Dus jij vind het allemaal best dat een chi voortdurend gedragen word in een tasje, dat het hele klerenrek vol hangt met de meest uiteenlopende garderobe's, en zo voorts?Marjoleine schreef:Maxine, jij zegt dit:Als dat niet mensen voorschrijven wat ze moeten doen is, wat dan wel?Maxine schreef: Dus vandaar even deze melding: Een hond is een hond! Laat hem dan ook een hond zijn.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Een hond is geen mens!
Moderator: moderatorteam
- Maxine
- Zeer actief
Re: Een hond is geen mens!

- Maxine
- Zeer actief
Madelief schreef:Haha, ik moet zo langzamerhand wel lachen om jouw topics.. vervéél jij je ofzo? Niet dat ik er last van heb hoor
Ook ik ken geen mensen die zo met hun hond omgaan, dus ik kan me er ook weinig druk om maken.
Zulke topics verzinnen is natuurlijk mijn favoriete hobby.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Daar heeft het niks mee te maken, wat ik vind.Maxine schreef:Dus jij vind het allemaal best dat een chi voortdurend gedragen word in een tasje, dat het hele klerenrek vol hangt met de meest uiteenlopende garderobe's, en zo voorts?Marjoleine schreef:Maxine, jij zegt dit:Als dat niet mensen voorschrijven wat ze moeten doen is, wat dan wel?Maxine schreef: Dus vandaar even deze melding: Een hond is een hond! Laat hem dan ook een hond zijn.
Jij geeft mensen een opdracht. Dat is iemand iets voorschrijven. Iets opdringen.
Ga eerst eens leren discussiëren anders, is dat een idee? Want je leest wel wat ik schrijf m,aar je begrijpt er blijkbaar niet veel van. Inhoudelijk bedoel ik.
Eerst leren lezen en begrijpen, okee? Praten we daarna verder.
- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Maar allemachtig meid, als wij allemaal moesten gaan topics openen over wat we allemaal niet zo leuk vonden...en tegen wie heb je het nu eigenlijk? Lees eens rond hier. We zitten hier toch niet allemaal kleertjes te vergelijken? Ga dit soort dingen dan posten waar het er wellicht wat toe doet...op het chi forum bijvoorbeeld.Maxine schreef:Dus jij vind het allemaal best dat een chi voortdurend gedragen word in een tasje, dat het hele klerenrek vol hangt met de meest uiteenlopende garderobe's, en zo voorts?Marjoleine schreef:Maxine, jij zegt dit:Als dat niet mensen voorschrijven wat ze moeten doen is, wat dan wel?Maxine schreef: Dus vandaar even deze melding: Een hond is een hond! Laat hem dan ook een hond zijn.
Hier lopen ook drie chi's. En twee miniatuur yorkies. Geen kleding, wel ballen, lange wandelingen en op één na ook los.
groetjes Madelief en Yanthe

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013

- Maxine
- Zeer actief
En natuurlijk moet iedereen meteen doen wat iemand je 'opdwingt' op een hondenforum!Marjoleine schreef:Daar heeft het niks mee te maken, wat ik vind.Maxine schreef: Dus jij vind het allemaal best dat een chi voortdurend gedragen word in een tasje, dat het hele klerenrek vol hangt met de meest uiteenlopende garderobe's, en zo voorts?
Jij geeft mensen een opdracht. Dat is iemand iets voorschrijven. Iets opdringen.
Ga eerst eens leren discussiëren anders, is dat een idee? Want je leest wel wat ik schrijf m,aar je begrijpt er blijkbaar niet veel van. Inhoudelijk bedoel ik.
Eerst leren lezen en begrijpen, okee? Praten we daarna verder.
Help me dan het te begrijpen.

- *Evie*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Mijn honden zijn veel meer voor me dan een hond...
Mn reu was laatst weggelopen toen iemand anders er op moest passen,
we zijn met 200km/h uit arnhem naar huis gereden om te zoeken,
tranen tranen tranen zelfs toen we hem bij een opvang konden halen
keek die vrouw me aan, goh ik hoef niet te vragen of die echt van jou is.
