Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hebben jullie hondjes dat ook?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2
Contacteer:

Hebben jullie hondjes dat ook?

Ongelezen bericht door Irisz »

Dat ze heel onrustig worden als hun maatje van huis is?
Luna is Xavi's heldin, grote voorbeeld en idool. Hij imiteert alles van haar, loopt continu achter haar kont aan te wandelen en vindt alles leuk wat Luna doet.

Nu is Luna gisteren een dagje naar mijn moeder gegaan en komt ze vandaag weer terug. Xavi weet niet waar hij het zoeken moet. :wink:
Hij loopt een beetje doelloos rond en kan geen fijn plekje vinden om te liggen.
Zelfs Luna's mand, waar hij normaal heeeeeel graag in wil, is niet interessant als Luna er niet ook in ligt.
Hij is ook een beetje pieperig en kan zichzelf niet vermaken. Hij mist zijn grote zus.

Ik vind het stiekem best aandoenlijk, maar ik denk wel dat het goed voor hem is om wat meer op eigen benen te staan.

Zijn jullie hondjes ook zo op elkaar gesteld?
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Re: Hebben jullie hondjes dat ook?

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Nee, maar ik heb dit ook heel bewust getraind. Ik ben best vaak of met de ene of met de andere hond weg. Bram kan wel onrustig zijn als ik langer weg ben met Izzie. Maar dat heeft meer met mij te maken dan met Izzie. Ik ben laatst een dag met hem alleen geweest, zonder Izzie dus. Geen verschil gemerkt. Ze zijn nu sowieso drie dagen in de week apart van elkaar (Bram thuis, Izzie op dagopvang).
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Zoek stok! schreef:Nee, maar ik heb dit ook heel bewust getraind. Ik ben best vaak of met de ene of met de andere hond weg. Bram kan wel onrustig zijn als ik langer weg ben met Izzie. Maar dat heeft meer met mij te maken dan met Izzie. Ik ben laatst een dag met hem alleen geweest, zonder Izzie dus. Geen verschil gemerkt. Ze zijn nu sowieso drie dagen in de week apart van elkaar (Bram thuis, Izzie op dagopvang).
Ik ook regelmatig met Luna en Xavi apart weg en dat levert geen problemen op, maar is ook gewoon korter.
Met Luna wandel ik elke dag minimaal 1x apart en met Xavi ook.
Ik denk dat het ook meespeelt dat het de eerste keer is dat Luna 's nachts niet thuis is geweest.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ja, dat is bij ons ook zo.
De 1 gaat echt voor het raam zitten wachten tot de ander terug is. :Q: , met het nodige gepiep erbij. :oeps:
Komt niet veel voor, ik neem ze momenteel ook altijd tegelijk mee uit.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Als iemand alleen met Happy weg gaat is Ruby echt zielig thuis
Maar gaat Ruby alleen weg kan het Happy niet bommen ,ze is wel uitbundig wanneer Ruby terug komt
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

ja Luca hangt meer aan Buster. Buster hangt niet aan Luca.

als ik Buster meeneem uit huis, en Luca blijft achter, heb ik kans dat Luca gaat blaffen.

doe ik ze alletwee in de tuin, en laat ik luca zelf het huis in lopen, met wat lekkers, lijkt ze het minder erg te vinden als ik Buster meeneem.

beetje hetzelfde als wat ze in honden pensions hanteren. dan nemen hun de hond mee, i.p.v dat je zelf wegloopt. ik denk dat met Luca dat scheelt. dat zij wegloopt van Buster. i.p.v Buster wegloopt van haar.

misschien heb je hier wat aan?
Dusty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller

Ongelezen bericht door Dusty »

nee ik heb daar bewust veel mee getraind. Aika is namelijk van mijn zusje en Dusty van mij dus ooit zullen ze zonder elkaar moeten :wink:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ja, ik heb een Zwaan, kleef aan hond. Alles wat Saar doet, doet Miep ook. Precies het plekje waar Saar het water in gaat, gaat Miep er ook in. Ik kan Miep prima alleen meenemen naar training ofzo, maar als ze thuis komt is ze blijer dat ze Saar weer ziet dan dat ze weer thuis is. Ik vrees ook eigenlijk wel de dag dat Saar dood gaat. Dan gaat Miep er heel snel achteraan denk ik.

