Ach op een ouwe fiets moet hij het lerenNanna schreef:Wat een onzin. Hier is André regelmatig weg om een hele zondag te fietsen en hij gaat ook weleens een week naar de Pyreneeën om daar zijn fietsbacil uit te kuren.nana schreef: Een vriendin krijgt telkens te horen dat het wel lijkt alsof ze meer van haar hond houdt dan van haar dochtertje als ze een weekend weg is voor een training of seminar.
Betekent zeker ook dat hij meer van zijn fiets houdt dan van mij
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Een hond is geen mens!
Moderator: moderatorteam
- nana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
- Aantal honden: 3
Re: Een hond is geen mens!
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.
lydia
lydia
-
Ayurveda
- Zeer actief
Mijn hondjes zijn heeeeel belangrijk voor me!
maar dat zijn al mn dieren wel eigenlijk
Hier geen jasjes of weet ik het wat!
Wilde ze tijdens mijn werk in de dierenwinkel niet eens in het assortiment hebben hahaha
dus nee ik kan best wel is overbezorgd zijn maar laat mijn honden lekker hond zijn!
enne buggy's... ze hebben toch pootjes
maar dat zijn al mn dieren wel eigenlijk
Hier geen jasjes of weet ik het wat!
Wilde ze tijdens mijn werk in de dierenwinkel niet eens in het assortiment hebben hahaha
dus nee ik kan best wel is overbezorgd zijn maar laat mijn honden lekker hond zijn!
enne buggy's... ze hebben toch pootjes

- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- Aantal honden: 1
Zolang een hond er geen hinder van ondervindt interesseert het me echt geen ruk of iemand al dan niet dure (merk) kleding aanschaft voor 't beestje. Wat ik móói vind is een ander verhaal, maar dat doet er niet toe voor een ander. Ik vind het wel sneu als je een langharige berghond midzomer een kek thermojasje aan gaat zitten trekken, want daar heeft zo'n beest last van. Maar een chihuahua die met lage temperaturen wat warms aankrijgt? Ik denk dat chichi daar alleen maar blij mee is. Weet zo'n beest veel wát hij aanheeft, hij heeft alleen maar door dat het warmer is dan zonder. Prima toch? Ik gooi Hades met Koninginnedag ook een oranje stropdas om z'n hasses, gewoon omdat ík dat wel geestig vind. Het zal hem verder worst wezen, hoewel hij bijzonder blij is met de aandacht die dat genereert
. 'Oooh kijk nou, een strópdasje!' en dan krijgt hij een aai. Is hij helemaal blij, ook al heeft hij geen idee waaróm hij van wildvreemden een aai krijgt. Hij vindt dat leuk en ik ook. En dat het oranje stropdasje aan het eind van de dag een vies bruin vod is zal me roesten. Naai ik volgend jaar wel weer een nieuwe
.
Zolang het niet schadelijk is voor een hond doen mensen toch gewoon maar lekker? Het is niet altijd alleen maar óf óf, soms ook gewoon én én. Én lekker hond kunnen zijn, én baasje blij omdat hondjelief lekker vertroeteld kan worden. Heerlijk toch?
Zolang het niet schadelijk is voor een hond doen mensen toch gewoon maar lekker? Het is niet altijd alleen maar óf óf, soms ook gewoon én én. Én lekker hond kunnen zijn, én baasje blij omdat hondjelief lekker vertroeteld kan worden. Heerlijk toch?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Mijn honden dragen geen jasjes (die hebben ze zelf al van nature) en dure halsbanden vind je in hun kraag niet terug, helaas
.
Maar emoties hebben ze wél
en ik ouwehoer de godganselijke dag tegen ze en ze verstaan me ook nog. Ze knorren en brommen overigens hele verhalen terug en ik begrijp ze van mijn kan ook prima. Ik geef ze regelmatig een dikke pakkerd op hun snuit en krijg als ik een kusje vraag ook nog een lik over mijn neus terug.
