Dat geldt vice versa net zo goed. Ik krijg van tevoren al vaak een boze blik terwijl mijn honden op honderden meters afstand lopenJaap* schreef:Het is overigens voor jachtgroepen idd steeds moeilijker om gepast oefenterrein te vinden waar je niemand tot "last" bent![]()
En je kunt het blijkbaar toch nooit goed doen. Althans, die indruk krijg ik vaak.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wat zouden jullie doen bij zien van trainende hond?
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Re: wat zouden jullie doen bij zien van trainende hond?

Linda, Izzie en Bram
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Jamaar dat bedoel ik ook hoor. Niemand kan het goed doenZoek stok! schreef:Dat geldt vice versa net zo goed. Ik krijg van tevoren al vaak een boze blik terwijl mijn honden op honderden meters afstand lopenJaap* schreef:Het is overigens voor jachtgroepen idd steeds moeilijker om gepast oefenterrein te vinden waar je niemand tot "last" bent![]()
En je kunt het blijkbaar toch nooit goed doen. Althans, die indruk krijg ik vaak.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- senna03
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
- Aantal honden: 3
Bij ons in het park/natuurgebied wordt heel veel aan jachttraining gedaan. Ik moet zeggen dat ik me vaak behoorlijk erger aan deze mensen. Ik zorg dat mijn honden bij me blijven maar zij houden totaal geen rekening met andere honden/mensen. Fijn hoor, als ik langsloop en ze schieten op dat moment met hun klappertjespistool. Kan ik net zo goed meteen naar huis gaan want dan zit ik met een zwaar gestreste Senna. Ik mag toch wel enigzins verwachten dat hondenmensen weten dat niet iedere hond schotvast is.
- laura b
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel
Ik zou de honden inderdaad bij me houden en voorbij lopen zodat we die mensen niet storen in hun training
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Op het industrieterrein waar ik altijd loop, doen ze ook aan jachttraining eens per week ongeveer...
Ik probeer ze altijd te ontwijken door ergens anders te gaan lopen, maar dit is absoluut niet wederzijds... ze installeren gewoon hun honden daar neer waar ik loop.... (meestal komen ze aan als ik net 1 hond aan het uitlaten ben dus nog 2 te gaan heb) dit terwijl het gebied enorm groot is dus zo moeilijk is het niet om even aan een andere kant te lopen (en daar mogen ze ook lopen want daar zie ik ze ook regelmatig).
Ik probeer ze altijd te ontwijken door ergens anders te gaan lopen, maar dit is absoluut niet wederzijds... ze installeren gewoon hun honden daar neer waar ik loop.... (meestal komen ze aan als ik net 1 hond aan het uitlaten ben dus nog 2 te gaan heb) dit terwijl het gebied enorm groot is dus zo moeilijk is het niet om even aan een andere kant te lopen (en daar mogen ze ook lopen want daar zie ik ze ook regelmatig).

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Jaap*
- Zeer actief
Ik lees wel vaker negatief over jachtgroepen, en ik snap wel wat er wordt bedoeld meestal. Want soms kom je wel eens ergens
Maar ik herken er totaal niets in met betrekking tot onze eigen groep. Nu treffen wij het ook wel een beetje qua mogelijkheden en omgeving moet ik er bij zeggen.
Maar ik herken er totaal niets in met betrekking tot onze eigen groep. Nu treffen wij het ook wel een beetje qua mogelijkheden en omgeving moet ik er bij zeggen.
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
hier valt het ook wel mee hoor.
Ja Bikkel is er weleens heen geschoten (stonden ze bijv. net om een bocht met een groep labradors) maar nooit kwade gezichten. Laatst ging Mazzel van Sharmayne ook kijken bij het apporteren, niks aan de hand verder. Ze zullen vast balen maar dat laten ze niet blijken ofzo.
Ja Bikkel is er weleens heen geschoten (stonden ze bijv. net om een bocht met een groep labradors) maar nooit kwade gezichten. Laatst ging Mazzel van Sharmayne ook kijken bij het apporteren, niks aan de hand verder. Ze zullen vast balen maar dat laten ze niet blijken ofzo.

