Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Weer zo een triest nest

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

chrico
Zeer actief

Re: Weer zo een triest nest

Ongelezen bericht door chrico »

Moos schreef:

En oh ja, de Tosa is heel vriendelijk met mensen roepen ze er ook nog even tussendoor. Kortom, deze kruizing heeft het hondvriendelijke van de Boerboel, en het mensvriendelijke van de Tosa. Dus :roll: :wink:
Dus krijg je heel hond en mensvriendelijke Boto's die geschikt zijn in woonwijken en bij elk willekeurig gezin :cheer: :cheer: :cheer:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
chrico
Zeer actief

Tulp schreef:
*Evie* schreef:Hij heeft zelf geen Boerboel maar een raszuivere Tosa teef en een de zwarte Tosa reu.
Dus hij heeft de moeder niet zelf of begrijp ik je verkeerd?

Het klopt overigens dat er voor boerboels een ontwikkelingsregister is waarin honden aangekeurd kunnen worden waarvan de afstamming niet bekend is.
Maar als ik deze pups zie heeft de Tosa een te duidelijke stempel op de kop gedrukt om ze door te kunnen laten gaan voor een boerboel en zal een "stamboom na 5 generaties" er niet in zitten. De neusbrug is rond en aflopend, totaal ongewenst bij de boerboels en als er tekenen zijn van een ander ras kan de hond niet in het ontwikkelingsregister.
De eigenaar van de reu heeft nog een tosa teef. Hij is niet de eigenaar van de boerboel, die wilde alleen een leuk nestje en het leek ze leuk om deze twee rassen te kruisen want daarmee vlak je alle "nadelen" af en stimuleer je alleen de goede karaktereigenschappen :ugh:

Wat je al zegt, deze honden zullen nooit een stamboom krijgen als zijnde boerboel, het zijn gewoon kruisingen. Het register is voor Boerboel x boerboel en niet voor een zelf bedachte nieuwe variatie :mrgreen:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
chrico
Zeer actief

*Evie* schreef:Hij heeft zelf geen Boerboel maar een raszuivere Tosa teef en een de zwarte Tosa reu.
Denk dat de meeste wel begrepen hebben dat het twee verschillende eigenaren zijn op een enkeling na :wink:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

chrico schreef: Wat je al zegt, deze honden zullen nooit een stamboom krijgen als zijnde boerboel, het zijn gewoon kruisingen. Het register is voor Boerboel x boerboel en niet voor een zelf bedachte nieuwe variatie :mrgreen:
:mrgreen: Echt niet? Wat jammer nou, ik wilde de Vlissingshire Bull Terrier op de kaart gaan zetten :boos: Misschien toch maar proberen na 4 generaties?
chrico
Zeer actief

dagmar88 schreef:
chrico schreef: Wat je al zegt, deze honden zullen nooit een stamboom krijgen als zijnde boerboel, het zijn gewoon kruisingen. Het register is voor Boerboel x boerboel en niet voor een zelf bedachte nieuwe variatie :mrgreen:
:mrgreen: Echt niet? Wat jammer nou, ik wilde de Vlissingshire Bull Terrier op de kaart gaan zetten :boos: Misschien toch maar proberen na 4 generaties?
Je kan het altijd proberen, wie niet waagt wie niet wint. Wat er verder met de tussenliggende generaties gebeurd zal je een worst zijn, die brengen de centjes wel op :mrgreen: :smile:
Hm nu we toch bezig zijn, een Akibull klinkt ook wel stoer, denk dat ik maar eens op zoek moet gaan naar een teef. Oh :oohja: stom stom stom, ik heb nog een teef die daarvoor door kan gaan dus even wachten nog tot zij loops is. Heb jij er belangstelling voor een Akibull? Dan zet ik je vast op de wachtlijst
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

chrico schreef:
Moos schreef:

