Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
DA problemen/weekenddienst
Moderator: moderatorteam
-
plenty
- Zeer actief
DA problemen/weekenddienst
Ben erg benieuwd of dat bij meerdere het geval is .
Stel je oude hond wordt in het weekend om 6uur in de ochtend in één keer dood ziek , kunnen jullie dan een DA bellen die weekenddienst heeft , ik namelijk niet dat kan pas om 10 uur in de ochtend , moet er bij zeggen dat was een halfjaar geleden nog niet zo .
Stel je oude hond wordt in het weekend om 6uur in de ochtend in één keer dood ziek , kunnen jullie dan een DA bellen die weekenddienst heeft , ik namelijk niet dat kan pas om 10 uur in de ochtend , moet er bij zeggen dat was een halfjaar geleden nog niet zo .
Groetjes Jet Winny en dove Cathy en Yuma .
-
Mojuan
- Zeer actief
Re: DA problemen/weekenddienst
Vreemd, bij ons kan het zowel 's nachts als in het weekend.
Er is altijd wel een da bereikbaar in de omgeving.
Er is altijd wel een da bereikbaar in de omgeving.

- signmodel
- Actief
- Mijn ras(sen): max en job, geweldige vullusbakkuh
belachelijk! echt een schande.
ik heb geen idee (gelukkig nooit nodig gehad) maar ga er wel vanuit dat de mijne bereikbaar is.
ik heb geen idee (gelukkig nooit nodig gehad) maar ga er wel vanuit dat de mijne bereikbaar is.

groetjes van ons.
-
plenty
- Zeer actief
Ze zijn ook nog niet van me af , want ik ga een mega klacht schrijfen .
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Gelukkig niet (heb ook altijd, ook snachts, m'n eigen praktijk en geen andere)
- Marina
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik vind dat ze dag en nacht bereikbaar moeten zijn. Risico van het vak toch??
Maar of dat hier ook zo is weet ik niet. Ik heb het gelukkig nog niet mee gemaakt.
Maar of dat hier ook zo is weet ik niet. Ik heb het gelukkig nog niet mee gemaakt.

Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Dat is echt t mooist!crutz schreef:Gelukkig niet (heb ook altijd, ook snachts, m'n eigen praktijk en geen andere)
Hier is dat niet zo maar er is altijd een DA-praktijk bereikbaar.
-
plenty
- Zeer actief
Ik moet wel de DA die mij om 10uur heeft geholpen , en waar mijn hond tot 5uur vanmiddag is geweest een dikke pluim geven
, ze zag dat ik er veel moeite mee had om zo,n zieken hond weer mee naar huis te nemen , en bood haar 06nr aan ( want de weekend dienst stopt ook nog eens om 5uur in de middag ) ik mag haar vanavond en vanacht bellen als ik het niet meer vertrouw , en dat terwijl ze geen dienst meer heeft 
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
is voor mij een eis, mijn eerste da-praktijk had dat ook (in rdam nog) maar hebben dat toen ineens (2001, zomer) veranderd zonder te melden, net dat eerste weekend is mijn hond (Amor) vergiftigd en kon ik midden in de nacht op zoek naar de lokatie vd da met een stervende hond.......nooit meer......TeamWork schreef:Dat is echt t mooist!crutz schreef:Gelukkig niet (heb ook altijd, ook snachts, m'n eigen praktijk en geen andere)
-
plenty
- Zeer actief
Dat is echt om gek van te worden .crutz schreef:is voor mij een eis, mijn eerste da-praktijk had dat ook (in rdam nog) maar hebben dat toen ineens (2001, zomer) veranderd zonder te melden, net dat eerste weekend is mijn hond (Amor) vergiftigd en kon ik midden in de nacht op zoek naar de lokatie vd da met een stervende hond.......nooit meer......TeamWork schreef:Dat is echt t mooist!crutz schreef:Gelukkig niet (heb ook altijd, ook snachts, m'n eigen praktijk en geen andere)
- josefientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griekse herder
Er is hier op het eiland maar één dierenarts, en die is getrouwd met de veearts. Als er een noodgeval is kun je altijd langskomen, als het moet komen ze aan huis.
En zo hoort het ook.
En zo hoort het ook.

