Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Moet toch niet gekker worden!!
Moderator: moderatorteam
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Moet toch niet gekker worden!!
Wil toch ff wat kwijt, lees onlangs op het bullmastiff-forum, waar ik ook zit.
Dat tijdens het wandelen met de pup(bullmastiff) van een van onze leden, een jongetje op de fiets stopte om naar de hond te kijken, het dier ging daarop kwispelen en ging naar het kind toe, waarop als ik het goed heb begrepen het jongetje schrok en daardoor met zijn fiets in de bosjes kwam.
Hebben die ouders aangifte gedaan, dat hun kind zou zijn aangevallen door een gevaarlijke hond, het kind had niets!
Maar wat denken jullie staan afgelopen vrijdag de wijkagent, een politie agent, met een hondenbegeleider voor de deur... om even naar deze gevaarlijke hond te komen kijken,, of ze ook even met deze mensen een stukje op wilden lopen buiten, zodat ze konden zien dat de hond in kwestie zich normaal gedraagd buiten..
Nou mijn bloed gaat koken van zulke dingen.
Ik vraag me af of als een van de hyperdepiep labradors van een van de buren bij een situatie als deze betrokken zou zijn, ze dit ook zo serieus zouden nemen, door met drie man sterk op je stoep te staan.
Nu blijkt ook nog dat de mensen die aangifte hebben gedaan, bekend zijn bij de politie omdat ze regelmatig dit soort dingen doen, en overal om komen zeuren.
Het is echt in dit land de omgekeerde wereld, en jij moet als hondenbezitter maar weer aan jan en alleman verantwoording afleggen., voor iets wat je niet gedaan hebt.
Dat tijdens het wandelen met de pup(bullmastiff) van een van onze leden, een jongetje op de fiets stopte om naar de hond te kijken, het dier ging daarop kwispelen en ging naar het kind toe, waarop als ik het goed heb begrepen het jongetje schrok en daardoor met zijn fiets in de bosjes kwam.
Hebben die ouders aangifte gedaan, dat hun kind zou zijn aangevallen door een gevaarlijke hond, het kind had niets!
Maar wat denken jullie staan afgelopen vrijdag de wijkagent, een politie agent, met een hondenbegeleider voor de deur... om even naar deze gevaarlijke hond te komen kijken,, of ze ook even met deze mensen een stukje op wilden lopen buiten, zodat ze konden zien dat de hond in kwestie zich normaal gedraagd buiten..
Nou mijn bloed gaat koken van zulke dingen.
Ik vraag me af of als een van de hyperdepiep labradors van een van de buren bij een situatie als deze betrokken zou zijn, ze dit ook zo serieus zouden nemen, door met drie man sterk op je stoep te staan.
Nu blijkt ook nog dat de mensen die aangifte hebben gedaan, bekend zijn bij de politie omdat ze regelmatig dit soort dingen doen, en overal om komen zeuren.
Het is echt in dit land de omgekeerde wereld, en jij moet als hondenbezitter maar weer aan jan en alleman verantwoording afleggen., voor iets wat je niet gedaan hebt.
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
- nana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
- Aantal honden: 3
Re: Moet toch niet gekker worden!!
nou das lekker 
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.
lydia
lydia
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Jammergenoeg gaat het steeds meer die kant heen 

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
gut het is dus idd zo makkelijk een aanklacht in te dienen 
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Ja zo makkelijk is het inderdaad. Maar nu nog de gevolgen ????
Die waren er dus niet.
Die waren er dus niet.
Gr. Aniek

- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Ik vraag me af of de eigenaars van de mensen in kwestie niet zelf hebben aangesproken over het waarom? Dat zou bij mij zodra de politie vertrokken zou zijn het 1e zijn wat ik zou doen. ff bij de "beste" mensen aan de bel trekken.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- josefientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griekse herder
Ja dûh, dat zijn natuurlijk tokkies met een lévensgevaarlijke hond. Daar kun je toch niet bij aanbellen!

- smoekie
- Zeer actief
josefientje schreef:Ja dûh, dat zijn natuurlijk tokkies met een lévensgevaarlijke hond. Daar kun je toch niet bij aanbellen!