En oh ja, de Tosa is heel vriendelijk met mensen roepen ze er ook nog even tussendoor. Kortom, deze kruizing heeft het hondvriendelijke van de Boerboel, en het mensvriendelijke van de Tosa. Dus :roll: :wink:
Dus krijg je heel hond en mensvriendelijke Boto's die geschikt zijn in woonwijken en bij elk willekeurig gezin :cheer: :cheer: :cheer:
Precies. Zo doen ze het iig wel een beetje overkomen vind ik met het benadrukken van die hond- en mensvriendelijke karaktereigenschappen. En dat vind ik eng, niet de kruizing opzich :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Nanna schreef:
Moos schreef:Zo doen ze het iig wel een beetje overkomen vind ik met het benadrukken van die hond- en mensvriendelijke karaktereigenschappen. En dat vind ik eng, niet de kruizing opzich :wink:
Nou, die kruising hoef ik toch ook écht niet bij de buren of zelfs maar hier in de straat te zien hoor. Ik zou enorm not amused zijn. Ga die maar lekker ergens op een afgezet stuk terrein houden.
Nee, ik ook niet. Maar de Boerboel hier aan de overkant vind ik niet 'enger' dan een dergelijke kruizing. Beiden mijd ik :F:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nanna schreef:
Moos schreef:Zo doen ze het iig wel een beetje overkomen vind ik met het benadrukken van die hond- en mensvriendelijke karaktereigenschappen. En dat vind ik eng, niet de kruizing opzich :wink:
Nou, die kruising hoef ik toch ook écht niet bij de buren of zelfs maar hier in de straat te zien hoor. Ik zou enorm not amused zijn. Ga die maar lekker ergens op een afgezet stuk terrein houden.
Hoh ik dacht altijd dat jij niet zo snel onder de indruk was :denken: :wink:
Moos
Zeer actief

Ach Marc, kom op. Jij vindt dit de ideale manier om dit soort type honden aan te prijzen?

Althans is onze Boerboel erg vriendelijk ook tegen
andere honden over het algemeen.
Dat zie je van Tosas nog wel eens anders er zijn mensen
die dit juist zoeken maar wij niet zo.

Ook bij de omgang met mensen is de Tosa een geweldige
hond.
Er zijn inmiddels zelfs al Tosas als hulp honden zijn
opgeleid.

Dit is toch ook gewoon een soort labradoodle ervan maken? Vriendelijk tegen andere honden, jaaa de Tosa niet, maar dat is dus ook niet wat zij zoeken. Kortom, dat impliceert dat het bij die kruizing reuze mee zal vallen. En met mensen zijn ze ook super schijnbaar.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

S@ndr@ schreef: Hoh ik dacht altijd dat jij niet zo snel onder de indruk was :denken: :wink:
Een klein beetje mensenkennis is voldoende blijkt maar weer. :wink:
Ik vind het een beetje als het houden van een knol in een rijtjeshuis. Past daar niet, hoort daar niet en is nooit gefokt om daar te moeten leven. Dus waarom nemen mensen een hond die het veel beter had kunnen hebben ergens anders? Juist, vanuit een motivatie die niet eerlijk is naar de hond toe. En als dat al zo is dan vertrouw ik de hele bende domweg niet meer. Gek he?

Want waarom neem je in hemelsnaam een ras dat in Afrika in de roedel enorme terreinen en boerderijen bewaakt als je in een piepklein rijtjeshuis woont? Dat is als een barzoi of dog op een flat en daar hoor je ineens wel vanalles over als je dat doet. En wat moet een Japanse vechthond van gigantisch formaat eigenlijk in een rijtjeshuis? :denken: Iets uitstralen dat de buurt het idee geeft dat de maffia naast ze woont? Het fuck niet met mij idee want ik heb een hele grote gevaarlijke hond? :denken: Is dat de bedoeling?

Want zoals je leest zijn er wel meer mensen niet zo blij als de buren denken een boerboel of Tosa te moeten nemen. Ik zou daar ook niet blij mee zijn. Ik ken persoonlijk niemand die daar op zit te wachten. :E: Dan krijg je taferelen met mensen die al jaren hun honden lekker elke avond laten spelen op een veld die allemaal 7 kleuren schijten en hun honden snel moeten aanlijnen als de Tosa-reu om de hoek komt zijlen met zijn baasje aan een riem. Gezellig hoor. :ok:

Kijk, ik heb geen enkel probleem met iemand die weet wat hij heeft. Maar ik heb wel problemen met mensen die dat zeggen te weten maar ondertussen....
Mensen die helemaal niks beseffen laat ik maar buiten beschouwing.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Moos schreef:Ach Marc, kom op. Jij vindt dit de ideale manier om dit soort type honden aan te prijzen?

Althans is onze Boerboel erg vriendelijk ook tegen
andere honden over het algemeen.
Dat zie je van Tosas nog wel eens anders er zijn mensen
die dit juist zoeken maar wij niet zo.

Ook bij de omgang met mensen is de Tosa een geweldige
hond.
Er zijn inmiddels zelfs al Tosas als hulp honden zijn
opgeleid.

Dit is toch ook gewoon een soort labradoodle ervan maken? Vriendelijk tegen andere honden, jaaa de Tosa niet, maar dat is dus ook niet wat zij zoeken. Kortom, dat impliceert dat het bij die kruizing reuze mee zal vallen. En met mensen zijn ze ook super schijnbaar.
Wat is het verschil met willekeurig welke andere bewakingshond van 70 kilo? Ik zie dat echt niet. En die mensen zeggen wel degelijk dat een boerboel ook onvriendelijk kan zijn maar deze teef toevallig niet. Volgens mij linken ze ook naar karakterbeschrijvingen en daarnaast staat gewoon niet alle informatie in een advertentie. Ik neem aan dat ze ook met mensen praten. :F:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

MARC_S schreef: Wat is het verschil met willekeurig welke andere bewakingshond van 70 kilo? Ik zie dat echt niet. En die mensen zeggen wel degelijk dat een boerboel ook onvriendelijk kan zijn maar deze teef toevallig niet. Volgens mij linken ze ook naar karakterbeschrijvingen en daarnaast staat gewoon niet alle informatie in een advertentie. Ik neem aan dat ze ook met mensen praten. :F:
Er is geen verschil, alleen, nogmaals, die moet je ook niet op deze manier aanprijzen. Als je graag een beetje brute hond wil qua uiterlijk, maar niet zozeer qua karakter, dan val je denk ik direct voor een omschrijving als deze.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef: Hoh ik dacht altijd dat jij niet zo snel onder de indruk was :denken: :wink:
Dat ben ik ook niet. Voor mezelf. Maar voor mijn honden vind ik het een ander verhaal. Als zo'n griezel losschiet omdat huppelkut op dr hoge hakken hem niet kan houden weet ik niet hoe ik 5 honden tegelijk moet beschermen....
stalen neuzen :engel:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik zou eerder bang zijn voor mijzelf dan voor mijn honden met zo een kruising :19:
Een tosa lijkt mij een geweldige hond, helemaal een zwarte maar die komt hier alleen als ik op een boerderij woon ofzo. Niet in een rijtjeshuis.
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

De beste hond die ik ooit in t asiel heb gezien was een (pit x rottweiler) x dogo.

Op papier een gevaarlijke combo, maar in de praktijk een geweldige hond. Het speelse van een pit gecombineerd met het rustige van een rottweiler en de gevoeligheid van sommige dogo's.

Verder heb ik nog een vriendin met een dogo x cane corso.

Deze hond is geen allemansvriend naar mensen toe maar niet aggressief, maar zeker geen vechtjas naar honden. Eigenlijk is het een vrij rustige, slome hond (niet te zwaar of zo).
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Hoe ziet die hond eruit ? Heb je een foto ?