Al huilend mn hond weer te zien rolden we samen over de grond, hond piepen
van blijdschap en helemaal gek. Ik heb en hoef voorlopig echt geen kinderen
dus mijn honden zijn echt wel "mijn kinderen" .
En hier zijn ze ook gewoon hond en rollen door de poep of dood beest en rennen door de modder
en worden ze echt niet gelijk gewassen oid. Mijn teefje krijgt in de winter wel een jas aan,
ze heeft het anders mega koud en dan zoek ik ook gewoon een warme maar ook mooie jas uit.
Ze komen veel in contact met andere honden, ze mogen rellen, rollen, zwemmen enz en doen wat ze willen
Ik heb zelfs mn baan opgezegt omdat ik niet wou dat ze alleen thuis moesten zijn.
M'n vriend werkte eerst thuis, toen hadden we pas honden genomen, maar dat hij weer op kantoor
moest werken omdat ie een hogere functie kreeg heb ik ontslag genomen.
Noway dat ze hier een hele dag alleen zitten.
En idd beter verwend dan verwaarloosd
Mn reu was laatst weggelopen toen iemand anders er op moest passen,
we zijn met 200km/h uit arnhem naar huis gereden om te zoeken,
tranen tranen tranen zelfs toen we hem bij een opvang konden halen
keek die vrouw me aan, goh ik hoef niet te vragen of die echt van jou is.
Al huilend mn hond weer te zien rolden we samen over de grond, hond piepen
van blijdschap en helemaal gek. Ik heb en hoef voorlopig echt geen kinderen
dus mijn honden zijn echt wel "mijn kinderen" .
En hier zijn ze ook gewoon hond en rollen door de poep of dood beest en rennen door de modder
en worden ze echt niet gelijk gewassen oid. Mijn teefje krijgt in de winter wel een jas aan,
ze heeft het anders mega koud en dan zoek ik ook gewoon een warme maar ook mooie jas uit.
Ze komen veel in contact met andere honden, ze mogen rellen, rollen, zwemmen enz en doen wat ze willen
Ik heb zelfs mn baan opgezegt omdat ik niet wou dat ze alleen thuis moesten zijn.
M'n vriend werkte eerst thuis, toen hadden we pas honden genomen, maar dat hij weer op kantoor
moest werken omdat ie een hogere functie kreeg heb ik ontslag genomen.
Noway dat ze hier een hele dag alleen zitten.
En idd beter verwend dan verwaarloosd

http://www.Adebowale.nl
- Maxine
- Zeer actief
Blijkbaar heb ik het dus tegen jou, want jij voelt je toch aangesproken om een of andere reden?Madelief schreef:Maar allemachtig meid, als wij allemaal moesten gaan topics openen over wat we allemaal niet zo leuk vonden...en tegen wie heb je het nu eigenlijk? Lees eens rond hier. We zitten hier toch niet allemaal kleertjes te vergelijken? Ga dit soort dingen dan posten waar het er wellicht wat toe doet...op het chi forum bijvoorbeeld.Maxine schreef:
Dus jij vind het allemaal best dat een chi voortdurend gedragen word in een tasje, dat het hele klerenrek vol hangt met de meest uiteenlopende garderobe's, en zo voorts?
Hier lopen ook drie chi's. En twee miniatuur yorkies. Geen kleding, wel ballen, lange wandelingen en op één na ook los.
Naar mijn weten is dit nog steeds een hondenforum. En dit een topic over wat ik van sommige hondenbaasjes vind. Voor mij maakt het niets uit of andere ook hun meningen hier plaatsen.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Dan zou je je manier van aanspreken dus moeten aanpassen.Maxine schreef:En natuurlijk moet iedereen meteen doen wat iemand je 'opdwingt' op een hondenforum!![]()
Help me dan het te begrijpen.Wat snap ik dan niet van wat je me probeert te zeggen?
Dan zou je dus kunnen zeggen dat jij dat vindt en dat je hoopt dat anderen dat ook vinden.
