Er zijn ook honden die het helemaal niet door hebben als ze oververhit raken.
Onze Romeo is er ook zo één.
Hij gaat in de tuin in de middagzon liggen die veel te warm is, en blijft daar liggen tot hij dood is als wij niet ingrijpen.
Dan ligt hij enorm te hijgen, hele rode bek en tong, ogen rood, en maar blijven liggen.
Zo enorm eigenwijs!
We halen hem dan naar binnen om af te koelen, drinken doet hij dan niet eens.
Julia zoekt ten minste nog de schaduw op als ze het warm krijgt.
Daar hoef ik me niet druk om te maken.
Maar Romeo..... die gaat echt dood als ik hem zijn gang laat gaan.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Met je hond in de zon!
Moderator: moderatorteam
-
Mojuan
- Zeer actief
- Frysian Beer
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): American Bulldog
Re: Met je hond in de zon!
Ik zal het even aankijken. Hoe de hond gaat reageren. Reageert de hond niet goed trek ik toch echt subiet mijn bek open.ienepiens schreef:Zat vandaag op een veldje met mijn hond, lekker in de zon voor mij, en een stuk schaduw voor de hond. Liter fles water mee voor Trix en nog wat stukkies fruit..Heerlijk dus...
Maar er lag ook een meid met haar hondje... In de volle zon, voor meer dan een uur...Zij was lekker aant zonnen, gooide de hond af en toe los zonder te kijken waar die heen liep.. Ik kan er niet met mijn hoofd bij dat je je hond zolang in de volle zon laat zitten en rennen, zonder water bij je te hebben, maar ik wist ook niet zo goed of ik er wat van moest zeggen, want ja, het is niet aan mij
![]()
Ik vroeg me af wat jullie hiervan vinden??

Geval apart.
- ienepiens
- Actief
- Mijn ras(sen): x stabij
Re: Met je hond in de zon!
Dat vind ik dus wel lastig, want jah, het is niet mijn hond en ik kan hem er ook niet mee vergelijken.. Maar hond had het wel warm, hijgde wel, maar oogde verders wel prima..Frysian Beer schreef:Ik zal het even aankijken. Hoe de hond gaat reageren. Reageert de hond niet goed trek ik toch echt subiet mijn bek open.ienepiens schreef:Zat vandaag op een veldje met mijn hond, lekker in de zon voor mij, en een stuk schaduw voor de hond. Liter fles water mee voor Trix en nog wat stukkies fruit..Heerlijk dus...
Maar er lag ook een meid met haar hondje... In de volle zon, voor meer dan een uur...Zij was lekker aant zonnen, gooide de hond af en toe los zonder te kijken waar die heen liep.. Ik kan er niet met mijn hoofd bij dat je je hond zolang in de volle zon laat zitten en rennen, zonder water bij je te hebben, maar ik wist ook niet zo goed of ik er wat van moest zeggen, want ja, het is niet aan mij
![]()
Ik vroeg me af wat jullie hiervan vinden??