Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wachten tot maandag of niet?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

fleurie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
Aantal honden: 3

Wachten tot maandag of niet?

Ongelezen bericht door fleurie »

Ik zit met een dilemma, en al met de telefoon in mijn hand, maar weet niet of ik moet bellen. 1 van mijn hondjes heeft kennelhoest (denk ik), hoesten, pusoogjes, snotneus, daarbij is ze loops, en sinds gisteren plast ze heel vaak. Ik dacht eerst dat het de loopsheid was, maar twijfel nu of het niet toch een blaasontsteking is. Maak ik me teveel zorgen en kan dit tot maandag wachten of toch bellen??
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Re: Wachten tot maandag of niet?

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Als je zo twijfelt... zou ik zeggen "bellen"... beter 1 x "voor niets" dan 1 x te laat....

(een zinnig medisch advies heb ik niet overigens...)

Suzanne
fleurie
Zeer actief

Mijn eigen dierenarts heeft overigens geen dienst, haar heb ik al wel geprobeerd te bellen
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

we hebben denk ook dezelfde da.. had haar vandeweek ook nodig...
als ze echt ook ziek zich gedraagt dan zou ik andere da bellen... maar snotoogjes zou ik behandelen met gekookt water en/of kamillethee..
En bij loopsheids plassen ze toch ook al meer dan normaal?.. althans die van mij
hier wel..
Als je het niet vertrouwt bellen, en anders het even aankijken zou ikzelf doen ..
fleurie
Zeer actief

blondie schreef:we hebben denk ook dezelfde da.. had haar vandeweek ook nodig...
als ze echt ook ziek zich gedraagt dan zou ik andere da bellen... maar snotoogjes zou ik behandelen met gekookt water en/of kamillethee..
En bij loopsheids plassen ze toch ook al meer dan normaal?.. althans die van mij
hier wel..
Als je het niet vertrouwt bellen, en anders het even aankijken zou ikzelf doen ..
Renee W soms?
Ik heb toch maar gebeld, met een dienstdoende DA (in Katwijk Connie :mrgreen: ), maar ben nog niet veel wijzer, het is een beetje dubieus zei ze, ja daar was ik zelf ook al achter, ik moet nu opnieuw temperatuur opnemen en straks nog een keer bellen of ik toch langs wil komen of niet, moelijk...
Afbeelding
blondie
Zeer actief

fleurie schreef:
blondie schreef:we hebben denk ook dezelfde da.. had haar vandeweek ook nodig...
hier wel..
Renee W soms?
Ik heb toch maar gebeld, met een dienstdoende DA (in Katwijk Connie :mrgreen: ), maar ben nog niet veel wijzer, het is een beetje dubieus zei ze, ja daar was ik zelf ook al achter, ik moet nu opnieuw temperatuur opnemen en straks nog een keer bellen of ik toch langs wil komen of niet, moelijk...
Yep Renee.. ik kreeg op het bandje voor spoedgevallen voorschoten ofzo.. die in Katwijk is volgens mij lekker prijzig..maar ja als je hond flink ziek is dan wil je dat er naar gekeken wordt natuurlijk..
Hoop dat het meevalt.. en dat ze wat opknapt in ieder geval!

Kun je voor dat hoesten niet een beetje hoestdrank geven? Zit net e.e.a te lezen over kennelhoest (als dat het is..)
fleurie
Zeer actief

Toevallig dat jij ook bij Renee komt! Op het bandje stond voor spoedgevallen Heemstede, die heb ik ook wel gebeld maar daar kreeg ik ook weer een bandje met een 020 nummer, Katwijk is dichterbij vandaar dat ik die daarna heb gebeld. Voor kennelhoest mag je idd hoestdrank geven maar ik maak me meer zorgen over dat vele plassen, volgens mij komt het niet door haar loopsheid, ze rende net ook weer naar buiten en ging meteen zitten, een hele tijd, en er kwam zo goed als niets.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

