Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bewusteloos
Moderator: moderatorteam
- Heamla
- Actief
- Mijn ras(sen): Maltezer X ? en een Golden Retriever
- Aantal honden: 2
Bewusteloos
Gisterenavond wilde ik naar bed gaan. Normaal springt Jantje dan overeind en loopt naar de deur. Hij slaapt boven naast mijn bed. Nu kreeg ik ook na een paar keer zijn naam roepen geen reactie. Ik ben naar hem toe gelopen en haalde hem aan, ik wilde hem rustig wakker maken, maar nog steeds geen reactie. Toen ik goed keek zag ik hem niet ademen. Pijnprikkels gegeven; niets. In paniek ben ik hem gaan schudden maar niets hielp. Ik dacht dat hij dood was.
Even later zag mijn zoon dat hij toch oppervlakkig ademde. Ik had intussen de dierenarts aan de telefoon. Met de dierenarts afgesproken dat ik naar de praktijk zou komen met Jantje. Jantje had intussen zijn oogjes open maar bewoog verder niet. Onderweg (20 minuten rijden) kwam er steeds meer beweging in Jantje. Toen we bij de praktijk aankwamen kon hij weer lopen en leek er weinig meer aan de hand.
De dierenarts heeft alles gecontroleerd. Hart en longen waren in orde. Puppilreflexen waren goed. Bloedsuiker prima.
Hij denkt dat Jantje door de warmte knock out is gegaan of een epileptisch insult heeft gehad.
Na een nacht waken voelt Jantje zich prima en ben ik geradbraakt.
Ik ben erg bang dat dit nog een keer gebeurt. Morgen mag Jantje naar de trimsalon en gaat zijn vacht eraf zodat hij het minder warm heeft. Verder kan ik niets, maar ik houd hem constant in de gaten en durf hem niet alleen te laten.
Herkent iemand dit?
Even later zag mijn zoon dat hij toch oppervlakkig ademde. Ik had intussen de dierenarts aan de telefoon. Met de dierenarts afgesproken dat ik naar de praktijk zou komen met Jantje. Jantje had intussen zijn oogjes open maar bewoog verder niet. Onderweg (20 minuten rijden) kwam er steeds meer beweging in Jantje. Toen we bij de praktijk aankwamen kon hij weer lopen en leek er weinig meer aan de hand.
De dierenarts heeft alles gecontroleerd. Hart en longen waren in orde. Puppilreflexen waren goed. Bloedsuiker prima.
Hij denkt dat Jantje door de warmte knock out is gegaan of een epileptisch insult heeft gehad.
Na een nacht waken voelt Jantje zich prima en ben ik geradbraakt.
Ik ben erg bang dat dit nog een keer gebeurt. Morgen mag Jantje naar de trimsalon en gaat zijn vacht eraf zodat hij het minder warm heeft. Verder kan ik niets, maar ik houd hem constant in de gaten en durf hem niet alleen te laten.
Herkent iemand dit?
-
KimberleyZero
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriër
Re: Bewusteloos
Ik herken het niet.
Maar ik kan me voorstellen dat dit een vreselijke ervaring voor je is geweest!
Hopelijk gebeurd het niet meer en zal zijn warme jaste uitdoen voldoende zijn.
Maar ik kan me voorstellen dat dit een vreselijke ervaring voor je is geweest!
Hopelijk gebeurd het niet meer en zal zijn warme jaste uitdoen voldoende zijn.
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Ik denk niet dat het zijn vacht is geweest. Misschien toch een epileptische aanval gehad?
- ienepiens
- Actief
- Mijn ras(sen): x stabij
Ik herken dit ook niet, maar jeetje zeg! Zou ook erg geschrokken zijn... 
-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
wij hebben dit pas geleden ook gehad, met piraat een pup van 5 maanden bij hem was bloedarmoede de boosdoener, dus misschien toch even een bloedonderzoekje laten doen naar zijn rode bloedcellen. piraat stopte 's nachts ook met ademen en heb hem moeten beademen voordat zijn ademhaling terug op gang kwam
- Heamla
- Actief
Sinds een week is er een pup in huis waardoor Jantje actiever is als anders. Verder is er niets bijzonders gebeurd. Wel lag hij na de wandeling eerder op de avond erg snel te ademen. Ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft gehad.