Maar van de andere kant is het ook weer erg makkelijk. Ik heb niets aan de opvoeding van Miep hoeven doen, dat deed Saar. En als ik zeg "Saar, wacht!" dan wacht Miep vanzelf ook.

Ik zie voordelen en nadelen. De volgende keer zou ik het toch weer hetzelfde doen denk ik. De voordelen wegen voor mij heel veel zwaarder dan de nadelen.

Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ja, hier ook. En dat terwijl ze heel veel apart van elkaar doen. We laten ze namelijk vrijwel altijd apart uit. Maar Nora is toch wel Nilo's grote voorbeeld. Dat zie je zelfs als Nora er niet bij is. Als Nilo bijvoorbeeld in de omgang met andere honden wat onzeker word en niet weet wat te doen, zie je hem Nora's gedrag imiteren. Wel handig want Nora is heel goed, sociaal en conflict vermijdend naar andere honden toe :ok: Maar ook ik vrees voor Nilo wanneer Nora er niet meer is. Dat is ook een reden dat ze zoveel apart doen, maar ik denk wel dat hij het er heel moeilijk mee krijgt. Hij ligt ook graag tegen haar aan, bij haar in de mand enzo. Terwijl Nora het allemaal wel gezellig vind maar hem niet perse op zoekt. Heel zelden daagt ze hem uit om te spelen. Dan zie je hem gelijk enthousiast worden, dat doet ze anders nooit! :mrgreen:
Arline
Zeer actief

Ongelezen bericht door Arline »

Fenja maakt het niet zo veel uit als Sting weg is (ze wil ook wel eens rust :F: )
Met Sting heb ik wel geoefend dat hij alleen kan zijn zonder Fenja, maar dan niet helemaal alleen thuis, dus wel een mens aanwezig. Helemaal alleen gaat wel goed als ik even Fenja een plas laat doen, maar als ik heel lang met Fenja weg ga, wordt hij niet echt blij. 'Alleen' thuis zijn met Fenja samen gaat wel erg goed.
Afbeelding
I think the reason we are born with two hands is so we can pet two dogs at once
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Maeve schreef:Ja, hier ook. En dat terwijl ze heel veel apart van elkaar doen. We laten ze namelijk vrijwel altijd apart uit. Maar Nora is toch wel Nilo's grote voorbeeld. Dat zie je zelfs als Nora er niet bij is. Als Nilo bijvoorbeeld in de omgang met andere honden wat onzeker word en niet weet wat te doen, zie je hem Nora's gedrag imiteren. Wel handig want Nora is heel goed, sociaal en conflict vermijdend naar andere honden toe :ok: Maar ook ik vrees voor Nilo wanneer Nora er niet meer is. Dat is ook een reden dat ze zoveel apart doen, maar ik denk wel dat hij het er heel moeilijk mee krijgt. Hij ligt ook graag tegen haar aan, bij haar in de mand enzo. Terwijl Nora het allemaal wel gezellig vind maar hem niet perse op zoekt. Heel zelden daagt ze hem uit om te spelen. Dan zie je hem gelijk enthousiast worden, dat doet ze anders nooit! :mrgreen:
Maar Saar vind het gezelschap van Miep ook wel èrg leuk hoor. Ze likt "haar baby" meermalen per dag schoon, en controleert in de zomertijd uitgebreid op teken (en vind ze dan ook :cheer: ).
Uit kan prima zonder dat wormvormig aanhangsel hoor, maar stiekem is ze gewoon blijer als het ding meehobbelt. Denk ik :19:
asani
Zeer actief

Ongelezen bericht door asani »

