Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vraag
Moderator: moderatorteam
- Angelcollies
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotseherder
- Contacteer:
Vraag
Ik weet niet of het hier op de juiste plek staat maar ik heb een vraagje .
Een dorpsgenoot van mij werkt ergens waar ze ooit 2 herders kochten om de loods en het bedrijfsterijn vrij van inbrekers en indringers te houden , de eigenaar van de honden scheen er niet zo veel mee op te hebben en heeft een van de herders inmiddels weg gedaan en kijkt naar de andere niet om ...de herder schijnt soms bv 24 uur in de loods te zitten zonder te worden uitgelaten etc .
De man bij ons op het dorp bekommert zich regelmatig om de hond , voert hem en laat hem eens uit en speelt met hem etc en is er over begonnen met zijn baas dat dit toch zo niet kon en kreeg de reactie ,, het is maar een hond ,, hij heeft geprobeerd ( kennelijk met goed vinden van zijn baas ) de hond te herplaatsen bij iemand die werkt met herders maar die kon er niets mee want de herder was te vriendelijk ..... vervolgens heeft hij geprobeerd de herder dan maar naar het assiel te brengen waar ze geen plaats hadden of het was buiten de regio .
Weet iemand van jullie mischien een goede herplaatsings site of stichting voor herders ?
Het is een hollandse herder .
Info waar de persoon die zich om de hond bekommerd mischien iets aan zou kunnen hebben en de hond goed terecht komt .
Een dorpsgenoot van mij werkt ergens waar ze ooit 2 herders kochten om de loods en het bedrijfsterijn vrij van inbrekers en indringers te houden , de eigenaar van de honden scheen er niet zo veel mee op te hebben en heeft een van de herders inmiddels weg gedaan en kijkt naar de andere niet om ...de herder schijnt soms bv 24 uur in de loods te zitten zonder te worden uitgelaten etc .
De man bij ons op het dorp bekommert zich regelmatig om de hond , voert hem en laat hem eens uit en speelt met hem etc en is er over begonnen met zijn baas dat dit toch zo niet kon en kreeg de reactie ,, het is maar een hond ,, hij heeft geprobeerd ( kennelijk met goed vinden van zijn baas ) de hond te herplaatsen bij iemand die werkt met herders maar die kon er niets mee want de herder was te vriendelijk ..... vervolgens heeft hij geprobeerd de herder dan maar naar het assiel te brengen waar ze geen plaats hadden of het was buiten de regio .
Weet iemand van jullie mischien een goede herplaatsings site of stichting voor herders ?
Het is een hollandse herder .
Info waar de persoon die zich om de hond bekommerd mischien iets aan zou kunnen hebben en de hond goed terecht komt .
- Angelcollies
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Vraag
Ik begrijp uit het verhaal dat het hem helemaal niet uitmaakt of de hond er wel of niet is en wat er mee gebeurd , de persoon die probeerd de hond te herplaatsen doet dit open en blood .....en probeerd een goed thuis voor hem te vindenNanna schreef:Wil de huidige eigenaar de hond wel afstaan?
Gewoon meenemen is nl. diefstal.
Dan kun je beter de LID inschakelen.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
prijzenswaardig!!!
Maar, alleen een eigenaar kan de hond herplaatsen en ik denk dat dingen via die eigenaar moeten lopen anders is het 'op het randje van illegaal' maar kan de eigenaar zich ook ineens bedenken. Die zal toch echt formeel afstand moeten doen van zijn hond eerst!
Suzanne
Maar, alleen een eigenaar kan de hond herplaatsen en ik denk dat dingen via die eigenaar moeten lopen anders is het 'op het randje van illegaal' maar kan de eigenaar zich ook ineens bedenken. Die zal toch echt formeel afstand moeten doen van zijn hond eerst!
Suzanne
- Angelcollies
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik geloof dat dat geen optie is , de man heeft een hond en de herder heeft heel zijn leven in de loods/bedrijfs terijn gezeten en kan volgens hem niet zo maar mee in huis .....hem buiten houden is voor deze man geen optie .Ayurveda schreef:Kan de man die zich zo over de hond bekommert hem niet mee nemen?
al is het maar tijdelijk.
Als de eigenaar de hond aan hem af staat kan hij makkelijker weer een nieuwe baas vinden denk ik.
De herder schijnt echt vriendelijk te zijn maar totaal onopgevoed en nooit mee getrained , het leek me beter als de hond dan toch herplaatst moet worden dat dan niet zo maar via een assiel te doen maar via een plek waar de grootste kans is dat hij bij iemand terecht komt die er mee om weet te gaan ....ik heb dus gezecht dat ik wel eens in de ronte wilde kijken of er niet een site is waar herders herplaatst worden zoals er ook site's zijn waar bv enkel collie's worden herplaatst zodat de kans het grootst is dat er ook echt een kenner of liefhebber op reageerd
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Misschien is dit wat:
http://www.hollanderhuis.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hollanderhuis.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

- Angelcollies
- Zeer actief
- Contacteer: