Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pijn met lopen (update: HD en spondylose)
Moderator: moderatorteam
- Ody
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Pijn met lopen (update: HD en spondylose)
Ody heeft 2x eerder anders gelopen dan anders. Mijn trainer zag het niet (het was ook heel subtiel), maar ik zag duidelijk dat ze haar gewicht anders verplaatste. Dit was 1x aan het einde van de behendigheidstraining en 1x halverwege een lange wandeling, dus beide keren als ze "warm" was en de volgende dag was het dan over.
Daarna weken lang geen problemen gehad. Zelfs op vakantie in Zeeland en uren op het strand wandelen was er niets aan de hand, dus ik ging er vanuit dat het over was. Vorige week moest ze voor haar vaccinaties naar de dierenarts en heb ik gevraagd of hij voor de zekerheid haar gewrichten + rug wilde controleren, maar niets te vinden.
Gisterenavond ging ik de honden uitlaten en liep Ody ineens erg moeilijk en duidelijk pijnlijk. Ze draaide overdreven met haar heupen, waardoor haar gang wat waggelend werd en liep stijf met haar voorpoten. Toen mijn pup tegen haar duwde (thv haar schouder) om te spelen, jankte ze zelfs en toen ben ik echt geschrokken, want dat doet ze echt nooit.
Dit keer liep ze dus moeilijk terwijl ze "koud" was.
Vanmorgen liep ze nog steeds stijf, maar ging het wel wat beter toen ze een stukje gelopen had.
De dierenarts kan niets bij haar vinden, maar ze stond ook erg krampachtig en stijf op de tafel, waardoor goed voelen erg moeilijk werd. Tijdens het monsteren buiten liet ze niets zien. Ze heeft nu pijnstillers en gaat een week op rust, komt het dan weer terug dan worden er foto's gemaakt (evt. onder sedatie).
Komt iemand dit verhaal bekend voor? Alle tips en adviezen zijn welkom, want ik ben erg ongerust over mijn meisje.
Daarna weken lang geen problemen gehad. Zelfs op vakantie in Zeeland en uren op het strand wandelen was er niets aan de hand, dus ik ging er vanuit dat het over was. Vorige week moest ze voor haar vaccinaties naar de dierenarts en heb ik gevraagd of hij voor de zekerheid haar gewrichten + rug wilde controleren, maar niets te vinden.
Gisterenavond ging ik de honden uitlaten en liep Ody ineens erg moeilijk en duidelijk pijnlijk. Ze draaide overdreven met haar heupen, waardoor haar gang wat waggelend werd en liep stijf met haar voorpoten. Toen mijn pup tegen haar duwde (thv haar schouder) om te spelen, jankte ze zelfs en toen ben ik echt geschrokken, want dat doet ze echt nooit.
Dit keer liep ze dus moeilijk terwijl ze "koud" was.
Vanmorgen liep ze nog steeds stijf, maar ging het wel wat beter toen ze een stukje gelopen had.
De dierenarts kan niets bij haar vinden, maar ze stond ook erg krampachtig en stijf op de tafel, waardoor goed voelen erg moeilijk werd. Tijdens het monsteren buiten liet ze niets zien. Ze heeft nu pijnstillers en gaat een week op rust, komt het dan weer terug dan worden er foto's gemaakt (evt. onder sedatie).
Komt iemand dit verhaal bekend voor? Alle tips en adviezen zijn welkom, want ik ben erg ongerust over mijn meisje.
Laatst gewijzigd door Ody op 08 jun 2010 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
- Ody
- Zeer actief
Re: Pijn met lopen
Niemand? 
- asani
- Zeer actief
Als je het niet vertrouwt foto's of een scan laten maken.
Is moeilijk iets te beoordelen via een mailtje maar volg je gevoel.
Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Is moeilijk iets te beoordelen via een mailtje maar volg je gevoel.
Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Misschien een idee om te filmen als ze zo moelijk loopt?? Kun je het misschien laten zien aan de DA?
En de groeten van de mannen 

- Ody
- Zeer actief
Ody doet het gelukkig heel goed op de pijnstilling. Ze is weer vrolijk en loopt weer gewoon met haar kop en staart hoog, want dat hing allemaal naar beneden van ellende. Ze krijgt nu tm woensdag pijnstilling en dan moet ik gaan proberen hoe het gaat zonder. Als het dan weer slechter gaat, moet ze helemaal door de malle molen.
Heb net iig al wel vast een afspraak daar voor gemaakt, want ze hebben een behoorlijke wachtlijst en ik wil niet heel lang wachten als het niet gaat. Ze staat nu voor volgende week dinsdag. Gaat het wel goed, dan bel ik wel weer af.
Heb net iig al wel vast een afspraak daar voor gemaakt, want ze hebben een behoorlijke wachtlijst en ik wil niet heel lang wachten als het niet gaat. Ze staat nu voor volgende week dinsdag. Gaat het wel goed, dan bel ik wel weer af.
- Ody
- Zeer actief
Helaas ging het zonder pijnstillers weer slechter, dus morgen gaat ze op de foto in Sleeuwijk.
Duimen jullie mee?
Duimen jullie mee?
-
christiane
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collies
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
- Ody
- Zeer actief
Re: Pijn met lopen (update: HD en spondylose)
Nou, de foto's waren echt dramatisch. Ze heeft aan beide heupen HD, vooral links is haar heup echt dramatisch. Ipv een kop zit een soort wolk en van een hals is al helemaal geen sprake meer. Omdat de da het gevoel had dat er iets in haar rug niet goed zat, hebben we daar ook een foto van gemaakt. En ja hoor, daar zat ook nog eens spondylose.
Kan alleen nog maar huilen nu.
Kan alleen nog maar huilen nu.
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- Aantal honden: 3
Dat is minder goed nieuws, hoe oud is je hond eigenlijk, hopelijk zullen de brokken die je hebt gekregen wat helpen(bij voedingsvraag gelezen)
Maar als ze opvallend beter is bij pijnstilling waarom dan deze niet blijven geven, misschien kan in de toekomst een kleinere dosis al helpen
Maar als ze opvallend beter is bij pijnstilling waarom dan deze niet blijven geven, misschien kan in de toekomst een kleinere dosis al helpen
- Ody
- Zeer actief
Ze is nog maar net 5 jaar geworden. 
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- Aantal honden: 3
5 jaar is natuurlijk erg jong maar soms kan een behandeling met pijnstillers toch effect hebben als je het tijdje geeft en dan afbouwt, das toch wat ik bij mijn honden ondervind, bij mijn mechelaar moet ik al tijdje niets meer geven nu, maar ze heeft ook soms manden dit nodig gehad
- Ody
- Zeer actief
@Inge: Het is geen kleine hond, het is een mix van boxer/bullterrier en onbekend van ongeveer 30kg.
Het advies van de da was eigenlijk het bekende verhaal: rechtlijnig bewegen en zwemmen om spiermassa op te bouwen, speciale voeding (van vers icm supplementen had hij geen verstand, dus daar kon hij me niet in adviseren) en pijnstillers indien nodig.
Met behendigheid moet ik direct stoppen.
Het advies van de da was eigenlijk het bekende verhaal: rechtlijnig bewegen en zwemmen om spiermassa op te bouwen, speciale voeding (van vers icm supplementen had hij geen verstand, dus daar kon hij me niet in adviseren) en pijnstillers indien nodig.
Met behendigheid moet ik direct stoppen.
- Angelcollies
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotseherder
- Contacteer:
Ik heb zelf Spondylose op twee plaatsen in mijn rug ...ik ben wel een mens , maar mischien heb je er iets aan ...... bewegen om de spieren in goede conditie te krijgen is heel belangrijk als ik in de juiste houding beweeg kan ik vrij veel hebben , dan kan ik zelfs wel zwaar bewegen ....te lang en te veel zitten en liggen is funest , geen kou en geen tocht op mijn rug want anders verstijf ik kompleet ...ook in de ochtend dan ben ik zo stijf als wat en moet alles eerst opwarmen door te gaan bewegen .....ik weet niet zo goed hoe ik het naar een hond moet vertalen maar ik heb therapie gehad om alles in de juiste houding te doen en oefeningen om mijn rug weer uit de stres te krijgen als het mis gaat ....het ergste is kou en niet bewegen .....