De hond die ik ken ziet er ongeveer als een hoge presa met een lange snuit uit.
dagmar88
Zeer actief

chrico schreef:
dagmar88 schreef:
Je kan het altijd proberen, wie niet waagt wie niet wint. Wat er verder met de tussenliggende generaties gebeurd zal je een worst zijn, die brengen de centjes wel op :mrgreen: :smile:
Hm nu we toch bezig zijn, een Akibull klinkt ook wel stoer, denk dat ik maar eens op zoek moet gaan naar een teef. Oh :oohja: stom stom stom, ik heb nog een teef die daarvoor door kan gaan dus even wachten nog tot zij loops is. Heb jij er belangstelling voor een Akibull? Dan zet ik je vast op de wachtlijst
:mrgreen: geef me een jaartje om aan body building te doen zodat ik hem de trap op en af kan tillen tot 16 maanden and you can count me in :wink: Had toch liever een Akitosa of een Bull Inu, kan dat ook op bestelling?
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Goed aangezien we het nu allemaal wel weten. Ik ben benieuwd naar die mooi zwarte tossa teef. Dus kom maar op met de foto's. :cheer: :cheer:
Afbeelding
gevni havanezers
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:Nou moet ik zeggen. Sinds kort loopt een mevrouw die eerst altijd met een xHusky liep met een kruising Cane Corso/Argentijnse dog. Ik verschoot me alweer kapot.
Maar allé, wat blijkt ;-) Het is een súl van een hond :cheer: Heeft zelfs diep respect voor die schreeuwerd van een Topsi ;-)
tja wat wil jij nou er zit CC in :pffff: :F: dat zijn watjes :lol1:
chrico
Zeer actief

dagmar88 schreef:
:mrgreen: geef me een jaartje om aan body building te doen zodat ik hem de trap op en af kan tillen tot 16 maanden and you can count me in :wink: Had toch liever een Akitosa of een Bull Inu, kan dat ook op bestelling?
Tuurlijk kan dat, geen probleem :mrgreen: ik zal kijken wie het eerste loops is en dan gewoon niet opletten, de rest gaat vanzelf :cheer:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
dagmar88
Zeer actief

chrico schreef:
dagmar88 schreef:
Tuurlijk kan dat, geen probleem :mrgreen: ik zal kijken wie het eerste loops is en dan gewoon niet opletten, de rest gaat vanzelf :cheer:
:ok: daar houd ik je aan!

Ik denk als je even voor de grap op marktplaats gaat kijken en zoekt op kruising cane corso x mastino x bordeaux x stafford x ambull x argentijn x rottweiler x boerboel iedereen vanzelf wel snapt wat er mis mee is. Met de hond op zich niets; wel dat hij binnen 6 maanden tot een paar jaar weer op marktplaats staat.

http://dieren.marktplaats.nl/honden-en- ... nd=11&fs=1" onclick="window.open(this.href);return false;

http://dieren.marktplaats.nl/honden-en- ... ind=5&fs=1" onclick="window.open(this.href);return false;

http://dieren.marktplaats.nl/honden-en- ... ind=8&fs=1" onclick="window.open(this.href);return false;

http://dieren.marktplaats.nl/honden-en- ... ind=6&fs=1" onclick="window.open(this.href);return false;

http://dieren.marktplaats.nl/honden-en- ... ind=2&fs=1" onclick="window.open(this.href);return false;

http://dieren.marktplaats.nl/honden-en- ... ind=2&fs=1" onclick="window.open(this.href);return false;

En dan direct even kijken wat er aan kruising pups voor handen is...
shinju
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shiba
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door shinju »

aaaaa, wat lief!!!
een forumkoppeltje :love:

:smile:
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Een Boerboel en een Tosa zijn toch vrij verwante rassen (beiden hebben bloed van Engelse Mastiffs, Duitse doggen, bulldogs).

Ik heb meer twijfels bij toevalskruisingen als Chow Chow x Dobermann of Duitse Herder x Shar Pei.

Dat zijn combinaties van heel verschillende rassen waarbij niet noodzakelijk de beste eigenschappen samenkomen.

Bv zenuwachtigheid van DH en hondaggressie van Shar Pei.