fleurie schreef:Toevallig dat jij ook bij Renee komt! Op het bandje stond voor spoedgevallen Heemstede, die heb ik ook wel gebeld maar daar kreeg ik ook weer een bandje met een 020 nummer, Katwijk is dichterbij vandaar dat ik die daarna heb gebeld. Voor kennelhoest mag je idd hoestdrank geven maar ik maak me meer zorgen over dat vele plassen, volgens mij komt het niet door haar loopsheid, ze rende net ook weer naar buiten en ging meteen zitten, een hele tijd, en er kwam zo goed als niets.
Niet zo toevallig hoor... Finn zijn eerste eigenaar was bij Renee "klant".. en ik ben daarom ook bij haar gegaan ze kende de hond en de hond haar en ze bevalt me goed.. fijne dierenarts vind ik het..
oh als ze niet kan plassen is het niet prettig nee..
Moeilijk hoor..je moet toch zelf beslissen of je het nog even aankijkt en hoe je hond is vind ik..
dogluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): De Duitse Dog

Ongelezen bericht door dogluna »

Als ik een blaasontsteking vermoed ,geef ik altijd wat extra vitamine c
Afbeelding

Groetjes van Ans en een doggenlebber van Lotte en Guus
Luna 25-11-1999-28-12-2006 Dimple 22-11-2000_ 07-05-2009 Voor altijd in mijn hart
fleurie
Zeer actief

blondie schreef:
fleurie schreef:Toevallig dat jij ook bij Renee komt! Op het bandje stond voor spoedgevallen Heemstede, die heb ik ook wel gebeld maar daar kreeg ik ook weer een bandje met een 020 nummer, Katwijk is dichterbij vandaar dat ik die daarna heb gebeld. Voor kennelhoest mag je idd hoestdrank geven maar ik maak me meer zorgen over dat vele plassen, volgens mij komt het niet door haar loopsheid, ze rende net ook weer naar buiten en ging meteen zitten, een hele tijd, en er kwam zo goed als niets.
Niet zo toevallig hoor... Finn zijn eerste eigenaar was bij Renee "klant".. en ik ben daarom ook bij haar gegaan ze kende de hond en de hond haar en ze bevalt me goed.. fijne dierenarts vind ik het..
oh als ze niet kan plassen is het niet prettig nee..
Moeilijk hoor..je moet toch zelf beslissen of je het nog even aankijkt en hoe je hond is vind ik..
Jaaa dat is ook zo, Daantje! Ik vind haar ook goed, kom al bij haar vanaf dag 1 dat ze haar praktijk hier begon. Heb toch nog weer even contact gehad met de da, we hebben besloten om het even aan te kijken, kan altijd morgen nog terecht, en anders gewoon maandag bij mijn eigen da. Tot die tijd veel laten drinken, eventueel hoestdrank (heb ik niet in huis), en echinaforce (heb ik gelukkig wel in huis, vit. C is net op)
Afbeelding
blondie
Zeer actief

goed dat je het nog even hebt opgenomen met de da, en ik hoop nogmaals dat ze gewoon een dagje even niet lekker is en dat het morgen weer over is.!
Jaha Daantje idd.. :wink:
gemini6
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 boomertjes

Ongelezen bericht door gemini6 »

Het klinkt als een blaasontsteking.
fleurie
Zeer actief

Een update, vandaag naar mijn eigen dierenarts geweest, ze vond de oogjes erg geirriteerd en rood voor bij kennelhoest, kan ook nog een allergie zijn, en ze heeft idd een blaasontsteking, ook even naar haar slechte nageltjes laten kijken, kan immuunziekte zijn (op dit forum staat ergens een topic hierover), antibiotica meegekregen, oogdruppels, al met al ben ik er niet gerust op, het arme diertje voelt zich niet lekker, dat is duidelijk te merken, zelfs eten wordt minder, dat deed ze tot zondag nog wel goed, bah, ik hoop dat ze snel opknapt.
Afbeelding
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

He getver......ik hoop ook dat ze zich snel beter voelt!!
Knuffel voor je doggy!!!
fleurie
Zeer actief

TeamWork schreef:He getver......ik hoop ook dat ze zich snel beter voelt!!
Knuffel voor je doggy!!!
Dank je!
Afbeelding
fleurie
Zeer actief

