Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vervoer van meer dan 5 honden in 1 auto. RvB nieuws

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

*Evie*
Zeer actief
Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
Aantal honden: 3
Contacteer:

Vervoer van meer dan 5 honden in 1 auto. RvB nieuws

Ongelezen bericht door *Evie* »

Nieuwe EU verordening voor vervoer van Dierenbron: raad van beheer Nieuwe EU verordening van kracht voor vervoer van dieren per 27 mei2010.De Europese Unie heeft een nieuwe verordening vastgesteld metbepalingen voor het vervoer van het aantal dieren (honden, katten,fretten, etc.) per voertuig. De afgelopen jaren is geconstateerd datde bestaande EU verordening 998/2003 tot fraude kon leiden.Deze nieuwe verordening (nr. 388/2010 van de Europese Commissie van6 mei 2010) bepaalt het volgende:Met ingang van 27 mei 2010 wordt de verplaatsing, waarbij het totaalaantal dieren (honden, katten, fretten) dat in één auto wordtvervoerd groter is dan vijf, gezien als commercieel vervoer. Aandeze wijze van commercieel vervoer zijn strengere eisen en controlesvan toepassing dan voor niet commercieel vervoer.Dit geldt voor het vervoer tussen verschillende EU landen en eenaantal in de EU regel genoemde andere landen (Zweden, Ierland,Verenigd Koninkrijk)Wat betekent dit:In één vervoersmiddel (auto, camper, etc.) mogen maximaal vijfdieren worden vervoerd op een reis van en naar een ander Europeesland, zonder te hoeven voldoen aan de eisen voor commercieelvervoer.Gaat u op vakantie, naar een internationale wedstrijd of naar deaankomende Wereldtentoonstelling in Herning, Denemarken, en u neemtdieren mee dan dient u hiermee rekening te houden. Deze EU -regelsgelden bovenop de eventuele geldende regels per Europees land.Voordat u op vakantie gaat controleert u de geldendereisverordeningen naar het land van bestemming.
Laatst gewijzigd door *Evie* op 11 jun 2010 11:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

http://www.Adebowale.nl
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Re: Vervoer van meer dan 5 honden in 1 auto. RvB nieuws

Ongelezen bericht door Danielle »

als jij een mail van mij kopieert, wil je dan aub wel mijn gegevens onderaan weghalen.... Nu lijkt het net alsof ik dit stuk verzonnen/verzonden heb....
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
*Evie*
Zeer actief
Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Evie* »

Ohw haha ik kreeg op het de ridgeback lijst en niet goed gekeken dus.
Dacht dat het er gewoon bij hoorde :smile:
Afbeelding

http://www.Adebowale.nl
heidie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier en kruising dalmatier
Always in my mind Beau, stacy en Breska
http://moteados.come2me.nl/
Contacteer:

Ongelezen bericht door heidie »

Ik had het al gehoord. Wel balen voor de mensen die met meer dan vijf honden naar een grote show willen gaan.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:tongue: of als je gezellig met je 6 mini hondjes met de camper naar Frankrijk wil...
T is dat ik binnen Nederland verhuis; maar ik heb dus al 3 katten en een hond mee te nemen. Zo heel gek is dat toch niet?
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

Maar begrijp ik nu dat je binnen nederland wel meer dan 5 honden mag vervoeren, maar dat de restricties gelden voor het moment dat je de grens over gaat?
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

heidie schreef:Ik had het al gehoord. Wel balen voor de mensen die met meer dan vijf honden naar een grote show willen gaan.

Of met 8 honden naar een (sneeuw) wedstrijd :(
Me_and_Sandy
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Me_and_Sandy »

P!nki schreef:Maar begrijp ik nu dat je binnen nederland wel meer dan 5 honden mag vervoeren, maar dat de restricties gelden voor het moment dat je de grens over gaat?

Ik begrijp uit het stuk dat het idd om vervoer over de grens gaat. Dus naar shows in Nederland kan gewoon nog met meerdere honden. Lijkt me ook handig dat je het hele nest met pups mee kan nemen naar de dierenarts en niet 2x de helft :tongue:

Dit is natuurlijk ingesteld voor de import van dieren uit buitenland. Denk aan Alberto Stegeman afgelopen week,
dat soort praktijken wordt nu hopelijk ook beter gesignaleerd en aangepakt.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Martijn schreef:Welke minimumeisen zijn het nu eigenlijk?
Vraag ik me ook af...
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Misschien is dit wel een klein beetje goed nieuws voor het illegale transport van grote aantallen pups vanuit het oostblok over de grenzen richting Nederland. Wellicht kunnen ze op deze manier de vervoerders aanpakken.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Het zal allemaal wel meevallen met de eisen, aangezien ze op veevervoer ook niet zo heel erg streng controleren :wink:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
goud
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door goud »