Cash v Heiligental en Flow.
- senna03
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
Nanna schreef:Het zijn de wielrenners onder de hondenmensenJaap* schreef:Ik lees wel vaker negatief over jachtgroepen
- Jaap*
- Zeer actief
Sommige wel hoorNanna schreef:Het zijn de wielrenners onder de hondenmensenJaap* schreef:Ik lees wel vaker negatief over jachtgroepen
- Jaap*
- Zeer actief
Geen geintjes over mijn heb hé!
- Moos
- Zeer actief
Ik kom eigenlijk nooit trainende mensen/honden tegen, tenminste, niet dat ik me ervan bewust ben. Zou ik het wel zien, dan zou ik even zorgen dat mijn honden niet die kant op gaan rennen.
Ik doe zelf vaak met Vera apportjes over het water enzo hier in de buurt, en dan komt er zeer regelmatig een andere hond buurten. Die hond gaat zijn gang maar, want Vera ziet hem/haar dan toch niet staan. Die is ertoe in staat bovenop zo'n hond netjes zittend af te komen geven "hond, hond? joh, ik ben aan het werk man
"
Ik heb wel een paar keer gehad dat de baasjes van zo'n andere hond (die soms echt in Vera's oren aan het hangen is, terwijl Vera stug doorzoekt of terugbrengt) teleurgesteld tegen mij gaan staan miepen dat die Golden niet eens wil spelen
Tja

Ik doe zelf vaak met Vera apportjes over het water enzo hier in de buurt, en dan komt er zeer regelmatig een andere hond buurten. Die hond gaat zijn gang maar, want Vera ziet hem/haar dan toch niet staan. Die is ertoe in staat bovenop zo'n hond netjes zittend af te komen geven "hond, hond? joh, ik ben aan het werk man
Ik heb wel een paar keer gehad dat de baasjes van zo'n andere hond (die soms echt in Vera's oren aan het hangen is, terwijl Vera stug doorzoekt of terugbrengt) teleurgesteld tegen mij gaan staan miepen dat die Golden niet eens wil spelen
Tja

- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Hier in de buurt ook zo'n veldje waar ik graag even een balletje gooi. Gisteren dus vette pech. Was iemand met z'n hond aan het trainen, dan loop ik door. Zou het zelf ook niet leuk vinden.
Alleen als buurman er is met zijn pup, dán ga ik er wel heen
Die twee kleine dames zijn gek op elkaar 
Alleen als buurman er is met zijn pup, dán ga ik er wel heen
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
vind het best leuk om te zien hoor, blijf soms weleens staan kijken.Jaap* schreef:Ik lees wel vaker negatief over jachtgroepen, en ik snap wel wat er wordt bedoeld meestal. Want soms kom je wel eens ergens![]()

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Jacintha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Kruising Teckel - Aantal honden: 2
Ik train hier ook wel eens, maar alleen in het bos.
Dat is dus wel losloopgebied, dus als ik een andere hond tegenkom dan ben ik degen die stopt met trainen en niet andersom. Ik train immers midden in een losloopgebied want er is hier geen andere locatie om te trainen.
Alleen als ik ga speuren doen we dat ergens anders, dat ga ik niet in een losloopgebied doen.
Als ik een trainende hond tegen kom houd ik ze bij me, lijkt me logisch.
Dat is dus wel losloopgebied, dus als ik een andere hond tegenkom dan ben ik degen die stopt met trainen en niet andersom. Ik train immers midden in een losloopgebied want er is hier geen andere locatie om te trainen.
Alleen als ik ga speuren doen we dat ergens anders, dat ga ik niet in een losloopgebied doen.
Als ik een trainende hond tegen kom houd ik ze bij me, lijkt me logisch.

Anouk, nooit uit gedachten, nooit uit het hart... 01-03-2005 ~ 28-04-2011
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Wij hebben hier geen losloopgebied. Alle terrein om het dorp is in handen van het Fryske Gea (een Frieze natuurbeschermingsstichting). In plaatselijke verorderening staat dat honden buiten de bebouwde kom los mogen, tenzij het van terreinbeheerder niet is toegestaan. Fryske Gea staat het in alle gebieden met borden niet toe. Heel gek, maar de honden lopen hier overal los......Zoek stok! schreef:Maar waarom ga je dan een blijf oefenen middenin een losloopgebiedIk zou dat echt nooit doen. Er zijn toch genoeg andere plekken waar afleiding is waar je de blijf kunt oefenen? Zonder dat de kans groot is dat er een spelende hond aan komt?

