Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voeding voor 5 jarige hond met HD en spondylose.

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Ody
Zeer actief
Aantal honden: 2

Voeding voor 5 jarige hond met HD en spondylose.

Ongelezen bericht door Ody »

Vandaag is vastgesteld dat onze hond HD en spondylose heeft. Ik heb speciaal voer meegekregen (RC mobility support), maar van de ingredienten werd ik niet blij: graan, mais, tarwe, bietenpulp enz.
Wellicht zijn er meer mensen op dit forum met een hond met 1 of beide van deze afwijkingen. Wat voeren jullie en geven jullie er voedingssuplementen bij? Zo ja, wat en in welke dosering?
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Re: Voeding voor 5 jarige hond met HD en spondylose.

Ongelezen bericht door schelsey »

Ik heb 3 honden waarvan 2 de hills jd krijgen, is hetzelfde als die jij hebt gekregen maar gewoon ander merk
Mijn mechelaar heeft HD, is geopereerd aan beide kruisbanden en heeft artrose aan overgehouden, heeft schouderartrose en doet het erg goed op deze voeding, ze is al voorbij de 9 jaar en kan toch terug 1 uur wandelen zonder pijn

Mijn berner helaas is nog veel slechter, heeft hele zware HD en ED en krijgt deze voeding ook maar moet toch regelmatig metacam krijgen, haar geef ik ook sinds kort seraquin erbij, hoop dat dit effect heeft, ze is 2 jaar en heeft een levensverwachting gekregen van de dierenarts van slechts 3 jaar, momenteel gaat het redelijk goed dus hoop dat ik haar met deze brok wat langer bij me kan houden, voor die brok deed ze het slechter
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Mijn hond krijgt vers vlees en hij krijgt van mij visolie, Glucosamine en Chondoïtrine erbij. Volgens mij zit dat ook als extra toevoeging in Royal Canin mobility support, maar dat weet ik niet 100% zeker. ;) Nu merk ik niet heel veel aan mijn hond, dus hij krijgt het meer preventief. Ik weet dus niet echt of het helpt. :19: Ik vermoed dat als je DLG (dat voer jij toch?) voert en daar ook wat van dat spul overheen gooit, je hetzelfde effect bereikt als met de RC mobility support. Misschien dat de echte kenners er wat meer over kunnen vertellen.
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Ody
Zeer actief

Volgens mij zijn dit de 'bijzondere' ingredienten van RC mobility suppurt:
*visolie
*sojaolie
*poeder van de Groenlipmossel
*hydrolysaat van schaaldieren (bron van glucosamide)
*hydrolysaat van kraakbeen (bron van chondroitine)

Verder staat er nog op: High levels of EPA/DHA for an extra support to help maintain joint healt.

@Gaby: Waar koop je dat en en welke dosering geef je het?
-Gaby-
Zeer actief

Ody schreef:Volgens mij zijn dit de 'bijzondere' ingredienten van RC mobility suppurt:
*visolie
*sojaolie
*poeder van de Groenlipmossel
*hydrolysaat van schaaldieren (bron van glucosamide)
*hydrolysaat van kraakbeen (bron van chondroitine)

Verder staat er nog op: High levels of EPA/DHA for an extra support to help maintain joint healt.

@Gaby: Waar koop je dat en en welke dosering geef je het?
Ik koop het gewoon bij de drogist, voor mensen. Ik heb de vloeibare variant en gooi een klein scheutje over zijn eten elke dag. Ik hou niet echt een bepaalde dosering aan, maar ik kijk wat voorgeschreven is voor mensen en dat deel ik dan door twee. Ik heb toendertijd wat info hierover gekregen van Christo, misschien dat zij er wat meer over kan vertellen. ;)

Als iemand nog wat info heeft over de Groenlipmossel, dan ben ik daar ook wel nieuwsgierig naar trouwens!
Afbeelding
Ody
Zeer actief

Verder nog iemand ervaringen?
Ik speur heel internet af, maar de meningen zijn zo ontzettend verdeeld en ik wil gewoon het allerbeste voor mijn meisje. :ugh:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

ik zou zelf gaan samenstellen en er dan visolie, vit. c en glucosamine/chondroitine apart bij gaan geven. mijn bm is er met een rotte knie en artrose 11 mee geworden en rende nog tot de laatste dag.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Hutsje schreef:ik zou zelf gaan samenstellen en er dan visolie, vit. c en glucosamine/chondroitine apart bij gaan geven.
Dat doe ik ook voor Gina (bijna 9) en dat gaat prima!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
hondeponnetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog