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Joepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff
Ik ken het verhaal maar toch vind ik het goed dat de politie even kwam kijken.
Het kan ook anders zijn!!
Het is dan wel een pup maar wel 1 van waarschijnlijk zo'n 40 kilo.
Hoe leuk,lief en droppig ik mijn hond ook vind kan ik begrijpen dat mensen mijn hond eng vinden.
Ik hou hem dan ook altijd bij me wanneer er mensen langslopen of fietsen.
Het kan ook anders zijn!!
Het is dan wel een pup maar wel 1 van waarschijnlijk zo'n 40 kilo.
Hoe leuk,lief en droppig ik mijn hond ook vind kan ik begrijpen dat mensen mijn hond eng vinden.
Ik hou hem dan ook altijd bij me wanneer er mensen langslopen of fietsen.
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, dat kwam ook bij ons op,, Ze zouden er toch niet maar zo mee klaar zijn, .smoekie schreef:Ik vraag me af of de eigenaars van de mensen in kwestie niet zelf hebben aangesproken over het waarom? Dat zou bij mij zodra de politie vertrokken zou zijn het 1e zijn wat ik zou doen. ff bij de "beste" mensen aan de bel trekken.
Maar ze hadden zo iets van, nou ze zijn komen kijken, en de agent en hondenbegeleider hebben nog gespeeld met de hond in kwestie. Dus prima zo! maar blijkbaar is het zo makkelijk in Nederland om een aanklacht in te dienen.
Zo doet ieder zo iets op zijn of haar eigen manier,, ik zou redelijk pist-off zijn, en toch even de mensen aanspreken,,
- smoekie
- Zeer actief
Nou idd. Ik ook hoor. Als niemand wat zegt blijft zo'n mens het misschien doen. Terwijl als je eens een keer "verhaal" gaat halen ze zich in de toekomst misschien wel 2x bedenkt als ze snapt wat voor ellende ze een ander kan bezorgen met zulk debiel gedoe 
- dagmar88
- Zeer actief
smoekie schreef:Nou idd. Ik ook hoor. Als niemand wat zegt blijft zo'n mens het misschien doen. Terwijl als je eens een keer "verhaal" gaat halen ze zich in de toekomst misschien wel 2x bedenkt als ze snapt wat voor ellende ze een ander kan bezorgen met zulk debiel gedoe
Toen Charlie nog klein was, was mijn ex met haar aan het wandelen. Kwam er, in het losloopgebied, een stel met kind van een jaar of 2, 3 aangelopen. Dus in eerste instantie roept m'n ex de hond bij zich; maar dat stel laat hun zoon op de hond afdenderen, dus laat hij haar weer los. Kind botst tegen de hond op, valt en heeft een bloedlipje...
Hebben we toen niet zo om kunnen lachen.
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Honden worden steeds meer vogelvrij in Nederland. Ruim baan voor kinderen (die niet opgevoed worden en je honden lastig vallen), ruim baan voor mensen die honden haten (die zeuren over hondengeblaf en zelf de TV keihard hebben, die zeuren over hondenpoep en zelf hun afval op straat flikkeren, die zeuren over loslopende honden en zelf je van de sokken rijden in hun stuure auto...) en ruim baan voor de maatschappij waarin geen ruimte is voor ''die honden''.
(En dus wég met losloopgebieden... die honden moeten maar naar een grasstrookje naast een drukke weg...
)
Gelukkig zijn er ook nog normale mensen... die gewoon snappen dat we allemaal een beetje moeten geven en nemen en die elkaar nog de ruimte gunnen.
En dat geld trouwens zowel voor de hondenbezitter als de personen zonder honden. (Want er zijn ook hondenbezitters die het verpesten voor de goedwillenden!) Maar het valt me gewoon wel op... ik heb pas zes jaar honden, maar het verschil in gedrag naar honden toe, en de algemene mening over honden, is toch wel flink veranderd in die korte tijd.
Ik woon nu in een omgeving waar veel hondenmensen wonen, daar gaat het prima. Maar je hoeft maar een teen terug te zetten in de stad waar ik vandaan kom, en ik loop er weer tegenaan.
Echt zo jammer.
Gelukkig zijn er ook nog normale mensen... die gewoon snappen dat we allemaal een beetje moeten geven en nemen en die elkaar nog de ruimte gunnen.
