Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vakantietijd?
Moderator: moderatorteam
- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
- Aantal honden: 2
Vakantietijd?
Een nieuwe gevonden kooikerkruising, een nieuwe zwerfpincher, een nieuwe mechelaarreu, een nieuwe golden retriever oma, een nieuwe kruising sharpei/staff, een nieuwe stokoude kruising labrador, en dat alles in slechts 1 week binnengekomen in het asiel. Het lijkt wel vakantietijd? Behalve de golden (Britt van negen jaar, die superlief en leuk is) zijn ze niet probleemloos. Diego de mechelaar heb ik nog niet echt leren kennen, Hugo de sharpei/staff doet nog wat terughoudend, Chico de oude labrador hoort en ziet niet meer veel, maar is dan ook 14 jaar, de pincher en de (vrij jonge) kooiker zijn superbang.
Hebben andere asielvrijwilligers ook al zomerse taferelen gezien?
Hebben andere asielvrijwilligers ook al zomerse taferelen gezien?
- Lin-C
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
- Aantal honden: 1
Re: Vakantietijd?
Bah, wat is dat toch schaamteloos..hoe oud is de pincher? reu/teef?
- DebbieZ
- Zeer actief
Geen idee, hij staat je vanuit zijn buitenkennel aan te blaffen, durft nog niet naar een hand toe te komen en komt zelfs een toegeworpen frolic niet te komen halen. Ik denk dat de hondenverzorger al wel verder met hem is, maar ik heb geen info gevraagd. De kooiker is een vrij jong manneke (ik kon door een frolicje wat mooie tandjes zien), maar de pincher kon ik niets van duiden. Hij (of haar dus) zag er wel erg mooi en goed verzorgd uit van dat afstandje. En dan toch niet ophalen, gek hoor. Ik ga daar nooit wat van snappen, denk ik.Lin-C schreef:Bah, wat is dat toch schaamteloos..hoe oud is de pincher? reu/teef?
Als je kijkt naar wat er sinds een maand is binnengekomen, schrik je je lam. Het is echt lopende band-werk.
-
Neeltje
Tja, de vakantietijd komt eraan he, dus er moet geloosd worden.
- Lin-C
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
Achh...DebbieZ schreef:Geen idee, hij staat je vanuit zijn buitenkennel aan te blaffen, durft nog niet naar een hand toe te komen en komt zelfs een toegeworpen frolic niet te komen halen. Ik denk dat de hondenverzorger al wel verder met hem is, maar ik heb geen info gevraagd. De kooiker is een vrij jong manneke (ik kon door een frolicje wat mooie tandjes zien), maar de pincher kon ik niets van duiden. Hij (of haar dus) zag er wel erg mooi en goed verzorgd uit van dat afstandje. En dan toch niet ophalen, gek hoor. Ik ga daar nooit wat van snappen, denk ik.Lin-C schreef:Bah, wat is dat toch schaamteloos..hoe oud is de pincher? reu/teef?
Als je kijkt naar wat er sinds een maand is binnengekomen, schrik je je lam. Het is echt lopende band-werk.
- Dusty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller - Aantal honden: 2
*even afkloppen* het is bij ons nog vrij rustig. we hebben ook wel wat lastige gevalletjes zitten. maar vanavond getraind met alle asiel honden ( we trainen elke dinsdag avond met vrijwilligers de asiel honden) en ook de moeilijke gevallen hebben zich keurig gedragenDebbieZ schreef: Hebben andere asielvrijwilligers ook al zomerse taferelen gezien?

- DebbieZ
- Zeer actief
Oh, dat zouden wij ook moeten doen! Wat een goede zaak!Dusty schreef: *even afkloppen* het is bij ons nog vrij rustig. we hebben ook wel wat lastige gevalletjes zitten. maar vanavond getraind met alle asiel honden ( we trainen elke dinsdag avond met vrijwilligers de asiel honden) en ook de moeilijke gevallen hebben zich keurig gedragen
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Dat is echt iets wat ik nooit zal begrijpen. Mensen weten toch het hele jaar dat t weer zomer(vakantie) wordt? Waarom dan een dier nemen als je al weet dat je die in de zomer niet meer wil?Neeltje schreef:Tja, de vakantietijd komt eraan he, dus er moet geloosd worden.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Het is ook ieder jaar hetzelfde
. Ik denk altijd maar (heb in het verleden 7 jaar vrijwilligerswerk in een asiel gedaan), waarschijnlijk waren de baasjes niet blij met de hond en kan er nu een beter adres voor gevonden worden. Het is wel triest dat ze dan niet eens fatsoenlijk afstand willen doen?
