Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hoelang puppybrok????

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

*wendy*
Actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog
Contacteer:

Re: hoelang puppybrok????

Ongelezen bericht door *wendy* »

Yoda & Olana zijn groot geworden op NRV.

Gandor heeft tot 16 weken volwassen brok gehad (Barca) en daarna ook over op - toen nog
kant en klaar - vlees.
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Ayurveda schreef:Ik zie er geneen meer, want ik werk er dan ook niet meer
Maar het is zeker wel voorgekomen, en ik haal niet alleen mn kennis uit de winkel, ook uit mn eigen dieren, de opleidingen die ik altijd gevolgd heb (dierenopleidingen, voedingscursussen, stages bij Dierenartsen, asiels noem maar op) en natuurlijk het praten met mensen die zowel werk als gezinshonden hebben.

Ik zeg ook niet dat kvv of vers slecht is, in tegendeel dit kan hartstikke goed zijn! en ja sommige honden kun je sneller overzetten op volwassen brok dan de andermaar dit is altijd afhankelijk van het dier, en ik zou dat dus nooit meteen aanbevelen!
Persoonlijk zou ik het onderstreepte andersom formuleren. Zelf zou ik zeggen dat sommige honden langer op puppybrokken kunnen blijven staan.
Het kan voor een aantal honden geen kwaad om langer pupbrok te krijgen, maar het is niet verkeerd om honden op jonge leeftijd op volwassen brok te zetten.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
linda1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door linda1985 »

Inge O schreef:
linda1985 schreef:Bij sommige brokmerken valt me ook het hele hoge percentage eiwit op.. dit is toch ook niet goed voor een pup :denken:
nee, daar groeien ze veel te snel van :evil: .
Dat dacht ik al ja! Ik voer ook Kvv, geen brok
Afbeelding
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Ayurveda schreef: we zouden een HF dierenwinkel op moeten richten haha
zie hier, de eigenaar van het HF: http://www.farmfood.nl/hondenvoeding/ho ... mfood.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Badu op 11 jun 2010 09:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

malinois schreef:
Rosita Compagner schreef:
malinois schreef:
Exact hetzelfde qua percentages alleen de grootte verschilt, zodat ze wat makkelijker opgegeten kunnen worden door die kleine bekkies :wink:
Ja, hoe treurig, voor een hond die een gebit heeft om te trekken, knippen en scheuren. Moeten ze gruizige brokjes achter in hun keel gooien.
ja dat vind jij... ik heb een andere mening. Mijn honden doe je net zoveel plezier met brok als vers of kvv. Die bestaan er duso ook nog hoe moeilijk dat voor jou ook voor te stellen is.
Ik heb er eentje die al helemaal geen vers wil eten, zeker niet iets wat hij moet scheuren... en sommmige kvv wil hij ook niet. Brok kun je hem alles voeren....
Maar het is natuurlijk wel een beetje zo, de puppybrokjes die ik bij Perry meekreeg, waren zo klein, daar zou een muis zich nog in verslikken.
Daar staat tegenover dat er idd honden zijn die je niet aan de KVV/ Barf krijgt. Mikey wil het echt niet. Hij laat het echt staan en als ik het meng met zijn brokken dan vreet ie z'n bokken er tussen uit en laat het vlees liggen.
Ook KVV :piew: . Het enige wat ie, nou vooruit dan, wil eten is de pensversie van Smuldier. Maar om hem dat nou als enige voor te zetten elke dag, alhoewel ik daar wel naar begin te neigen nu ze de Nutro High Performance uit het assortiment hebben geknikkerd.
Gr. Aniek

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Budkes schreef:
Maar het is natuurlijk wel een beetje zo, de puppybrokjes die ik bij Perry meekreeg, waren zo klein, daar zou een muis zich nog in verslikken.
Daar staat tegenover dat er idd honden zijn die je niet aan de KVV/ Barf krijgt. Mikey wil het echt niet. Hij laat het echt staan en als ik het meng met zijn brokken dan vreet ie z'n bokken er tussen uit en laat het vlees liggen.
Ook KVV :piew: . Het enige wat ie, nou vooruit dan, wil eten is de pensversie van Smuldier. Maar om hem dat nou als enige voor te zetten elke dag, alhoewel ik daar wel naar begin te neigen nu ze de Nutro High Performance uit het assortiment hebben geknikkerd.
Ik heb nooit de puppyversie hoeven te voeren, ze aten met gemak de grote brokken gewoon... :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Orpa wil ook geen grote stukken vlees en er zijn zat dingen die ze niet lust :pffff:

Gelukkig zijn die andere drie van een normaal kaliber ;)

Ook toen ik nog brok voerde heb ik nooit aan puppybrok gedaan.
Voor reuzenrassen heeft dat overigens wel zin, dat aparte voer. Maar dat is omdat die achterlijk snel groeien. Die speciale brokken daarvoor hebben dus geen hoger eiwitgehalte maar juist een lager.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ayurveda schreef:
Paulala schreef:
Ayurveda schreef:Ik vind dat hier mensen vaak denken dat ze alles zooooooo goed weten...
en vooral dat alles wat een ander zegt onzin is...

hoezo kortzichtig denk ik dan :oohja:
Het gaat er helemaal niet om dat wat een ander zegt onzin is.
Het gaat erom, dat veel mensen zich wel gedelijk in het één en ander verdiept hebben.
En ook veel ervaring hebben opgedaan.