Volgens de dierenarts zijn de slijmvliezen goed van kleur, bloedarmoede zou het daarom niet zijn. Black outs komen volgens hem regelmatig voor bij kleine hondjes, ook epileptie komt meer voor bij kleine als grote honden. Als het weer gebeurt moet ik van hem de pupillen testen met een lampje. Is de reactie niet goed dan is het bijna zeker epileptie.
Jantje ligt nu ook te slapen, zijn ademhaling is ook nu heel rustig en oppervlakkig.( Het kan goed dat ik me wat dat betreft gisteren vergist heb, ik was dan ook flink in paniek.) Hij reageert nu echter wel op geluidjes en aanraken ook al slaapt hij toch door. Dit is in mijn ogen een normale slaap.
Volgens de dierenarts zijn de slijmvliezen goed van kleur, bloedarmoede zou het daarom niet zijn. Black outs komen volgens hem regelmatig voor bij kleine hondjes, ook epileptie komt meer voor bij kleine als grote honden. Als het weer gebeurt moet ik van hem de pupillen testen met een lampje. Is de reactie niet goed dan is het bijna zeker epileptie.
Jantje ligt nu ook te slapen, zijn ademhaling is ook nu heel rustig en oppervlakkig.( Het kan goed dat ik me wat dat betreft gisteren vergist heb, ik was dan ook flink in paniek.) Hij reageert nu echter wel op geluidjes en aanraken ook al slaapt hij toch door. Dit is in mijn ogen een normale slaap.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Daar dacht ik ook aan. Of is hij onlangs geënt?Jip schreef:heb je hem toevallig iets tegen vlooien gegeven pipetjes of een bandje?
Eng zeg, hoop voor jullie dat het geen epilepsie is
- Heamla
- Actief
Jantje heeft geen entingen gehad sinds de 3 maanden enting en hij is nu 9 maanden. Ook geen antivlooien middel.
Gelukkig gaat het heel goed met hem nu. Hij is nu bij de trimster om lekker kort gewiekt te worden. Helaas is er hier geen water dus wassen gaat niet. Hij mag vrijdag terug komen voor de wasbeurt en waar nodig bijknippen. Maar de dikste vacht is er gelukkig vanaf.
Ik hoop dat het geen epileptie is, maar dat is afwachten.
Bedankt voor jullie medeleven. Dat doet goed.
Gelukkig gaat het heel goed met hem nu. Hij is nu bij de trimster om lekker kort gewiekt te worden. Helaas is er hier geen water dus wassen gaat niet. Hij mag vrijdag terug komen voor de wasbeurt en waar nodig bijknippen. Maar de dikste vacht is er gelukkig vanaf.
Ik hoop dat het geen epileptie is, maar dat is afwachten.
Bedankt voor jullie medeleven. Dat doet goed.
- ChantalBos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
- Aantal honden: 5
Giada heeft regelmatig dezelfde klachten.
Net of ze heel diep slaapt maar je krijgt haar niet wakker. Daarna gaat ze overmatig drinken en dus plassen.
Giada is de molen in gegaan bij de internist met bloed-, urineonderzoeken en hersenscan.
Want de diagnose epilepsie maken da, in mijn ogen, wel heel makkelijk.
Door deze onderzoeken weet ik heel zeker dat ze geen gekke dingen onder haar leden heeft maar weet ik ook dat het epilepsie is bij haar. Giada laat niet de typische epilepsie verschijnselen zien zoals stuip trekken en urine en/of ontlasting laten lopen.
Net of ze heel diep slaapt maar je krijgt haar niet wakker. Daarna gaat ze overmatig drinken en dus plassen.
Giada is de molen in gegaan bij de internist met bloed-, urineonderzoeken en hersenscan.
Door deze onderzoeken weet ik heel zeker dat ze geen gekke dingen onder haar leden heeft maar weet ik ook dat het epilepsie is bij haar. Giada laat niet de typische epilepsie verschijnselen zien zoals stuip trekken en urine en/of ontlasting laten lopen.
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Hoe oud jouw hondje is weet ik niet, maar Jantje is 9 maanden,.ChantalBos schreef:Giada heeft regelmatig dezelfde klachten.
In ieder geval is primaire epilepsie in dat geval (op die leeftijd) zeer onwaarschijnlijk.
Dierenartsen komen daar inderdaad soms erg snel mee.
Wat het wel is geweest weet ik ook niet.
@Heamla je kunt eventueel kijken bij http://www.epilepsiebijhonden.nl" onclick="window.open(this.href);return false;