Op hun verjaardag en als ze ziek zijn krijgen ze een lekkere biefstuk (biologisch, dat dan weer wel
) en dan zit ik gezellig met zoonlief op een speklapje te knabbelen.
Vermenselijk ik ze? Vast wel, maar ik voel me er prima bij en volgens mij zij óók
.
Maar emoties hebben ze wél
Op hun verjaardag en als ze ziek zijn krijgen ze een lekkere biefstuk (biologisch, dat dan weer wel
Vermenselijk ik ze? Vast wel, maar ik voel me er prima bij en volgens mij zij óók

- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Ik ben blij dat je er ook achter gekomen bentNanna schreef:Wat een onzin. Hier is André regelmatig weg om een hele zondag te fietsen en hij gaat ook weleens een week naar de Pyreneeën om daar zijn fietsbacil uit te kuren.nana schreef: Een vriendin krijgt telkens te horen dat het wel lijkt alsof ze meer van haar hond houdt dan van haar dochtertje als ze een weekend weg is voor een training of seminar.
Betekent zeker ook dat hij meer van zijn fiets houdt dan van mij

-
Angelique.
Maxine schreef: je beschermengel, je persoonlijke bodyguard
Het zijn geen mensen nee maar dit toch ook echt niet hoor
-
*Ellen*
Als ik een truthondje had dan zou ik gerust hele mooie kleertjes voor hem/haar kopen.
Lijkt me zelfs heel erg leuk !
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Nou ja, ik durf het bijna niet te zeggen, maar als Fien nat geregend is (want ze is een echte hond*Ellen* schreef:Als ik een truthondje had dan zou ik gerust hele mooie kleertjes voor hem/haar kopen.
Een blauwgroene, met kabels.
Ik heb Elly daar ook om gevraagd, omdat ik vond dat het bij haar vachtkleur moest passen.
En ja, dat was inderdaad leuk, om dat uit te kiezen.
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
* Otto heeft er de laatste tijd een handje van om in bepaalde situaties enorm te gaan treuzelen. Gedrag dat ik herken uit de tijd dat ikzelf puber was. Vermenselijk ik hem dan?
* Overal lees ik in gedrags- en opvoedingstips dat ik als baasje de roedelleider zou moeten zijn, of die rol vervullen. Dus zou ik mijzelf moeten 'verhondelijken'...? Of 'verhondelijkt' de hond mij dan, dat hij in mij de roedelleider ziet?
* Soms zit ik op handen en knieën en beweeg ik alsof ik een spelbuiging maak zoals een hond dat doet. Vindt Otto prachtig. Even een potje lekker stoeien op zijn honds.
* Otto is enigst hond hier ten huize. Dus wordt hij schromelijk verwend
Volgens mij gaat het om de relatie/band die je met de hond hebt. Ik denk dat we meer of minder bewust in alle dieren menselijke trekjes herkennen, meer of minder naarmate een dier dichter bij ons staat of verder weg. Mijn katten net zo. Een van hen kan heel erg zeurend als een kind mauwen als ze haar zin niet krijgt. Maar zo vind ik ook sommige auto's niet mooi omdat ze 'boze ogen' (koplampen) hebben; ik vind dat machines ook een 'personality' hebben. We meten naar de menselijke maat omdat we mens zijn. Sommigen gaan daar ver in. Die trekken een klein hondje poppenkleertjes aan en gaan ermee lopen pronken in de PC Hooftstraat. Maar de mensen een wijkje verderop, die hun chihuahua op straat zetten zodat het beestje zichzelf maar moet uitlaten, vind ik erger, al heb ik dat hondje dan weer nooit in schattige chihuahuakleertjes gezien.
* Overal lees ik in gedrags- en opvoedingstips dat ik als baasje de roedelleider zou moeten zijn, of die rol vervullen. Dus zou ik mijzelf moeten 'verhondelijken'...? Of 'verhondelijkt' de hond mij dan, dat hij in mij de roedelleider ziet?