Ongelezen bericht door hondeponnetje »

Biru heeft spondylose en artrose ik heb ooit eens RC mobility gegeven maar dat had geen effect omdat ik haar minder voer dan wat ze mag hebben ivm haar gewicht. Daarvoor voerde ik kvv en dat ben ik weer gaan doen. Ze krijgt er zalmolie doorheen maar een hogere dosis dan er op de verpakking staat. Ook krijgt ze perloquan daar zit de groenlipmossel in en ondanks dat ze behoorlijk artrose heeft en haar hele rug nu gelukkig vast zit door de spondylose loopt ze nog best haar rondje, niet dat ze nog een uur mee kan hoor maar dat zij zo. Ze is nu 10 en heeft al vanaf haar geboorte spondylose. Zelf had ik nooit gedacht dat ze deze leeftijd zou halen.
Afbeelding
met dank aan Twinkel
Ody
Zeer actief

Ow, dat is een goeie zeg, want ik voer Ody ook veeeel minder dan op de verpakking staat. Dan krijgt ze dus niet genoeg glucosamine e.d binnen?
Welke doseringen glucosamine,vitamine C, visolie e.d. geven jullie dan? Ik heb goede verhalen gelezen over die van Groene Os en Sacha's Blend, in die laatste zit dacht ik ook groenlipmossel. *gaat nog eens zoeken*
Laatst gewijzigd door Ody op 11 jun 2010 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
renee-uk
Zeer actief

ik heb glucosamine en chondroïtine van http://www.glucosamine.com" onclick="window.open(this.href);return false; en ze krijgt van beide een capsule, die ik openmaak en over haar vlees doe.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Ody
Zeer actief

Hoeveel vit. C en visolie geef je er dan nog bij?
Zeeuwse labjes
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retrievers

Ongelezen bericht door Zeeuwse labjes »

Wij hebben voor Bailiff (spondylose) en Ixor (artrose op latere leeftijd) altijd Sashas Blend bij de KVV (Duck/Carnibest) gegeven met nog een scheutje Omega olie. Het effect van Sashas Blend vond ik beter bij de artroseklachten dan bij de spodylose, maar in beide gevallen ging het beter mèt dan zonder poedertje.

In Sashas Blend zit inderdaad chondotroïne, glucosamine en groenlipmosselextract (dat ruik je ook echt :ugh: ) Een pot van 250 gram is aan de prijs, maar de dosering is best laag, dus je doet er lang mee. Het is overigens alleen verkrijgbaar bijd e DA, niet in de winkel.
renee-uk
Zeer actief

Ody schreef:Hoeveel vit. C en visolie geef je er dan nog bij?
1 capsule visolie (van de Hema) en 1 of 2 tabletjes vitamine c
Afbeelding

Ody
Zeer actief

Tabletjes van 50mg vitamine c en welke capsules visolie van de hema, zijn veel soorten zie ik?
Sorry voor alle vragen hoor......

Oja, geef je alle voedingssuplementen 1x per dag of 2x per dag?
Marjolein@Solo
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bullmastiff
Nizinny
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjolein@Solo »

Hier een jonge hond met artrose helaas. Ik stel zelf samen en geef er glucosamine - chondroitine bij (Hema) en Visolie (Hema, gewoon de gezuiverde versie).
Wat ik begrepen heb is dat het belangrijk is dat het tegelijk met vitamine E wordt gegeven, i.v.m. de opname van de werkzame stoffen. In de Gluco-Chondro van de Hema zit vitamine E. De dosering die ik aanhoud is gewoon de dosering per dag voor een mens, maar dat komt omdat hij 60 kilo is en dus denk ik wel vergelijkbaar is.

Ik kan eerlijk gezegd niet zeggen of het verschil maakt, ik ben er gelijk mee begonnen nadat hij geopereerd is aan zijn kruisband en toen bleek dat hij al artrose had. Helaas zit zijn hele onderstel niet geweldig in elkaar, maar hij is vrolijk en loopt goed op het moment. Zit nog wel in de revalidatie na de operatie.

