niet calm and submissive.
.
calm en submissive hoeft gelukkig geen continue state of mind te zijn, normaal doen (lees : niet trekken) daarentegen wel![]()
.
Heb ze tegenwoordig ook wat vaker aan de lijn.. maar ze mogen inderdaad voor me uit lopen.. niet trekken.. als dat gebeurd reageer ik op dat trekken vind het niet fijn voortgetrokken te worden door twee honden waarbij de ene naar links gaat omdat er een lekker luchtje is en de ander naar rechts omdat ze bijen wil jagen
-
Mojuan
- Zeer actief
christo schreef:Ik vind dat van die zng. 'powerwalk' altijd zo'n sneu gebeuren.Dat geschuifel steeds netjes aan de voet, god wat een lol voor zo'n hond. Die van mij zijn lastig bij het uitlaten af en toe en dan zou ik best wel willen dat ze even aan de voet liepen, maar de hele wandeling lang? Ik geniet juist van die opgetogen snoeten van 'ha we gaan uit en dat vrouwtje neem ik wel op sleeptouw'.
En ook dat gaat prima samen.
Ik gebruik nml ook nog steeds de Flexriemen.
's avonds loop ik daarmee, en dan mogen ze doen waar ze zin in hebben, lekker gek doen en wat extra ruimte om te lopen.
Het is niet alleen maar altijd aan de korte lijn hoor, ik las pauzes in waarin ze even lekker mogen snuffelen en dan geef ik ze dus ook meer ruimte, ook als ik met de korte lijnen loop.
Maar als er weer doorgewandeld wordt en ik dus wil dat ze naast me lopen, dan gebeurt dat nu gewoon.
Vanmorgen ben ik met Julia nog naar het park geweest, de hele weg ernaartoe netjes naast me lopend, in het park lekker los rennen (er was helemaal niemand vanwege die onverwachtse buien) en op de weg terug naar huis weer netjes kort naast me.
Ze heeft er echt geen enkel probleem mee hoor.
Het leukste was op de terugweg toen liep ik over het winkelcentrum, en ze gedroeg zich perfect
Toen liep een kennisje mij tegemoet, en ze vond het prachtig om te zien hoe goed het gaat.
Ze was zelfs zo netjes om maar niet naar mij te roepen, en bleef wachten tot ik bij haar was, omdat ze niet zeker wist of Julia dan toch zou gaan trekken.

- Elmo/maureen
- Zeer actief
Hier ook alweer een klein succesje
Elmo wil altijd graag naar andere honden toe. Aan de overkant liep een hond (geloof een herder). Elmo keek 1 keer, en liep netjes zonder trekken met me mee. Na het oversteken, niet de richting van de herder loeren en lopen. Maar gewoon netjes rondhuppelen