Je zou kunnen onderbouwen waarom je dat vindt zodat anderen met je in discussie kunnen gaan over jouw standpunten hierover.
Maar wat jij doet is een stelling poneren in de gebiedende wijs: Doe dat niet!!
Dat is geen discussie. Dat is uitlokken. En uitlokken is geen goede basis voor een discussie.
- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Contacteer:
Haha. Ik me aangesproken. Ik zeg het misschien niet duidelijk zie ik. Hier in de buuurt...etc. Ik heb geen chi's. Vind er niks an, ook zonder jasje nietMaxine schreef:Blijkbaar heb ik het dus tegen jou, want jij voelt je toch aangesproken om een of andere reden?Madelief schreef:Maar allemachtig meid, als wij allemaal moesten gaan topics openen over wat we allemaal niet zo leuk vonden...en tegen wie heb je het nu eigenlijk? Lees eens rond hier. We zitten hier toch niet allemaal kleertjes te vergelijken? Ga dit soort dingen dan posten waar het er wellicht wat toe doet...op het chi forum bijvoorbeeld.Maxine schreef:
Dus jij vind het allemaal best dat een chi voortdurend gedragen word in een tasje, dat het hele klerenrek vol hangt met de meest uiteenlopende garderobe's, en zo voorts?
Naar mijn weten is dit nog steeds een hondenforum. En dit een topic over wat ik van sommige hondenbaasjes vind. Voor mij maakt het niets uit of andere ook hun meningen hier plaatsen.
Nee, maar ik ben wel verbaasd. Vanwaar het relaas? En tegen wie? Onthoudt je wel een beetje wie welke honden heeft of praat je dan echt alleen in meldingen? Want dat zeg je: een melding.
Het is geen vraag wat anderen ervan vinden, of of zij het ook meemaken, maar een melding van mensen zo moet het niet. Dat is toch absurd op een hondenforum wat bol staat van wandelende, modderbadende, sportende, spelende, bankhangende, hartstikke verwende, barfende, brokkende
En dat ik er wat van zeg, dat komt omdat het een forum is. Ik kan dus gewoon reageren op wat anderen zeggen. Daar is het forum voor.
En dit:
maakt dat jij geen idee hebt wat een forum is. Jij plaatst gewoon je mening/melding/opdracht en that's it.Maxine schreef:Naar mijn weten is dit nog steeds een hondenforum. En dit een topic over wat ik van sommige hondenbaasjes vind. Voor mij maakt het niets uit of andere ook hun meningen hier plaatsen.
Meid. Dan valt het wat mij betreft onder spammen. Maar da's maar mijn bescheiden mening hè. Open anders een leuk blog. Wordpress.com ; ik ben er erg tevreden over.
groetjes Madelief en Yanthe

-
Mojuan
- Zeer actief
Ik dacht... ik quote het maar evenMaxine schreef:Vaak erger ik me aan mensen die hun hond(en) vermenselijken.
Het zijn geen mensen! Het zijn je kinderen niet! Het zijn HONDEN! Je goede kameraad, je beschermengel, je persoonlijke bodyguard, je speelkameraadje,... Maar GEEN MENSEN!
Soms kan mijn verstand er echt niet bij. Het zal Fifi worst wezen of hij nu een jasje van Armani draagt of niet.
"Zullen we met de hond gaan wandelen?"
"Ja hoor! Ik zal zijn kinderwagentje al vast pakken!"
"Kraantjeswater?! Ha! Mijn Fifi drink enkel chaudfontaine water."
"Etc...."
Sommige mensen zijn veel bezorgder om hun hond dan om hun eigen kinderen. Want Fifi moet tijdens de wandeling na elke bocht wat water hebben, want baasje wil niet dat hij dorst heeft! En dat terwijl zoonlief maar moet wachten tot ze aan het cafétje zijn aan het einde van de wandeling...
Dus vandaar even deze melding: Een hond is een hond! Laat hem dan ook een hond zijn.
EDIT: En zoals sommigen ook al hebben vermeld: Vermenselijkte uitspraken over honden zijn inderdaad ook erg idioot.