-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn eigen da heeft heel vaak weekend en nachtdienst maar anders worden we doorgeschakeld naar de grote kliniek en kunnen we daar dag en nacht terecht.
-
Neeltje
Wij hebben hier, net als vroeger voordat de huisartsenpost er was bij de huisartsen, altijd twee dierenartsen die nacht-/weekenddienst hebben. Je kunt dan gewoon je eigen dierenarts bellen en dan krijg je te horen wie dienst hebben. Maar er zijn hier ook klinieken die gewoon op zaterdag en zondag spreekuur hebben.
-
plenty
- Zeer actief
Mijn hondje mag zo naar de regenboog , ze is zo slecht 
-
g.vercoelen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie
mijn da zijn met drie man en 24 uur per dag bereikbaar voor mijn pony heb ik een ander
ook altijd bereikbaar heb zijn 06 nummer
ook altijd bereikbaar heb zijn 06 nummer
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
plenty schreef:Mijn hondje mag zo naar de regenboog , ze is zo slecht
Oh,heel veel sterkte.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Heb het gelukkkig nog nooit nodig gehad maar op de website van onze DA staat dat hij dag en nacht bereikbaar is 
-
g.vercoelen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie
heel veel sterkte met deze moeilijke beslissing die je moet nemenplenty schreef:Mijn hondje mag zo naar de regenboog , ze is zo slecht
- *Esther
- Zeer actief
crutz schreef:is voor mij een eis, mijn eerste da-praktijk had dat ook (in rdam nog) maar hebben dat toen ineens (2001, zomer) veranderd zonder te melden, net dat eerste weekend is mijn hond (Amor) vergiftigd en kon ik midden in de nacht op zoek naar de lokatie vd da met een stervende hond.......nooit meer......TeamWork schreef:Dat is echt t mooist!crutz schreef:Gelukkig niet (heb ook altijd, ook snachts, m'n eigen praktijk en geen andere)
Vreselijk!!
Wel iets om bij stil te staan, ik ken nu ook niet alle lokaties van de vervangers nl......
En een gewaarschuwd mens.....
- *Esther
- Zeer actief
Heel veel sterkte voor jouplenty schreef:Mijn hondje mag zo naar de regenboog , ze is zo slecht
- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Allereerst, heel veel sterkte met het afscheid van je hond.
Mijn dierenarts heeft een 24 uurs bereikbaarheid, altijd.
Alleen wanneer hij op vakantie is neemt (altijd dezelfde) een andere dap waar en zij zijn ook 24 uur per dag te bereiken.
Mijn dierenarts heeft een 24 uurs bereikbaarheid, altijd.
Alleen wanneer hij op vakantie is neemt (altijd dezelfde) een andere dap waar en zij zijn ook 24 uur per dag te bereiken.
-
plenty
- Zeer actief
Dank jullie wel !
Ze is heel vredig en rustig ingeslapen , ze had nog een infuus naald in haar poot , dus hoefde ze niet meer gepest te worden met naalden , ik heb er vrede mee .
Ze is heel vredig en rustig ingeslapen , ze had nog een infuus naald in haar poot , dus hoefde ze niet meer gepest te worden met naalden , ik heb er vrede mee .
-
mwillow
Weet je inmiddels wat er aan de hand was met je hondje? Begrijp niet dat ze zo'n doodziek diertje weer mee terug geven.
Wij hebben hier 2 praktijken met 24-uurs diensten. Bij 1 praktijk zou ik dan ook naar een andere plaats moeten waar IC wordt uitgevoerd, dat is niet praktisch. Mijn eigen praktijk kan ik dag en nacht bellen, hij staat altijd voor ons klaar.
-
plenty
- Zeer actief
Hier in de buurt zijn geen 24uurs praktijken helaas .SandraH schreef:Ik wens je heel veel sterkte met dit enorme verlies.
Weet je inmiddels wat er aan de hand was met je hondje? Begrijp niet dat ze zo'n doodziek diertje weer mee terug geven.
Wij hebben hier 2 praktijken met 24-uurs diensten. Bij 1 praktijk zou ik dan ook naar een andere plaats moeten waar IC wordt uitgevoerd, dat is niet praktisch. Mijn eigen praktijk kan ik dag en nacht bellen, hij staat altijd voor ons klaar.
Ik was al heel blij dat die DA haar 06nr aan mij wilde geven , want ze had dus geen dienst meer , maar is toch naar mijn huis gekomen
We denken aan een virus , en dat is voor een oude hond heel wat , haar ontlasting liep er gewoon uit , ook vanavond nog heel wat schone handdoeken onder haar neer gelegt .en dat vanaf vanmorgen 6uur
- Liesbeth
- Zeer actief
Gecondoleerd en heel veel sterkte.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
Sterkte joh.
Mocht je ooit om welk tijdstip een DA nodig hebben kun je altijd 0900 - 6699666 bellen voor de dienstdoende DA. Dierenarst Eemnes bijv. kun je in het weekend ook altijd terecht voor spoedgevallen. Zelf zitten wij bij Heylen (dierendokters Hilversum) . Die is ook gewoon 24 u per dag bereikbaar. Heb je nu ff niks aan, maar toch iets om over na te denken voor wat betreft de andere honden.
Sterkte
Mocht je ooit om welk tijdstip een DA nodig hebben kun je altijd 0900 - 6699666 bellen voor de dienstdoende DA. Dierenarst Eemnes bijv. kun je in het weekend ook altijd terecht voor spoedgevallen. Zelf zitten wij bij Heylen (dierendokters Hilversum) . Die is ook gewoon 24 u per dag bereikbaar. Heb je nu ff niks aan, maar toch iets om over na te denken voor wat betreft de andere honden.
Sterkte
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Heel veel sterkte
Ik kan bij mijn DA ook dag en nacht terecht. Buiten de openingstijden moet ik wel naar een andere vestiging, maar dat maakt niet uit. Gelukkig maar, ik heb ze al vaak genoeg nodig gehad op belachelijke tijden.
Ik kan bij mijn DA ook dag en nacht terecht. Buiten de openingstijden moet ik wel naar een andere vestiging, maar dat maakt niet uit. Gelukkig maar, ik heb ze al vaak genoeg nodig gehad op belachelijke tijden.

- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Ook hier kunnen we 24/u per dag een da bereiken. Je krijgt buiten de normale openingstijden eerst een bandje dat ze alleen voor noodgevallen bereikbaar zijn, als je blijft hangen wordt je doorgeschakeld en krijg je een da aan de lijn.
@ Plenty: veel sterkte
@ Plenty: veel sterkte
-
plenty
- Zeer actief
smoekie schreef:Sterkte joh.
Sterkte
Ja dat kon tot 4 weken geleden , door dat een paar DA,s besloten hebben geen zin meer te hebben in weekend en nachtdiensten , is het hele samenwerkingsverband stop gezet , dus kun je een DA te pakken krijgen vanaf 10 uur in de ochtend tot 5 uur in de middag .
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Dan zou ik als ik jou was verkassen vwb je dierenarts, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Heylen (die in hilversum) heeft gewoon altijd dienst (24 u p dag).
Wij zijn ook wel eens in Laren geweest voordat hij zijn eigen praktijk had geopend (hij komt van loosdrechtseweg vandaan) en die kon je ook altijd bereiken.
Dus ja, tis een optie wat je dan misschien toch in overweging moet nemen. Blaricum > Hilversum is een ministukje maar dan ben je wel verzekerd dat in het geval er zich iets ernstigs voordoet je altijd je eigen DA te pakken krijgt en niet de zoveelste vervangers die jouw hond(en) niet kennen
Dat 0900 nummer werkt overigens gewoon altijd hoor als het eens nodig is. Dan krijg je als het goed is direct de dienstdoende DA aan de lijn.
Sterkte en succes in ieder geval.
Wij zijn ook wel eens in Laren geweest voordat hij zijn eigen praktijk had geopend (hij komt van loosdrechtseweg vandaan) en die kon je ook altijd bereiken.
Dus ja, tis een optie wat je dan misschien toch in overweging moet nemen. Blaricum > Hilversum is een ministukje maar dan ben je wel verzekerd dat in het geval er zich iets ernstigs voordoet je altijd je eigen DA te pakken krijgt en niet de zoveelste vervangers die jouw hond(en) niet kennen
Dat 0900 nummer werkt overigens gewoon altijd hoor als het eens nodig is. Dan krijg je als het goed is direct de dienstdoende DA aan de lijn.
Sterkte en succes in ieder geval.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.