Heb je toevallig een foto van de kooikerkruising?
Als je wilt kan ik deze op het kooikerforum plaatsen, wie weet kent iemand de vorige eigenaar of kan dit hondje op die manier daarna makkelijker geplaatst worden.
Als je wilt kan ik deze op het kooikerforum plaatsen, wie weet kent iemand de vorige eigenaar of kan dit hondje op die manier daarna makkelijker geplaatst worden.
- DebbieZ
- Zeer actief
Ik zal volgende week dinsdag even een foto maken, dan zit hij er ook precies twee weken. Hij is een vondeling, dus hij heeft die twee weken wachttijd voordat hij een baas mag gaan zoeken. Ik heb het voorzichtige idee dat er op onze wachtlijst (van zoekende nieuwe baasjes, die is er ook!!) ook wel kooikerliefhebbers gaan staan, maar ik weet niet of zijn schrikkerigheid in de weg zit. Met andere woorden: ik vraag me af of hij snel weg gaat zijn.Renske schreef:Het is ook ieder jaar hetzelfde. Ik denk altijd maar (heb in het verleden 7 jaar vrijwilligerswerk in een asiel gedaan), waarschijnlijk waren de baasjes niet blij met de hond en kan er nu een beter adres voor gevonden worden. Het is wel triest dat ze dan niet eens fatsoenlijk afstand willen doen?
- Dusty
- Zeer actief
ja dat is echt heel leuk hoor! je leert de honden beter kennen en je vergroot hun plaatsingskansen doordat je ze gehoorzaamheid aanleert. en we hebben het onderling ook weer erg gezellig natuurlijk. maar wij zijn niet zo'n groot asiel, bij welk asiel zit jij? hoeveel honden hebben jullie?DebbieZ schreef:Oh, dat zouden wij ook moeten doen! Wat een goede zaak!Dusty schreef: *even afkloppen* het is bij ons nog vrij rustig. we hebben ook wel wat lastige gevalletjes zitten. maar vanavond getraind met alle asiel honden ( we trainen elke dinsdag avond met vrijwilligers de asiel honden) en ook de moeilijke gevallen hebben zich keurig gedragen

- ienepiens
- Actief
- Mijn ras(sen): x stabij
Dit is wel een heel goed idee, miss bij ons een balletje opgooien om dit te regelen...Dusty schreef:*even afkloppen* het is bij ons nog vrij rustig. we hebben ook wel wat lastige gevalletjes zitten. maar vanavond getraind met alle asiel honden ( we trainen elke dinsdag avond met vrijwilligers de asiel honden) en ook de moeilijke gevallen hebben zich keurig gedragen
Maar doen jullie dan alle honden tegelijk?? Want lijkt me heel lastig worden als je er veel hebt, plus dat niet elke hond de aanblik van een andere hond aankan!
-
Job
- Zeer actief
mijn hulp heeft ook al een maand of twee een angstig pinchermix teefje in de opvang.
Ze vertrouwd de mensen van het gezin maar dan ook niks meer dan dat, zo triest!
Ze vertrouwd de mensen van het gezin maar dan ook niks meer dan dat, zo triest!
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
- Dusty
- Zeer actief
ja het is echt heel leuk!ienepiens schreef:Dit is wel een heel goed idee, miss bij ons een balletje opgooien om dit te regelen...Dusty schreef:*even afkloppen* het is bij ons nog vrij rustig. we hebben ook wel wat lastige gevalletjes zitten. maar vanavond getraind met alle asiel honden ( we trainen elke dinsdag avond met vrijwilligers de asiel honden) en ook de moeilijke gevallen hebben zich keurig gedragen
Maar doen jullie dan alle honden tegelijk?? Want lijkt me heel lastig worden als je er veel hebt, plus dat niet elke hond de aanblik van een andere hond aankan!
nou het licht er een beetje aan. sommige honden zijn gewoon nog niet zover om al in de groep mee te trainen die gaan dan op een afstandje en dan proberen er dichterbij te krijgen en sommige doen nooit in de groep mee. maar wij zijn niet zo'n groot asiel. we hebben 22 kennels. we hebben op het moment 9 honden. 1 kon niet mee doen want die was die dag gebeten en we waren met zijn 8te dus kon iedereen mee doen.
we doen dit nu onder begeleiding van onze gedragstherapeut. we hebben het een aantal jaar geleden gestart met een vrijwilliger die een DB hondenschool wilde beginnen en dus op ons oefende. toen hebben we dit zelf voort gezet omdat iedereen het zo leuk vond en toen even een paar maanden niet gedaan en nu dan weer opgepikt met de GT, die zo ook onze honden leert kennen. wij noemen het "Uit je hok!"