* Soms zit ik op handen en knieën en beweeg ik alsof ik een spelbuiging maak zoals een hond dat doet. Vindt Otto prachtig. Even een potje lekker stoeien op zijn honds.
* Otto is enigst hond hier ten huize. Dus wordt hij schromelijk verwend
Volgens mij gaat het om de relatie/band die je met de hond hebt. Ik denk dat we meer of minder bewust in alle dieren menselijke trekjes herkennen, meer of minder naarmate een dier dichter bij ons staat of verder weg. Mijn katten net zo. Een van hen kan heel erg zeurend als een kind mauwen als ze haar zin niet krijgt. Maar zo vind ik ook sommige auto's niet mooi omdat ze 'boze ogen' (koplampen) hebben; ik vind dat machines ook een 'personality' hebben. We meten naar de menselijke maat omdat we mens zijn. Sommigen gaan daar ver in. Die trekken een klein hondje poppenkleertjes aan en gaan ermee lopen pronken in de PC Hooftstraat. Maar de mensen een wijkje verderop, die hun chihuahua op straat zetten zodat het beestje zichzelf maar moet uitlaten, vind ik erger, al heb ik dat hondje dan weer nooit in schattige chihuahuakleertjes gezien.

Groetjes,
Sandra
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Mooi beschreven MartijnMartijn schreef:Een deel van de lol zit hem trouwens ook in het vermenselijken hoor.
Anders konden we wel onze honden allemaal los laten lopen. Het is namelijk nogal honds om maar wat rond te neuken en elkaar uit elkaar te trekken.
Het is niet een kwestie van óf iemand zijn hond vermenselijkt maar in hoeverre en op welke manier.
Wat is er erger aan iemand die met een yorkie aan de buste gedrukt de hele dag staat te ouwehoeren met de buurvrouw dan aan een hondse waakhond ergens op een autosloperij waar amper naar omgekeken wordt.
Dat is juist het mooie aan honden. Dat je er lustig op los kunt projecteren zonder dat ze er last van hebben. Honden hebben geen hulp nodig in het hond zijn. Dat zijn ze ook in een roze pluche kamertje of tussen mama's tieten met een strasshalsbandje om.
Van mij kun je vinden wat je vinden wil als mijn hond een opzichtige halsband om heeft of wat mij betreft een tijgerbikinietje aan, maar ik denk dat mijn honden dat verkiezen boven een electrisch correctieapparaat op zijn keel of een pinnenband om. Of gewoon een baas met losse handjes.
Mijn honden mogen status hebben. Van het beste het beste is wat ze van me krijgen.
Dat vind ik leuk. Mijn smaak gaat niet zo uit naar kleertjes maar reken er om dat ik gek kan doen om iets te vinden waarvan ik vind dat ik het mijn honden wil gunnen.
Marc zei het pas al; we hebben vreselijk lang twee huishoudens aangehouden om de honden maar een moeilijk moment te besparen. Gekkenwerk natuurlijk.
Maar ik voel me daar een goede baas bij en dat is een groot onderdeel van het plezier wat ik aan honden beleef. Dat ik dus voel dat ik het goed doe.
Laat mensen zelf bepalen hoe ze dat gevoel opwekken. De hond is allang tevreden als hij ergens veilig kan slapen, genoeg te vreten krijgt en regelmatig wat lolligs meemaakt. Dat is al zo snel geregeld. De rest is vermenselijking.

- Mama Sanneke
- Zeer actief
Maxine schreef:Vaak erger ik me aan mensen die hun hond(en) vermenselijken.
Het zijn geen mensen! Het zijn je kinderen niet! Het zijn HONDEN! Je goede kameraad, je beschermengel, je persoonlijke bodyguard, je speelkameraadje,... Maar GEEN MENSEN!