Of was dat al gedaan?
Overigens bepaal ik zelf wel of ik vind dat het mijn kinderen zijn, daar heb jij niets mee te maken.
En als ik een vermenselijkte uitspraak over mijn honden maak, dan is dat niet idioot.
Laatst gewijzigd door Mojuan op 08 jun 2010 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.

- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Er zijn ongetwijfeld mensen die naar jou/andermans/mijn mening te ver doordrijven met een hond. Maar zij zijn dat waarschijnlijk gewend. Ze hebben misschien niets anders in het leven of weinig? Dat weet je niet. Voor mij is mijn hond gewoon een hond. Maar wel een hond die onderdeel is van mijn gezin waar ik heel veel van hou
Er zijn wat dat betreft tal van dingen waarvan ik het mijne denk. Nooit never niet dat ik met een vieze natte hond na een wandeling in de regen "lekker" mijn bed in duik. Er wordt hier geen "verjaardag" van de hond gevierd. Ik plaats geen rouwadvertentie als ze er ooit niet meer is etc etc. Dat andere o.a. bovenstaande wel doen. Tja prima hoor
Mijn ding is het niet. Zij genieten daar hoogstwaarschijnlijk wel van dus tja. Lekker laten gaan zou ik zeggen 
Er zijn wat dat betreft tal van dingen waarvan ik het mijne denk. Nooit never niet dat ik met een vieze natte hond na een wandeling in de regen "lekker" mijn bed in duik. Er wordt hier geen "verjaardag" van de hond gevierd. Ik plaats geen rouwadvertentie als ze er ooit niet meer is etc etc. Dat andere o.a. bovenstaande wel doen. Tja prima hoor
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
Kimsjen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
Ik heb een chihuahua en die heeft soms kleding aan (met koud weer). Wat ben ik verschrikkelijk!!!!
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik heb het liefst dat ze kraanwater drinken,maar bijv. Max wenst het liefst Eau de Slotia of Eau d'Emmer te drinken
Hij mag dus altijd kiezen.
En als we weer zo'n koude winter krijgen krijgt hij een jas omdat ik denk dat hij nu op een leeftijd is waarop hij het koud kan hebben als het zo koud is buiten.Natuurlijk wordt dat een jas van zeer goede snit.
Of vermenselijk ik hem dan ook?
En als we weer zo'n koude winter krijgen krijgt hij een jas omdat ik denk dat hij nu op een leeftijd is waarop hij het koud kan hebben als het zo koud is buiten.Natuurlijk wordt dat een jas van zeer goede snit.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
*Jolanda*
Schandalig jou hond mag dus ook nog kiezen?!marian* schreef:Ik heb het liefst dat ze kraanwater drinken,maar bijv. Max wenst het liefst Eau de Slotia of Eau d'Emmer te drinken![]()
een hond heeft daar niks aan want die moeten gewoon doen wat wij ze zeggen.
Je moet `m ook niet borstelen hoor of naar de trimsalon brengen want dat is onzin de kapper is alleen voor mensen !!!
:lol:
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
Ik snap het wel een beetje maar het is niet zo dat ik me daar ooit echt druk om gemaakt heb. Vroegahhh
moest ik altijd heel hard lachen om mensen die tegen hun hond zeiden kom maar bij mama.....
Sinds ik Odin heb doe ik hetzelf
Dus tja.... ik ga helemaal niets meer vinden van hoe mensen met hun hond omgaan (tja tenzei het inderdaad verwaarlozing/mishandeling is, maar vertutteling
) haha sta ik alleen maar weer voorschut als ik het later zelf nog eens doe 
Sinds ik Odin heb doe ik hetzelf
Dus tja.... ik ga helemaal niets meer vinden van hoe mensen met hun hond omgaan (tja tenzei het inderdaad verwaarlozing/mishandeling is, maar vertutteling
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
ach en toch zie ik dat liever dan een hond die zijn hele leven aan de ketting ligt 'want het is maar een hond'Nanna schreef:Omdat de baas zich natuurlijk niet in de PC Hooft kan vertonen terwijl zijn vette mormel een jas van de Zeeman aan heeftMaxine schreef: Maar wat ik dan niet snap is, waarom (om even terug te vallen naar het voorbeeld) het jasje nu per sé van Armani moet zijn?
dan maar dat Armani jasje en biefstuk als lunch

-
Kimsjen
- Zeer actief
Dat zal die hond erg vinden, die biefstuk als lunch.