- Hanneke2
- Zeer actief
Ik wil wel 1 van die bangerds opvangen om een beetje op de rails te krijgen, kan dat? Niet meteen morgen, maar vanaf begin juli ofzo. Ik heb nog geen vakantie vastgezet en ook nog steeds geen vakantiehondje. En wij zijn goed met bangerdjes.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- ienepiens
- Actief
- Mijn ras(sen): x stabij
Nou, ik vind het super dat jullie dit zijn blijven doen, want wat je zelf ook al zegt, je geeft ze een basis mee, plus contact, zowel met mens als dier.. Dit is erg positief..en zeker het proberen waard...maar ja, er moeten wel genoeg vrijwilligers zijn..want we spreken hier toch over ietwat meer honden... Tussen 30 en 40 honden..Dusty schreef:ja het is echt heel leuk!
nou het licht er een beetje aan. sommige honden zijn gewoon nog niet zover om al in de groep mee te trainen die gaan dan op een afstandje en dan proberen er dichterbij te krijgen en sommige doen nooit in de groep mee. maar wij zijn niet zo'n groot asiel. we hebben 22 kennels. we hebben op het moment 9 honden. 1 kon niet mee doen want die was die dag gebeten en we waren met zijn 8te dus kon iedereen mee doen.
we doen dit nu onder begeleiding van onze gedragstherapeut. we hebben het een aantal jaar geleden gestart met een vrijwilliger die een DB hondenschool wilde beginnen en dus op ons oefende. toen hebben we dit zelf voort gezet omdat iedereen het zo leuk vond en toen even een paar maanden niet gedaan en nu dan weer opgepikt met de GT, die zo ook onze honden leert kennen. wij noemen het "Uit je hok!"
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
En schrikkerigheid moet je bij een kooikerhondje niet onderschattenDebbieZ schreef:Ik zal volgende week dinsdag even een foto maken, dan zit hij er ook precies twee weken. Hij is een vondeling, dus hij heeft die twee weken wachttijd voordat hij een baas mag gaan zoeken. Ik heb het voorzichtige idee dat er op onze wachtlijst (van zoekende nieuwe baasjes, die is er ook!!) ook wel kooikerliefhebbers gaan staan, maar ik weet niet of zijn schrikkerigheid in de weg zit. Met andere woorden: ik vraag me af of hij snel weg gaat zijn.Renske schreef:Het is ook ieder jaar hetzelfde. Ik denk altijd maar (heb in het verleden 7 jaar vrijwilligerswerk in een asiel gedaan), waarschijnlijk waren de baasjes niet blij met de hond en kan er nu een beter adres voor gevonden worden. Het is wel triest dat ze dan niet eens fatsoenlijk afstand willen doen?
- Dusty
- Zeer actief
ja je zou eens kunnen kijken of er animo voor is, bij ons was/is er echt veel animo voor. die wie weet. wij hebben nooit 40 honden maar wel soms 20. ja dan kunnen ze gewoon niet allemaal mee doen. dan doen de honden mee die het, het meest nodig hebbenienepiens schreef:Nou, ik vind het super dat jullie dit zijn blijven doen, want wat je zelf ook al zegt, je geeft ze een basis mee, plus contact, zowel met mens als dier.. Dit is erg positief..en zeker het proberen waard...maar ja, er moeten wel genoeg vrijwilligers zijn..want we spreken hier toch over ietwat meer honden... Tussen 30 en 40 honden..Dusty schreef:ja het is echt heel leuk!

-
Marion.