Ik vind het kortzichtig van veel dierenwinkelmedewerkers om te denken dat ze alles kunnen weten over elke diersoort etc.
Je leert vaak het meest over de dieren die je zelf hebt, en wat je daarmee hebt meegemaakt.
Je verdiept je vaak ook meer in de dieren die je zelf hebt.

Heel vaak is het gewoon waar dat medewerkers van een winkel onzin verkondigen, en volgens mij ben jij het daar ook mee eens.
Ben ik ook, dat weet je
en ook dat toen ik nog in de winkel stond altijd het beste voor mn klanten maar vooral hun dieren voor had, dus nee niet elke winkel is het zelfde (wel veel helaas :ugh: )
Ik denk dat de meeste mensen die in een dierenwinkel werken wel het beste voorhebben met de dieren, maar gewoon uit onwetendheid en verkeerde voorlichting verkeerde dingen gaan aanbevelen...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

malinois schreef:
Budkes schreef:
Ik heb nooit de puppyversie hoeven te voeren, ze aten met gemak de grote brokken gewoon... :wink:
Maar daar gaat het toch niet om. Ik heb het ook niet hoeven voeren ik kreeg het mee, ik zeg dus alleen dat dat commercieele spul zo onnodig klein wordt gemaakt dat het idd op gruis uitdraait.
Gr. Aniek

Afbeelding
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Mij lijken die speciale, rasgerichte brokken ook zo'n onzin.
Ik geef geen brokken, maar als ik dat wel zou doen zou ik echt geen tekkelbrokken geven.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Budkes schreef:
malinois schreef:
Budkes schreef:
Maar daar gaat het toch niet om. Ik heb het ook niet hoeven voeren ik kreeg het mee, ik zeg dus alleen dat dat commercieele spul zo onnodig klein wordt gemaakt dat het idd op gruis uitdraait.
Kreeg gewoon volwassenbrok mee, mn fokker doet niet aan puppybrok. Maar dat klopt idd. misschien dat een chiwawa pup niet die volwassenbrok geperste brok maat kan eten maar een groter ras moet dat zeker kunnen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Ayurveda schreef:Ja ik ben toch van mening dat ze het niet voor niks op de zak zetten... (als richtlijn he)
De voedingstoffen zullen hier ook aan aangepast zijn

mijn pup krijgt lekker tot een jaar puppy brokken
en zo heb ik dat altijd gedaan ;)
Een hond is pup tot een maand of 6, daarna is ie dus pup-af. Dus waarom geef je dan in hemelsnaam tot een jaar PUP-brokken? :19:
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

stefanie schreef:
Ayurveda schreef:Ja ik ben toch van mening dat ze het niet voor niks op de zak zetten... (als richtlijn he)

Een hond is pup tot een maand of 6, daarna is ie dus pup-af. Dus waarom geef je dan in hemelsnaam tot een jaar PUP-brokken? :19:
Omdat dat op de zak staat, dus zo hoort het :19:
:zweep:
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Paulala schreef:
stefanie schreef:

Omdat dat op de zak staat, dus zo hoort het :19:
:oohja: Tja, ben blonT hè. :mrgreen:
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

Omdat IK dat goed vind voor mijn hond.
daarbij zijn lang niet alle honden al met 6 maanden volwassen!
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ayurveda schreef:Omdat IK dat goed vind voor mijn hond.
daarbij zijn lang niet alle honden al met 6 maanden volwassen!
Pup-af betekent niet meteen volwassen.

Er is ook nog zoiets als jong-volwassen etc.
Een jonge hond is geen pup meer.
:zweep:
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

nee okeey klopt, dat weet ik
maar dus ook niet volwassen
en dat is bij elk ras en elke individuele hond weer anders

daarom globaal genomen is een hond rond een jaar volwassen en als je een brok geeft die dus niet voor jou hond indivudueel gemaakt wordt krijg je richtlijnen die op ze zak wordt gezet.

niet iedereen is een dierenarts, fokker of heeft er voor geleerd dus maken ze het een beetje makkelijker.
de mensen die het voer ontwikkeld hebben (ook niet altijd) hebben dat wel.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”