- Liesbeth
- Zeer actief
Zolang vertutting géén mishandeling is, heb ik er geen probleem mee, bij een ander
.
Sommigen kopen ontzettend dure, exclusieve, brede halsbanden en/of tuigen voor hun Bulldog, Boerboel ed. Is dat dan óók vertutting? Nee, want dat zijn stoere honden en die krijgen stoere dingen, die misschien evenveel kosten als Armani-jasjes voor een Chi
.
bron: http://www.food-info.net/nl/national/ww-water.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Wist je dat het water van Bar le Duc en Sourcy uit dezelfde bron komt als het kraanwater van Utrecht, Bunnik, Nieuwegein en die praktisch dezelfde behandeling krijgen? Het meeste bronwater komt uit bronnen waaruit ook kraanwater komt alleen betaal je er 1000x meer voor.
Sommigen kopen ontzettend dure, exclusieve, brede halsbanden en/of tuigen voor hun Bulldog, Boerboel ed. Is dat dan óók vertutting? Nee, want dat zijn stoere honden en die krijgen stoere dingen, die misschien evenveel kosten als Armani-jasjes voor een Chi
Dan moet die nierpatient geen Chaudfontaine nemen want daar zit evenveel calcium en zelfs meer natrium in dan in gemiddeld kraanwater.rovianne schreef:Chaudfontaine.. kan me er in het geval van een nierpatient iets bij voorstellen omdat hier minder kalk en chemische troep in zitten dan in kraanwater.
bron: http://www.food-info.net/nl/national/ww-water.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Wist je dat het water van Bar le Duc en Sourcy uit dezelfde bron komt als het kraanwater van Utrecht, Bunnik, Nieuwegein en die praktisch dezelfde behandeling krijgen? Het meeste bronwater komt uit bronnen waaruit ook kraanwater komt alleen betaal je er 1000x meer voor.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Priscill@
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
Vergeet de kortharige chi'tjes nietrovianne schreef: Kleding vind ik niet nodig, met uitzondering van een naakt/windhond of een hele oude hond die zichzelf niet meer warm kan houden. Al zijn badjasjes na het zwemmen/wassen voor sommige honden een uitkomst.
Groetjes Priscilla en pootjes van Bailey, Breezer, Brandy, Bourbon en Bacardi

-
L@nghaar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Maxine schreef:Mensen genoeg, dat verzeker ik je.Dazwa84 schreef:Ik ken eigenlijk niemand die zo met zijn hond omgaat.
Zo extreem ken ik ze niet maar ik ken wel een stel dat geen kinderen heeft en voor wie de hondjes alles zijn.
Als er een familiefeest is en de hondjes mogen niet mee dan komen zij niet.
Bench nog nooit van gehoord, oppas doet het niet goed, in de auto laten ( als het weer het toelaat enz. ) is onbespreekbaar.
Ik kan mij daar niet aan ergeren, zij gaan anders met hun hondjes om dan ik zou doen.
Maakt hun dat een slechter baas...dacht het niet.
Mij stoort dat soort dingen niet.

Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Mijn honden zijn VEEL meer voor me dan een "gewoon" huisdier. Niks is me teveel en ik koop veel mooie (en ook wel dure) halsbanden voor ze. Weten hun veel, stront komt er toch wel aan.
Alles wat we doen is aangepast op de honden. De vloerverwarming is duurder uitgevallen, omdat ik vond dat het op meerdere plaatsen dan normaal geregeld moest kunnen worden, speciaal voor de honden.
Mijn baas weet dat ik niet van de partij ben, als een van de honden ziek is.
