Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waarom eet Rosa in eens niet meer...

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Rosa2009
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising Duitse Staander draadhaar X Hollandse herder

Waarom eet Rosa in eens niet meer...

Ongelezen bericht door Rosa2009 »

Hoi allemaal,
Ik maak mij best wel zorgen.
Rosa is uit nood donderdag op vrijdag een nachtje in het pension gebleven. Mijn vriend was afgelopen weekend niet thuis en ik was dus alleen met haar. Toen wij zij dus absoluut niet eten. Van alles geprobeerd, worst, water, wat lekkers, koekjes erbij. Niks helpt. Nu kwam mijn vriend zondag thuis en ineens gaat ze heel veel eten (heimwee gehad?)
Nu eet zij sinds maandag avond ook niks meer. Wat is er toch aan de hand? Moet ik mij zorgen gaan maken? Of wanneer moet ik mij echt zorgen gaan maken? Is hier wat aan te doen? Moet ik eens gaan praten met het pension waar zij destijds heen is gebracht?

Groetjes een radeloze Marijke
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Re: Waarom eet Rosa in eens niet meer...

Ongelezen bericht door freskin »

Drinkt ze nog wel goed? Hoe is haar ontlasting? Is ze verder wel levendig?

Hoe oud is ze? Misschien zit ze wel tegen haar loopsheid aan. Dan willen teven soms ook wat moeilijker gaan eten. Of ze is schijnzwanger. Is dat het allemaal niet, dan zou ik het nog even een dag of twee aanzien. Misschien is ze nog wat van slag van het nachtje logeren.

Maar als ze sloom wordt of koorts krijgt dan zou ik naar de da gaan.

Succes! Ik hoop dat ze weer snel wat gaat eten. :wink:

*edit:
Je zou inderdaad nog contact op kunnen nemen met het pension. Misschien heeft ze daar wel wat andere voeding gehad of juist (te)veel gegeten. Ze drinkt toch wel,he? Zo niet,dan zou ik wel morgen even bij de da langs gaan.

Trouwens, ik bedenk ineens dat je hierboven vertelt dat ze zondag ineens heel veel ging eten. Misschien heeft ze gewoon nog niet zo'n honger omdat ze veel op heeft. Dat zou ook nog kunnen.
Laatst gewijzigd door freskin op 15 jun 2010 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Rosa2009
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising Duitse Staander draadhaar X Hollandse herder

Ongelezen bericht door Rosa2009 »

Ze drinkt wel en ontlasting ziet er goed uit, gelukkig. Ze is wel rustiger dan normaal, maar dat was ze al na haar loopsheid (toen ze nog wel genoeg at).

Las dat schijnzwanger kan optreden na eerste loopsheid. Het is nu zo'n 2 maanden geleden dat ze loops is geweest. Maar als ik dan weer andere verschijnselen zie, lijkt dat het ook weer niet op...

Vreemd blijft het wel.
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Rosa2009 schreef:Ze drinkt wel en ontlasting ziet er goed uit, gelukkig. Ze is wel rustiger dan normaal, maar dat was ze al na haar loopsheid (toen ze nog wel genoeg at).

Las dat schijnzwanger kan optreden na eerste loopsheid. Het is nu zo'n 2 maanden geleden dat ze loops is geweest. Maar als ik dan weer andere verschijnselen zie, lijkt dat het ook weer niet op...

Vreemd blijft het wel.
Twee maanden na de loopsheid kan het heel goed zijn dat ze schijnzwanger is/wordt. Teven zijn dan vaak ook wat sneller "van slag". Dus dat nachtje logeren kan haar wat van streek hebben gemaakt. Iedere teef is weer anders.

Ik zou niet teveel aandacht geven aan het eten. Wil ze niets, dan niet aandringen. Wat later op de dag weer aanbieden. Wil ze dan nog steeds niet, dan de volgende dag weer. En haar veel afleiding en beweging geven. Dat wil ook helpen om sneller over een schijndracht heen te komen. Als ze dan weinig eten kan geen kwaad. Dat is eerder goed.

Maar ze kan natuurlijk ook een virusje onder de leden hebben, dus ik zou het wel even in de gaten houden. Een van mijn reuen eet soms wel bijna drie weken amper als er een loopse teef in de buurt is. In het begin heb ik dat niet zo snel in de gaten, maar dan ineens valt bij mij het kwartje en maakik me geen zorgen meer. Tja hormonen....... :wink:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

ik denk ook eerlijk gezegd aan schijnzwangerschap, zou voor de zekerheid alvast de piepspeeltjes en knuffeltjes opbergen, je weet maar nooit..

Escha is ook altijd hangerig en sloom, maar eetlust gaat niet achteruit. Maar het kan heel goed dat je teefje daar wel last van heeft
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”