-
blondie
- Zeer actief
Was afgelopen zaterdag bij de Cruquius gaan speuren, nieuw ontdekte bouwgrond door een clublid.. dus ik had op een zijveldje gelopen en het was weer voor het eerst sinds lange tijd dat ik met Bluf ging speuren.. zag ik ineens ook iemand afstappen daar met ballenwerper en hond..die wilde ook even zoals ze vaker deed balletje gooien..Daisy@ schreef:Hier in de buurt ook zo'n veldje waar ik graag even een balletje gooi. Gisteren dus vette pech. Was iemand met z'n hond aan het trainen, dan loop ik door. Zou het zelf ook niet leuk vinden.
Ben er op afgerend.. of ze alsjeblieft 1 ander veldje wilde pakken...
Maar deze mevrouw twijfelde inderdaad ook al toen ze de auto's en de speurende honden zag en was ook bereid een ander veldje te nemen.. ik was haar zeer dankbaar.. had haar ook niet kunnen verbieden natuurlijk alsnog daar te gaan ballen waar mijn spoor lag...
Bij hoofddorp heb ik echter wel eens twee labradors om Finn heen gehad tijdens het speuren, ondanks dat mijn clubleden vroegen de honden niet naar hem toe te laten gaan omdat we aan het trainen waren.. (en er rechts nog een heel groot veld lag...waar geen actie nog was) Die mensen haalden hun schouders op en lieten hun honden lekker gaan.. vond ik niet zo aardig
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Mocht ik trainende hond tegen komen zorg ik dat mijn honden niet storen.
heb dit maar 1 keer meegemaakt en dat was bij een losloopgebied waar ook behendigheid getraind werd. Heb ze toen maar aangelijnd aangezien Toya zeker door de tunnel crost.
Nog wel gekscherend tegen de andere gezegt zullen we ze allemaal los laten.
Toevallig kwam gisteren iemand aan mij vragen of ik het vervelend vond dat ze wilde kijken met haar hond terwijl ik met Toya oefeningen behendigheid aan het doen was op een veldje bij het bos.
Vond ik heel prettig aangezien madam loops is en de andere hond een reu was
heb dit maar 1 keer meegemaakt en dat was bij een losloopgebied waar ook behendigheid getraind werd. Heb ze toen maar aangelijnd aangezien Toya zeker door de tunnel crost.
Nog wel gekscherend tegen de andere gezegt zullen we ze allemaal los laten.
Toevallig kwam gisteren iemand aan mij vragen of ik het vervelend vond dat ze wilde kijken met haar hond terwijl ik met Toya oefeningen behendigheid aan het doen was op een veldje bij het bos.
Vond ik heel prettig aangezien madam loops is en de andere hond een reu was
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley

-
blondie
- Zeer actief
En deze ...Rebble schreef:Een paar weken geleden kwam ik helemaal achterin een losloopgebied op een apart veldje (een veldje waar ik niet op ga lopen, doodlopend met hele hoge halmen) 2 pakwerkers tegen.
- Rebble
- Zeer actief
Maar dan even voor de speurders onder ons. Stel nou dat jullie een spoor willen uitzetten met een groep en precies op die plek is er al iemand een balletje aan het gooien of gewoon aan het trainen of oefenen met een pup oid als jullie aankomen. Wat doen jullie dan? Wachten jullie tot diegene klaar is, vraag je of ze weg willen gaan of ga je zelf weg?
Mss een hele domme vraag hoor maar ik heb geen idee hoe speuren in zijn werk gaat. Wat ik wel begrijp is dat je het vaak met een groep doet en dat het dus op afspraak gaat. Ik kan me dan voorstellen dat je baalt als er al iemand bezig is.
Mss een hele domme vraag hoor maar ik heb geen idee hoe speuren in zijn werk gaat. Wat ik wel begrijp is dat je het vaak met een groep doet en dat het dus op afspraak gaat. Ik kan me dan voorstellen dat je baalt als er al iemand bezig is.