Pasha heeft voor in de winter een jas. En dan kies ik een mooie uit. Het oog wil ook wat.
Ze kunnen kiezen waar ze willen liggen, er liggen 5 verschillende bedjes voor 2 honden.
De tuin wordt straks ook deels aangepast op de honden.
En zo kan ik nog een uur doorgaan!
Mensen die een hond gewoon als hond hebben, zullen mijn honden verwend vinden. Maar daar heb ik dus vette schijt aan
Inderdaad beter verwend dan verwaarloosd.
Alles wat we doen is aangepast op de honden. De vloerverwarming is duurder uitgevallen, omdat ik vond dat het op meerdere plaatsen dan normaal geregeld moest kunnen worden, speciaal voor de honden.
Mijn baas weet dat ik niet van de partij ben, als een van de honden ziek is.
Pasha heeft voor in de winter een jas. En dan kies ik een mooie uit. Het oog wil ook wat.
Ze kunnen kiezen waar ze willen liggen, er liggen 5 verschillende bedjes voor 2 honden.
De tuin wordt straks ook deels aangepast op de honden.
En zo kan ik nog een uur doorgaan!
Mensen die een hond gewoon als hond hebben, zullen mijn honden verwend vinden. Maar daar heb ik dus vette schijt aan
Inderdaad beter verwend dan verwaarloosd.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Zo lang er ook genoeg aandacht wordt besteed aan zaken waar de hond wél iets aan heeft vind ik het best.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Een hond kan ook wel een hond op de bank zijnMartijn schreef:Gek genoeg zie je haast nooit een te magere, kruiperige hond aan een roze lijntje of in een tuig met tekst er op.Jaap* schreef:Zo lang er ook genoeg aandacht wordt besteed aan zaken waar de hond wél iets aan heeft vind ik het best.
Dat is meer iets van de kennelhonden van de mensen die vinden "dat een hond een hond moet zijn".
Maar ik bedoel meer dat ik een hond die veel te weinig prikkels krijgt al gauw sneuer vind dan een hond die geen jas heeft
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
-
Muk
Ik zou mij er niet druk om maken. Beter zo met je hond omgaan dan een hond verwaarlozen. Ieder zijn hobby en als iemand nu een chanelpakje voor de chihuahua wilt kopen, dan moet die dat vooral doen. Heb ik geen moeite mee. Je kan je wel om van alles druk maken, maar daarmee schiet je ook niets op.
- ienepiens
- Actief
- Mijn ras(sen): x stabij
Wil toch even reageren hierop.., want vind het jammer dat mensen zo fel gaan reageren op het feit dat TS zijn mening geeft over iets!! Dat gebeurt hier vaker op het forum en dan is het wel oke.. In dit geval niet omdat TS het miss niet heel handig benoemt, neer heeft gezet als de waarheid!
Ieder heeft toch zijn mening die die mag geven, ook op een forum als dit toch??
Mijn hond is ten eerste hond, ten tweede mijn maatje die ik voor geen goud wil missen.. Soms kan ik ook de menselijke emotie projecteren op haar, en dan fluit ik mezelf ook terug, want het is een hond en geen mens..
En dat anderen hun hond aan kleden of weet ik veel wat, dat is aan hun! Zolang ieder zijn hond maar goed behandeld... Toch hoor je wel vaak dat de mens problemen heeft met zijn hond, doordat er teveel vanuit menselijke perspectief wordt gekeken.. In dat geval vind ik dan wel, hond=hond...
Ieder heeft toch zijn mening die die mag geven, ook op een forum als dit toch??
Mijn hond is ten eerste hond, ten tweede mijn maatje die ik voor geen goud wil missen.. Soms kan ik ook de menselijke emotie projecteren op haar, en dan fluit ik mezelf ook terug, want het is een hond en geen mens..
En dat anderen hun hond aan kleden of weet ik veel wat, dat is aan hun! Zolang ieder zijn hond maar goed behandeld... Toch hoor je wel vaak dat de mens problemen heeft met zijn hond, doordat er teveel vanuit menselijke perspectief wordt gekeken.. In dat geval vind ik dan wel, hond=hond...