Hoi Iris

Ijuba en Fynn kunnen heel goed alleen zijn hebben nooit gepiept als de een weg was.
Asani daarintegen kan niet zonder zijn roedel,als ik hem alleen thuis laat gaat hij zitten piepen en is heel onrustig.
Terwijl ik hem toen hij pup was en opgroeide veel apart heb meegenomen.
Het is zelfs zo erg geweest dat hij uit frustratie dingen ging vernielen de stoelen,boeken en zelfs de biabedden heeft hij gesloopt.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Ivan kan niet zo goed zonder Odin, anderom is het geen probleem, odin heeft graag het rijk alleen. Toch zijn het wel elkaars maatjes door dik en dun.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Zoek stok! schreef:Nee, maar ik heb dit ook heel bewust getraind. Ik ben best vaak of met de ene of met de andere hond weg.
Hier net zo. Toen we Cariño kregen ben ik steeds alleen met hem gaan wandelen en Nando liet ik thuis.
Hij vind het geen probleem als Nando weg is, mits iemand in huis blijft.
Vroeger wel, dan ging hij om de zoveel tijd voor de deur piepen.
Alleen thuis of in de auto blijven kan hij (nog) niet, maar samen met Nando wel.
Nando kan wel goed alleen blijven.
Ze zijn gek op elkaar, maar Cariño is afhankelijker van Nando dan andersom.
Het is een beetje zijn grote broer, lijkt wel.
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

Nee dat hebben ze totaal niet.Ook hier is het los zand.
En eigenlijk vind ik het best fijn beide honden vinden het leuk om bij elkaar te zijn maar gaan ook prima alleen mee.
Maar ze zijn dan ook volledig los van elkaar opgegroeid en pas op latere leeftijd bij elkaar gekomen. En beide als enigste hond opgegroeid.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik weet dat eigenlijk niet zo goed, want ik heb ze nooit gescheiden :denken:
Wel is duidelijk dat Saar erg aan Vera hangt, en dat Vera doet alsof Saar niet zo speciaal is maar onderrrrtussen :mrgreen:
Afbeelding
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

ja hier ook 2 die wel wat pieperig zijn als een van ons met de ander gaat.
Maar we laten ze ook bewust af en toe apart alleen van elkaar.
Als de een gaat trainen met de ene hond dan is de andere hond wat pieperig maar eigenlijk gaat dat na een kwartiertje wel over. Wel blijven ze op hun hoede want ze zouden eens zo weer terug zijn. dat wil zeggen dat ze op de overloop liggen de trap in de gaten houden of af en toe door de raam naar buiten kijken.
Jacintha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Kruising Teckel

Ongelezen bericht door Jacintha »

Yoda hangt enorm aan Anouk, ga ik met alleen Anouk weg dan zet hij het énorm op een krijsen.
Andersom vind Anouk het niet zo heel bezwaarlijk, ze is meet beledigt dat ík zonder haar weg ga dan dat Yoda zonder haar weg gaat :wink:
Afbeelding
Anouk, nooit uit gedachten, nooit uit het hart... 01-03-2005 ~ 28-04-2011
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Toen mijn Boxer Chelsea vorig jaar overleed, hield ik mijn hart vast. Luna sliep tegen Chelsea aan, zij kleefde echt aan Chels.
Luna wist niet beter of Chelsea was bij haar en genoot daarvan. Maar eigenlijk heeft Luna er weinig van laten merken toen Chelsea overleed. Alleen kan ze nu niet meer lekker tegen een andere hond aanliggen, die houden daar niet van.

Delphi is niet echt een sociale hond te noemen, heel af en toe speelt ze met Luna maar als ze echt alleen is, laat ze van zich horen.
Dat vindt ze dan toch ook weer niet leuk.....

Olaf begint juist een beetje te genieten van het hondse gezelschap :wink:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Nee hier ook los zand :wink:
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Nolan hobbelt het liefst achter Max aan. Maar we nemen ze wel dagelijks minimaal 1 keer apart mee naar buiten. Ze gaan ook beide wel eens apart mee ergens heen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”