Wat triest. Hebben zulke mensen wel een hart? Hoe kun je nu een bejaarde Golden-dame weg doen 
- DebbieZ
- Zeer actief
Ik weet niet wat bij haar de reden was. Britt is grappig, ze lijkt in d'r kenneltje een oud dametje en in de gang ook en dan laat je haar los op het veld en dan is ze zo ontzettend vrolijk en geinig. Denk dat zij ook wel vlot weg is. Golden en labs 'doen' het altijd wel heel goed, ook al zijn ze wat ouder. En dit is een superleuk meisje.Marion. schreef:Wat triest. Hebben zulke mensen wel een hart? Hoe kun je nu een bejaarde Golden-dame weg doen
@Hanneke2: daar ga ik natuurlijk niet over, maar ik denk niet dat ze dat doen. Er zijn wel pleeggezinnen voor katten en kittens, maar die moeten in de buurt zijn, vanwege dierenartsen, plaatsingen etc. Bovendien denk ik dat deze beide hondjes best snel weg zijn. Ze zijn allebei erg bang, maar mensen die deze rassen zoeken zijn wellicht wel enigszins bekend met dit gedrag en ik denk dat ze heel prima gaan hechten aan 1 persoon.
Ik zou, als ik jou was, het plaatselijke asiel eens vertellen dat je best eens een angstige hond wilt 'plegen'. Als ik weet dat hier in het asiel een hond pleegzorg nodig heeft (en hij vreet mijn katten niet op), bied ik het hier ook zeker aan, maar die nabijheid is heel vaak wel een probleem. Plus het feit dat ze mij kennen als vrijwilliger. Elk asiel dat ik ken is een waar fort om binnen te komen, om de een of andere reden.
Inderdaad tegen de 40 honden nu. Ik herinner me nu overigens dat ze dat ooit wel gedaan hebben, de asielhonden in groepen trainen. Volgens mij is het gewoon ooit uit elkaar gevallen, dat plan.
@Renske: Kooikertje is inmiddels vast al helemaal verliefd op de vaste hondenverzorger, die is supergoed met grote, enge bijters en kleine, bange bijters...
Ik vind het altijd wel lastig om iets te vertellen over het asiel, omdat ik natuurlijk geen woordvoerder ben of hun beleid volledig van haver tot gort ken. Ik probeer altijd een foto te plaatsen en dan net te doen of ik net een kat van een hond kan onderscheiden...
- Maxine
- Zeer actief
Hier in Genk is het de laatste tijd ook weer erg druk. Maar ja, dat hebben we altijd wel.
Onze wachtlijst is immers wel gekrompen van 18 naar 10 honden.
Na de golf van mechelaars en jack russels die we weer hebben binnengekregen komt nu weer de golf staffords eraan jammer genoeg...
En dan binnenkort het kitten-seizoen ook weer. Dat gaat weer een erg drukke periode worden.
Onze wachtlijst is immers wel gekrompen van 18 naar 10 honden.
Na de golf van mechelaars en jack russels die we weer hebben binnengekregen komt nu weer de golf staffords eraan jammer genoeg...
En dan binnenkort het kitten-seizoen ook weer. Dat gaat weer een erg drukke periode worden.

- Dusty
- Zeer actief
vandaag even op het asiel geweest en wat denk je. de 2 boxers terug gekomen (ging toch niet lekker met de honden die ze al hadden) en Djaro onze kruising beagle X cocker terug
(ben helemaal gevallen voor Djaro, maar die zal niet lang zitten, jong ongecompliceerd hondje)
ik praat er ook graag over, thuis zijn ze al helemaal gek van mij 
wij zijn een wat kleiner asiel en ik ken eigenlijk het hele asiel van binnen en van buiten maar soms vind ik het wel moeilijk om mijn mond over dingen te houdenDebbieZ schreef:Ik vind het altijd wel lastig om iets te vertellen over het asiel, omdat ik natuurlijk geen woordvoerder ben of hun beleid volledig van haver tot gort ken. Ik probeer altijd een foto te plaatsen en dan net te doen of ik net een kat van een hond kan onderscheiden... Het is ook gewoon niet de bedoeling dat vrijwilligers het woord gaan doen voor 'hun' asiel, maar ik kan maar niet stoppen met praten over al die beesten. Daarom reageer ik op vragen soms wat afwijzend en ongeinteresseerd misschien. Ik wil gewoon niet in hun vaarwater zitten, zeg maar. En er is natuurlijk een bestaand pr-beleid, dat ik niet in de weg wil zitten. Anyways, ik blijf toch mijn mond wel voorbij praten..