- Lucky luke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua mix
Heb meer te doen met die zgn kennelhonden die niet kunnen delen in een gezellig gezinsleven met baasje, vrouwtje en kinderen.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Tuurlijk.ienepiens schreef:Ieder heeft toch zijn mening die die mag geven, ook op een forum als dit toch??![]()
Maar ze gaf geen mening, ze gaf de mensheid een opdracht.
Dat is geen discussie.
Volgens mij krijgt een hond met een jas prikkels zat!Jaap* schreef:Maar ik bedoel meer dat ik een hond die veel te weinig prikkels krijgt al gauw sneuer vind dan een hond die geen jas heeft
Hij moet aan en hij moet uit, die jas, ja toch?
Serieus: ik heb eens een fokker van gezelschapshonden geïnterviewd en wat zij zei is me altijd bijgebleven:
Deze honden werken wel degelijk. Ze werken 24/7. Dit soort honden is dag in dag uit bezig met te doen waar ze voor gefokt zijn: er zijn voor hun baas, aandacht geven aan hun baas, de baas aan het lachen maken, noem maar op!
Ze gaan vaak overal mee naartoe, altijd.
Ik heb wel honden verkocht aan mensen die een geliefde hadden verloren en op de rand van depressie stonden, en door hun hondje van die rand afkrabbelden.
Mensen denken dat gezelschapshonden niets doen maar echt, het tegendeel is waar. Als er één hondentype werkt is het dit soort honden wel!
En weet je? Volgens mij had die vrouw alle gelijk van de wereld.
Dus wat je ook zelf mag vinden van dit soort honden, sneu lijkt me niet het juiste woord en weinig prikkels lijkt me zeer onterecht gedacht.
- nana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
vind het juist vervelend dat mensen zich tegenwoordig moeten lijken te verantwoorden waarom ze "zoveel" tijd en geld besteden aan hun hond of ander huisdier. Een vriendin krijgt telkens te horen dat het wel lijkt alsof ze meer van haar hond houdt dan van haar dochtertje als ze een weekend weg is voor een training of seminar.
Een hond is geen mens....... maar is een hond dan minder? moet je een hond als mindere behandelen om te bewijzen dat mensen meer zijn??
Een hond is geen mens....... maar is een hond dan minder? moet je een hond als mindere behandelen om te bewijzen dat mensen meer zijn??
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.
lydia
lydia
- Lucky luke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua mix
Ik heb in het voormalige Oostblok kinderen gezien die s'avonds laat in het drukke uitgaans leven op straat aan het bedelen waren, met een mini-chihuahua in een handtasje. Het werkte nog ook!Marjoleine schreef: Serieus: ik heb eens een fokker van gezelschapshonden geïnterviewd en wat zij zei is me altijd bijgebleven:
Deze honden werken wel degelijk. Ze werken 24/7. Dit soort honden is dag in dag uit bezig met te doen waar ze voor gefokt zijn: er zijn voor hun baas, aandacht geven aan hun baas, de baas aan het lachen maken, noem maar op!
Ze gaan vaak overal mee naartoe, altijd.
Ik heb wel honden verkocht aan mensen die een geliefde hadden verloren en op de rand van depressie stonden, en door hun hondje van die rand afkrabbelden.
Mensen denken dat gezelschapshonden niets doen maar echt, het tegendeel is waar. Als er één hondentype werkt is het dit soort honden wel!
En weet je? Volgens mij had die vrouw alle gelijk van de wereld.
Dus wat je ook zelf mag vinden van dit soort honden, sneu lijkt me niet het juiste woord en weinig prikkels lijkt me zeer onterecht gedacht.

- ienepiens
- Actief
- Mijn ras(sen): x stabij
Maar dit wordt toch ook niet gezegd?? Tenminste dat is niet wat ik leesnana schreef:Een hond is geen mens....... maar is een hond dan minder? moet je een hond als mindere behandelen om te bewijzen dat mensen meer zijn??