- Rebble
- Zeer actief
Het valt wel mee hoor, het is zo'n doodlopend stukje waar je maar vanaf 1 kant op kan, een meter of 50-100 diep denk ik. En je kan er maar vanaf 1 kant op, ik hou wel van struinen maar dan moet het geen rondje op een veldje zijnblondie schreef:En deze ...Rebble schreef:Een paar weken geleden kwam ik helemaal achterin een losloopgebied op een apart veldje (een veldje waar ik niet op ga lopen, doodlopend met hele hoge halmen) 2 pakwerkers tegen.had ik liever niet onverwachts tegengekomen... denk dat ik er twee had gehad die inene helemaal in de mood zouden zijn... ik loop ook nog wel eens op afgelopen gebiedjes te struinen.. en pakwerkers zijn natuurlijk het einde
....
Ik moest wel lachen om Lisa, normaal als er een hond begint te blaffen tegen haar kan ze er best even tegenin gaan maar bij die mechelaar hield ze wijselijk haar bekkie

-
blondie
- Zeer actief
Het Ipo speuren is op een veld een bepaalde vorm uit lopen, met een aantal voorwerpen op het spoor.. de ene kan op "schone" Weilanden.. waar dus geen honden worden uitgelaten, anderen trainen veelal op bouwterreinen, is dus openbaar gebied waar ook veel mensen de hond uitlaten..Rebble schreef:Maar dan even voor de speurders onder ons. Stel nou dat jullie een spoor willen uitzetten met een groep en precies op die plek is er al iemand een balletje aan het gooien of gewoon aan het trainen of oefenen met een pup oid als jullie aankomen. Wat doen jullie dan? Wachten jullie tot diegene klaar is, vraag je of ze weg willen gaan of ga je zelf weg?
Wij hebben ook iemand die speurhond traint en die heeft dus wat een grotere oppervlakte nodig om zijn spoor uit te lopen.
Door om een uur of half negen af te spreken ben je vaak net klaar als de eerste mensen de honden daar uit gaan laten.
Als er iemand met een balletje aan het gooien is zal ik daar dus niet mijn spoor uit lopen.. je zoekt vaak wat afgelaten gebieden op is mijn ervaring..
Hier in de buurt heb ik ook wel wat opties waar ik zelf heen kan gaan.. daar moet ik echter niet om half zeven in de avond of zo een spoor uit gaan lopen.. dan ben ik mezelf aan het pesten
- Rebble
- Zeer actief
Oh oke, op die manier. Wel zo'n beetje wat ik me er bij voorstel zeg maar. Nu hebben wij Lisa pas 8 weken dus ben nog niet heel veel tegen gekomen aan trainenden maar mij kom je al wel heel vroeg tegen hoor, zeker in het weekend heerlijk!blondie schreef: Het Ipo speuren is op een veld een bepaalde vorm uit lopen, met een aantal voorwerpen op het spoor.. de ene kan op "schone" Weilanden.. waar dus geen honden worden uitgelaten, anderen trainen veelal op bouwterreinen, is dus openbaar gebied waar ook veel mensen de hond uitlaten..
Wij hebben ook iemand die speurhond traint en die heeft dus wat een grotere oppervlakte nodig om zijn spoor uit te lopen.
Door om een uur of half negen af te spreken ben je vaak net klaar als de eerste mensen de honden daar uit gaan laten.
Als er iemand met een balletje aan het gooien is zal ik daar dus niet mijn spoor uit lopen.. je zoekt vaak wat afgelaten gebieden op is mijn ervaring..
Hier in de buurt heb ik ook wel wat opties waar ik zelf heen kan gaan.. daar moet ik echter niet om half zeven in de avond of zo een spoor uit gaan lopen.. dan ben ik mezelf aan het pesten

- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Contacteer:
Wij trainen op een recreatie gebied waar dus ook veel mensen hun hond uitlaten. Vaak als we een spoor hebben uitgelopen lopen er daarna nog wel mensen of honden over het spoor heen. Als we ze zien aankomen dan vragen we vriendelijk of ze even ergens anders (niet op het veld) willen gaan lopen omdat we daar net een spoor gelegd hebben. De meeste mensen doen dit ook. Bij sommige honden hebben we worst op het spoor liggen, en ja, daar missen soms wel eens een paar stukjes van.
Ik heb nog maar een paar keer meegemaakt dat er een hond bij ons kwam terwijl we bezig waren een spoor uit te werken. Meestal als mensen zien dat we bezig zijn, houden de mensen zelf hun hond bij zich.
éen keer ging er iemand een balletje staan gooien met haar hond over mijn spoor heen wat ik net aan het uitwerken was. Even vriendelijk gevraagd of ze de bal de andere kant op wilde gooien en dat was geen probleem.
Zoals je zult begrijpen hebben onze honden geen last van verleidingssporen
Soms zijn ze ook met jachthonden daar aan het trainen. Dan spreken we even met elkaar af wie waar traint en houden we rekening met elkaar.
Daarnaast proberen we zo vroeg mogelijk te speuren, zodat we zo weinig mogelijk last hebben van andere mensen met hun loslopende honden. Maar over het algemeen wordt, als je het vriendelijk vraagt, er rekening gehouden met ons als we aan het speuren zijn.
Ik heb nog maar een paar keer meegemaakt dat er een hond bij ons kwam terwijl we bezig waren een spoor uit te werken. Meestal als mensen zien dat we bezig zijn, houden de mensen zelf hun hond bij zich.
éen keer ging er iemand een balletje staan gooien met haar hond over mijn spoor heen wat ik net aan het uitwerken was. Even vriendelijk gevraagd of ze de bal de andere kant op wilde gooien en dat was geen probleem.
Zoals je zult begrijpen hebben onze honden geen last van verleidingssporen
Soms zijn ze ook met jachthonden daar aan het trainen. Dan spreken we even met elkaar af wie waar traint en houden we rekening met elkaar.
Daarnaast proberen we zo vroeg mogelijk te speuren, zodat we zo weinig mogelijk last hebben van andere mensen met hun loslopende honden. Maar over het algemeen wordt, als je het vriendelijk vraagt, er rekening gehouden met ons als we aan het speuren zijn.

Groetjes Marja
- Hanneke2
- Zeer actief
Jaap* schreef:Geen geintjes over mijn heb hé!
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
om een ipo spoor uit te trappen zoek je eigenlijk altijd weilanden van boeren op. De kans dat daar ineens iemand een balletje aan het gooien is, is wel heel erg klein.
De kans is groter dat de boer zijn koeien ineens loslaat en die nieuwsgierig aan komen rennen om te zien wat jij in hemelsnaam aan het doen bent op hun gras.
Zeker met opbouwende honden zit je bij een ipo spoor niet op verleidingssporen te wachten.
Met Hera trap ik bijv. overal en nergens spoortjes uit, bij haar maakt het niet meer zoveel uit of daar nou toevallig net iemand met een hond heeft gelopen.
De kans is groter dat de boer zijn koeien ineens loslaat en die nieuwsgierig aan komen rennen om te zien wat jij in hemelsnaam aan het doen bent op hun gras.
Zeker met opbouwende honden zit je bij een ipo spoor niet op verleidingssporen te wachten.
Met Hera trap ik bijv. overal en nergens spoortjes uit, bij haar maakt het niet meer zoveel uit of daar nou toevallig net iemand met een hond heeft gelopen.