Of ongehoorzaamheid van Chow Chow met het temperament van Dobermann.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Ik snap het probleem ook niet echt :N: Beide rassen staan bekend als zeer moeilijk, dan verwacht je toch niet dat iemand denkt een hond te kopen om op zondagmiddag in een losloopgebied te lopen? Ik zou meer moeite mee hebben als een Tosa/Boerboel gekruist gaat worden met bv labrador. Juist omdat je dan niet kan voorspellen welke kant het opgaat.
Verder Whera, vind ik het wel een beetje flauw om dingen op een forum neer te planten en vervolgens laat je er niets over los. Houd het dan lekker voor je zelf :klaar:
Perry en Noah

Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

duitse herder schreef:Ik snap het probleem ook niet echt :N: Beide rassen staan bekend als zeer moeilijk, dan verwacht je toch niet dat iemand denkt een hond te kopen om op zondagmiddag in een losloopgebied te lopen? Ik zou meer moeite mee hebben als een Tosa/Boerboel gekruist gaat worden met bv labrador. Juist omdat je dan niet kan voorspellen welke kant het opgaat.
Verder Whera, vind ik het wel een beetje flauw om dingen op een forum neer te planten en vervolgens laat je er niets over los. Houd het dan lekker voor je zelf :klaar:
Euhm, mensen kopen staffords en denken dat die vrolijk op een zonnige zondag middag in het losloopgebied los kunnen :denken:
Als ze zo een advertentie zien met hoe lief de ouders wel niet zijn, waarom zouden ze die niet loslaten dan?
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Valerie schreef:
duitse herder schreef:Ik snap het probleem ook niet echt :N: Beide rassen staan bekend als zeer moeilijk, dan verwacht je toch niet dat iemand denkt een hond te kopen om op zondagmiddag in een losloopgebied te lopen? Ik zou meer moeite mee hebben als een Tosa/Boerboel gekruist gaat worden met bv labrador. Juist omdat je dan niet kan voorspellen welke kant het opgaat.
Euhm, mensen kopen staffords en denken dat die vrolijk op een zonnige zondag middag in het losloopgebied los kunnen :denken:
Als ze zo een advertentie zien met hoe lief de ouders wel niet zijn, waarom zouden ze die niet loslaten dan?
Of ze nou een kruising kopen of een echte, ze doen het toch wel :19:
Perry en Noah

Afbeelding
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Naima »

dagmar88 schreef:
chrico schreef:
dagmar88 schreef:

Ik denk als je even voor de grap op marktplaats gaat kijken en zoekt op kruising cane corso x mastino x bordeaux x stafford x ambull x argentijn x rottweiler x boerboel iedereen vanzelf wel snapt wat er mis mee is. Met de hond op zich niets; wel dat hij binnen 6 maanden tot een paar jaar weer op marktplaats staat.

http://dieren.marktplaats.nl/honden-en- ... nd=11&fs=1" onclick="window.open(this.href);return false;

http://dieren.marktplaats.nl/honden-en- ... ind=5&fs=1" onclick="window.open(this.href);return false;

http://dieren.marktplaats.nl/honden-en- ... ind=8&fs=1" onclick="window.open(this.href);return false;

http://dieren.marktplaats.nl/honden-en- ... ind=6&fs=1" onclick="window.open(this.href);return false;

En dan direct even kijken wat er aan kruising pups voor handen is...
Die laatste... :mep:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Expecting schreef: Die laatste... :mep:
"Ik heb nog 1 teef over uit het nest van 7 maanden oud,
de bedoeling was deze te houden maar mijn teef is
ongepland weer gedekt door onze reu. Ik heb sinds gister
dus weer een nestje van 6 gezonde pups. "

:oohja:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
chrico
Zeer actief

tekkel schreef:
Expecting schreef: Die laatste... :mep:
"Ik heb nog 1 teef over uit het nest van 7 maanden oud,
de bedoeling was deze te houden maar mijn teef is
ongepland weer gedekt door onze reu. Ik heb sinds gister
dus weer een nestje van 6 gezonde pups. "

:oohja:
Ik denk dat er weinig boerboel mensen blij zullen zijn met zulke baasjes. Hoe verkloot je een ras (en een hond). Doe dit eens als fokker met kennelnaam, dan zijn de rapen gaar
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
S@ndr@
Zeer actief

kassa tring tring :lol1:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”