Ik woon nu in een omgeving waar veel hondenmensen wonen, daar gaat het prima. Maar je hoeft maar een teen terug te zetten in de stad waar ik vandaan kom, en ik loop er weer tegenaan.
Echt zo jammer.

- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Wij hebben nu al ruim 15 jaar honden, eerst altijd alleen herders, later is daar Mack (bull) bijgekomen.
Maar mijn ervaringen zijn dat toen we in Utrecht woonde, we zelden of nooit opmerkingen hebben gehoord, of dat er op een rare manier naar je werd gekeken,, als je geen doorsnee Labrador of fifi had.
Maar nu wonden we sinds een jaar of tien hier in Gorinchem,,, en hebben echt al het nodige meegemaakt op dat gebied.
Of het no om de poep van je hond gaat, of omdat ie "zo gevaarlijk uit zijn oogjes kijkt",, of de opmerking van een willekeurig persoon gewoon op straat,, lekker hard zodat iedereen die het maar wilde horen het kon horen.. kijk daar heb je weer van die mensen met zo'n schedelbijter.... nou ik moet zeggen kan er nu beter tegen als een paar jaar terug.
Maar dat gaat je toch niet in je koude kleren zitten. Toen ging mijn bloed er echt van naar het kookpunt.
Nu trek ik me er niks meer van aan, ze lullen maar een end weg
Ik weet wel beter.
Maar mijn ervaringen zijn dat toen we in Utrecht woonde, we zelden of nooit opmerkingen hebben gehoord, of dat er op een rare manier naar je werd gekeken,, als je geen doorsnee Labrador of fifi had.
Maar nu wonden we sinds een jaar of tien hier in Gorinchem,,, en hebben echt al het nodige meegemaakt op dat gebied.
Of het no om de poep van je hond gaat, of omdat ie "zo gevaarlijk uit zijn oogjes kijkt",, of de opmerking van een willekeurig persoon gewoon op straat,, lekker hard zodat iedereen die het maar wilde horen het kon horen.. kijk daar heb je weer van die mensen met zo'n schedelbijter.... nou ik moet zeggen kan er nu beter tegen als een paar jaar terug.
Maar dat gaat je toch niet in je koude kleren zitten. Toen ging mijn bloed er echt van naar het kookpunt.
Nu trek ik me er niks meer van aan, ze lullen maar een end weg
- Ilse met haar witte
- Zeer actief
Tja... Gaia had iets ander met haar gedaanNanna schreef:.Ze was dóódsbang voor honden en de één na de andere strietste langsmet als icing on the cake een megagrote Charles.
Ze zeiden er tegen mij verder niets over hoor, ze hadden ook niets te zeggen want mijn honden gedroegen zich subliem gewoon![]()
Maar het lijkt me echt vreselijk om zó bang te zijn dat je gaat huilen bij de aanblik alleen al van een hond.
Tis natuurlijk ook niet zo'n handige actie om in losloopgebied te gaan staan maar wellicht wisten ze dat niet.
Groetjes Ilse

- smoekie
- Zeer actief
Nee. Mensen moeten gewoon eens niet zo snel bij de 1 of andere instantie aan de bel trekken. Wat is er toch mis om zelf met dees of gene te praten?
Nee hoor, ben je gek. Gewoon van begin af aan de politie bellen. Dat zal ze leren

Dan kun je wel zeggen. Laat de politie maar komen. Als je niks te verbergen hebt maakt het toch niet uit. Daar heb je ook wel gelijk in. Maar wat als die lieve lobbes van je toevallig niet helemaal goed is ( ziek is of wat dan ook) . En zich daarom minder leuk gedraagt dan hij normaliter doet. Wat als men denkt met een "agressieve" hond te maken te hebben die normaliter nooit wat doet en hem/haar door hun indruk van je afnemen terwijl jij beter weet?
En dat alles omdat er 1 of andere trien/lummel is die de boel opblaast van hier tot heb ik jou daar of de moeite niet nemen om even bij jou aan te bellen?