Ik geef alleen niet extra vitamine C, waarom geven jullie dat extra?
Afbeelding
Ody
Zeer actief

Ody schreef:Tabletjes van 50mg vitamine c en welke capsules visolie van de hema, zijn veel soorten zie ik?

?????? :ugh:
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door schelsey »

Ody schreef:
Ody schreef:Tabletjes van 50mg vitamine c en welke capsules visolie van de hema, zijn veel soorten zie ik?

Weet dat het moeilijk is om de juiste beslissing te nemen, ikzelf heb ook veel gelezen en geprobeerd, met kvv en suplimenten, met kvv en shasasblend, groene os, fortiflex, glucobest, gewone brokken met suplimenten, ging altijd redeilijk goed met de honden maar toch nog dikwijls dat ze pijnstillers nodig hadden, de dierenarts en ortopeed bleef maar bezig over die brok van hills en toen mijn berner weer weken maar bleef last hebben van haar achterpoot en de herder ook bleef manken maanden na haar kruisbandoperatie's toch maar geprobeerd want baat het niet schaad het niet en toch moet ik toegeven dat die brokken bij hen beter werken dan alle suplimenten die ik gaf, heb ook geprobeerd om alles appart te geven glucosamine, controitine, visolie, duivelsklauw, en tja, die brokken, werken beter bij hen waarom weet ik niet, denk dat niet alleen de suplimenten het doen maar ook de samenstelling van brok misschien, vind het ook niet leuk want vind het zielig alleen brok te geven maar tja, als ik zie dat ze het beter doen, minder pijn hebben en vlotter bewegen dan blijf ik het toch maar geven

mijn vriendin haar labrador kon amper nog lopen van de pijn door artrose en HD en ook zij begon met hills jd en na paar weken was het een andere hond om den duur kon hij terug erg veel, op dagen dat ze 1.5 uur wandelde was hij wel stijf en had soms nog iets nodig van pijnstilling maar daarvoor kon hij zo goed als niet meer gaan, en is uiteindelijk gestorven aan iets dat in darmen vastzat en niet aan de poten, ook bij hem zag je bij stoppen van brok en andere voeding na paar weken weer een achteruitgang

vooral de herder is nu de laatste 2 maanden enorm vooruit gegaan, vorig jaar lag ze nog kreupel op de zetel, mankte aan elke poot en nu kan ze terug 1 uur wandelen, spelen en lekker putjes graven zonder dat ze mankt achteraf of pijn heeft of stijf is en is net aan haar 2 de jeugd bezig terwijl ze naar haar 10 gaat nu, half jaar terug dacht ik dat ze aan haar laatste maanden bezig was, zo slecht was ze

Dit zegt voor mij genoeg om het verder te blijven geven

maar omdat ik het zo zielig vond altijd brok was ik 3 maanden geleden terug begonnen met kvv met suplimenten dagen in te lassen en de berner begon na 2 weken meer te manken, nu geef ik al 3 weken terug alleen die brok en tja, ze loopt weer beter, raar eigenlijk en begrijp het ook niet dus er moet nog iets extra zijn dat wij niet weten of lezen

mijn herder krijgt 270 gram per dag en weegt 37 kilo, dus ook te weinig normaal, maar heeft overgewicht daarom zo weinig
de berner 300 gram per dag

ortopeed alsook dierenarts zei me dat hills beter is dan royal canin, samenstelling beter aangepast voor dergelijke honden

het duurt minstens 6 weken voor je resultaat ziet

ik zou zeggen probeer het als je hond het graag eet en na 6 weken geen resultaat kan je nog zien over te stappen, of probeer met suplimenten en brok of kvv en zie wat dat zegt, het is een zoektocht, sommige zullen het goed oen op splimenten en andere op die brok, heb wel wat verhalen gelezen van mensen die het uiteindelijk toch gaven en er geen spijt van hadden, natuurlijk zijn er uitzonderingen

ik wil alleen maar aantonen dat die brok echt geen bulshit is zoals vele het laten uitschijnen
-Gaby-
Zeer actief

Ody schreef:

Ik geef het één keer per dag.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”