Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kimsjen schreef:Op de cursus waar ik gezeten heb, hebben ze het mij zeer aangeraden. Ze zullen het echt niet geven als het schadelijk is.
Niet? waarom geven ze dat advies dan?
Vind je het niet raar dat op een vereniging waar honden daadwerkelijk veel in contact komen met materialen waar andere honden ook op bijten (bij mij dus) dit advies niet gegeven wordt?
Heb je al opgezocht wat auto-imuunziektes kunnen doen, overigens gewoon even hier de zoekfunctie gebruiken en zoeken op kennelhoestenting en auto-imuunziekte... dan lees je genoeg.
Kimsjen schreef:Op de cursus waar ik gezeten heb, hebben ze het mij zeer aangeraden. Ze zullen het echt niet geven als het schadelijk is.
Helaas zijn heel veel mensen onvoldoende op de hoogte van de risico's die het vele enten met zich mee brengt. Ik vind het echt grote onzin dat een kennelhoest enting aangeraden wordt op een gehoorzaamheidscursus. Ik geef zelf les op een KC en licht mensen liever voor over de risico's van het vele enten. Bij ons op de KC is een kennelhoest enting dan ook niet verplicht.
Helaas zijn heel veel mensen onvoldoende op de hoogte van de risico's die het vele enten met zich mee brengt. Ik vind het echt grote onzin dat een kennelhoest enting aangeraden wordt op een gehoorzaamheidscursus. Ik geef zelf les op een KC en licht mensen liever voor over de risico's van het vele enten. Bij ons op de KC is een kennelhoest enting dan ook niet verplicht.
Ik vind het ook grote onzin. Evenals de 'verplichtstelling' op clubmatches en tentoonstellingen etc. Fijn dat er ook trainers zijn die wel de risico's van het jaarlijks vaccineren kennen en cursisten in de gelegenheid stellen daar iets mee te doen. Daar moeten er meer van zijn.
Op mijn clubs ben ik (na discussie) ook niet verplicht te vaccineren en al zeker geen kennelhoest.
Ik vind het ook grote onzin. Evenals de 'verplichtstelling' op clubmatches en tentoonstellingen etc. Fijn dat er ook trainers zijn die wel de risico's van het jaarlijks vaccineren kennen en cursisten in de gelegenheid stellen daar iets mee te doen. Daar moeten er meer van zijn.
Op mijn clubs ben ik (na discussie) ook niet verplicht te vaccineren en al zeker geen kennelhoest.
Op clubmatches en tentoonstellingen is en kennelhoestenting (gelukkig) niet verplicht.
Wij zijn het verplicht op de hondenschool... Tja, dan doe je dat - als onwetende- hé.
Maar nu Elmo twee maanden na zijn inentingen toch kennelhoest heeft gekregen, twijfel ik eraan of ik het volgend jaar nog laat doen.
Elmo is nog steeds lusteloos en snel buiten adem. De DA had me gezegd dat dit kon... Morgen zou ik beterschap moeten zien. Anders is er toch iets anders mis. Hij eet al wel een beetje beter. D.w.z: we moeten niet aandringen. Hij neemt uit zichzelf een paar happen. Tegen de middag lag er nog een klein beetje in.
Daarnet -de eerste keer in vijf dagen - even de beentjes gestrekt. Gelukkig grenst onze tuin aan agrarisch gebied. Tweehonderd meter gewandeld en dan begon hij weer naar adem te happen. Nu ligt hij volledig uitgeteld beneden.
Hij wordt wel verwend nu, hoor. Ik denk dat als hij genezen is, ik even op mijn strepen mag staan.
de DA verdient er bakken met geld aan, vind je het gek dat die graag wil dat je laat enten...
het is een griepje... niks meer... daar ent je toch geen hond voor?
Ik laat zelfs de cocktail geven zonder de Para-influenza. Hier wordt echt niet tegen kennelhoest geënt, ik vind het nergens voor nodig.