- Hanneke2
- Zeer actief
Het asiel hier idem dito, best wat aardige vrijwilligers, maar als je er iets serieus mee wilt moet je lid zijn van de DB, en dat verplof ik.DebbieZ schreef:
@Hanneke2: daar ga ik natuurlijk niet over, maar ik denk niet dat ze dat doen. Er zijn wel pleeggezinnen voor katten en kittens, maar die moeten in de buurt zijn, vanwege dierenartsen, plaatsingen etc. Bovendien denk ik dat deze beide hondjes best snel weg zijn. Ze zijn allebei erg bang, maar mensen die deze rassen zoeken zijn wellicht wel enigszins bekend met dit gedrag en ik denk dat ze heel prima gaan hechten aan 1 persoon.
Ik zou, als ik jou was, het plaatselijke asiel eens vertellen dat je best eens een angstige hond wilt 'plegen'. Als ik weet dat hier in het asiel een hond pleegzorg nodig heeft (en hij vreet mijn katten niet op), bied ik het hier ook zeker aan, maar die nabijheid is heel vaak wel een probleem. Plus het feit dat ze mij kennen als vrijwilliger. Elk asiel dat ik ken is een waar fort om binnen te komen, om de een of andere reden.
Ik hoop dat die bangerdjes snel een hele lieve baas krijgen!
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- DebbieZ
- Zeer actief
Dat is hier dan weer niet zo, dat je lid moet zijn van de DB, maar ik ken wel veel soortgelijke dingen...
Ik vind dat wel erg jammer.
- DebbieZ
- Zeer actief
En ik zie vanuit huis dat ze nu net allemaal worden ingevoerd op ikzoekbaas.
Hugo (sharpei x staff): http://www.ikzoekbaas.nl/asiel-dieren/h ... -zuidwolde" onclick="window.open(this.href);return false;
Pippin, de kooiker: http://www.ikzoekbaas.nl/asiel-dieren/h ... -zuidwolde" onclick="window.open(this.href);return false;
Ben, de pincher: http://www.ikzoekbaas.nl/asiel-dieren/h ... -zuidwolde" onclick="window.open(this.href);return false;
Cindy, de mechelaar: http://www.ikzoekbaas.nl/asiel-dieren/h ... -zuidwolde" onclick="window.open(this.href);return false;
Diego, de mechelaar: http://www.ikzoekbaas.nl/asiel-dieren/h ... -zuidwolde" onclick="window.open(this.href);return false;
Lovely mag nu eindelijk weg: http://www.ikzoekbaas.nl/asiel-dieren/h ... -zuidwolde" onclick="window.open(this.href);return false;
Britt, de oude Golden Retrieverteef: http://www.ikzoekbaas.nl/asiel-dieren/h ... -zuidwolde" onclick="window.open(this.href);return false;
Jones, de zoveelste Jack russel: http://www.ikzoekbaas.nl/asiel-dieren/h ... -zuidwolde" onclick="window.open(this.href);return false;
Timmy moet voor de derde keer op zoek: http://www.ikzoekbaas.nl/asiel-dieren/h ... -zuidwolde" onclick="window.open(this.href);return false;
9 honden nieuw ingevoerd, echt vakantietijd....
Hugo (sharpei x staff): http://www.ikzoekbaas.nl/asiel-dieren/h ... -zuidwolde" onclick="window.open(this.href);return false;
Pippin, de kooiker: http://www.ikzoekbaas.nl/asiel-dieren/h ... -zuidwolde" onclick="window.open(this.href);return false;
Ben, de pincher: http://www.ikzoekbaas.nl/asiel-dieren/h ... -zuidwolde" onclick="window.open(this.href);return false;
Cindy, de mechelaar: http://www.ikzoekbaas.nl/asiel-dieren/h ... -zuidwolde" onclick="window.open(this.href);return false;
Diego, de mechelaar: http://www.ikzoekbaas.nl/asiel-dieren/h ... -zuidwolde" onclick="window.open(this.href);return false;
Lovely mag nu eindelijk weg: http://www.ikzoekbaas.nl/asiel-dieren/h ... -zuidwolde" onclick="window.open(this.href);return false;
Britt, de oude Golden Retrieverteef: http://www.ikzoekbaas.nl/asiel-dieren/h ... -zuidwolde" onclick="window.open(this.href);return false;
Jones, de zoveelste Jack russel: http://www.ikzoekbaas.nl/asiel-dieren/h ... -zuidwolde" onclick="window.open(this.href);return false;
Timmy moet voor de derde keer op zoek: http://www.ikzoekbaas.nl/asiel-dieren/h ... -zuidwolde" onclick="window.open(this.href);return false;
9 honden nieuw ingevoerd, echt vakantietijd....