Dan kun je wel zeggen. Laat de politie maar komen. Als je niks te verbergen hebt maakt het toch niet uit. Daar heb je ook wel gelijk in. Maar wat als die lieve lobbes van je toevallig niet helemaal goed is ( ziek is of wat dan ook) . En zich daarom minder leuk gedraagt dan hij normaliter doet. Wat als men denkt met een "agressieve" hond te maken te hebben die normaliter nooit wat doet en hem/haar door hun indruk van je afnemen terwijl jij beter weet?
Laatst gewijzigd door smoekie op 15 jun 2010 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ilse met haar witte
- Zeer actief
Tja de poep moet je natuurlijk gewoon opruimenAmber schreef:Wij hebben nu al ruim 15 jaar honden, eerst altijd alleen herders, later is daar Mack (bull) bijgekomen.
Maar dat gaat je toch niet in je koude kleren zitten. Toen ging mijn bloed er echt van naar het kookpunt.![]()
Nu trek ik me er niks meer van aan, ze lullen maar een end weg![]()
Ik weet wel beter.
In een 15 jaar is er veel veranderd. toen was het not done om bijvoorbeeld immigranten te beoordelen op het immigtant zijn, inmiddels is het heel gewoon dat iedereen hardop mag zeggen wat hij maar wil. In het kader ven de vrijheid van meningsuiting.
En ook schedelbijters worden inmiddels gediscrimineerd.
Groetjes Ilse

- Ilse met haar witte
- Zeer actief
en 10 vingerig
blind typen lukt ook al niet meer...
Groetjes Ilse

- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou ik denk dat als er geen aantoonbare verwondingen zijn, en zoals al bekend was,, dat deze mensen altijd overal over zeuren,, bij de politie wisten ze dit dus al.
Ze misschien toch even verder hadden moeten kijken dan hun neus lang is, het slaat toch nergens op dat ze zonder aantoonbare rede je maar gewoon even ter verantwoording komen roepen,, we zijn volwassen mensen,, krijg een beetje de ....t van dat betweterige , en belerende gedrag hier in Nederland, lijkt wel alsof we weer op school zitten.,
Ze hadden toch ook even gewoon eerst telefonisch contact kunnen hebben met de mensen van de hond, om hun kant te horen, ipv je maar gelijk in beschuldigende bankje te stoppen.
Want zo zou ik het ervaren.
Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Ze misschien toch even verder hadden moeten kijken dan hun neus lang is, het slaat toch nergens op dat ze zonder aantoonbare rede je maar gewoon even ter verantwoording komen roepen,, we zijn volwassen mensen,, krijg een beetje de ....t van dat betweterige , en belerende gedrag hier in Nederland, lijkt wel alsof we weer op school zitten.,
Ze hadden toch ook even gewoon eerst telefonisch contact kunnen hebben met de mensen van de hond, om hun kant te horen, ipv je maar gelijk in beschuldigende bankje te stoppen.
- smoekie
- Zeer actief
Dat snap ik wel. Maar niet als dat ten koste van mijn hond zou kunnen gaan.Martijn schreef:Wat maakt het uit? Is de politie dan niet redelijk ofzo?smoekie schreef:Nee. Mensen moeten gewoon eens niet zo snel bij de 1 of andere instantie aan de bel trekken. Wat is er toch mis om zelf met dees of gene te praten?Nee hoor, ben je gek. Gewoon van begin af aan de politie bellen. Dat zal ze leren
![]()
Ik praat liever met een blauwe pet dan met een krijsende moederkloekerige buurvrouw hoor.
Doe mij maar redelijkheid en referentiekaders in plaats van dat hysterische gezwets van iemand die alleen maar ziet dat haar godswonder omgevallen is en wil dat daar iemand boete voor doet.
Ik zie liever dat iemand gewoon zelf de moeite neemt om even bij je aan te bellen of dat iemand gewoon normaal denkt en niet bij elke dwarsliggende poep en of scheet instanties gaat zitten afbellen en aangiftes gaat zitten doen om jou een oor aan te naaien als je pech hebt
- smoekie
- Zeer actief
Nanna schreef:Dan heb jij je verantwoording niet genomen. Als je Hector dan zo goed kent dat je weet dat hij zich misdraagt als ie ziek is of pijn heeft dan hou je hem maar lekker aangelijnd.smoekie schreef: Dan kun je wel zeggen. Laat de politie maar komen. Als je niks te verbergen hebt maakt het toch niet uit. Daar heb je ook wel gelijk in. Maar wat als die lieve lobbes van je toevallig niet helemaal goed is ( ziek is of wat dan ook) . En zich daarom minder leuk gedraagt dan hij normaliter doet.