Soms kan mijn verstand er echt niet bij. Het zal Fifi worst wezen of hij nu een jasje van Armani draagt of niet.
"Zullen we met de hond gaan wandelen?"
"Ja hoor! Ik zal zijn kinderwagentje al vast pakken!"
"Kraantjeswater?! Ha! Mijn Fifi drink enkel chaudfontaine water."
"Etc...."
Sommige mensen zijn veel bezorgder om hun hond dan om hun eigen kinderen. Want Fifi moet tijdens de wandeling na elke bocht wat water hebben, want baasje wil niet dat hij dorst heeft! En dat terwijl zoonlief maar moet wachten tot ze aan het cafétje zijn aan het einde van de wandeling...
Dus vandaar even deze melding: Een hond is een hond! Laat hem dan ook een hond zijn.
EDIT: En zoals sommigen ook al hebben vermeld: Vermenselijkte uitspraken over honden zijn inderdaad ook erg idioot.
Wanneer is het nu voor sommige mensen eigenlijk goed.
Laat die mensen toch eens betijen.
Ik heb liever een oziewoezie mens dan een dierenbeul.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
-
Kimsjen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
Daar kan ik me helemaal in vinden!Frederiek schreef:Zolang het niet schadelijk is voor een hond doen mensen toch gewoon maar lekker? Het is niet altijd alleen maar óf óf, soms ook gewoon én én. Én lekker hond kunnen zijn, én baasje blij omdat hondjelief lekker vertroeteld kan worden. Heerlijk toch?
Hahaha doe ik ook soms. Vooral wanneer het koud is. Een lekker warm jasje vindt ze echt niet vervelend. (laat dat jasje nou net roze zijn*Ellen* schreef:Als ik een truthondje had dan zou ik gerust hele mooie kleertjes voor hem/haar kopen.
- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Ik ben gek op roze en gek op honden.
Ik heb alleen twee reuen.
-
Kimsjen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
Och ja, roze kan bij de hedendaagse reu toch ook goed?!Danoontje powerrr schreef:Ik ben gek op roze en gek op honden.
Mannen dragen tegenwoordig ook veel roze (denk aan de roze polo's)
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Contacteer:
Geweldig om dit te lezen!Marjoleine schreef: Serieus: ik heb eens een fokker van gezelschapshonden geïnterviewd en wat zij zei is me altijd bijgebleven:
Deze honden werken wel degelijk. Ze werken 24/7. Dit soort honden is dag in dag uit bezig met te doen waar ze voor gefokt zijn: er zijn voor hun baas, aandacht geven aan hun baas, de baas aan het lachen maken, noem maar op!
Ze gaan vaak overal mee naartoe, altijd.
Ik heb wel honden verkocht aan mensen die een geliefde hadden verloren en op de rand van depressie stonden, en door hun hondje van die rand afkrabbelden.
Mensen denken dat gezelschapshonden niets doen maar echt, het tegendeel is waar. Als er één hondentype werkt is het dit soort honden wel!
En weet je? Volgens mij had die vrouw alle gelijk van de wereld.
Dus wat je ook zelf mag vinden van dit soort honden, sneu lijkt me niet het juiste woord en weinig prikkels lijkt me zeer onterecht gedacht.
Jurkjes, schattige of stoere halsbanden. Daar verwen je of vermenselijk je een hond niet mee. Daar verwent de baas of bazin zichzelf mee. Die hond heeft vervolgens een tevreden baas. Iedereen blij.
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Mijn ding is het niet Nanna, maar als de hond er verder geen last van ondervind..., waarom niet?
Zelf vind ik het onzinnig.
