Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Iets meer dan een jaar geleden...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marloes*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Iets meer dan een jaar geleden...

Ongelezen bericht door Marloes* »

Meldde ik me hier aan.
Dat deed ik toen omdat wij aan het twijfelen waren over een hond..
Waar het in mei nog zo was dat de kans fiftyfifty was dat er een hond kwam, werd op 16 juni ons hondje geboren, Bo.
Hoewel het eigenlijk door veel is afgeraden hier (http://www.hondenforum.nl/plaza/hondenr ... 63148.html" onclick="window.open(this.href);return false;), gingen wij dus toch voor een pup.
En we hadden geen betere keuze kunnen maken!
Sinds de dag dat Bo hier is, 16 augustus, is iedereen verliefd en is ze niet meer weg te denken uit ons leven. Ze is rustig in huis, maar buiten zo af en toe enorm hyper, ze houdt enorm van aandacht, en is eigenlijk vanaf het begin dol op alles wat leeft. Die aandacht krijg ze natuurlijk ook, is het niet van ons, dan wel van kindjes uit de buurt. Waar er eerst nog een paar echt bang voor honden waren, heeft ze nu toch al wel zeker 10 kindjes van hun angst voor honden afgeholpen!
Ze houdt erg van buiten zijn, ligt de laatste paar weken eigenlijk constant in de tuin als we niet aan het wandelen zijn met haar. Zwemmen doet ze echter nog niet. Wel pootje baden, en ook zo af en toe dat ze bijna helemaal onder water staat, maar mevrouw wil grond onder de poten voelen.. Ach ja, misschien komt het nog, en zo niet, jammer dan!
Sinds Bo hier is komen sommige vrienden ook opeens veel meer op bezoek, want ja, die hond hé, die is toch wel errug leuk..
Ohja, waar we het in die beginpost nog hadden over 4 keer per dag naar buiten, gaat dat nu toch meer richting de 5 à 6 keer. Mevrouw loopt minimaal 1x per dag een uur los in een bos hier in de buurt, loopt daarnaast zeker nog 2x een dikke twintig minuten, en loopt vaak ook nog 2x een klein rondje waarop we veel oefenen met dingen die we van de cursus oppikken.

Waar wij een jaar geleden nog twijfelden over 1 hond, zijn we nu in gesprek met een stichting, omdat we misschien wel hondjes willen gaan opvangen. We denken dat Bo dit ook erg leuk zou vinden, omdat ze andere hondjes erg leuk vind, maar als ze te ver gaan wil zij ze toch wel even hun plaats wijzen.
Mocht dit alles niet gaan lukken, sluiten mijn ouders een tweede hond niet uit.
Kortom, mijn ouders zijn helemaal om, en sluiten zélfs een tweede hond niet uit, we zijn allemaal nog steeds enorm gelukkig met Bo, en Bo vind alles en iedereen helemaal lief.
We zitten nu op de cursus met haar, we doen nu EG, en daar hebben we in juli ons examen voor.
Als ze 1 is gaan we misschien ook beginnen met behendigheid, weliswaar op een laag niveau, maar toch erg leuk!!
Zo, dat jullie even weten dat alles hier goed gaat, dat Bo er nu al ruim 10 maanden helemaal bijhoort, en dat de match tussen Bo en ons echt 100% goed is :mrgreen:!

We weten natuurlijk wel dat Bo nu pas (bijna) 1 is, dus dat we met een nieuwe pup echt nog wel een tijd moeten gaan wachten, maargoed, alvast voorzichtig rondkijken mag, toch :mrgreen:?
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Re: Iets meer dan een jaar geleden...

Ongelezen bericht door Renske »

Fijn dat jullie nog steeds zo enthousiast zijn :cheer: :ok:.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

hardstikke leuk dat jullie denken over opvangen, leuk een maatje voor Bo en jullie zelf toch niet constant vast aan nog een hondje voorlopig, kun j even wennen hoe dat is :mrgreen:
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Wat leuk dat de hond zo goed in jullie gezin past. Maar ik ben wel benieuwd naar jullie Bo Heb je ook een foto
Afbeelding
gevni havanezers
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Klinkt helemaal super! :ok:
Maar ik ben ook wel benieuwd naar de foto's!!! :wink:
Marloes*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Marloes* »

Ik zal vanmiddag eens zien of ik wat up to date foto's kan maken ;).
We hebben de laatste tijd niet erg veel foto's gemaakt, dus voordat ik ze kan showen moet ik ze eerst nog even schieten :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”