Maar niet nijdig andere mensen aankijken die last hebben van jou hond die zich "minder leuk" (wat moet ik daaronder eigenlijk verstaan?) gedraagt en dan nog pissig worden als ze actie ondernemen ook....
Volgens mij zie je de situatie nu iets anders dan ik bedoel. Ik zie politie die bij mij aan de deur belt terwijl mijn hond niet lekker is (ziek-oorpijn of wat dan ook) en zij hem willen zien/aaien/lopen
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja dat van de poep klopt,, dat ruimen wij ook keurig op.Ilse met haar witte schreef:Tja de poep moet je natuurlijk gewoon opruimenAmber schreef:Wij hebben nu al ruim 15 jaar honden, eerst altijd alleen herders, later is daar Mack (bull) bijgekomen.
Maar dat gaat je toch niet in je koude kleren zitten. Toen ging mijn bloed er echt van naar het kookpunt.![]()
Nu trek ik me er niks meer van aan, ze lullen maar een end weg![]()
Ik weet wel beter.
![]()
In een 15 jaar is er veel veranderd. toen was het not done om bijvoorbeeld immigranten te beoordelen op het immigtant zijn, inmiddels is het heel gewoon dat iedereen hardop mag zeggen wat hij maar wil. In het kader ven de vrijheid van meningsuiting.
En ook schedelbijters worden inmiddels gediscrimineerd.
Maar het poepverhaal, komt van een vreselijke zeur hier uit de straat, die dacht dat omdat wij honden hebben, en sinds kort pas hier woonde,,, wij degen waren die onze honden voor haar car-port lieten ontlasten zal ik maar netjes zeggen
Terwijl wij dat helemaal niet waren,, bleek later iemand uit een hele ander straat te zijn.
Maar dat bedoel ik dus met die vooroordelen,, en oh, ja deze "zeur " had zelf ook een hond.(Jack)
Maar ook toen hadden we al niet bepaald chiwawa's,,, Hahahaha dus "vooroordeel"
- Ilse met haar witte
- Zeer actief
Ze bedoelt dat "hector"misschien niet op zijn best is door omstandigheden als de politie komt kijken....Nanna schreef:Dan heb jij je verantwoording niet genomen. Als je Hector dan zo goed kent dat je weet dat hij zich misdraagt als ie ziek is of pijn heeft dan hou je hem maar lekker aangelijnd.smoekie schreef: Dan kun je wel zeggen. Laat de politie maar komen. Als je niks te verbergen hebt maakt het toch niet uit. Daar heb je ook wel gelijk in. Maar wat als die lieve lobbes van je toevallig niet helemaal goed is ( ziek is of wat dan ook) . En zich daarom minder leuk gedraagt dan hij normaliter doet.
Maar niet nijdig andere mensen aankijken die last hebben van jou hond die zich "minder leuk" (wat moet ik daaronder eigenlijk verstaan?) gedraagt en dan nog pissig worden als ze actie ondernemen ook....
Groetjes Ilse

- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
maar wat als er inderdaad zo laks wordt gereaggerd door de politie en de hond blijkt wel degelijk agressief? Als dán een paar weken later er wel een kind wordt gegrepen en deze mensen zeggen: "ja wij hebben de politie al weken geleden geïnformeerd maar die hebben er niks mee gedaan" dan schreeuw iedereen moord en brand en is alles weer de schuld van de politie.Amber schreef:Nou ik denk dat als er geen aantoonbare verwondingen zijn, en zoals al bekend was,, dat deze mensen altijd overal over zeuren,, bij de politie wisten ze dit dus al.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Nanna schreef:Dat is jammer dan. Ik ga er van uit dat de politie op redelijk korte termijn komt kijken en het zou toch wel heel toevallig zijn dat Hector dan net een dijk van een oorontsteking heeft opgelopen waar hij uitermate vals van is geworden.Ilse met haar witte schreef:
Ze bedoelt dat "hector"misschien niet op zijn best is door omstandigheden als de politie komt kijken....