Cash v Heiligental en Flow.
- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Toen ik nog ipo trainde regelde mijn oude club een weiland bij een boer op zondagochtend.Rebble schreef:Maar dan even voor de speurders onder ons. Stel nou dat jullie een spoor willen uitzetten met een groep en precies op die plek is er al iemand een balletje aan het gooien of gewoon aan het trainen of oefenen met een pup oid als jullie aankomen. Wat doen jullie dan? Wachten jullie tot diegene klaar is, vraag je of ze weg willen gaan of ga je zelf weg?
Dat was inderdaad met een groep, maar daarnaast speurde ik een paar keer per week zelf.
Met de ipo ben ik nu gestopt en zelf speuren doe ik wel nog.
Bewust nooit in losloopgebied, maar mocht het voorkomen dan ga ik niet die ander wegbonjouren.
Dan rijd ik een rondje of kom ik een andere keer terug.
Haha, wij hadden altijd last van zwanen die er zo over dachten.Cash schreef:De kans is groter dat de boer zijn koeien ineens loslaat en die nieuwsgierig aan komen rennen om te zien wat jij in hemelsnaam aan het doen bent op hun gras.![]()
- Jacintha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Kruising Teckel - Aantal honden: 2
Ik heb hier een soort van landweggetje waar ik 's ochtends vroeg mijn spoor uitzet, haal dan Anouk uit de auto en loop het spoor uit.
Met Yoda heb ik nog niet op deze manier gespeurt, maar die heeft een geweldig goeie neus dus daar moet ik toch ook maar eens mee aan de slag.
Dit is trouwens aan de rand van een woonwjk en officieel een hondenlosloop strook, vandaar dat ik dit dus 's ochtendsvroeg doe.
Met Yoda heb ik nog niet op deze manier gespeurt, maar die heeft een geweldig goeie neus dus daar moet ik toch ook maar eens mee aan de slag.
Dit is trouwens aan de rand van een woonwjk en officieel een hondenlosloop strook, vandaar dat ik dit dus 's ochtendsvroeg doe.

Anouk, nooit uit gedachten, nooit uit het hart... 01-03-2005 ~ 28-04-2011
-
Fin
- Zeer actief
Ik vind het ook vervelend als er een stuk losloopgebied geclaimd wordt, want de ruimte hier is al zo beperkt. Laatst stond er een groep te trainen precies op het stuk waar de honden de eerste paar minuten lopen als ze net uit de auto komen. Daar had ik echt zoiets van, moet dat nou net daar? En dan ben ik ook wel zo dat ik dan niet àl te veel moeite doe om mijn honden bij me te houden.
Voor de rest valt het met de groepen die hier jachttraining doen wel mee, die staan vaak op plekken die je makkelijk kunt ontwijken.
Voor de rest valt het met de groepen die hier jachttraining doen wel mee, die staan vaak op plekken die je makkelijk kunt ontwijken.
- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Contacteer:
Het terrein waar wij trainen is meer dan groot genoeg. Het maakt ook niet uit of je het balletje nu naar links gooit waar iemand van ons nu net een spoor aan het uitwerken is, of naar rechts waar een minstens net zo'n groot veld ligt, waar niemand er last van heeft.Is daar eigenlijk toestemming voor?
Ik vind het vervelend als mensen op die manier openbare ruimte gaan claimen.
Als ik met een balletje ga staan gooien zeg ik toch ook niet tegen andere dat ze maar even om moeten lopen omdat ik aan het ballen ben?
Wij zijn trouwens nog nooit iemand tegengekomen die niet bereidt was even de hond bij zich te houden, of inderdaad de bal de andere kant op te gooien. Leven en laten leven.
Omdat we vroeg trainen is het ook niet zo dat we iedere zondagochtend hordes mensen met honden tegenkomen. Vaak zijn het er niet meer dan 1 of 2 op een hele ochtend.
Soms is er gewoon geen andere mogelijkheid. Bij ons liggen de speurvelden nu eenmaal niet voor het oprapen.Zeker met opbouwende honden zit je bij een ipo spoor niet op verleidingssporen te wachten.
Het gebied is trouwens geen losloopgebied van 1 april tot 1 november.

Groetjes Marja
- Moos
- Zeer actief
Saar zou die worst feilloos weten te vinden, en op gaan staan vreten. En daar zou ik dan dus weer helemaal niet zo blij mee zijn. Ik zou het persoonlijk erg vervelend vinden als mensen in een hondenuitlaatbos worst gaan verspreiden bedoelt als speurspoor voor hun eigen hond. Hardstikke leuk hoor, voor je eigen hond, maar voor andere bazen is het niet altijd zo leuk als blijkt dat iemand vreten in het bos gestrooid heeft.tycha schreef: Bij sommige honden hebben we worst op het spoor liggen, en ja, daar missen soms wel eens een paar stukjes van.