Er wordt toch bij niet veel grenzen meer gecontroleerd. De pakkans is waarschijnlijk niet erg groot. :U:
Maggie
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Er zijn landen waarvoor je dan een soort vergunning moet aanvragen om meerdere dieren te vervoeren. Maar als de honden allemaal netjes op jou naam staan is er niet zo veel aan de hand het is meer om handel tegen te gaan. Zo mag je Frankrijk geloof ik officieel gezien ook alleen in met maximaal 3 huisdieren per persoon of zo maar naar een sho heb je er vaak al meer mee als je kleinere rassen hebt. Ik meen dat je dan toestemming van een ambassade of zo nodig zou hebben..
Ik verwacht echter dat dit gewoon bedoelt is om de handel aan te kunnen pakken.
Sandra
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik las het van de week ook.
De eisen zijn voor de meeste mensen niet zo spannend omdat je er al voldoet maar de gezondheidsverklaring is wel nieuw erbij.
-chip
_paspoort
-rabiës
-gezondheidsverklaring

Wat ik wel las, en wat ik echt stompzinnig vind, is dat het dus ook geldt als je samen met iemand gaat.
Dus stel ik ga met een vriendin met onze 6 honden naar een show/wedstrijd dan zijn we dus commercieel vervoer. Terwijl je gewoon met je paspoort kan aantonen dat de honden niet van 1 persoon zijn.
Is dat dan weer om het samen rijden te ontmoedigen ofzo ?
Je moet dus op zaterdag nog ff naar de dierenarts als je zondag naar show/wedstrijd gaat ?
Ik vind het prima hoor als ze de hondenhandel gaan controleren maar hoe moeilijk is het om die regels dan alleen daarvoor te laten gelden ? Die pups uit Polen hebben toch geen paspoort en eigenaar ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
dorine64
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Vastgotaspets
Contacteer:

Ongelezen bericht door dorine64 »

Met meer dan vijf honden/katten/fretten moet men ook aan vervoerseisen voldoen. Vergunning, reistijden, e.d.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

dorine64 schreef:Met meer dan vijf honden/katten/fretten moet men ook aan vervoerseisen voldoen. Vergunning, reistijden, e.d.
Alleen van buiten de EU geldt dit.

http://www.nieuwsbank.nl/inp/2010/05/28/H032.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Wijziging Europese regels voor reizen met gezelschapsdieren

FAVV-Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen (België)

PERSBERICHT van het FAVV en de FOD Volksgezondheid

Hondsdolheid is nog steeds een dodelijke ziekte ! Wijziging Europese regels voor reizen met gezelschapsdieren

28/05/2010

De Europese regels met betrekking tot het reizen met gezelschapsdieren (honden, katten, fretten) werden onlangs gewijzigd. Elke verplaatsing tussen lidstaten van de EU of binnenbrengen in de EU van meer dan 5 gezelschapsdieren zal vanaf 27 mei steeds beschouwd worden als commercieel vervoer. Dit wil zeggen dat als u binnen de Europese Unie reist met meer dan 5 gezelschapsdieren (fretten, honden, katten),u onder de voorwaarden voor commercieel vervoer valt zoals hieronder vermeld :

1. Commercieel vervoer binnen de EU:

- identificatie van het (de) dier(en)
- vaccinatie hondsdolheid met certificering
- geldig paspoort

- klinisch onderzoek van het (de) dier(en)door een officiële dierenarts binnen de 24 uren voor het vertrek met certificering

2. Commercieel vervoer afkomstig van buiten de EU, maar van een land met een gunstig statuut voor hondsdolheid (= land dat vermeld is op de landenlijst, deel C, bijlage II van de Verordening 998/2003 van de Commissie):

- identificatie van het (de) dier(en)
- vaccinatie hondsdolheid met certificering
- geldig paspoort of geldig certificaat voor die landen waar geen Europese paspoorten kunnen verkregen worden

- klinisch onderzoek van het (de) dier(en)door een officiële dierenarts binnen de 24 uren voor het vertrek met certificering

- invoermachtiging aan te vragen bij het FAVV
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
goud
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door goud »

Boutje schreef:Pfff... dit wil dus zeggen dat als ik naar Friesland ga deze zomer met in mijn busje 6 honden van 3 eigenaars, elk netjes in een eigen bench, we een gezondheidscertificaat van de da de dag voordien moeten halen...
alweer onnodige kosten
al hoop ik wel dat de maatregel leidt tot meer controle en tegen invoer van broodfokpupjes...
Welnee. Dat zou ik echt niet doen, en denk je echt dat ze dit gaan controleren bij de grens?
Maggie
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hoi,
Ik ben in verwarring; dit geldt toch ook voor binnen de EU- grensoverschrijdend vervoer? Dus van bijv. Belgie naar Ned of van Ned naar Duitsland?

Even los gezien van "de pakkans" ;-)
Als iemand met 6 honden van Duitsland naar Ned wil.. moet hij voldoen aan de eisen voor commercieel vervoer in Ned? Want zolang hij in Duitsland is, mag hij net zoveel honden hebben in de auto als hij wil toch?
Omgekeerd toch ook? Van Ned naar eh.. Belgie ;-) Voor de grens geen probleem, na de grens moeten voldoen aan de eisen van commercieel vervoer in Belgie?

Wordt natuurlijk "vervelender" als je vanauit Ne via Be naar Fr wil om desnoods daarna nog even Du in te gaan ... dan moet je in totaal voldoen aan de eisen van 3 landen, toch?
Dus formeel? Of iemand dat ook doet laat ik even buiten beschouwing...

Suzanne
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”