Voor mij zou dat, als politieagent, onder de noemer hoerensmoesjes vallen.
Laatst gewijzigd door Naima op 15 jun 2010 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Hij was aangelijnd,, en het jochie was in eerste instantie zelf geinteresseerd in de hond, de hond in kwestie heeft niet eens naar het joch geblaft,,,, maar toonde interesse naar het kind, door kwispelend naar het jochie te kijken en twee stappen richting het kind te gaan.Nanna schreef:Dus je mag alleen zeurenAmber schreef:Nou ik denk dat als er geen aantoonbare verwondingen zijn, en zoals al bekend was,, dat deze mensen altijd overal over zeuren,, bij de politie wisten ze dit dus al.
Ze misschien toch even verder hadden moeten kijken dan hun neus lang is, het slaat toch nergens op dat ze zonder aantoonbare rede je maar gewoon even ter verantwoording komen roepenals je daadwerkelijk gebeten wordt?
Er zijn mensen die doodsbang voor honden zijn en ik kan me best voorstellen dat die in hun broek zeiken van angst als er een Bullmastiff blaffend op ze afkomt.
Kan ie 100x niet bijten, maar dat doet er feitelijk helemaal niet toe. Hij veroorzaakt OVERLAST.
Dát is voor veel hondenbaasjes maar heel moeilijk te begrijpen, vaak.
Het is niet zo dat de hond luid blaffend op het kind afstierde!!.
- smoekie
- Zeer actief
zuchtNanna schreef:Als de politie hier aan de deur komt en één van mijn honden met oorpijn wil zien lopen dan kan dat hoor.smoekie schreef: Volgens mij zie je de situatie nu iets anders dan ik bedoel. Ik zie politie die bij mij aan de deur belt terwijl mijn hond niet lekker is (ziek-oorpijn of wat dan ook) en zij hem willen zien/aaien/lopen
Geen van mijn honden zal zomaar op een vreemde afgaan en zich slecht gedragen alleen maar omdat ie oorpijn heeft...
Als Nell ziek is (pijn heeft) wil zij gewoon lekker met rust gelaten worden en zorg ik er ook voor dat ze met rust gelaten wordt. Als de politie dan ineens bij mij aan de deur staat omdat een jochie een dag - 2 dgn ervoor van haar geschrokken is omdat ze kwispelde en op hem af wilde lopen. Kan ik me zo voorstellen dat Nell nou niet bepaald op haar best is en dat hetgeen ze normaliter allemaal toe zou laten dat nu niet doet. Misschien trekt ze haar lip wel op. Misschien begint ze wel te blaffen, misschien gooit ze haar haren op haar rug wel omhoog. Signalen waardoor de agenten kunnen denken met een agressieve hond te maken te hebben en de "zeikerd" gelijk geven en haar daarom misschien wel meenemen
- smoekie
- Zeer actief
Je leest hier nagenoeg altijd de verhalen maar van 1 kant. 
-
Muk
Mocht zoiets hier gebeuren, dan zou ik als hondeneigenaar ook even een babbeltje gaan maken met die mensen die aangifte om niks hebben gedaan. Van iemand die mijn hond beschuldigt van agressief gedrag wordt ik niet blij. Zeker niet als het onterecht is. En ja, dat zal ik netjes laten weten ook.
Als hondenbezitter neem ik al meer dan genoeg verantwoordelijkheden om eventuele overlast te voorkomen.
Als hondenbezitter neem ik al meer dan genoeg verantwoordelijkheden om eventuele overlast te voorkomen.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Wat heeft dat voor zinMuk schreef:Mocht zoiets hier gebeuren, dan zou ik als hondeneigenaar ook even een babbeltje gaan maken met die mensen die aangifte om niks hebben gedaan. Van iemand die mijn hond beschuldigt van agressief gedrag wordt ik niet blij. Zeker niet als het onterecht is. En ja, dat zal ik netjes laten weten ook.
Laat ze lekker in hun sop gaar koken. Daar ging ik geen energie in stoppen. Maar dat moet iedereen voor zich weten natuurlijk.
Gr. Aniek