Helaas gaat het nog steeds niet echt beter met Fleur, hoesten wel ietsje minder, maar nog steeds vieze ogen en blaasontsteking, ik maak me wel een beetje zorgen eerlijk gezegd. Vrijdag overleg gehad met de dierenarts, antibiotica dosering iets verhoogd, maar ik zie nog steeds geen verandering :(: . Morgen maar weer bellen, volgende stap is ochtendurine meenemen geloof ik, maar ze is ook nog loops. Of wil ik gewoon te snel en heeft dit tijd nodig?
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Welk antibioticum heeft Fleur gekregen?
Misschien is het verstandig om een kweek te laten maken van de urine, zodat je precies weet welke bacterie debet is aan de blaasontsteking.
Op die manier kun je ook een gericht antibioticum inzetten.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
fleurie
Zeer actief

Ze krijgt gentapolycort oogdruppels en clavubactin antibiotica tabletten.
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Clavubactin is toch een breed-spectrum antibioticum.
Vreemd dat je geen enkele verbetering ziet.
Misschien toch maar een kweekje laten maken.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
fleurie
Zeer actief

Ja het zint me helemaal niet, had toch wel gehoopt op verbetering. Morgen maar weer dierenarts bellen.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

getverdemme, klinkt zorgelijk, sterkte nog maar vandaag ,
ik hoop echt dat ze morgen een betere oplossing voor je weten :ugh:
blondie
Zeer actief

wat naar, had gehoopt voor jullie dat ze wat opgeknapt zou zijn!
fleurie
Zeer actief

Het gaat helaas nog steeds niet goed met Fleur helaas, hoesten doet ze wel minder, maar de oogjes zijn nog steeds rood en met uitvloeiing, ook de aandrang om te plassen heeft ze nog steeds, met kleine beetjes. Ze slikt nog steeds antibiotica, krijgt sterkere oogdruppels en zalf sinds gisteren, en vandaag is ze lokaal behandeld (zalf in vulva) tegen vaginitis, volgens de dierenarts is het geen blaas- of baarmoederonsteking omdat ze niet meer is gaan drinken (ze heeft ook urine bekeken). Iemand ervaring met vaginitis?
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

fleurie schreef: Iemand ervaring met vaginitis?
Mijn vorige hond Jenny had telkens, als ze loops moest worden, een vaginitis.
Ze verloor dan echt vieze slijmerige bruine smurrie.
Dat werd altijd behandeld met een antibioticakuur, maar wel altijd op geleide van een kweek en antibiogram.
Afbeelding
fleurie
Zeer actief

MoniqueDM schreef:
fleurie schreef: Iemand ervaring met vaginitis?
Mijn vorige hond Jenny had telkens, als ze loops moest worden, een vaginitis.
Ze verloor dan echt vieze slijmerige bruine smurrie.
Dat werd altijd behandeld met een antibioticakuur, maar wel altijd op geleide van een kweek en antibiogram.
Bij Fleur zie ik dat niet eigenlijk, alleen constant aandrang om te plassen. Maar het zag er allemaal erg rood uit volgens de dierenarts, vandaar deze diagnose. Heb er persoonlijk wel mijn twijfels over, maar goed, ik ben geen dierenarts.
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Is het niet eens verstandig om een andere dierenarts te consulteren voor een second opinion?
Dit duurt nu al een dikke week.
Afbeelding
fleurie
Zeer actief

Ik ben net weer geweest, foto van blaas gemaakt, geen blaassteen, maar waarschijnlijk is het vasculitis, een ontsteking van haarvaatjes, kan door het hele lichaam, vandaar de verschillende klachten, als gevolg van een allergie (voeding of hooikoorts). Als jonge hond had ze hier ook last van, maar toen bleef het beperkt tot kop en oren. Dus nu prednison, antibiotica, oogdruppels, en eliminatiedieet. Ik word hier niet vrolijk van, het arme dier :jank:
Afbeelding
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Potverdorie, dat is niet wat je wilde horen......
Zou en prednison en een eliminatiedieet wel duidelijkheid verschaffen vraag ik me alleen af? Maar daar kunnen de anderen vast meer over zeggen.
Sterkte met je meisje!!
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”