Zelf vind ik het onzinnig.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- Jacintha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Kruising Teckel - Aantal honden: 2
Anouk heeft ook veel te veel halsbanden en als mijn moeder mij mijn gang zou laten gaan zou ze er nog veel meer hebben
En Yoda heeft een jas, een mooie met legerprint. Wél een goedkope want hij was nog aan het groeien maar dit jaar krijgt hij een nieuwe voor de winter want de legerprintige issie uitgegroeid
Enne, ze krijgen hier kraanwater, maar drinken net zo lief uit de waterbakjes voor de vogeltjes, uit de regenplassen of uit de sloot. Al vind Anouk kraanwater toch écht het lekkerst. Tja, verwend kind
En ik klets ze de oren van de kop de hele dag.
Maar ze zijn ook vooral hond, want het kan me geen fluit schelen als ze onderweg in de smurrie liggen te rollen, in de modderplas springen, in een prutsloot duiken of door een net gegierde akker rennen. Valt er wel weer af en anders hebben we een tuinslang
En Yoda heeft een jas, een mooie met legerprint. Wél een goedkope want hij was nog aan het groeien maar dit jaar krijgt hij een nieuwe voor de winter want de legerprintige issie uitgegroeid
Enne, ze krijgen hier kraanwater, maar drinken net zo lief uit de waterbakjes voor de vogeltjes, uit de regenplassen of uit de sloot. Al vind Anouk kraanwater toch écht het lekkerst. Tja, verwend kind
En ik klets ze de oren van de kop de hele dag.
Maar ze zijn ook vooral hond, want het kan me geen fluit schelen als ze onderweg in de smurrie liggen te rollen, in de modderplas springen, in een prutsloot duiken of door een net gegierde akker rennen. Valt er wel weer af en anders hebben we een tuinslang

Anouk, nooit uit gedachten, nooit uit het hart... 01-03-2005 ~ 28-04-2011
- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Nanna schreef:Jasjes, tasjes, sokjes, soit.
Maar wat vinden jullie dan van voor de leut je hond veranderen in een totaal andere diersoort dmv beschildering?
Hahaha, wat gaaf gedaan zeg. Ik zou het zelf niet doen, maar ik kan me niet voorstellen dat het beestje er zelf vreeschlijk onder lijdt.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
- ienepiens
- Actief
- Mijn ras(sen): x stabij
En deze kwam ik ineens tegen net!!!
http://www.metro.co.uk/news/69717-the-m ... nja-poodle" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.metro.co.uk/news/69717-the-m ... nja-poodle" onclick="window.open(this.href);return false;
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Tja, die discussie is ook al eerder gevoerd op het forum. Of dit nou onder dierenmishandeling valt of niet.ienepiens schreef:En deze kwam ik ineens tegen net!!!
Mijns inziens dus niet. Ik zie geen verschil in het gefrut en gefriemel van showhonden die in model worden gebracht met krulspelden, papilloten, haarlak, lotionnetjes en wat dies meer zij en je hond als ninjaturtle of tijger modelleren.
Ik zou het zelf niet doen, maar daar heb ik ook niet echt de honden naar. Maar ik denk dat mensen die zo bezig zijn met hun hondjes en er vele uren per dag insteken, niet als dierenbeulen kunnen worden gekwalificeerd. Afgezien van het feit dat je moeilijk een onwillige/bange hond zo kunt toiletteren. Dan moet je toch minstens wel een goede band met je huisdier hebben.
Ik heb eerlijk gezegd meer medelijden met honden die van 's morgens 8 tot 's avonds 6 in een bench opgesloten zitten of honden die alleen uitgelaten worden door vier keer per dag 10 minuten mee mogen om de kindertjes van en naar school te brengen.
Edit: typefout

- Sjoera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
Mijn ouders hebben een x Shi-tzu. Zij hebben een regenjas voor hem om ervoor te zorgen dat zijn vacht niet snel kan gaan klitten. Verder had mijn vader een paar jaar geleden een oranje outfit voor hun hond gekocht. En die heeft hij komende weken ook weer aan. Ze krijgen daar veel verschillende reacties op. Ik heb er zelf ook niets mee, maar als hun het leuk vinden dan heb ik er ook geen problemen mee.
Verder heeft de hond van mijn ouders geen snoet maar een hele platte neus. En ook nog een onderbeet. Waardoor hij moeilijk uit een etensbak kan eten. Mijn ouders geven hun hond met een lepel eten. De dierenarts keek daar ook heel raar van op. Maar als mijn ouders dat niet doen dan zal hij verhongeren. Want hij eet dan ook echt helemaal niets.
Onze honden zien mijn vriend en ik ook als onze kinderen. En verwennen ze best veel. Dit door lekker naar het bos te gaan, hondencursus, met ze te spelen, speeltjes kopen, enz enz.
Nee wij hebben geen kleding voor ze, maar wel een bling bling halsband. Verder maak ik zelf sieraden. En maak regelmatig iets leuks voor Shinji om een staartje te maken zodat zijn haren uit zijn ogen blijven. Daarop heb ik wel veel reacties gehad. Er zijn mensen die dat zielig vinden. Als ik dat niet doe, dan botst hij overal tegen aan vanwege de haren voor zijn ogen. Dat vind ik erger dan een staart op zijn kop. Ook vinden mensen het zielig dat hij zoveel en lang haar heeft. Tja, dat hoort bij een langharige hond. Mensen met een langharige Herder, Collie of ander ras scheren hun honden toch ook niet kaal in de zomer? Waarom zou dat voor een Tibetaanse Terrier wel zielig zijn?
Kortom ik maak me er niet druk over. Het zijn onze honden en wij doen wat wij denken wat goed is.
Verder heeft de hond van mijn ouders geen snoet maar een hele platte neus. En ook nog een onderbeet. Waardoor hij moeilijk uit een etensbak kan eten. Mijn ouders geven hun hond met een lepel eten. De dierenarts keek daar ook heel raar van op. Maar als mijn ouders dat niet doen dan zal hij verhongeren. Want hij eet dan ook echt helemaal niets.
Onze honden zien mijn vriend en ik ook als onze kinderen. En verwennen ze best veel. Dit door lekker naar het bos te gaan, hondencursus, met ze te spelen, speeltjes kopen, enz enz.
Nee wij hebben geen kleding voor ze, maar wel een bling bling halsband. Verder maak ik zelf sieraden. En maak regelmatig iets leuks voor Shinji om een staartje te maken zodat zijn haren uit zijn ogen blijven. Daarop heb ik wel veel reacties gehad. Er zijn mensen die dat zielig vinden. Als ik dat niet doe, dan botst hij overal tegen aan vanwege de haren voor zijn ogen. Dat vind ik erger dan een staart op zijn kop. Ook vinden mensen het zielig dat hij zoveel en lang haar heeft. Tja, dat hoort bij een langharige hond. Mensen met een langharige Herder, Collie of ander ras scheren hun honden toch ook niet kaal in de zomer? Waarom zou dat voor een Tibetaanse Terrier wel zielig zijn?
Kortom ik maak me er niet druk over. Het zijn onze honden en wij doen wat wij denken wat goed is.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik denk dat een hond met kleren aan niet meer in staat is om zijn "taal" te spreken met andere honden.
Zo lang hij die niet tegen komt is het geen probleem, maar anders zou het toch moeilijk voor hem kunnen zijn?
Een dekje tegen regen omdat de vacht anders een groot probleem gaat vormen vind ik iets anders.
Al zou je je kunnen afvragen of zo'n vacht dan wel gefokt moet worden.
Net als een dekje bij grote kou voor een hond met slechte(beperkte) vacht.
Zo lang hij die niet tegen komt is het geen probleem, maar anders zou het toch moeilijk voor hem kunnen zijn?
Een dekje tegen regen omdat de vacht anders een groot probleem gaat vormen vind ik iets anders.
Al zou je je kunnen afvragen of zo'n vacht dan wel gefokt moet worden.
Net als een dekje bij grote kou voor een hond met slechte(beperkte) vacht.